Mikä on river church?
Siis siellä Helsingissä joku joukkoaltistumisjuttu (kiva kun uskikset katsoo olevansa rajoitusten yläpuolella..), mutta mikä tuo on, en ole koskaan kuullutkaan ja sivuilta ei paljon selviä paitsi että uskovat agspe-rakkauteen? Joku ei-niin-kotoperäisen vähemmistön juttu niin kuin missä se Tampereen iso joukkutartuntarypäskin oli?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs aikuisena (yli 50-vuotiaana) uskoon tullut helluntalainen pastori sanoi minulle, että minä en ole oikeasti uskossa, koska en ole ottanut Jeesusta sydämeeni eikä minua ole aikuisena kastettu. Minut on kastettu vauvana (ev.lut).
Olen ottanut Jeesuksen sydämeeni jo lapsena ja sen jälkeen ollut uskossa koko ajan, rukous on kuulunut elämääni koko ajan. Olen jo lapsena ja edelleen itse valinnut rukoilla ja kiittää Jeesusta.
Tämä helluntalainen sanoi minulle, että hänellä on elävä Jumalasuhde, mitä minulla ei voi hänen mukaan olla.
Mitä sanovat River Churcin pastorit?
Ainakin jotkut helluntalaiset ovat puhuneet tuosta elävästä jumalasuhteesta, mutta en tiedä, kuuluuko River Churchin pastoreiden mielipidearsenaaliin.
No voiko elävässä aktiivisessa uskossa olevassa kristityssä ollakaan muunlainen kuin elävä suhde Jumalaan.
Rodenyhan tulee Suomeen marraskuussa vantaalle. ja jjoulukuuussa tulee se parta ukko dr owuor jonka seuraajat väittävät hänen olevan ilmestyskirjan kaksi profeettaa kahdentuneena!
Vierailija kirjoitti:
puhutaan aina siitä, miten Jumala järkkää kaiken ja menestys alkaa ensi viikolla ja joka päivä ja Kela ja muu ei ole siunaus, uskoi voittaa kaiken
silti kaikki kääntyy aina siihen miten pitää siunata pastoria ja 3 kertaa kokouksessa kerätään kolehti
miksi?
jos Jeesus on kaikkivaltias, miksi kolehtia pitää kerätä?
Oli naisia jotka varoillansa palvelivat kaikkivaltiaan Jeesuksen tiimiä.
Vierailija kirjoitti:
Rodenyhan tulee Suomeen marraskuussa vantaalle. ja jjoulukuuussa tulee se parta ukko dr owuor jonka seuraajat väittävät hänen olevan ilmestyskirjan kaksi profeettaa kahdentuneena!
Voisin suositella Rodneyn opetuksiin perehtymistä mutta sen owuorin jättäisin kyllä (edelleenkin) sivuun (vaikka toisen käden kertomana hänellä joitain yksittäisiä kannatettavia korostuksia kuuluisi olevankin).
Vierailija kirjoitti:
en tiedä muuta kuin sen että Rodney Howard Brownehan on koko river-church-kirkkojen isä ja siellä Tomi Ja Samma Lehto kävivät vuosia raamattukoulua
itse en jotenkin jaksa tuota samaa menestyskaavaa, ja simppeliä oppia joka ikinen viikko ja saarna, ja sitten samaa oppia jauhetaan pienissä soluissa ja aina on menestys ja voitto tulossa ja miljardööriksi ollaaan tulossa. sitten nauretaan ja vitsaillaan ja suurinosa saarnasta on pinnallista hömppää.
jos Jeesus toimii noin n iin kai se on mahdollista, itse en saa vaan m itään näistä saarnoista. enkä rupea "siemenuskon kylväjäksi"
usko on tekoja, se on totta, mutta kylvän omaaan uskooni kaiken, en kenenkään muun perustukselle-. Jeesus on Herra.
kuulostaahan se suurelta että koko Suomi pian pelastuu ja kaikkialle maailmaan lähtee lähetyssaarnaajia,ja 3 vuoden raamattukoulussa riverissa olet valmis kaikkeen. itse
Ei sitä simppeliä uskoa varmaan muuksi koekaan kuin puuduttavaksi kaavaksi jos ei pistä käytäntöön ja päivittäin mene johdatusta kysellen ja rukoillen eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö mennä katsoo ukkoo, millanen jantteri on. Niillä on jaku paikka tuossa hämeenkylässä entisen autokaupan tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta hepusta on jo varoitettu. Miksi mainostetaan etukäteen että tulee tapahtumaan ihmeitä? Mitä jos Jumala päättääkin että taivas on hiljaa! Se mitä uskovien pitäisi tänä maailmanaikana tehdä, on mennä omaan rukouskammioonsa, katua syntejään ja pyytää Jumalan Pyhän Hengen voimaa jokaiseen päiväänsä. Ei siihen tarvitaan mitään ulkomaalaisia "voideltuja pikkukristuksia". Jos joku tuonne menee, niin voisi tulla analysoimaan mitä siellä julistetaan? Jeesuksen ristintyö, syntien hylkääminen ja ihmisen elämän muuttuminen kun synnit on anteeksi annettu, tulisi olla keskiössä. Sanan saarnaa seuraavat merkit. Jos merkkejä seuraa ilman että Jeesuksen ristintyö on täysin keskiössä, niin voi luvalla epäillä mistä lähteestä merkit tulevat. Korotetaanko voitelua, puhutaanko vain uskovan auktoriteetista olosuhteitten yli ja muuta humppaa?
Toivottavasti olet selvittänyt nuo Jumalan lupaukset, niin taisi Rodney-pastorikin tehdä.
Eräs suomalainen pastori selvitti sairausasioita Raamatusta kun ei parantunut ja luopui aiemmista karismaattisluonteisista näkemyksistään. Mieleeni kyllä tuli että selvetteliköhän tuo suomalaispastori niitä Jumalan lupauksia samalla innolla.