Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti näitä Facebookin kirppiksiä! *avautuminen*

Vierailija
07.05.2014 |

Laitoin jokunen kuukausi sitten kansion pystyyn oman paikkakuntani kirppikselle, kun intouduin tekemään oikein kunnon suursiivouksen. Vastaan on tullut niin uskomattomia juttuja, ettei tosikaan! Yhden käden sormet eivät riitä laskemaan niitä kertoja, kun "lapsi on sairastunut" viisi minuuttia ennen sovittua noutoa tai tuo sairastuminen ilmoitetaan vasta, kun olen laittanut kyselyviestiä perään seuraavana päivänä. Ovatpa jotkut kehdanneet asiallisesta "hei, odottelin sinua eilen noutamaan kenkiä, oletko yhä kiinnostunut niistä...?" -viestistäni suuttuakin, capsi laulaen ja huutomerkkejä raiskaten on selitetty ties mitä nyyhkytarinoita sairaalaan joutuneista lapsista ja kadonneista koirista. 

Tuttu kuvio on myös se, että ensin varataan, mutta laittamaani yksityisviestiin ei koskaan tule vastausta. Sitten parin päivän päästä vapautan tuotteen seuraavalle ja pahimmillaan sama kuvio toistuu useastikin. Ihmisillä on ihan absurdeja toiveita parin euron juttujen suhteen, en kyllä lähde viemään taaperon kumisaappaita toiselle puolelle kaupunkia ihan hyvää hyvyyttäni tai varaudu siihen, että pariskunta tulee hakemaan nojatuolia ja odottaa minun mieheni kanssa kantavan sen heidän autoonsa, mitä ihmettä? 

Minulle on suututtu siitä, että olen kahden päivän odottelun jälkeen laittanut jonkun jutun seuraavalle jonossa, koska "pitää ymmärtää niitä jotka on kirjaston tietokoneen varassa!". Olen saanut moitteita siitä, että 10 eurolla myymässäni VALTAVASSA vauvanvaatepaketissa oli joku body, jonka rinnassa oli pientä tahraa, vaikka lupasin niiden olevan perussiistejä ja tahrattomia. Yhdelle vaatekappaleelle tuli siinä setissä hintaa 12 euroa, lupasin palauttaa sen valittajan tilille. Ei koskaan laittanut tilinumeroansa.

Eivät kaikki kokemukset suinkaan huonoja ole, suurin osa tietysti hyviä ja olen saanut ilahduttavan paljon tavaraa myytyä. Tekisi vaan mieli laittaa albumiini tekstiksi, että sori, myyn näitä tavaroita vain sellaisille henkilöille, joiden koulutustiedoissa ei lue "elämänkoulu" ja joka ei jaa -LiibaLaaba-n kuvia seinälleen. Koska näin ei voi tehdä, myyn jatkossa tuolla vain arvokkaammat hommat ja lasten perusvaatteet sun muut kapistukset annan suosiolla ilmaiseksi ensikodille tai maahanmuuttajien vastaanottokeskukseen. 

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä kokemuksia! :D

Vierailija
82/126 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa Marimekon kirppiksen säännöissähän oli ihan selviä ristiriitoja o.O en nyt muista ulkoa kun luin koko ketjun putkeen mutta jotain oli.,

Ja en tiedä onko täältä kukaan Joensuun kirppiksellä, siellä se vasta natsi yp onkin! Monta kertaa uhkaa että poistaa kirppiksen kun vituttaa se pyörittäminen mutta ei silti suostu sitä kenellekkään luovuttamaan. Sitten vähän aikaa sitten ilmoitti että kirppis poistetaan (jäseniä useampi tuhat) ja muutamat aktiivit tekivät sitten uuden alueen kirppiksen jonka mainostusilmoitukset ylläriylläri poistettiin... No sitten kun aktiivien uusi kirppis polkaistiin käyntiin niin tämä yp tekikin uuden kirppiksen kun ei ollut valmis luopumaan valta-asemastaan ja muiden kiusaamisesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin fb:ssä liittyä joskus laatumerkkien flea markettiin. Hetken päästä tuli inboxiin viesti, jossa kerrottiin että päästäkseni mukaan tähän superhienoon ryhmään tarvitsen SUOSITTELIJAn, jotta liittymispyyntöni voidaan hyväksyä ?! :D Joo jäi liittymättä..

Vierailija
84/126 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:52"]Yritin fb:ssä liittyä joskus laatumerkkien flea markettiin. Hetken päästä tuli inboxiin viesti, jossa kerrottiin että päästäkseni mukaan tähän superhienoon ryhmään tarvitsen SUOSITTELIJAn, jotta liittymispyyntöni voidaan hyväksyä ?! :D Joo jäi liittymättä..

[/quote]

Joo mä olen kuullut myös tuosta!! :DDD enkä pääse mukaan kun kukaan kaveri ei siellä ole... :D en kyllä haluakaan.

Vierailija
85/126 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:52"]Yritin fb:ssä liittyä joskus laatumerkkien flea markettiin. Hetken päästä tuli inboxiin viesti, jossa kerrottiin että päästäkseni mukaan tähän superhienoon ryhmään tarvitsen SUOSITTELIJAn, jotta liittymispyyntöni voidaan hyväksyä ?! :D Joo jäi liittymättä..

[/quote]

Joo mä olen kuullut myös tuosta!! :DDD enkä pääse mukaan kun kukaan kaveri ei siellä ole... :D en kyllä haluakaan.

[/quote]

Mä en pääse vaikka mulla on kaveri siellä, vissiin en ole profiilikuvassani tarpeeksi laadukkaan oloinen tai jotain :D

Vierailija
86/126 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
87/126 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:53"]

[/quote]

[/quote]

Mä en pääse vaikka mulla on kaveri siellä, vissiin en ole profiilikuvassani tarpeeksi laadukkaan oloinen tai jotain :D

[/quote]

En päässyt vaikka oli kaverikin joka suositteli / kutsui. Varmaan liian köyhä kuva & profiili :)

Vierailija
88/126 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Punaviori kerrättää ja Kruununhaan ja Katajanokan kirpparien ylläpiyäjät

Vierailija
89/126 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:22"]

^ Ja lisäksi muuten se Playstationin ostokin oli melkoista tinkimistä. Olisi pitänyt suurin piirtein ilman antaa, kun kerran tulivat monen sadan kilometrin päästä hakemaan. :D

[/quote]Joillekin se omilla aivoilla ajattelu vaan on niin vaikeaa :D

Joskus itse ihmettelen, että eivätkö ihmiset sisäistä edes lyhyttä kirjoitusta vai mikä siinä on kun monesti kysytään, että "missä tämä on???". Ottaa silmän käteen ja lukee kun se kerran siinä kuvatekstissä lukee....
[/quote]
Tai jos silmä on jo kädessä, niin laittaa sen takaisin...

Vierailija
90/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! 

Vierailija
91/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:36"]

Mä annoin ilmaiseksi sohvan eräälle naiselle, ja pyysi tuomaan sen hänen kotiinsa. Mä vein sen koska olin hakemassa naapuritalosta kirjahyllyä ja nainen ei saanut kantoapua joten kannettiin miehen kanssa se sohva sille naiselle. Nainen tarkasti sohvan että kelpasiko (voi vittu kyllä) ja sitten pyysi kuittia kaupasta jossa pitäisi kirjoittaa että hän on maksanut sohvasta 100e. Kysyin syytä, niin kuulema hän saa sossusta sitten rahat kuittia vastaan että ikään kuin olisi ostanut multa sohvan??? Mä olin ihan että mitä helvettiä eihän niin saa tehdä, niin naisen luona kylässä ollut toinen sossupummi tokaisi halveksuvasti että no hän voi väärentää sen kuitin jos minä olen kerta niin nipo. Nainen tyytyi tähän.

Multa meni usko ihmisiin, yhteiskuntaan ja vittu ihan kaikkeen. Tästä on aikaa vuosi, ja voin sanoa että en kauppaa enää yhtään mitään enkä lahjoita myöskään mitään. KUVOTTAVAA.

[/quote]

Ja sitten syytetään mamuja valtion kassan kuppaamisesta. Huh huh..Järkyttävää. Voiko näitä käräyttää mitenkään??

Vierailija
92/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, muutkin valittaa samasta! Minulla on paljon hyvää ja laadukasta tavaraa jota voisin erittäin halvalla myydä (esim. lastenvaatteet), mutta en uskalla laittaa asuinalueeni FB-kirppikselle mitään! Niin sekopäistä touhua siellä!

Joku raukka erehtyy laittamaan myynti-ilmoituksen väärään kansioon tai APUASAATANA suoraan seinälle, niin siellä on nämä haukkahyeenat alle puolen minuutin haukkumassa ja poistamassa ja bannaamassa tuollaiset "URPOT". Kyttäävätkö nämä ihmiset todella siellä 24/7?

Vierailija
93/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:45"]

Ihanaa, muutkin valittaa samasta! Minulla on paljon hyvää ja laadukasta tavaraa jota voisin erittäin halvalla myydä (esim. lastenvaatteet), mutta en uskalla laittaa asuinalueeni FB-kirppikselle mitään! Niin sekopäistä touhua siellä!

Joku raukka erehtyy laittamaan myynti-ilmoituksen väärään kansioon tai APUASAATANA suoraan seinälle, niin siellä on nämä haukkahyeenat alle puolen minuutin haukkumassa ja poistamassa ja bannaamassa tuollaiset "URPOT". Kyttäävätkö nämä ihmiset todella siellä 24/7?

[/quote]

No ainakin tuon oman kaupunkini fb-kirppiksen yksi ylläpitäjä vaikuttaa olevan tyyppi, joka hoitaa valtavaa lapsilaumaansa kotona ilman mitään koulutusta ja elättää itsensä myymällä jotain ebaysta kahdella pennillä tilattuja koruja kympillä, onneksi harva erehtyy ostamaan. Että joo, aika harva niistä esim. kirjallisen ulosannin perusteella miltään työssäkäyviltä, normaaleilta ihmisiltä vaikuttaa, joten varmasti kyttäävät jatkuvasti. 

Vierailija
94/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:02"]

Metsolan kirppiksen ylläpitäjä on kyllä melkoinen pätijä! Voin kuvitella sen henkilön cv:n. Ei vissiin oo raukalla muuta elämää.

[/quote]

Marimekko-kirppiksellä sama meno :D Aivan uskomatonta. 

[/quote]

Marimekko-kirppiksellä ei uskalla myydä yhtään mitään saati laittaa mitään ilmoitusta mihinkään. Ostaminenkin on ihan salatiedettä. Sääntöjä on liuskakaupalla, eikä kukaan voi sellaista määrää sääntöjä sisäistää. 

Olisi paljon kivaa ostettavaa, mutta pelkään ryhmästä erottamista, jos laitan kuvan alle jotain muuta kuin 'ostan'. Ihme koodikieltä av-kai-kai-sis-pk?..

Vierailija
95/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:56"]

Metsolan kirppiksen ylläpitäjä on kyllä melkoinen pätijä! Voin kuvitella sen henkilön cv:n. Ei vissiin oo raukalla muuta elämää.

[/quote]

[/quote]

Marimekko-kirppiksellä ei uskalla myydä yhtään mitään saati laittaa mitään ilmoitusta mihinkään. Ostaminenkin on ihan salatiedettä. Sääntöjä on liuskakaupalla, eikä kukaan voi sellaista määrää sääntöjä sisäistää. 

Olisi paljon kivaa ostettavaa, mutta pelkään ryhmästä erottamista, jos laitan kuvan alle jotain muuta kuin 'ostan'. Ihme koodikieltä av-kai-kai-sis-pk?..

[/quote]

Ainiin, eikös siellä ole sekin, että pitää olla joku tarkka muoto sille miten ostamisensa ilmaisee, esim. joku "mulle! :)" ei ole riittävä? :D 

Vierailija
96/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:44"]

[/quote]

[/quote]

Se Marimekko-kirppis on aivan seko paikka. Sääntöjä minkä perusteella ylläpito voi irtisanoa varoituksetta on KYMMENIÄ. Ihan järjetöntä pätemistä. Ylläpito haukkuu nimeltä vahingossa sääntöjä rikkoneita ryhmän etusivulla ilkeään sävyyn. Herää kysymys, että mikä mielenterveydenhäiriötila näillä sekopäisillä ylläpitäjillä on. Ehkä tälle ei ole vielä omaa ICD-koodia :D

[/quote]

Joka päivä tulee tällaisia ilmoituksia:

Herne Nenäänvetäjä! Kuvat ladataan valmiisin kansioihin. Vinot raitakankaat tulee kuvata ylösalaisin. Tämä on ensimmäinen varoitus.

Salli Munkaikkikestää! Ei seinäkuvia! Tuotteet kuvataan lattiaa vasteen. Seinää vasten kuvatut kuvat poistetaan varoittamatta. Kolmannesta varoituksesta erotetaan ryhmästä.

Ihme Jakumma! Kuvassa ei saa olla neljää Marimekon tuotetta samaan aikaan. Poista taustavitriinistä Mariskooli! Tämä on jo toinen varoitus, lue säännöt!

Vierailija
97/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekkokirppiksellä on myös "kuvien lähettäminen yv:llä kielletty!" Siis mitä? :D Ihanko tosiaan kaikkivaltiaat ylläpitäjät kontrolloivat jopa yksityisviestejä? :D

Vierailija
98/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää huviksenne lukemassa noi MM-kirppiksen säännöt. :D

Pelkkä av ei riitä, se täytyy "perustella", jos laittaa av:n mutta sen jälkeen tinkii, av kumoutuu, yv:llä ei saa hoitaa kauppoja, myyjä voi kieltää av:n... Voi morjens. Kuinkahan moni edes tietää mitä tarkoittaa av, yv, yp ja kai-kai mitta?

Vierailija
99/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen antanut jotakin nettikirppiksen kautta täysin ilmaiseksi, nimittäin vanhahkon sitterin jonka itsekin sain. Epäuskoisen näköinen nainen haki sen, ja kysyi vielä ovellakin että oikeastiko annan tämän ilman mitään vaatimuksia? Sanoin, että sain sen itse ilmaiseksi ja jos voin jotain toivoa, niin että hän jatkaisi samaa linjaa. 

Toivon, että jatkoi. 

Muutama tapaus on sitten ollut sellaisia että usko ihmisiin kyllä pysyi olemattomana. Jos olet saamassa lapsellesi Vikingin goret, täysin vedenpitävät ja hyväkuntoiset hintaan 10e ja vielä niin, että tuon ne kaupungin keskustaan niin älä jumalauta tee ohareita ja sitten valita siellä kirppispalstalla julkisesti ja tägää minun nimeäni siihen koska laitoin sinulle viestiä että ohareiden kanssa en anna toista mahdollisuutta. 

Aaaaaaaargh! 

Vierailija
100/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen antanut jotakin nettikirppiksen kautta täysin ilmaiseksi, nimittäin vanhahkon sitterin jonka itsekin sain. Epäuskoisen näköinen nainen haki sen, ja kysyi vielä ovellakin että oikeastiko annan tämän ilman mitään vaatimuksia? Sanoin, että sain sen itse ilmaiseksi ja jos voin jotain toivoa, niin että hän jatkaisi samaa linjaa. 

Toivon, että jatkoi. 

Muutama tapaus on sitten ollut sellaisia että usko ihmisiin kyllä pysyi olemattomana. Jos olet saamassa lapsellesi Vikingin goret, täysin vedenpitävät ja hyväkuntoiset hintaan 10e ja vielä niin, että tuon ne kaupungin keskustaan niin älä jumalauta tee ohareita ja sitten valita siellä kirppispalstalla julkisesti ja tägää minun nimeäni siihen koska laitoin sinulle viestiä että ohareiden kanssa en anna toista mahdollisuutta. 

Aaaaaaaargh! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän