Helvetti näitä Facebookin kirppiksiä! *avautuminen*
Laitoin jokunen kuukausi sitten kansion pystyyn oman paikkakuntani kirppikselle, kun intouduin tekemään oikein kunnon suursiivouksen. Vastaan on tullut niin uskomattomia juttuja, ettei tosikaan! Yhden käden sormet eivät riitä laskemaan niitä kertoja, kun "lapsi on sairastunut" viisi minuuttia ennen sovittua noutoa tai tuo sairastuminen ilmoitetaan vasta, kun olen laittanut kyselyviestiä perään seuraavana päivänä. Ovatpa jotkut kehdanneet asiallisesta "hei, odottelin sinua eilen noutamaan kenkiä, oletko yhä kiinnostunut niistä...?" -viestistäni suuttuakin, capsi laulaen ja huutomerkkejä raiskaten on selitetty ties mitä nyyhkytarinoita sairaalaan joutuneista lapsista ja kadonneista koirista.
Tuttu kuvio on myös se, että ensin varataan, mutta laittamaani yksityisviestiin ei koskaan tule vastausta. Sitten parin päivän päästä vapautan tuotteen seuraavalle ja pahimmillaan sama kuvio toistuu useastikin. Ihmisillä on ihan absurdeja toiveita parin euron juttujen suhteen, en kyllä lähde viemään taaperon kumisaappaita toiselle puolelle kaupunkia ihan hyvää hyvyyttäni tai varaudu siihen, että pariskunta tulee hakemaan nojatuolia ja odottaa minun mieheni kanssa kantavan sen heidän autoonsa, mitä ihmettä?
Minulle on suututtu siitä, että olen kahden päivän odottelun jälkeen laittanut jonkun jutun seuraavalle jonossa, koska "pitää ymmärtää niitä jotka on kirjaston tietokoneen varassa!". Olen saanut moitteita siitä, että 10 eurolla myymässäni VALTAVASSA vauvanvaatepaketissa oli joku body, jonka rinnassa oli pientä tahraa, vaikka lupasin niiden olevan perussiistejä ja tahrattomia. Yhdelle vaatekappaleelle tuli siinä setissä hintaa 12 euroa, lupasin palauttaa sen valittajan tilille. Ei koskaan laittanut tilinumeroansa.
Eivät kaikki kokemukset suinkaan huonoja ole, suurin osa tietysti hyviä ja olen saanut ilahduttavan paljon tavaraa myytyä. Tekisi vaan mieli laittaa albumiini tekstiksi, että sori, myyn näitä tavaroita vain sellaisille henkilöille, joiden koulutustiedoissa ei lue "elämänkoulu" ja joka ei jaa -LiibaLaaba-n kuvia seinälleen. Koska näin ei voi tehdä, myyn jatkossa tuolla vain arvokkaammat hommat ja lasten perusvaatteet sun muut kapistukset annan suosiolla ilmaiseksi ensikodille tai maahanmuuttajien vastaanottokeskukseen.
Kommentit (126)
Samaa mieltä.
Otan sohvan. Onnistuisiko tuonti? Ei kyllä onnistu, jos ilmaiseksi sen annan...
Ylläpitäjä raivosi juuri jollekin naiselle siitä, että tämä oli laittanut julkisesti näkyville oman kotiosoitteensa. Kai sitä omaa osoitettaan saa jakaa siellä missä lystää, mitä se ylläpidolle kuuluu......?
Mua välillä ihmetyttää noitten ylläpitäjien kommentointi, huomaa kyllä että ei oo harmainta haisua miten ihmisille puhutaan ns. virallisesti. Eihän nuo tuosta palkkaa saa mutta sillon kun kaitset iso porukkaa on hyvä pitää omat tunteet ja mielipiteet piilossa.
Tämän takia en myy enää huuto.netissä, siitä on tullut jotkut kylähullujen kokoontumisajot.
Lahjoitan nykyään kaiken vaan suoraan kierrätyskeskukselle.
Tein siis ennen rahaa huuto.netillä jotain 4000,- vuodessa, mutta en edes tuosta rahamäärästä suostu enää olemaan noiden sekojen kanssa tekemisissä.
Ostajana ärsyttää epärehelliset myyjät jotka myy hirveillä kiskurihinnoilla käytettyä tavaraa. Kaupasta kotiin kannettu tuote ei ole enää samanarvoinen kun uusi vastaava.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:07"]
Ylläpitäjä raivosi juuri jollekin naiselle siitä, että tämä oli laittanut julkisesti näkyville oman kotiosoitteensa. Kai sitä omaa osoitettaan saa jakaa siellä missä lystää, mitä se ylläpidolle kuuluu......?
[/quote]
Milläs sen varmistaa, että osoite on oma?
Olen huomannut saman.
Siksi en jaksa enää myydä mitään. Ostajanakin ottaa pannuun nämä varaajat joista ei kuulu mitään moneen päivään, sattaa mennä pitkän aikaa että selviää kuka saa ostaa tuotteen.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:10"]
Mua välillä ihmetyttää noitten ylläpitäjien kommentointi, huomaa kyllä että ei oo harmainta haisua miten ihmisille puhutaan ns. virallisesti. Eihän nuo tuosta palkkaa saa mutta sillon kun kaitset iso porukkaa on hyvä pitää omat tunteet ja mielipiteet piilossa.
[/quote]
Joo, tai sitten toisaalta ollaan niin polleana siitä, että ollaan oikein fb-kirppiksen johdossa :D Välillä herää kysymys, että kirjoittavatko nämä CV:henkin, että "Kärsämäen annetaan-palstan ylläpitäjä", niin naurettavaksi pompotukseksi homma menee. Mutta mikäs siinä, jos live-elämässä ei minkäänlaista valtaa ole kehenkään, niin kai sitä on sitten kiva ottaa vaikka netissä...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:10"]
[/quote]
Joo, tai sitten toisaalta ollaan niin polleana siitä, että ollaan oikein fb-kirppiksen johdossa :D Välillä herää kysymys, että kirjoittavatko nämä CV:henkin, että "Kärsämäen annetaan-palstan ylläpitäjä", niin naurettavaksi pompotukseksi homma menee. Mutta mikäs siinä, jos live-elämässä ei minkäänlaista valtaa ole kehenkään, niin kai sitä on sitten kiva ottaa vaikka netissä...
[/quote]
Haha :D nimen omaan toi ylpeys siitä hommasta, mut niil on varmaa kova työstressi kun ihmiset ei osaa käyttäytyy just niinkun ne haluu niin eipä ihme et pinna palaa noin tärkeessä asemassa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:11"]
Ostajana ärsyttää epärehelliset myyjät jotka myy hirveillä kiskurihinnoilla käytettyä tavaraa. Kaupasta kotiin kannettu tuote ei ole enää samanarvoinen kun uusi vastaava.
[/quote]
Mikään pakko ei ole ostaa, jos hinnat eivät miellytä. Tottahan sinä toki puhut, itsekin olen huomannut kummalliset kiskurihinnat. Minun melkeinpä ainoa tavoitteeni oli päästä tuotteista eroon, jos jotain sai säästöpossuun niin se oli hyvä plussa. Jotkut sen sijaan myivät jotain kokonaisen talven käytössä olleita merkkihaalareita 80 eurolla, siihen hintaanhan voi saada alesta ihan uuden, jos sattuu oikeaan aikaan paikalle...
Parasta on ne tyypit, jotka eivät edes ole ylläpitäjiä, mutta silti innokkaina puuttumassa kaikkeen :D Jotain todellisen vaikutusvallan puutetta se varmasti on...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:11"]Ostajana ärsyttää epärehelliset myyjät jotka myy hirveillä kiskurihinnoilla käytettyä tavaraa. Kaupasta kotiin kannettu tuote ei ole enää samanarvoinen kun uusi vastaava.
[/quote]
Totta!! Tekis niin mieli laittaa kommenttia että tuohon hintaan ei ainakaan kukaan osta,mutta eihän se minulle kuulu..:D
mua ärsyttää se, kun yp:t itse latovat seinän täyteen omia myynti-ilmoituksiaan ja uppailevat niitä vuorotelen. sinne, kun joku muu yrittää laittaa oman ilmotuksensa, niin muutaman tunnin päästä saa rullata urakalla seinää löytääkseen omansa.
sitten se, että ryhmän seinälle ei saa linkittää omaa myyntikansiotaan, mitä olisi helppo päivittää omien sivujen kautta.kun ne kuvat pitäisi suoraan ladata tiettyihin kansioihin,mitkä on tyyliin "vaatteita noin vuoden ikäiselle lapselle"/"keskikokoiset naisten vaatteet" jne ja samalla logiikalla niitä kansioita on tehty sen seittemänkymmentä. todellakaan ala jokaiseen kuvia ja seostuksia laittamaan erikseen, kun saman homman pystyy iisimminkin tekemään.
Mä olin ostattelemassa ruokakalustoa opiskelijakämppääni Facebookin kirppikseltä ja sovittiin haku toiselta paikkakunnalta erääksi viikonlopuksi. Nainen perui tapaamisen hetki ennen kun olin lähdössä hakemaan sitä, ja tiesi että olin varannut ja vuokrannut peräkärryn sitä varten! Syy oli mitätön, hän nyt lähtee miehensä kanssa terassille. ???
Manasin että no voi hitto etkö voi jättää kalustoa vaikka pihalle laitan rahan tilille niin ilmoitti että no ei tod olenko hullu.. sittenpä maksoin kärryn turhaan. Sovittiin uusi aika viikon päähän, ja taas sama homma. Ilmoitin sitten että en ota enää sitä kalustoa vituttaa niin paljon. Nainen alkoi sitten laitella privaviestejä joissa tarjosi ihan kamalia huonekaluja, vaatteita yms. ja oli esim. kuva sohvapöydästä jonka päällä oli tunkiollinen tavaraa, pöytää ei edes näkynyt alta ja kuva oli epäselvä. Kirjoitin että ei kiitos. Jatkoi tyrkyttämistä ja mainosti miten paljon hän myisi jos ostaisin. Liatoin tiukan viestin että nyt lopeta viestittely että en asioi enää kanssasi, niin eikös vieläkin tullut joku tarjous jostain vitun rikkinäisestä lampusta. Blokkasin sen eukon oli sen verran mentaali.
Olenkin vakuuttunut että nettikirpparit ovat ihan hullujen kaatopaikka, jossa kaikki vitun kyvyttömät sekoboltsit voivat leikkiä yksityisyrittäjää. Kokemuksia on muitakin ja kaikki huonoja, naiset tuntuvat erityisesti olevan erityisen vajaaälyisiä kaupankäynnissä??? Mä olen vaan tottunut että sovittu asia pitää, ei tulis mieleenkään luvata jotain ja ilmoittaa vaan että oho ei käy.
Ai jaa, mulla taas on ollut pelkästään hyviä kokemuksia. Olen myynyt aika paljon viimeisen puolen vuoden aikana. Kaikki on tulleet paikalle jotka sanoi, yhden lapsi joutui kuulemma sairaalaan mutta siirettiin treffejä ja ne sitten toteutui. Kukaan ei oo valittanut jälkeen päin mistään. Jotain postituspyyntöjä jne. on ollut, mutta usein on ollut useampi halukas ostaja ja nouto on sujunut ihan hyvin.
Suurinosa minullakin hyviä kokemuksia niin ostosta kuin myynnistäkin.
Mutta tosiaan nuo kaupantekijät jotka sopii hakupäivänkin ja sitten ei tulekaan ottaa päähän. Miksi ei voi vain ilmoittaa, ettei ole tulossa tai enää hakemassa ostamaansa tavaraa. Viimeisimmästä olin tehnyt kaupat kahdella kahvipaketilla. Nouto meni viikon päähän ja koska olin yksin kotona pyysin ostajaa ottamaan jonkun kantoavuksi, koska itse en viimeisilläni raskaan pystynyt isoa hyllyä kantamaan. No koko vkl odotin, laitoin vietiäkin, ei mitään. No hylly lähtee nyt lahjoitukseen, pakko saada pois tieltä jo.
Mutta onneksi suurinosa on ihan hyviä kauppoja.
Metsolan kirppiksen ylläpitäjä on kyllä melkoinen pätijä! Voin kuvitella sen henkilön cv:n. Ei vissiin oo raukalla muuta elämää.
Eh, yhdelle vaatekappaleelle tuli siis hintaa 12 SENTTIÄ, olipa typerä typo.
- ap