Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti näitä Facebookin kirppiksiä! *avautuminen*

Vierailija
07.05.2014 |

Laitoin jokunen kuukausi sitten kansion pystyyn oman paikkakuntani kirppikselle, kun intouduin tekemään oikein kunnon suursiivouksen. Vastaan on tullut niin uskomattomia juttuja, ettei tosikaan! Yhden käden sormet eivät riitä laskemaan niitä kertoja, kun "lapsi on sairastunut" viisi minuuttia ennen sovittua noutoa tai tuo sairastuminen ilmoitetaan vasta, kun olen laittanut kyselyviestiä perään seuraavana päivänä. Ovatpa jotkut kehdanneet asiallisesta "hei, odottelin sinua eilen noutamaan kenkiä, oletko yhä kiinnostunut niistä...?" -viestistäni suuttuakin, capsi laulaen ja huutomerkkejä raiskaten on selitetty ties mitä nyyhkytarinoita sairaalaan joutuneista lapsista ja kadonneista koirista. 

Tuttu kuvio on myös se, että ensin varataan, mutta laittamaani yksityisviestiin ei koskaan tule vastausta. Sitten parin päivän päästä vapautan tuotteen seuraavalle ja pahimmillaan sama kuvio toistuu useastikin. Ihmisillä on ihan absurdeja toiveita parin euron juttujen suhteen, en kyllä lähde viemään taaperon kumisaappaita toiselle puolelle kaupunkia ihan hyvää hyvyyttäni tai varaudu siihen, että pariskunta tulee hakemaan nojatuolia ja odottaa minun mieheni kanssa kantavan sen heidän autoonsa, mitä ihmettä? 

Minulle on suututtu siitä, että olen kahden päivän odottelun jälkeen laittanut jonkun jutun seuraavalle jonossa, koska "pitää ymmärtää niitä jotka on kirjaston tietokoneen varassa!". Olen saanut moitteita siitä, että 10 eurolla myymässäni VALTAVASSA vauvanvaatepaketissa oli joku body, jonka rinnassa oli pientä tahraa, vaikka lupasin niiden olevan perussiistejä ja tahrattomia. Yhdelle vaatekappaleelle tuli siinä setissä hintaa 12 euroa, lupasin palauttaa sen valittajan tilille. Ei koskaan laittanut tilinumeroansa.

Eivät kaikki kokemukset suinkaan huonoja ole, suurin osa tietysti hyviä ja olen saanut ilahduttavan paljon tavaraa myytyä. Tekisi vaan mieli laittaa albumiini tekstiksi, että sori, myyn näitä tavaroita vain sellaisille henkilöille, joiden koulutustiedoissa ei lue "elämänkoulu" ja joka ei jaa -LiibaLaaba-n kuvia seinälleen. Koska näin ei voi tehdä, myyn jatkossa tuolla vain arvokkaammat hommat ja lasten perusvaatteet sun muut kapistukset annan suosiolla ilmaiseksi ensikodille tai maahanmuuttajien vastaanottokeskukseen. 

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:59"]

Olen saanut moitteita siitä, että 10 eurolla myymässäni VALTAVASSA vauvanvaatepaketissa oli joku body, jonka rinnassa oli pientä tahraa, vaikka lupasin niiden olevan perussiistejä ja tahrattomia.

[/quote]

Lupasit tahrattomia mutta olikin tahraa, ja nyt raivoat, kun joku uskalsi moittia sinua siitä?

Vierailija
22/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:59"]

Olen saanut moitteita siitä, että 10 eurolla myymässäni VALTAVASSA vauvanvaatepaketissa oli joku body, jonka rinnassa oli pientä tahraa, vaikka lupasin niiden olevan perussiistejä ja tahrattomia.

[/quote]

Lupasit tahrattomia mutta olikin tahraa, ja nyt raivoat, kun joku uskalsi moittia sinua siitä?

[/quote]

Noh, jos minä itse olisin ostanut 83 oikein hyväkuntoista vauvanvaatetta 10 eurolla, niin eipä olisi paljoa yksi tahrainen body kiinnostanut. Minä toki mokasin, mutta siksi tarjouduinkin hyvittämään sen 12-senttisen, jonka ostaja tämän vuoksi menetti. Ei tarttunut tarjoukseen. 

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:07"]

Samaa mieltä.

Otan sohvan. Onnistuisiko tuonti? Ei kyllä onnistu, jos ilmaiseksi sen annan...

[/quote]Tämä! Lahjoitetaan-palstalla kirjoitan aina kuvatekstiin, että tuote pitää noutaa meiltä. Niin joka toinen kyselee, että onnistuisko tuonti keskustaan, olisko käyntiä siellä sun täällä, ei ole autoa (no älä sitten varaa tätä tavaraa), tiiäkkö sitten miten bussit kulkee meiltä sinne (no katso itse netistä!) jne. Siis annan sinulle sen tavaran IL-MAI-SEK-SI! En enää ala sitä sinulle tuomaan, hae itse jos haluat sen! En kyllä koskaan ole kehdannut sanoa noin suoraan, vaan vastailen tyynesti, että ei, nyt ei kulkeudu sinne teille nämä vaatteet.

Ja oharit ärsyttää. Olet sopinut jonkun ajan ja elät sitten sen mukaan, niin sitten vaan jätetään tulematta. Näitä onneksi tapahtuu tosi harvoin.

Vierailija
24/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin ilmaiseksi sohvan eräälle naiselle, ja pyysi tuomaan sen hänen kotiinsa. Mä vein sen koska olin hakemassa naapuritalosta kirjahyllyä ja nainen ei saanut kantoapua joten kannettiin miehen kanssa se sohva sille naiselle. Nainen tarkasti sohvan että kelpasiko (voi vittu kyllä) ja sitten pyysi kuittia kaupasta jossa pitäisi kirjoittaa että hän on maksanut sohvasta 100e. Kysyin syytä, niin kuulema hän saa sossusta sitten rahat kuittia vastaan että ikään kuin olisi ostanut multa sohvan??? Mä olin ihan että mitä helvettiä eihän niin saa tehdä, niin naisen luona kylässä ollut toinen sossupummi tokaisi halveksuvasti että no hän voi väärentää sen kuitin jos minä olen kerta niin nipo. Nainen tyytyi tähän.

Multa meni usko ihmisiin, yhteiskuntaan ja vittu ihan kaikkeen. Tästä on aikaa vuosi, ja voin sanoa että en kauppaa enää yhtään mitään enkä lahjoita myöskään mitään. KUVOTTAVAA.

Vierailija
25/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 lisää että naisella siis tosiaan oli sitä kantoapua siellä, ja naisen ikä oli alle 40v ja kuntokin vaikutti olevan ihan normaali. Oli vaan niin viimesen päälle pummi että kannatti sohvan toisilla. Ja mä kun luulin tekeväni hyvää.

Vierailija
26/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:02"]

Metsolan kirppiksen ylläpitäjä on kyllä melkoinen pätijä! Voin kuvitella sen henkilön cv:n. Ei vissiin oo raukalla muuta elämää.

[/quote]

Marimekko-kirppiksellä sama meno :D Aivan uskomatonta. 

Vierailija
27/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:38"]

Metsolan kirppiksen ylläpitäjä on kyllä melkoinen pätijä! Voin kuvitella sen henkilön cv:n. Ei vissiin oo raukalla muuta elämää.

[/quote]

[/quote]No entäs Oulun kirppiksellä! Huh huh...

Vierailija
28/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Se Marimekko-kirppis on aivan seko paikka. Sääntöjä minkä perusteella ylläpito voi irtisanoa varoituksetta on KYMMENIÄ. Ihan järjetöntä pätemistä. Ylläpito haukkuu nimeltä vahingossa sääntöjä rikkoneita ryhmän etusivulla ilkeään sävyyn. Herää kysymys, että mikä mielenterveydenhäiriötila näillä sekopäisillä ylläpitäjillä on. Ehkä tälle ei ole vielä omaa ICD-koodia :D

Vierailija
29/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:44"]

[/quote]

[/quote]

Se Marimekko-kirppis on aivan seko paikka. Sääntöjä minkä perusteella ylläpito voi irtisanoa varoituksetta on KYMMENIÄ. Ihan järjetöntä pätemistä. Ylläpito haukkuu nimeltä vahingossa sääntöjä rikkoneita ryhmän etusivulla ilkeään sävyyn. Herää kysymys, että mikä mielenterveydenhäiriötila näillä sekopäisillä ylläpitäjillä on. Ehkä tälle ei ole vielä omaa ICD-koodia :D

[/quote]

Joo, ja sitten se, että joku aika sitten potkittiin pihalle kaikki, jotka eivät käyneet lisäämässä kuvatekstiin, että "yhä myynnissä" :D Eroaisin muuten siltä kirpparilta, mutta jäisi monet mehevät riidat väliin...

Vierailija
30/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:22"]

^ Ja lisäksi muuten se Playstationin ostokin oli melkoista tinkimistä. Olisi pitänyt suurin piirtein ilman antaa, kun kerran tulivat monen sadan kilometrin päästä hakemaan. :D

[/quote]Joillekin se omilla aivoilla ajattelu vaan on niin vaikeaa :D

Joskus itse ihmettelen, että eivätkö ihmiset sisäistä edes lyhyttä kirjoitusta vai mikä siinä on kun monesti kysytään, että "missä tämä on???". Ottaa silmän käteen ja lukee kun se kerran siinä kuvatekstissä lukee....

Vierailija
31/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:14"]

Mua ei edes hyväksytty paikalliseen fb-kirppiksen ryhmään, kolme kertaa laitoin pyyntöä mutta ei ikinä hyväksytty. Pitäkää tunkkinne.

[/quote]

Onko sulla FB-nimenä joku sellainen, josta ylläpitäjä voisi vetää vääriä johtopäätöksiä? Yleensä noille aluekirppiksille hyväksytään vain luonnollisia henkilöitä, ei esimerkiksi yrityksiä. Nimesi ei siis ole mikään Marttalan Mattopesu?

[/quote] Ihan täysin suomalainen nimi tyyliin Maija Koskinen. Kyllä ne muita ihmisiä sinne hyväksyy, jopa mun kavereita :D

[/quote]

Näkyykö sulla julkisessa profiilissa kotipaikkakunta? Se kai täytyy olla näkyvissä, jotta hyväksyvät noihin alueellisiin kirppareihin.

Vierailija
32/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus pidin huuto.netiä tosi työläänä tapana myydä tavaraa, koska postitus vaatii vähän vaivannäköä. Mutta kokeiltuani FB-kirppistä on pakko pitää huutista ihan älyttömän kätevänä! Siis FB-kirpparilta saatu rahallinen hyöty harvoin korreloi sen käytetyn ajan kanssa. Mä en enää parin euron takia jaksa säätää tapaamisia ja sovituksia miljoonan eri varailijan kanssa. Tooooosi moni peruu tai jättää vastaamatta. 

Noi ryhmien säännöt ovat ihan oma lukunsa. Mua ainakin oman kaupunkini ryhmässä vähän nyppii se, että tuotetta pitäisi sitten orjallisesti tarjota varausjärjestyksessä... Mun mielestä se, joka pystyy nopeiten sopimaan kaupat ja noutamaan tuotteen pois saisi voittaa. Ärsyttävä sitten bannien pelossa huhuilla niitä edellisiä varaajia, jos joku uusi olisi valmis ostamaan nyt heti. Plääh. Ei ole mulle sopiva paikka tuo kyllä.

Vierailija
33/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasiko joku Nokian alueen fb-kirppiksen Pirkkala-gatea? Oh my lord. Jotkut ryhmän jäsenet ihan tosissaan hikeentyivät siitä kun joku laittoi naapurikunnassa olevaa tavaraa myyntiin (hyvin kohtuullisen matkan päässä). 

Tätä yhtä myyjää kiusattiin joidenkin jäsenten taholta ihan kuusnolla. Se oli karmeeta seurattavaa.

Vierailija
34/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh, luulin että meidän alueen fb-kirppari on ainut sekopäisten areena, mut näköjään muuallakin osataan... :D 

Vierailija
35/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:00"]

Seurasiko joku Nokian alueen fb-kirppiksen Pirkkala-gatea? Oh my lord. Jotkut ryhmän jäsenet ihan tosissaan hikeentyivät siitä kun joku laittoi naapurikunnassa olevaa tavaraa myyntiin (hyvin kohtuullisen matkan päässä). 

Tätä yhtä myyjää kiusattiin joidenkin jäsenten taholta ihan kuusnolla. Se oli karmeeta seurattavaa.

[/quote]

Siis oliko kyseessä myyjä, joka oletti, että nokialaiset lähtevät hakemaan tavaraa Pirkkalasta? Sillon se on väärin, ei tavaraa pitäisikään kaupata millään Nokia-kirpparilla.

Useimmiten näillä aluekirppareilla saa muutkin kuin alueella asuvat myydä tavaraa, kunhan ITSE kuljettavat myymänsä tavaran sille alueelle. Muutenhan noilla aluekirppareilla ei ole mitään väliä, laitetaan samantein alueeksi koko Suomi. Posti kulkee ja Kusti polkee.

Vierailija
36/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:00"]

[/quote]

Siis oliko kyseessä myyjä, joka oletti, että nokialaiset lähtevät hakemaan tavaraa Pirkkalasta? Sillon se on väärin, ei tavaraa pitäisikään kaupata millään Nokia-kirpparilla.

Useimmiten näillä aluekirppareilla saa muutkin kuin alueella asuvat myydä tavaraa, kunhan ITSE kuljettavat myymänsä tavaran sille alueelle. Muutenhan noilla aluekirppareilla ei ole mitään väliä, laitetaan samantein alueeksi koko Suomi. Posti kulkee ja Kusti polkee.

[/quote]

Oli juu, mutta samassa ryhmässä osteltiin (ja noudettiin) kamaa myös Tampereen puolelta ja muualta lähialueelta eli homma oli sitä myöten ok. Jostain syystä tämä yksi myyjä sai hulluna kuraa päälleen.

Vierailija
37/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on P.o.P:nkin kirppiksellä otettu tiukka linja :D Oikein jäähyjä jaetaan. Kuinkakohan laillista tuollaisen nimirekisterin pito on (jos nyt pilkkua aletaan viilaamaan)...

Hei!
Kuvien poistossa on vieläkin toisilla petrattavaa ja olemme päättäneet puuttua asiaan jäähyllä.
Olemme keränneet/ keräämme edelleen nimilistaa henkilöistä, jotka ovat jättäneet kuvansa poistamatta vielä kahden vuorokauden jälkeen ensimmäisestä huomautuksesta. Huomautukseksi lasketaan yp:n viestin "yv:t vaihdettu" jälkeen kommentoitu "kyllä, maksettu" ym ym. tai yp:n oma huomautus jo varmasti selvistä kaupoista, kuten "kuva pois".

Jäähy kestää kokonaisuudessaan viikon, jonka jälkeen voi laittaa jälleen pyynnön ryhmään liittymisestä. Näillä keinoin pyrimme pitämään kirpputori Popituksen ajan tasalla ja kaikkia palvelevana myynti/ostopaikkana.
Ja sääntöjä lainaten:
"- Ilmoitukset poistetaan heti, kun yv:t on vaihdettu.
- Ei vasta maksun näkyessä tai, kun tuote vaihtanut omistajaa. (Huutokohteet säilytetään kuitenkin 24h, tarkemmat ohjeet löydät tiedostosta Säännöt.)"

Kiitokset niille, jotka ovat sääntöjä kiltisti noudattaneet ja poistaneet kuvat ja iloisia kaupankäyntejä kaikille!

Vierailija
38/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:16"]

No huhhuh, luulin että meidän alueen fb-kirppari on ainut sekopäisten areena, mut näköjään muuallakin osataan... :D 

[/quote]No juu, ajattelin, että kyllä Oulussa osataan... mutta ei siellä sentään kiusaamaan aleta vaikka valvojat välillä "vähän" vittuilevatkin jos ei noudata sääntöjä. Kiusausta en kuitenkaan ole huomannut, heivataan vaan ulos ryhmästä jos ei noudata sääntöjä. Mikä sinänsä ok, menee muuten ihan villin lännen touhuksi.

Vierailija
39/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, todellinen nolife-pikkuhitleri.

Vierailija
40/126 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:10"]

Mua välillä ihmetyttää noitten ylläpitäjien kommentointi, huomaa kyllä että ei oo harmainta haisua miten ihmisille puhutaan ns. virallisesti. Eihän nuo tuosta palkkaa saa mutta sillon kun kaitset iso porukkaa on hyvä pitää omat tunteet ja mielipiteet piilossa.

[/quote]

Pakko kysyä: Viittaatko Porin Vaihtoringin ylläpitäjään? Hän ei ainakaan tunnu 95%osaavan hillitsevän itseään kun kaikki muut hänen ympärillään on idiootteja, ainakin hänen mielestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi