Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö viiliä? Mitä laitat sen sekaan?

Vierailija
07.05.2014 |

Oon löytänyt viilin uudestaan ja syön lähes joka ilta iltapalaksi purkin 1% viiliä, johon sotken puoli purkkia pilttiä ja puolikkaan banaanin. Mitä muuta viilin sekaan vosi laittaa? Mehukeittö ei mielestäni sovi viilin kanssa ja marjat on liian itsestäänselvä valinta.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina laihduttaessani syönyt rasvatonta viiliä melkein päivittäin. Halpaa ja hyvää. Piltti hedelmäsoseet on hyvä lisä, jos haluaa vähän makeutta. Niissähän ei ole paljon kaloreita. Mysli sopii myös viilin kanssa.

Vierailija
22/38 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on täysin makuasia, eikä kukaan voi sanoa mitä kukin saa ja ei saa tehdä omalla ruoallaan :D Sekoita siihen vaikka ulosteita, jos se on sinusta hyvää. Itsekin syön viilini maustamattomana, mutta nykyisin en syö viiliä enää lainkaan, kun huomasin kuinka paljon kaloreita siinä on (vaikka olis rasvaton). Pienen aterian verran, nimittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin enää tulee viiliä ostettua, mutta silloin kun ostan, syön viilini useimmiten rusinoiden kanssa. Nyt kun tarkemmin rupesin miettimään, niin yhdistelmä kuulostaa vähän oudolta :)

Vierailija
24/38 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viili on mulle varsinkin kesäherkku. Syön viiliä aamupalalla, laitan päälle mustikoita. Tai maustan viilin sokerilla ja kanelilla. Corn flakes ja banaani on myös hyvä yhdistelmä viilin kanssa. Sokeri ja inkivääri. Talkkunaa. 

1%:n luomuviili on myös mun suosikki, se maistuu melkein yhtä hyvältä kuin mummon tekemä lapsuuden viili. 

Vierailija
25/38 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en laita mitään, en ainakaan mitään hedelmää tai marjaa :)

Jos jotain laitan niin vähän rusinoita, joskus laitan myös leseitä.

Vierailija
26/38 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtynä tulee hyvää viiliä ja mikä parasta, täsmälleen sopivan kokoinen annos. Kaupan viilit ovat mulle turhan isoja, ja usein puolet jää syömättä, eikä se ole niin hyvää sitten myöhemmin.

Ruokalusikallinen viiliä (myös pintakerrosta!) kuppiin hyvin sekoitettuna, luomumaitoa tai muuta homogenoimatona sopiva määrä ja vielä sekoitus, vuorokaudeksi lämpimään, pimeään kaappiin ja sitten jääkaappiin jäähtymään. Tällä reseptillä on tullut paras, luomuviili taas on turhan kallista.

Vierailija
27/38 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan marjoja + pähkinäistä mysliä ja joskus lisäksi raejuustoa.

Vierailija
28/38 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän vain ruusunmarja viilistä. Yökkö tulee pelkästä viilistä, mutta niin kauan kuin pääsen käsiksi ruusunmarjaan pohjalla lusään sokeria. :D eli pilaan täysin viilin terveellisyyden. Ehken tykkää viilistä sitten, mutta se koistumus on kiva ja sokeria lisäämällä ihana iltaherkku! :)

Vierailija
29/38 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti sokeria!

Vierailija
30/38 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunmarjaviili on hyvää, muutoin raakana.

Vierailija
31/38 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa himo kaikkeen happamaan, viili oli herkkua. Tein silloin itse viiliä, kun sitä meni niin suuria määriä. Itse tehdyn mansikkahillon kanssa maistui parhaiten.

Vierailija
32/38 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile talkkunaa, eri versioita. Laihduttaja voi syödä hyvin viiliä, kun jättää sitten syömättä jotain muuta vastaavaa ruokaa saman kalorimäärän verran.

Ahh, tuli lapsuus mieleen:) Siihen vielä lusikallinen sokeria... Alapeukuttajat eivät ilmeisesti ole maistaneet talkkunaa tai ylipäätään eivät edes tiedä mitä se on, vaikka se onkin monipuolinen terveystuote.

Muuten, kanelin sijaan inkiväärikin käy sokerin kera oikein hyvin mausteeksi.

Vierailija
33/38 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua, kun iski viilinhimo, eikä ole.

:D

Laitetaanko sitä talkkunajauhoa siis ihan vain viilin päälle tai sekaan?

En ole ikinä syönyt talkkunaa missään muodossa.

Maustamattomaan olen laittanut kanelia ja sokeria. Makuviileihin joskus mysliä, mutta yleensä paljailtaan. 

Vierailija
34/38 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytviilipurkillinen pitää sisällään 100 kaloria!!

Vierailija
35/38 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmämysliä

Vierailija
36/38 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viiliä, mutta maustamatonta rahkaa lakkahillolla.  Sitä riittää vielä, kellarissa yli 30 litraa lakkahilloa 

Vierailija
37/38 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolullahilloa vähäsen

Vierailija
38/38 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkkunajauhoa ja sokeria sekaan. Näin syötiin jo sata vuotta sitten heinäpellolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän