Kuinka usein nypit kulmakarvasi?
Mä ihan liian harvoin. Nyttenkin kulmakarvat rehotti ihan joka suuntaan ja aina se muistui mieleen kun näki ne peilin kautta. Mutta ei oo vaan saanut aikaiseksi.
Nyt sitten ajattelin ihan kunnolla istua alas ja nyppiä ne kulmakarvat ja kyllä kannatti. Heti ilme koheni huomattavasti, silmät nk. "avautui" enemmän.
Pitäs vaan muistaa aina säännöllisin väliajoin tehdä se homma, nytkin meni vaan pari minuuttia siihen hommaan. Eikä jättää sitä aina vaan.
Kyllä kannattaa. ;-)
Kommentit (11)
Joka aamu kun meikkaan, tarkastan samalla kulmat. Jos on ylimääräisiä karvoja, nyppään pois. Pari kertaa vuodessa käyn kosmetologilla muotoiluttamassa ja värjäämässä.
Sitä taitoa en ole ikinä opetellut. Joskus olen yrittänyt, mutta tuloksena oli pala nahkaa ja punaiset jäljet. Kosmetologi on sen hoitanut silloin harvoin kun olen käynyt. Ongelmana vain on, että minulla valuu kulmakarvoja nypittäessä vesi silmistä aivan valtoimenaan. En siis itke, vesi vain valuu. Siinä sitten kosmetologi nyppii kulmakarvoja ja pyyhkii silmiä:) Onneksi kulmakarvat ei ole mitkään puskamallit.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 09:47"]Sitä taitoa en ole ikinä opetellut. Joskus olen yrittänyt, mutta tuloksena oli pala nahkaa ja punaiset jäljet. Kosmetologi on sen hoitanut silloin harvoin kun olen käynyt. Ongelmana vain on, että minulla valuu kulmakarvoja nypittäessä vesi silmistä aivan valtoimenaan. En siis itke, vesi vain valuu. Siinä sitten kosmetologi nyppii kulmakarvoja ja pyyhkii silmiä:) Onneksi kulmakarvat ei ole mitkään puskamallit.
[/quote]
No niin mullakin punoittaa se iho heti nyppimisen jälkeen, mutta kyllä se väri siitä hetken päästä tasoittuu. ;-)
En siis nypi kulmakarvoja juuri ennen ihmisten ilmoille lähtemistä. ;-D
Ap
Miksi kulmakarvoja pitäisi nyppiä tai muotoilla johonkin luonnottomaan malliiin?
En ymmärrä niitä juttuja että karvan kasvu muka jotenkin heikkenisi, kun niitä tarpeeksi nyppii. Kaksikymmentä vuotta melkein nypitty ja kyllä vaan vahvaa puskee aina tilalle.
Käyn kerran kuussa kampaajalla, joka samalla siistii kulmat ja värjää ne. Siinä välissä nypin sitten itse ne hajakarvat, jotka ilmestyy.
Kulmat kannattaa pitää kunnossa, se vaikuttaa ilmeeseen ihan valtavasti! Varsinkin minun kaltaisellani, jonka kasvot ei ole mitkään erityisen kauniit. Jos tukka ja kulmat hapsottaa, näytän ihan hirveältä. Joku tosi luonnon kaunis kauniskasvoinen nainen on kaunis, vaikka tukka olisi ylipitkä. Minun kaltaiselleni on välttämätöntä, että tukka on hyvin ja kulmat huolitellut. Muuten näky on kamala.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:14"]
Miksi kulmakarvoja pitäisi nyppiä tai muotoilla johonkin luonnottomaan malliiin?
[/quote]
Ei niitä luonnottomaan malliin pidäkään nyppiä. Mutta muuten ihan samasta syystä kuin hiuksia leikataan, että näyttäisi siistimmältä. Vai oletko sä ihan naturelli kaikkialta?
Mä nypin kerran viikossa, ennen nypin kolmekin kertaa. Tuntuu että karvankasvu on vähentynyt. Mulla on todella harvat ja vaaleat kulmakarvat, vaikka olenkin muuten aika tumma, joten kynällä täytyy kulmia hieman vahvistaa, ja siksi haluan pitää kulmani myöskin siistinä. Värjään niitä myös parin viikon välein, mutta se ei kauaa se väri pysy.
Istun aina meikkipeilin kanssa sohvalle ikkunan ääreen ja luonnonvalossa nypin, ja sitä on niin kauan tehnyt ettei edes satu :)
Minä nypin hajakarvat joita kasvaa jonkin verran kulmakarvojen alapuolelle. nypin ne aina kun niitä näkyy. tai no okei, jos tiedän että vietän viikonlopun kotona yksikseni ja käyn korkeintaan ruokakaupassa niin en välttämättä siltä istumalta sitä tee :D siis ei niitä nyt mitenkään kauheasti kasva, mutta en halua kulmaluulleni karvan karvaa, laitan siihen yleensä meikkiä.
Muuten kulmani ovat suhteellisen tuuheat mutta kasvavat luonnostaan kivan muotoisesti joten muotoilua en oikeastaan tarvitse. Ovat myös todella tummat joten värjäämisessä ei ole järkeä. Kosmetologi on sanonut samaa.
Käytän kyllä kulmakynää aina meikatessani ja myös yleensä joko kulmavahaa- tai geeliä että pysyvät hyvinä koko päivän joten huolittelen kulmani aina. tekee todella suuren eron verrattuna siihen ettei tekisi kulmilleen mitään, suosittelen kaikille. näyttää paljon siistimmältä ja huolitellulta vaikkei muuten olisikaan kummoisesti meikannut.
En ole koskaan nyppinyt. Outoa kyllä, en koe silti, että kulmakarvani "rehottaisivat". Vertaus hiuksiin on vähän keinotekoinen, sillä kulmakarvathan kasvavat vain tiettyyn, hyvin lyhyeen mittaan asti. Ei hiuksiakaan trimmata harventamalla.
Ymmärrän toki, että ihmisiä on erilaisia ja jotkut kokevat että heidän kulmakarvansa näyttävät hyvältä harvennettuina. Minun kulmakarvani ovat ihan ok näin.
Harvoin, kun huomaan hajakarvoja väärissä paikoissa. Eivät kamalastiikinä rehota ja tykkään pitää ne suht paksuina , kun ovat luonnostaan aika siistit ja hyvän muotoiset.