Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on river church?

Vierailija
15.12.2020 |

Siis siellä Helsingissä joku joukkoaltistumisjuttu (kiva kun uskikset katsoo olevansa rajoitusten yläpuolella..), mutta mikä tuo on, en ole koskaan kuullutkaan ja sivuilta ei paljon selviä paitsi että uskovat agspe-rakkauteen? Joku ei-niin-kotoperäisen vähemmistön juttu niin kuin missä se Tampereen iso joukkutartuntarypäskin oli?

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menestysteologit tekevät ihmisestä suuren ja Jeesuksesta pienen. He opettavat miten Jumalaa hallitaan ja käytetään, oikealla uskon tunnustuksella, posiitiivisella uskon tunnustuksella. Opettavat miten rahaa vaaditaan saatanalta. Menestysteologit opettavat, että on vain uskon puutetta, jos sairas ei parannu.

Niin opetti tosin Jeesuskin. Että jos pystyisi rukoillessaan uskomaan jo saaneensa, niin tapahtuisi.

Mark. 11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

Joh. 16:23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.

16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

Matt. 17:20 »Koska teillä on niin vähän uskoa», vastasi Jeesus. »Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: ’Siirry täältä tuonne’, ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta. [

Niin, Raamattu kertoo Jeesuksen opettaneen noin, mutta entä jos ihminen on ns. ottanut Jeesuksen sydämeensä ja anonut vuosikymmeniä, että paranee jostain kroonisesta kivusta, mutta ei parane, vaikka hän niin monta kertaa on ollut ihan varma, että Jeesus hänet parantaa tai että hän muuten vaan rukouksen avulla paranee. Ei kai Jeesus ole vahingossa opettanut väärin?

En usko, vaikka olen tämän asian kanssa itsekin paljon kipuillut. Miettinyt, että onko koko nykyisessä kristinuskossa jotain vikaa, koska sitä ei seuraa sellaiset ihmeet ja merkit kuin mitä Jeesus seuraajistaan sanoo. Eikä se muutenkaan enää uudista koko ihmisten elämää sillä tavalla kuin joskus, moni vaan omaksuu joitain uusia ajatuksia Jeesuksesta ja Jumalasta, tavan rukoiilla ja muuten elää kuten ennenkin. Mutta jos näin on, niin missä olisi apu, koska mikään seurakunta ei näytä tarjoavan elävämpää ja uudistavampaa tavaraa. Olen käynyt karismaattisissa seurakunnissa ja minusta näyttää että siellä on tarjolla tunneliikutuksia ja niiden vallassa joskus elämyksiä esim. paranemisista ja uudistumisista, mutta mitään objektiivisesti havaittavaa paranemista ei seuraa. Joten olen ajattelut että se on vain ihmisistä. Ev-luteissa taas on tarjolla lähinnä oppia.

Joskus tältä palstalta luin myös ajatuksen, että käytännössä se ei ole pelkkä yksilön usko mikä vaikuttaa vaan myös kollektiivinen. Sanoihan Jeesuskin jossain paikassa, ettei voinut tehdä ihmeitä "heidän epäuskonsa tähden". Vaikka tuskin Jeesus uskonpuutteesta kärsi. Ehkä nykymaailmassa on aika vaikea, jopa mahdoton uskoa oikeasti paranemiseen, käytännössä luonnonlakien rikkomiseen, kun kaikki ihmiset on kyllästetty tieteellisellä maailmankuvalla jossa sellainen ei ole mahdollista? Ja siksi yksilö ei alitajutaa myöten pysty uskomaan vaikka psyykkaisi itseään miten.  

Mutta fakta kuitenkin tosiaan on ettei niitä ihmeparanemisia näytä nykyajassa tapahtuvan. Mutta en tiedä kumpi on oikein, luovuttaa ja todeta että näin vaan on, ja kuitenkin yrittää, jos sen uskon tulen saisi sittenkin nykyajassakin sytytettyä.

Uskon, että Jeesus oli niin korkealla tietoisuuden tasolla toimiva ihmiskehossa oleva olento, että hänelle oli mahdollista luoda ja parantaa ym. Hän ei siis sanonut väärin, etteikö se olisi mahdollista myös muille ihmiskehossa oleville, mutta se jäi ihmisiltä ymmärtämättä - liekö jäi Raamattuun merkitsemättä myös - että meidän pitäisi parantaa kykyämme tiedostaa asioita ja totuuksia eikä vain uskoa kritiikittömästi, mitä vaikka joku pastori sanoo, vaan siis miettiä itsekin. 

Jeesus sanoi: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.” Matt. 7:12.

Sen voi ajatella myös näinkin: Kaiken hyvän tai pahan minkä jätätte tekemättä/antamatta toisille (myös luonnolle, eläimille jne.), jätätte tekemättä/antamatta myös itselle. Jos teette hyvää tai pahaa toisille, teette sitä myös itsellenne. Eikä se hyvän tekeminen itselle tarkoita vain itsekästä ja itsekeskeistä tekemistä, nautintoja, vaan todellisen hyvän tekemistä. 

Jos kaikki ihmiset kykenisivät ymmärtämään tuon Kultaisen säännön merkityksen, niin sodat loppuisivat pian ja maailmasta tulisi kaikin puolin paljon parempi paikka.

Vierailija
82/138 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menestysteologiaa. Maallistunutta huttua, ei millään tapaa kristillistä.

Ihan eri mieltä satunnaiskävijänä. Siellä nimenomaan saarnataan sitä kristillistä perussanomaa eli ihmisen syntisyyttä ja pelastusta Jeesuksen ristintyön tähden. Tämä on itselleni ev-lut:ina piristävää vaihtelua, koska ev-lut saarnat usein on jotain yleisinhimillistä hyvyys-hymistelyä ilman kristinuskon sanomaa.

Sivujuonteena heillä tosiaan on usko siihen että kristillisestä elämästä seuraisi myös aineellinen vauraus tai ainakin puutteen katoaminen. Tämä oli helluntailaisissakin jossain vaiheessa muotia, luovaksi uskoksi sitä sanottiin. Käytännössä se oli kuin ns. vetovoiman laki kristillisessä paketissa. Eipä tuollainen toki Jeesuksen opetuksiin ihmeemmin kuulu, mutta koska se on vain sivujuonne ja sitä oikeaakin sanomaa saarnataan, en pidä niin valtavan vakavana.

Kylläpä kuuluu. " Kaikki mitä te anotte uskossa Isänne nimeen kiitoksella ja luottaen että olette sen jo saaneet, se teille annetaan". Kannattaisi todella lukea ja tutustua Raamatun sanomaan. Sekä myös " Teille annetaan uskonne mukaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri mieltä satunnaiskävijänä. Siellä nimenomaan saarnataan sitä kristillistä perussanomaa eli ihmisen syntisyyttä ja pelastusta Jeesuksen ristintyön tähden. Tämä on itselleni ev-lut:ina piristävää vaihtelua, koska ev-lut saarnat usein on jotain yleisinhimillistä hyvyys-hymistelyä ilman kristinuskon sanomaa.

Sivujuonteena heillä tosiaan on usko siihen että kristillisestä elämästä seuraisi myös aineellinen vauraus tai ainakin puutteen katoaminen. Tämä oli helluntailaisissakin jossain vaiheessa muotia, luovaksi uskoksi sitä sanottiin. Käytännössä se oli kuin ns. vetovoiman laki kristillisessä paketissa. Eipä tuollainen toki Jeesuksen opetuksiin ihmeemmin kuulu, mutta koska se on vain sivujuonne ja sitä oikeaakin sanomaa saarnataan, en pidä niin valtavan vakavana.

Kylläpä kuuluu. " Kaikki mitä te anotte uskossa Isänne nimeen kiitoksella ja luottaen että olette sen jo saaneet, se teille annetaan". Kannattaisi todella lukea ja tutustua Raamatun sanomaan. Sekä myös " Teille annetaan uskonne mukaan".

Juu, usein vaikuttaa siltä, että saamme uskomme mukaan, eli saamme sen, mitä uskomme tai vahvasti luulemme/ajattelemma saavamme, MUTTA aina ei kaikille niin käy jostain syystä. Ja sen kun tietäisi, miksi jotkut saavat kaiken sen hyvän ja pahan, mitä ajattelevat, mutta jotkut  eivät, vaikka he todella vahvasti toivomaansa tai pelkäämäänsä  tuleivaisuuteen uskoisivat.

Vierailija
84/138 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, usein vaikuttaa siltä, että saamme uskomme mukaan, eli saamme sen, mitä uskomme tai vahvasti luulemme/ajattelemma saavamme, MUTTA aina ei kaikille niin käy jostain syystä. Ja sen kun tietäisi, miksi jotkut saavat kaiken sen hyvän ja pahan, mitä ajattelevat, mutta jotkut  eivät, vaikka he todella vahvasti toivomaansa tai pelkäämäänsä  tuleivaisuuteen uskoisivat.

Ja pitkällä elämänkokemuksella voin kertoa, että olen saanut valtavasti asioita, joita olen rukoillut ja kiitollisena varmasta hyvästä lopputuloksesta toivonut, ja olen myös saanut paljon niitä asioita, joita olen pelännyt, vaikka olen rukoillut, että Jumala minua niiltä suojaisi. Siksi yritinkin lopettaa pelkäämisen, kun niin moni pelkäämäni asia toteutui.

Lisäksi en ole saanut niitä asioita, mitä olen vuosikymmeniä rukoillut (esim. kroonisesta kivusta paranemista) ja vaikka olen kiittänyt lähes joka päivä vähänkään paremmista hetkistä. Joten turha on kenenkään vakuuttaa, että kaiken saisimme, mitä kiittäen rukoilemme ja Jumalalta pyydämme. Tai sitten siihen menee aikaa ainakin se 50-60 vuotta ennen kuin se toive toteutuu. 

Vierailija
85/138 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pitkällä elämänkokemuksella voin kertoa, että olen saanut valtavasti asioita, joita olen rukoillut ja kiitollisena varmasta hyvästä lopputuloksesta toivonut, ja olen myös saanut paljon niitä asioita, joita olen pelännyt, vaikka olen rukoillut, että Jumala minua niiltä suojaisi. Siksi yritinkin lopettaa pelkäämisen, kun niin moni pelkäämäni asia toteutui.

Lisäksi en ole saanut niitä asioita, mitä olen vuosikymmeniä rukoillut (esim. kroonisesta kivusta paranemista) ja vaikka olen kiittänyt lähes joka päivä vähänkään paremmista hetkistä. Joten turha on kenenkään vakuuttaa, että kaiken saisimme, mitä kiittäen rukoilemme ja Jumalalta pyydämme. Tai sitten siihen menee aikaa ainakin se 50-60 vuotta ennen kuin se toive toteutuu. 

Uskosi on heikko. Huomaa jo kirjoituksestasi. Et usko itse parantumiseesi.

Vierailija
86/138 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties River Churchin pastori tai jäsen? 

Vierailija
87/138 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vähän perustella, mitkä asiat kirjoituksessa mielestäsi kertovat sinulle, että uskoni on heikko? Kiitos. 

Vierailija
88/138 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vastenmielisempää äijää ja ohjelmaa saa hakea. Katsokaa joskus huviksenne TV-seiskalta.

Vierailija
89/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas Jeesus Kristus, kiitos, että parannat saattohoidossa olevan ystäväni (keski-ikäinen ihana nainen), jolla on kova elämänhalu. Hänen lapsensakin vielä tarvitsee äitiään, ja hänen vanhempansa tytärtään.

Kiitos Jeesus Kristus, Herrani, Kiitos, Kiitos, Kiitos, Amen, Amen, Amen! <3

Vierailija
90/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on elävä Jumalasuhde?

Mikä ero on ihmisellä, joka on ollut lapsesta asti uskossa ja hänellä, joka on tullut uskoon aikuisena?

Eräs aikuisena (yli 50-vuotiaana) uskoon tullut helluntalainen pastori sanoi minulle, että minä en ole oikeasti uskossa, koska en ole ottanut Jeesusta sydämeeni eikä minua ole aikuisena kastettu. Minut on kastettu vauvana (ev.lut).

Olen ottanut Jeesuksen sydämeeni jo lapsena ja sen jälkeen ollut uskossa koko ajan, rukous on kuulunut elämääni koko ajan. Olen jo lapsena ja edelleen itse valinnut rukoilla ja kiittää Jeesusta.

Tämä helluntalainen sanoi minulle, että hänellä on elävä Jumalasuhde, mitä minulla ei voi hänen mukaan olla.

Näinkö se menee? Mitä sanovat River Churcin muut pastorit?

Vierailija
91/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun aletaan kerätä rahaa, kyse ei ole enää uskonnosta vaan ahneudesta. Hyi.

Vierailija
92/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joki kirkko

Vierailija
93/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun aletaan kerätä rahaa, kyse ei ole enää uskonnosta vaan ahneudesta. Hyi.

Kirkollisvero asettuu aika outoon valoon.

Vierailija
94/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se YouTube Rivers of Babylon Boney M.

Vierailija
95/138 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhallus . Uri Keller tyyliä .

Vierailija
96/138 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on elävä Jumalasuhde?

Mikä ero on ihmisellä, joka on ollut lapsesta asti uskossa ja hänellä, joka on tullut uskoon aikuisena?

Eräs aikuisena (yli 50-vuotiaana) uskoon tullut helluntalainen pastori sanoi minulle, että minä en ole oikeasti uskossa, koska en ole ottanut Jeesusta sydämeeni eikä minua ole aikuisena kastettu. Minut on kastettu vauvana (ev.lut).

Olen ottanut Jeesuksen sydämeeni jo lapsena ja sen jälkeen ollut uskossa koko ajan, rukous on kuulunut elämääni koko ajan. Olen jo lapsena ja edelleen itse valinnut rukoilla ja kiittää Jeesusta.

Tämä helluntalainen sanoi minulle, että hänellä on elävä Jumalasuhde, mitä minulla ei voi hänen mukaan olla.

Näinkö se menee? Mitä sanovat River Churcin muut pastorit?

Tätä samaa on minullekin eräs uskoon aikuisena tullut kertonut. Haluaisin tietää, ajattelevatko helluntalaiset tai muutkin aikuisena uskoon tulleet noin kuin lainauksessa kerrottiin?

Aika tylyä tekstiä pastorilta.

Vierailija
97/138 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on "elävän Jumalasuhteen" määritelmä?

Vierailija
98/138 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että oikea riveriläinen ei saa käydä muissa seurakunnissa ilman lupalappua?

Onko kukaan kuullut green room käytännöstä? Onko se totta?

Vierailija
99/138 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia kyseisen lahkon piirissä. Suurin osa siellä olevista ystävistäni on nähnyt totuuden ja huomannut, kuinka manipuloiva ja aivopesevä paikka ko. srk on.

Kuten joku ylemmissä kommenteissa sanoi, pastorit itsekin ovat aivopestyjä.

Aluksi homma tuntui minusta oudolta, mutta päätin antaa mahdollisuuden ja menin RBI:hin. Luulin eläväni johdatuksessa ja luulin, että nyt Jumala katsoo minua hyvällä, kun teen näin ihanan uhrauksen ja antaudun tälle koululle. Lähdin pian aloitettuani pois, sillä huomasin epäterveitä piirteitä siellä.

Tämä on sisäpiiritietoa: suurin osa riverin "staffista" elää köyhyysrajoilla! Heille ei makseta kunnollista palkkaa, mutta työtä löytyy ympäri vuorokautisesti. Monet ovat palaneet loppuun. Sehän on yksi suuri lahkon piirre, kun kaikki vapaa-aika menee seurakunnan menoissa. Ei ole aikaa tehdä omia asioita, eikä aikaa ajatella itsenäisesti.

Tämä taas kuuluu RBI:n koulutusmateriaaleihin: kaikkien on pidettävä siistejä ja säädyllisiä vaatteita, pukukoodi löytyy koulun "aloituspaketista". Mies ja nainen (poikkeuksena naimisissa olevat) eivät saa olla suljetuissa tiloissa keskenään.

Koskien koulumaksuja: suurin osa oppilaista saa stipendin, jonka avulla koulu on erittäin halpaa. Olikohan 20€ se aloitusmaksu. Mutta kävijöitä ohjeistetaan antamaan suuria uhrauksia, jotta saisi "Jumalalta" vielä suurempia takaisin.

Myöskin laihuutta ihaillaan naisten keskuudessa. Erilaisuutta ei suvaita. Vanhanaikainen "bisneslook" on riverissä in. Iltapuvut naisille ja kauluspaidat miehille ovat in. Myöskin punaiset lenkkarit oli pari vuotta sitten in siellä (sillä pastorit tykästyivät sen värisiin kenkiin.)

Hulluimpia juttuja en kerro, sillä kunnioitan ihmisten yksityisyyttä.

Toivoisin, että tämän seurakunnan toiminta loppuisi, jottei uhreja tulisi enempään. Mielestäni tässä yhteisössä rikotaan rajusti ihmisoikeuksia eikä palvella oikeaa Jumalaa.

Olen kiitollinen, myöskin Jumalalle, että Hän näytti totuuden ja pääsin pois näistä piireistä. Suorituskeskeisenä ihmisenä minusta olisi saattanut tulla vaikka minkälainen sätkynukke pastoreille. Etenkin, jos he olisivat antaneet vähänkin paljon kaivattua huomiota minulle. Olen huolissani pastoreiden alaikäisistä lapsista, saavatko tarpeeksi huolenpitoa, ravintoa ja unta...

Vierailija
100/138 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-riverkoululainen kirjoitti:

Olen ollut vuosia kyseisen lahkon piirissä. Suurin osa siellä olevista ystävistäni on nähnyt totuuden ja huomannut, kuinka manipuloiva ja aivopesevä paikka ko. srk on.

Kuten joku ylemmissä kommenteissa sanoi, pastorit itsekin ovat aivopestyjä.

Aluksi homma tuntui minusta oudolta, mutta päätin antaa mahdollisuuden ja menin RBI:hin. Luulin eläväni johdatuksessa ja luulin, että nyt Jumala katsoo minua hyvällä, kun teen näin ihanan uhrauksen ja antaudun tälle koululle. Lähdin pian aloitettuani pois, sillä huomasin epäterveitä piirteitä siellä.

Tämä on sisäpiiritietoa: suurin osa riverin "staffista" elää köyhyysrajoilla! Heille ei makseta kunnollista palkkaa, mutta työtä löytyy ympäri vuorokautisesti. Monet ovat palaneet loppuun. Sehän on yksi suuri lahkon piirre, kun kaikki vapaa-aika menee seurakunnan menoissa. Ei ole aikaa tehdä omia asioita, eikä aikaa ajatella itsenäisesti.

Tämä taas kuuluu RBI:n koulutusmateriaaleihin: kaikkien on pidettävä siistejä ja säädyllisiä vaatteita, pukukoodi löytyy koulun "aloituspaketista". Mies ja nainen (poikkeuksena naimisissa olevat) eivät saa olla suljetuissa tiloissa keskenään.

Koskien koulumaksuja: suurin osa oppilaista saa stipendin, jonka avulla koulu on erittäin halpaa. Olikohan 20€ se aloitusmaksu. Mutta kävijöitä ohjeistetaan antamaan suuria uhrauksia, jotta saisi "Jumalalta" vielä suurempia takaisin.

Myöskin laihuutta ihaillaan naisten keskuudessa. Erilaisuutta ei suvaita. Vanhanaikainen "bisneslook" on riverissä in. Iltapuvut naisille ja kauluspaidat miehille ovat in. Myöskin punaiset lenkkarit oli pari vuotta sitten in siellä (sillä pastorit tykästyivät sen värisiin kenkiin.)

Hulluimpia juttuja en kerro, sillä kunnioitan ihmisten yksityisyyttä.

Toivoisin, että tämän seurakunnan toiminta loppuisi, jottei uhreja tulisi enempään. Mielestäni tässä yhteisössä rikotaan rajusti ihmisoikeuksia eikä palvella oikeaa Jumalaa.

Olen kiitollinen, myöskin Jumalalle, että Hän näytti totuuden ja pääsin pois näistä piireistä. Suorituskeskeisenä ihmisenä minusta olisi saattanut tulla vaikka minkälainen sätkynukke pastoreille. Etenkin, jos he olisivat antaneet vähänkin paljon kaivattua huomiota minulle. Olen huolissani pastoreiden alaikäisistä lapsista, saavatko tarpeeksi huolenpitoa, ravintoa ja unta...

Kiitos kun kerroit nuo. Tuttuni on raamattukoulussa ja on myös kertonut oudoista säännöistä. Hän on onnellinen siitä, että häntä opettavaa juuri ko. pariskunta. Olemme huolissaan hänestä, mutta mitåän ei ole tehtävissä, sillä hän loukkaantuu, jos RC:n toimintaa vähänkään kritisoidaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi