Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on river church?

Vierailija
15.12.2020 |

Siis siellä Helsingissä joku joukkoaltistumisjuttu (kiva kun uskikset katsoo olevansa rajoitusten yläpuolella..), mutta mikä tuo on, en ole koskaan kuullutkaan ja sivuilta ei paljon selviä paitsi että uskovat agspe-rakkauteen? Joku ei-niin-kotoperäisen vähemmistön juttu niin kuin missä se Tampereen iso joukkutartuntarypäskin oli?

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä! Tämä on ensimmäinen kerta, kun uskallan tästä aiheesta puhua. River on siitä outo paikka, että siellä tuntee hyvin voimakkaan hengen olevan läsnä ja siellä voi saada voimakkaita kokemuksia "pyhästä hengestä". Vuosia luulin, että minussa on vikaa ja riveriläiset tekevät asioita oikein, sekä menevät elämässään eteenpäin.

Tunnen nytkin syyllisyyttä kirjoittaessani tätä.

Ehkä joku pelko on siitä, että riveriläiset olisivat Jumalan asialla ja minä pilkkaisin Jumalaa puhuessani vääryyksistä, joita olen itse kohdannut riverillä tai nähnyt/kuullut jonkun toisen kohtaavan siellä.

Onneksi olen jutellut monien sieltä lähteneiden kanssa ja saanut vahvistusta siitä, etten ole ihan hullu, vaan siellä oikeasti toimitaan väärin ja hajoittavasti ihmisiä kohtaan loppujen lopuksi.

Vierailija
102/138 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta puolestasi, että koet syyllisyyttä siitä, kun kerrot kokemuksiasi Riveristä. Se ehkä kertoo jonkinlaisesta manipuloinnista, mitä olet mahdollisesti RC:ssä kokenut, eli ettet saisi ajatella itse, vaan sinun pitäisi vain noudattaa opettajiesi ohjeita. Onneksi ymmärsit lähteä sieltä pois. 

Tsemppiä. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ottaa itse selvää Jumalan lupauksista. Alleviivaan kaikki lupaukset raamatusta pyytää/saada isältä jotain. Kiitoksen ja uskon kera.

Vierailija
104/138 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs aikuisena (yli 50-vuotiaana) uskoon tullut helluntalainen pastori sanoi minulle, että minä en ole oikeasti uskossa, koska en ole ottanut Jeesusta sydämeeni eikä minua ole aikuisena kastettu. Minut on kastettu vauvana (ev.lut).

Olen ottanut Jeesuksen sydämeeni jo lapsena ja sen jälkeen ollut uskossa koko ajan, rukous on kuulunut elämääni koko ajan. Olen jo lapsena ja edelleen itse valinnut rukoilla ja kiittää Jeesusta.

Tämä helluntalainen sanoi minulle, että hänellä on elävä Jumalasuhde, mitä minulla ei voi hänen mukaan olla.

Mitä sanovat River Churcin pastorit?

Vierailija
105/138 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs aikuisena (yli 50-vuotiaana) uskoon tullut helluntalainen pastori sanoi minulle, että minä en ole oikeasti uskossa, koska en ole ottanut Jeesusta sydämeeni eikä minua ole aikuisena kastettu. Minut on kastettu vauvana (ev.lut).

Olen ottanut Jeesuksen sydämeeni jo lapsena ja sen jälkeen ollut uskossa koko ajan, rukous on kuulunut elämääni koko ajan. Olen jo lapsena ja edelleen itse valinnut rukoilla ja kiittää Jeesusta.

Tämä helluntalainen sanoi minulle, että hänellä on elävä Jumalasuhde, mitä minulla ei voi hänen mukaan olla.

Mitä sanovat River Churcin pastorit?

Ainakin jotkut helluntalaiset ovat puhuneet tuosta elävästä jumalasuhteesta, mutta en tiedä, kuuluuko River Churchin pastoreiden mielipidearsenaaliin.

Vierailija
106/138 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, tähän kirkkoon mua yritettiin käännyttää kerran. Yks vanhempi nainen alko puhuu mulle Isossa Omenassa. Tuli huonot vibat niin en onneksi mennyt koskaan käymään siellä.

Vierailija
107/138 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menestysteologiaa. Viimeisen päälle eksytystä ja suoraan saatanasta.

Jumala menestysteologina?

"Kunnioita isääsi ja äitiäsi, jotta - voi kauhistus - menestyisit.....

Vierailija
108/138 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt siellä mieheni kanssa. Olen itse agnostikko, mies uskovainen. 

Eikä se nyt minusta niin hullu paikka ole kuin näistä monesta viestistä saa kuvaa. Ainoa isompi ero minkä olen huomannut muihin eri seurakuntien juttuihin missä olen käynyt (ev-lut, salem-srk) on että kehottavat enemmän ihan kaikkia tekemään arjessaan evankeliointia. Siitä voi tulla joillekin ujoille ja herkille jopa vähän painetta, jos ei vaan pysty tai halua.

Menestysteologia - no jaa, kai se johonkin muuhun verrattuna voi sitä olla mutta omaan silmään se on vaan enemmän positiivista ajattelua, joka on tavanomaista kristityiille uskoville esim. Afrikassa ja muissa köyhemmissä paikoissa. Eivät he jaksa siinä köyhässä arjessaan olla syntisiä maan matosia ilman muuta toivoa kuin pelastus kuoleman jälkeen, heidän täytyy uskoa Jumalan apuun käytännössä tässä elämässä. Eikä tuo suomalaisillekaan mitenkään haitaksi ole. Jokaisen elämässä toki tulee välillä tiilanteita joissa kaikesta rukouksesta ja positiviisesta ajattelusta huolimatta ei saa mitä kaipaa, mutta eipä se "menestysusko" tunnu siinäkään vaiheessa haittaavan, aika kevyesti sitten vaan toteavat että se ei ollut Jumalan tahto ja varmaan tästä seuraa jotain suurempaa hyvää.

Onpa harvinainen kiihkottomasti objektiivisuuteen pyrkivä näkemys.

Vierailija
109/138 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-riverkoululainen kirjoitti:

Olen ollut vuosia kyseisen lahkon piirissä. Suurin osa siellä olevista ystävistäni on nähnyt totuuden ja huomannut, kuinka manipuloiva ja aivopesevä paikka ko. srk on.

Kuten joku ylemmissä kommenteissa sanoi, pastorit itsekin ovat aivopestyjä.

Aluksi homma tuntui minusta oudolta, mutta päätin antaa mahdollisuuden ja menin RBI:hin. Luulin eläväni johdatuksessa ja luulin, että nyt Jumala katsoo minua hyvällä, kun teen näin ihanan uhrauksen ja antaudun tälle koululle. Lähdin pian aloitettuani pois, sillä huomasin epäterveitä piirteitä siellä.

Tämä on sisäpiiritietoa: suurin osa riverin "staffista" elää köyhyysrajoilla! Heille ei makseta kunnollista palkkaa, mutta työtä löytyy ympäri vuorokautisesti. Monet ovat palaneet loppuun. Sehän on yksi suuri lahkon piirre, kun kaikki vapaa-aika menee seurakunnan menoissa. Ei ole aikaa tehdä omia asioita, eikä aikaa ajatella itsenäisesti.

Tämä taas kuuluu RBI:n koulutusmateriaaleihin: kaikkien on pidettävä siistejä ja säädyllisiä vaatteita, pukukoodi löytyy koulun "aloituspaketista". Mies ja nainen (poikkeuksena naimisissa olevat) eivät saa olla suljetuissa tiloissa keskenään.

Koskien koulumaksuja: suurin osa oppilaista saa stipendin, jonka avulla koulu on erittäin halpaa. Olikohan 20€ se aloitusmaksu. Mutta kävijöitä ohjeistetaan antamaan suuria uhrauksia, jotta saisi "Jumalalta" vielä suurempia takaisin.

Myöskin laihuutta ihaillaan naisten keskuudessa. Erilaisuutta ei suvaita. Vanhanaikainen "bisneslook" on riverissä in. Iltapuvut naisille ja kauluspaidat miehille ovat in. Myöskin punaiset lenkkarit oli pari vuotta sitten in siellä (sillä pastorit tykästyivät sen värisiin kenkiin.)

Hulluimpia juttuja en kerro, sillä kunnioitan ihmisten yksityisyyttä.

Toivoisin, että tämän seurakunnan toiminta loppuisi, jottei uhreja tulisi enempään. Mielestäni tässä yhteisössä rikotaan rajusti ihmisoikeuksia eikä palvella oikeaa Jumalaa.

Olen kiitollinen, myöskin Jumalalle, että Hän näytti totuuden ja pääsin pois näistä piireistä. Suorituskeskeisenä ihmisenä minusta olisi saattanut tulla vaikka minkälainen sätkynukke pastoreille. Etenkin, jos he olisivat antaneet vähänkin paljon kaivattua huomiota minulle. Olen huolissani pastoreiden alaikäisistä lapsista, saavatko tarpeeksi huolenpitoa, ravintoa ja unta...

"Toivoisin että tämän seurakunnan toiminta loppuisi..."

On hyvin mahdollista, jolleivat johdossa tee mitään vakavia virheitä, että river-seurakuntaliike tulee tällä vuosisadalla olemaan yksi merkittävimpiä kristillisen toiminnan ja julistuksen liikkeitä, siis aivan maailmanlaajuisesti.

Jotkut kyselivät lisätietoja:

www.revival(piste)com

pääsee alkuun (englanniksi).

Eri kanavilla (youtube....) on tunti-tunti-tunti...kaupalla heiltä opetusta ja julistusta ja jatkuvasti tulee lisää...

Vierailija
110/138 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhaa on ennenkin ollut.

Vierailija
111/138 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion ottaa itse selvää Jumalan lupauksista. Alleviivaan kaikki lupaukset raamatusta pyytää/saada isältä jotain. Kiitoksen ja uskon kera.

Muistaakseni Kylväjän Olavi Peltola kertoo elämäkerrassaan että hän Raamatusta merkitsi kohdat sairaudesta ja kärsimyksestä.

River-'isähahmo' R. Howard-Broene on jossain puheessaan kertonut että kun hän (jo saarnaajana Amerikassa) tunsi taloudellista niukkuutta, hän hankki Raamatun johon alusta lähtien merkitsi kohdat vauraudesta, menestyksestä....

Vierailija
112/138 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Ainakin jotkut helluntalaiset ovat puhuneet tuosta elävästä jumalasuhteesta, mutta en tiedä, kuuluuko River Churchin pastoreiden mielipidearsenaaliin.[/quote]

Ainakin se 'RiverTampapääpastori' korostaa sitä että joka aamu jo pitää herkästi kuunnella sitä miten Pyhä Henki haluaa päivän aikana hetkittäin johdattaa ja tehden sitten mihin Jumala kutsuu, "nothing more, nothing less, nothing else".

Jotkut kun ilmeisesti haluaisivat muuttaa tuonne Tampaan, niin tuo pastori sanoi myös jotensakin että "jos Jumala on kutsunut sinut toimimaan ja elämään jossakin muualla ja sinä siitä huolimatta muutat tänne, niin se (tänne muutto) voi olla elämäsi huonoin ja onnettomin päätöksesi".

Vierailija
113/138 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
114/138 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
115/138 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisessä seurakunnassa on lahkolaisuuden piirteitä.

Mitä mieltä ovat lääkkeistä? Korona= flunssa, korona sanaa ei saa mainita

Vierailija
116/138 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan suurta huolta lapsista, jotka ovat tämän piirissä. Suomen yhteiskuntaan heitä ei ole kasvatettu millään tavalla. Ehkä sitten Amerikan.

Vierailija
117/138 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkipaskaa, menestysteologiaa. Ei mitään tekemistä Kristuksen kanssa. Harhaoppia ja pimeyttä pahinta laatuaan.

Vierailija
118/138 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämän huijareiden lahkon tähti laskussa ja kupla puhkeamassa?

Vierailija
119/138 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämän huijareiden lahkon tähti laskussa ja kupla puhkeamassa?

Kova on paine löytää uusia hölmöjä.

Voi kunpa joskus löytyisi seurakunta tai muu järjestö jossa olisi hyvä yhteisöllinen ilmapiiri ilman mielenvikaista sekoilua.

Vierailija
120/138 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Menestysteologiaa, lähellä helluntailaisuutta. Uskovat, että Jumala auttaa rikastumaan, Seurakunnalle annetaan isoja uhrilahjoja, eli on saarnamiehille hyvä bisnes.

Vaikka vanha aloitus, kommentoin silti. Yleisössä paljon ulkkareita ja puheet pidetään suomeksi ja enkuksi. Tullut joskus TV7:lta. Puhujamies juoksee edestakasin lavaa ja höpöttää taukoamatta. Ei musaa, ei rukouksia, ei ehtoollista eli amerikkalaista menestysteologiaa. Ei mitään tekemistä Raamatun tai Jeesuksen kanssa. Todella ärsyttäviä. Nainen ja mies vetää sitä ja niiden hymyt vaan levenee vuosi vuodelta. Kas, kun taitavat olla jo rikkaita ilman työntekoa. Perusta seurakunta ja puhu paskaa puol tuntia ja ämpäri kiertämään rahaa varten. Rahat tulevat tietysti tälle pariskunnalle omaan käyttöön. Mistä noita taukkeja riittää rahojansa antamaan???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi