Mikä on river church?
Siis siellä Helsingissä joku joukkoaltistumisjuttu (kiva kun uskikset katsoo olevansa rajoitusten yläpuolella..), mutta mikä tuo on, en ole koskaan kuullutkaan ja sivuilta ei paljon selviä paitsi että uskovat agspe-rakkauteen? Joku ei-niin-kotoperäisen vähemmistön juttu niin kuin missä se Tampereen iso joukkutartuntarypäskin oli?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt siellä mieheni kanssa. Olen itse agnostikko, mies uskovainen.
Eikä se nyt minusta niin hullu paikka ole kuin näistä monesta viestistä saa kuvaa. Ainoa isompi ero minkä olen huomannut muihin eri seurakuntien juttuihin missä olen käynyt (ev-lut, salem-srk) on että kehottavat enemmän ihan kaikkia tekemään arjessaan evankeliointia. Siitä voi tulla joillekin ujoille ja herkille jopa vähän painetta, jos ei vaan pysty tai halua.
Menestysteologia - no jaa, kai se johonkin muuhun verrattuna voi sitä olla mutta omaan silmään se on vaan enemmän positiivista ajattelua, joka on tavanomaista kristityiille uskoville esim. Afrikassa ja muissa köyhemmissä paikoissa. Eivät he jaksa siinä köyhässä arjessaan olla syntisiä maan matosia ilman muuta toivoa kuin pelastus kuoleman jälkeen, heidän täytyy uskoa Jumalan apuun käytännössä tässä elämässä. Eikä tuo suomalaisillekaan mitenkään haitaksi ole. Jokaisen elämässä toki tulee välillä tiilanteita joissa kaikesta rukouksesta ja positiviisesta ajattelusta huolimatta ei saa mitä kaipaa, mutta eipä se "menestysusko" tunnu siinäkään vaiheessa haittaavan, aika kevyesti sitten vaan toteavat että se ei ollut Jumalan tahto ja varmaan tästä seuraa jotain suurempaa hyvää.
Huomautan, että taitavat vetäjät olla kommentoimassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämmönen ev-lut seurakunta on? Ikänä kuullukkaa....
No ei ole ev. lut., on ihan vapaa lahko ja rahankeruumielessä perustettu. Kovasti kiireellä verkkosivutkin väsätty ja halvalla (kirjoitusvirheet ym., vaikka suomalaispariskunta sillä bisnestä tekee).
Siis apua jo heti otsikossa ihme kirjoitusvirhe???!
Elikkä he itse ovat tehneet tämän aloituksen. Älkää uskoko heitä!
On hyvin mahdollista, että seurakunta kaatuu ihan vain siihen, että ovi ulos alkaa käymään nopeammin kuin ovi sisään.
Tästä alkaa olemaan jo vahvoja merkkejä ilmassa.
Mutta hyvähän se on maalata "mitä jos" kuvia kun koko homma perustuu uskoon ja aivopesuun.
Jep. Ja riverillä ei ole mitään esim. Lähetystyötä tai mitään muuta mihin kerää, kuin omat menot, ja ehkä seurakunnan vuokra ym. Kulut.
en tiedä muuta kuin sen että Rodney Howard Brownehan on koko river-church-kirkkojen isä ja siellä Tomi Ja Samma Lehto kävivät vuosia raamattukoulua
itse en jotenkin jaksa tuota samaa menestyskaavaa, ja simppeliä oppia joka ikinen viikko ja saarna, ja sitten samaa oppia jauhetaan pienissä soluissa ja aina on menestys ja voitto tulossa ja miljardööriksi ollaaan tulossa. sitten nauretaan ja vitsaillaan ja suurinosa saarnasta on pinnallista hömppää.
jos Jeesus toimii noin n iin kai se on mahdollista, itse en saa vaan m itään näistä saarnoista. enkä rupea "siemenuskon kylväjäksi"
usko on tekoja, se on totta, mutta kylvän omaaan uskooni kaiken, en kenenkään muun perustukselle-. Jeesus on Herra.
kuulostaahan se suurelta että koko Suomi pian pelastuu ja kaikkialle maailmaan lähtee lähetyssaarnaajia,ja 3 vuoden raamattukoulussa riverissa olet valmis kaikkeen. itse jotenkin uskon vaaan Suomen tuhoutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
en tiedä muuta kuin sen että Rodney Howard Brownehan on koko river-church-kirkkojen isä ja siellä Tomi Ja Samma Lehto kävivät vuosia raamattukoulua
itse en jotenkin jaksa tuota samaa menestyskaavaa, ja simppeliä oppia joka ikinen viikko ja saarna, ja sitten samaa oppia jauhetaan pienissä soluissa ja aina on menestys ja voitto tulossa ja miljardööriksi ollaaan tulossa. sitten nauretaan ja vitsaillaan ja suurinosa saarnasta on pinnallista hömppää.
jos Jeesus toimii noin n iin kai se on mahdollista, itse en saa vaan m itään näistä saarnoista. enkä rupea "siemenuskon kylväjäksi"
usko on tekoja, se on totta, mutta kylvän omaaan uskooni kaiken, en kenenkään muun perustukselle-. Jeesus on Herra.
kuulostaahan se suurelta että koko Suomi pian pelastuu ja kaikkialle maailmaan lähtee lähetyssaarnaajia,ja 3 vuoden raamattukoulussa riverissa olet valmis kaikkeen. itse
niin ja sitten aina on nse sielujenvoittajapointsit...kun olet saanut 100 ihmistä rukoilemaan uskoontulokaavan rukouksen, niin satoja on tullut uskoon taas kadulla. tosin missään niitä uskoontulleita ei näy kuin "henkimaailmassa".....
Leila Koo kirjoitti:
Menestysteologiaa, lähellä helluntailaisuutta. Uskovat, että Jumala auttaa rikastumaan, Seurakunnalle annetaan isoja uhrilahjoja, eli on saarnamiehille hyvä bisnes.
Ei hitto...
Jumala haluaa, että annat, kunnes tekee kipeää!
Kaiken, minkä annat pois, Jumala antaa takaisin moninkertaisesti!
Ei antanut vai? Sinulla on salattuja syntejä kontollasi!
Koettelee, vaan ei hylkää Herra! Kadu syntejäsi ja anna lisää!
Onko vielä pystyssä? Tartteisi vähän menestystä?
puhutaan aina siitä, miten Jumala järkkää kaiken ja menestys alkaa ensi viikolla ja joka päivä ja Kela ja muu ei ole siunaus, uskoi voittaa kaiken
silti kaikki kääntyy aina siihen miten pitää siunata pastoria ja 3 kertaa kokouksessa kerätään kolehti
miksi?
jos Jeesus on kaikkivaltias, miksi kolehtia pitää kerätä?
No kun tiedetään että tämän kirkkoketjun juuret on myrkyssä, niin ei kannata lähteä leikkimään. Terveelle pohjalle perustettuun seurakuntaan kannattaa pyrkiä. Tietäkää mitä teette, ottakaa selvää. Eksytystä on lopunaikoina paljon, mutta tietoa löytyy, ja se ensisijainen tietolähde on Raamattu, kunhan ei -92 tai uusimmat
Vierailija kirjoitti:
kuulostaahan se suurelta että koko Suomi pian pelastuu ja kaikkialle maailmaan lähtee lähetyssaarnaajia,ja 3 vuoden raamattukoulussa riverissa olet valmis kaikkeen. itse
Olet kuitenkin uskossa? "Toimikaa sen kaupungin parhaaksi johon teidät olen asettanut jne.." Raamatussa ei taideta sanoa, että kirotkaa omaa maatanne.
Olen samaa mieltä, tämä seurakunta eksyttää.
750€ per vuosi ja stipendi myönnetään vähävaraisille eli voi olla nolla euroa, eli ei todellakaan ole rahastusta.
Menestysteologiaa ja käytännössä demonista varjoa. Täysin ihmisestä - tässä ei ole mitään pyhää. Egon ja saatanan yhteistyötä.
River Church Finland Uskonnollisuutta, Manipulaatiota ja Rahaa
River Church on yhdistelmä hengellistä manipulaatiota, rahanhimoa ja pelolla hallintaa. Se imee jäseniltään kaiken: rahat, ajan ja järjenkäytön - lopulta myös vapauden ajatella itse. Kun astut sisään River Churchiin, astut maailmaan, jossa et enää omista edes itseäsi.
Lisätietoa:
Olen käynyt Helsingin Elävissä Virroissa. Siellä on todella hyvä ja terve meininki. Pastorit ei nosta itseään ja jalustalle ja ovat samalla tasolla seurakuntalaisten kanssa. Pohjois Haagassa sijaitsee ihan aseman vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Helsingin Elävissä Virroissa. Siellä on todella hyvä ja terve meininki. Pastorit ei nosta itseään ja jalustalle ja ovat samalla tasolla seurakuntalaisten kanssa. Pohjois Haagassa sijaitsee ihan aseman vieressä.
Oliko tämä se joka "eheyttää" homoja? Ei, sori se olikin Elävät vedet...
Sinut on aivopesty ja eksytetty. Jeesus ei todellakaan tarkoittanut pelkästään rahankeräämistä varten perustettuja seurakuntia!! Pois tuollaisen vaikutuspiiristä!