Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko yliluonnolliseen?

Vierailija
08.05.2014 |

Kummituksiin? Demoneihin? Taikuuteen?

Itse uskon kummituksiin, niistä meillä on hieman liikaakin kokemusta, jota terve järki ei selitä. Ehkä jollain tapaa uskon myös alieneihin, en tosin tiedä ovatko nämä edes yliluonnollisia.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas aihe, josta uskovien ja skeptikkojen on kertakaikkiaan turha väitellä :D

Vierailija
2/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan usko, mutta myönnän toki että on paljon selittämättömiä asioita, koska itselläni on paljon kokemusta ns. yliluonnollisista ilmiöistä. Luulen kuitenkin, että kummitukset sunmuut ovat meillä kaikilla vain korvien välissä. Aivot ovat ihmeelliset. Oli miten oli, vaikka esim kummituksia, enkeleitä ja tonttuja olisi olemassa, eihän ne sitten olisi yliluonnollisia, vaan luonnollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:28"]Kyllä uskon. Pikkusiskoni kuoli yllättäen (auto-onnettomuus) muutama vuosi sitten. Ennen hänen kuolemaansa näimme äidin ja isän kanssa (äitini on ammatiltaan lääkäri ja isä palomestari - kummatkin erittäin ns. järki-ihmisiä ja vakaita), useita kertoja kattoon asti ylettyvän hahmon menevän hänen huoneeseensa (hän ei ollut silloin paikalla). Hahmon kasvoja emme nähneet, hänellä oli tumma viitta ja huppu päässä,  hahmo oli vähän niinkuin varjo (läpinäkyvä). Tiedän, kuulostaa ihan kornilta - mutta tämän tosiaan näimme. Siskon kuoleman jälkeen tätä hahmoa ei ole näkynyt.  

[/quote]

Noutaja.

[/quote]

Juuri näin mekin se jälkeen päin tulkitsimme. Siskolle emme koskaan tästä hahmosta maininneet, jotta hän ei asiasta pelästyisi. Silloin emme siis tietenkään osanneet arvata tämän hahmon olevan "noutaja". t:51

Vierailija
4/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, olen nähnyt ja tuntenut kaikenlaista lapsesta asti. Äidin kanssa oli aina kiva puhua näistä kokemuksistamme. Nyt äitiä ei enää ole eikä ole ketään joka edes uskoisi. Jotkut kaverit on raivostuneet mun jutuista ettei ne voi olla totta. Mulle ne on totta, oli se sitten loppujen lopuksi mielenterveysongelmia tai ei ;)

Vierailija
5/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:41"]

Uusi rivitalo, tavallinen lattia.Jos tuuli huojutti tiilitaloa, niin miksi me emme sitä tunteneet.Kukaan ei liikkunut istuimme tuoleilla, heppa metrien päässä.

[/quote]Rivitalo. Arvatenkin olet tosi selvillä myös siitä että myöskään naapurissa ei kukaan voinut liikkuta tai vaikuttaa asioihin mitenkään.

[/quote]

No leikitään vaikka että naapuri liikutti seinän toiselta puolelta jotenkin taianomaisesti heppaa.Ja mikään muu ei liikkunut, vain heppa.Oikeesti, eipä tullut heti mieleen.

Vierailija
6/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:55"]

Ehkä ollaan molemmat hulluja puolison kanssa. Kai se hulluus on tarttuvaa?

[/quote]Kyllä, puhutaan myös joukkohysteriasta.

Ettekä te välttämättä ole hulluja, ehkä vain tyhmiä.

[/quote]

Ollaan tyhmiä, jos uskotaan maailmassa olevan meille jotain kuoleman jälkeenkin? Mikä helvetin argumentti tuo nyt oli? Ei me juosta ympäri taloa valkoisen lakanan perässä tai kutsuta henkikarkottajia kylään, ollaan vain todettu ettemme elä tässä talossa yksin. Ehkä sinunkin maailmasi joskus laajenee.

[/quote]No ainakin hyväuskoisia hölmöjä. Kun elämä loppuu, niin se loppuu.

[/quote]

Onneksi meillä on sinut täällä sanelemassa elämän säännöt. Mihin perustat "totuutesi"? Siihen, että joku naurettava palkinto on vielä jakamatta? 

Vierailija
7/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:18"]

No ei kummituksia voi vangita Skepsistä varten!

Ja kun ne eivät ole fyysisessä maailmassa.

[/quote]

Ei.
Vaan niitä ei ole olemassa.

[/quote]

Sun "totuus" on vain sun. Maailmassa on miljoonia ihmisiä joilla on kokemuksia vaikka mistä.

[/quote]Miksi näistä miljoonista ihmisistä yksikään ei ole kyennyt anatamaan kokemuksistaan minkäänlaista konkreettista todistetta, vaikka niistä on jo iät ajat luvattu huimia palkkioita.

[/quote]

Sano mikä olisi hyvä konkreettinen todiste, haamu käsiraudoissa? Millä ihmeellä pystyy yliluonnollisen todistamaan oikeasti, minusta se on kyse siitä onko ihminen kokenut yliluonnollisia tapahtumia ja sitä kautta oppinut niihin uskomaan vai keksiikö siihen aina jonkin luonnollisen selityksen.

Mikä ihme on se tieteellinen todiste millä yliluonnollinen ilmiö todistetaan? Laboratoriossa tuhat ihmistä katsomassa ympyrässä ja kun sanoo HEP niin kummitus ilmestyy?

Vierailija
8/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran kokenut yliluonnollisen kokemuksen, kun Pyhä Henni kosketti helluntaiseurakunnan tilaisuudessa. Se oli ihana olotila, kuin olisi höyhenellä silitetty. Sen jälkeen tuntui kuin olisin liidellyt ilmassa kotiin. Jotkut sanovat että kyse on itsesuggestiosta, mutta mä tiedän ettei näin ollut. olin melko skeptinen ja olen vieläkin kielilläpuhumisten ja muiden armolahjojen suhteen, mutta silloin vain satuin itsekin tuntemaan sen. Ihmeellistä! En ole hellareissa käynyt enää, mutta siellä ja monesa muussakin tilaisuudessa on ollut ihan mahtava Jumalan läheisyys.

Vierailija
9/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:39"]

Olen kerran kokenut yliluonnollisen kokemuksen, kun Pyhä Henni kosketti helluntaiseurakunnan tilaisuudessa. Se oli ihana olotila, kuin olisi höyhenellä silitetty. Sen jälkeen tuntui kuin olisin liidellyt ilmassa kotiin. Jotkut sanovat että kyse on itsesuggestiosta, mutta mä tiedän ettei näin ollut. olin melko skeptinen ja olen vieläkin kielilläpuhumisten ja muiden armolahjojen suhteen, mutta silloin vain satuin itsekin tuntemaan sen. Ihmeellistä! En ole hellareissa käynyt enää, mutta siellä ja monesa muussakin tilaisuudessa on ollut ihan mahtava Jumalan läheisyys.

[/quote]

Siis Pyhä Henki

Vierailija
10/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan usko juuri mihinkään yliluonnolliseen, vaan enpä silti voi tietenkään varmasti sanoa, etteikö kummituksia sun muita voisi olla. Enhän minä varmuudella tiedä onko maailmankaikkeutta edes olemassa.

http://arxiv.org/abs/1210.1847

Vierailija
11/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä ette usko yliluonnolliseen uskotteko jumalaan?

Vierailija
12/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, kun nykymaailma on täynnä kameroita ja netti pullollaan "hauskoja kotivideoita", niin YHTÄÄN yliluonnollista ilmiötä ei saada kuvattua...

Vierailija
13/107 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 22:35"]

Kumma, kun nykymaailma on täynnä kameroita ja netti pullollaan "hauskoja kotivideoita", niin YHTÄÄN yliluonnollista ilmiötä ei saada kuvattua...

[/quote]

http://www.youtube.com/results?search_query=ghost+caught+on+tape

http://www.youtube.com/results?search_query=ufo+caught+on+tape

http://www.youtube.com/results?search_query=supernatural+caught+on+tape

niitähän on netti pullollaan, televisiosta tulee säännöllisesti kummitusohjelmia ja ties mitä vielä, kukaan vaan ei usko

Vierailija
14/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, koska perheessäni on tapahtunut monia yliluonnolliseen liittyviä asioita. Esim. ns. kummittelua paljonkin. On lohduttavaa ajatella, että tämä näkyvä maailma ei ole kaikki. Haluan uskoa myös suojelusenkeleihin.

Vierailija
15/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään yliluonnollista ei ole olemassa.

Opiskelisitte niin tajuaisitte.

Vierailija
16/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ymmärrän oikein hyvin, että maailmankaikkeus on täynnä sellaisia isoja ja pieniä asioita, joita ihmisen järki ei koskaan riitä selittämään. Mutta ei tämä saa minua uskomaan kummituksiin sen enempää kuin jumaliinkaan. Meidän aivot eivät yksinkertaisesti riitä kaikkeen, ihan niin kuin koira ei opi kertolaskua vaikka sitä kuinka opettaisi.

Vierailija
17/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, eikä ole näyttöä teilläkään.

http://www.skepsis.fi/Toiminta/Skepsiksenhaastejastipendi.aspx

Rahat on jostakin syystä jakamatta:)

Se on kyllä tosiasia, että jotkut ihmiset kuulee ja näkee mitä haluavat, mutta jos joku täysijärkinen tulee paikalle niin kummitukset ihmeesti kaikkoavat.

Vierailija
18/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kummituksia voi vangita Skepsistä varten!

Ja kun ne eivät ole fyysisessä maailmassa.

Vierailija
19/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten yliluonnollinen määritellään. Uskon kummituksiin ja telepatiaan, mutta eiväthän ne välttämättä ole yliluonnollisia. Ne voivat olla ihan luonnollisia asioita, joihin ei vain vielä ole löydetty luonnollisia selityksiä. Uskon myös siihen, että maailmankaikkeudessa on muutakin elämää kuin maapallon elämä. Uskon, että osa maailmastamme on meiltä näkymättömissä. Emme näe esim. röntgen- ja infrapunasäteitä emmekä haista häkää.

Vierailija
20/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkiä ja haamuja, kummituksia ja etiäisiä on vaikka kuinka paljon, mutta ne on kaikki tuotettu samassa paikassa: ihmisen aivoissa. Mielikuvitus on yksi suurimmista ihmeistä. Lisäksi aistit ovat kaikkea muuta kuin erehtymättömiä. On aivan normaalia esimerkiksi "kuulla" ääni, jota todellisuudessa ei ole ollut. Tai "muistaa" tapahtuma, joka ei ole tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän