Pyyhittekö joka ilta takkien ym. kaulukset meikkivoiteesta?
Minun on huonon ihon tähden pakko käyttää meikkivoidetta aina kun olen ihmisten ilmoilla. Talvisin kaulaliina suojaa takkien kauluksia sisäpuolelta, ettei niihin tahriudu meikkivoidetta sellaiseksi vaaleaksi kerrokseksi. Mutta nyt taas kaulukset alkavat olla kivan näköisiä. Sama pätee sellaisiin jakkuihin, joissa on pystykaulus.
Onko normaaleilla ihmisillä näissä jokin rutiini tai konsti jonka voisitte kertoa minulle? Joka ilta puhdistus? Millä aineella teette sen?
Kommentit (33)
Edelleenkin, huivi auttaa aina. Esim nahkatakkia en pidä koskaan ilman huivia, syksyllä paksumpi, keväällä ohut silkkinen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 16:03"]
Onko teidän joidenkin vaikea ymmärtää, että kaulan iho voi joillain ihmisillä olla epätasaisen värinen myös? Turhaa olisi laittaa naama kauniiksi, mutta jättää kaula rumaksi.
[/quote]Jaa no sit. Mä en ole koskaan pannut merkille ihmisten kauloja mitenkään erityisesti. Pist halpis huivi kaulaan johon ne värit tuhraantuu. Ettet sotke paitoja ja takkeja. Mutta pakko kyl sanoo, et en mä sutais kaulaanikin vaikka se olis kuin laikukas. Laittaisin vaikka huivin vaan peittämään sen rumuutta jos se nyt sit on niin tosi kamalan ruma.
Ohis, mutta ärsyttää eniten, kun on vaatekaupassa, löytää viimeisen kappaleen omaa kokoa jostakin vaatteesta onneissaan ja siinä on kaula-aukko täynnä meikkivoidetta.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 16:26"]
Ohis, mutta ärsyttää eniten, kun on vaatekaupassa, löytää viimeisen kappaleen omaa kokoa jostakin vaatteesta onneissaan ja siinä on kaula-aukko täynnä meikkivoidetta.
[/quote]
minua se ei haittaa. lähtee pesussa. voin ostaa silti
Kesälläkin voi käyttää ohutta huivia. vaikka silkkistä tai sifonkista tms
Mulla on kolme erilaista meikkivoidetta (yksi niistä jauhemainen mineraalimeikkivoide) ja ihan sama, mitä niistä käytän, takkien kauluksiin jää jäljet. En edes levitä meikkivoidetta kaulaan, mutta sen verran noi takit osuvat leukaan, että saavat väriä. Todella ärsyttävää, varsinkin valkoisessa takissa. Tai eihän ne muille näy, jos takki on kiinni, mutta kun takki on auki, kaulukset loistaa meikkivoiteen värisinä =( Huiveista ei ole apua, koska pidän huivini kaulassa, enkä leuassa.
Itsekin meikkaan joka päivä, mutta ei se meikkivoide mihinkään kaulukseen tartu. Häivytän voiteet leukapieliin, en kaulalle.
Jotain sä teet väärin tai ainakin sulla on jotain halpiskosmetiikkaa. Ei mulla ole iltaisin meikkiä takeissa tms.
Pakko pyyhkiä, kun muuten akka saisi tietää minun tulleen salarakkaani luota.
-Mies
Ei mun kesätakkien kaulukset poskille nouse, ne on kuin kauluspaidassa. Ja miksi kaulaan laitetaan meikkiä, sulla on väärän värinen meikki jos se erottuu muka eri ärisenä kaulasta
Vaihda meikkivoidetta johonkin joka ei tahraa ja tarkista samalla meikkivoiteen oikea sävy luonnonvalossa, ei keinovalossa, ei halogeenien alla, ei pimeässä, ei sisävalaistuksessa... Jos haluaa hyvän ja luonnollisen meikin ja kauniin lopputuloksen, silloin meikkivoidetta ei kannata levittää kaulan iholle eikä naamarimaisesti koko kasvojen iholle vaan jos sävy on oikea, eli tismalleen sama kuin oman ihon sävy meikkivoidetta voi levittää vain niihin kohtiin jotka kokee ongelmaksi, esim punoittavat nenänpielet, silmänaluset, silmänympärykset, nenänpää tms.
Pystykauluksia kannattais ehkä välttää. En tajua miten bleiserin tai trenssin sotkee leuallaan?
Kyllä se meikkivoide/peitevoide vaan tarttuu takkien kauluksiin (ja pipoon otsan kohdalle!). Irtopuuterin käyttö (esim. lumenen translucent) vähentää tätä hieman.
Olen jostain lukenut että baby-wipes'lla lähtisi tällaiset tarhat hyvin..ja kuulemma monet muutkin tahrat! (Joskus oli oikein lehdessä juttu aiheesta.)
En ymmärrä minäkään miten kauluksiin tulee joka päivä meikkitahroja, pakko olla jotain vikaa niissä meikeissä. Toki jos on ihan kunnon pystykaulus kuten linkin takissa: http://www.peterhahn.fi/riani-merimiestyylinen-takki-jossa-pystykaulus-tiilenpunainen-101777.html joka on "kiinni saakka napitettu" niin meikkia voi vähän jäädäkin, mutta en ymmärrä miten normaaleissa takeissa noin kävisi.
Voisiko syy olla siinä miten AP pukee/riisuu takin? Esimerkiksi nuo jonkun mainitsemat meikkitahrat kaupan paidoissa yleensä johtuvat siitä, etteivät jotkut idiootit osaa pukea/riisua paitaa niin ettei se osu kasvoihin, vaan paita vetäistää ronskisti kasvoja vasten niin että meikki pöllyää.
Riippuu myös anatomiasta. Jos on lyhyehkö kaula ja kaula/leuanalus on kalkkuna-mallinen, tai jos leuanalus roikkuu ihan jo iän vuoksi, niin silloin meikkivoidetta todellakin pitää levittää niin alas, että vähänkään korkeammat kaulukset tahriintuvat.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:06"]Mitkä kaulukset sulla naamaan asti on!?
[/quote]
Itse meikkaan kaulan ja dekolteenkin silloin harvoin kun meikkaan. Näyttää hassulta kun naama on eri värinen kuin muu iho.
Oletko, ap, kokeillut mineraalimeikkipohjia (siis sellaisia jauhemaisia)? Minulla on myös epätasaisen värinen iho ja rasvoittuvia kohtiakin siinä, mutta tällainen meikkipohja ei minulla koskaan lähde rullaamaan pois paikoiltaan eikä joudu vääriin paikkoihin. Jotkin nestemäisetkin pysyvät hyvin, jos ne sopivat käyttäjänsä iholle. Esim. Lumenen CC-voide on hyvä ja halpa, toimii minulla.