Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekoäly EI tule korvaamaan ihmistä, koska hallusinointia ei pystytä ikinä poistamaan täysin.

Vierailija
04.03.2026 |

Äsken se väitti minulle, ettei yhdysvallat ole hyökännyt iraniin. Mitä tekee työkalulla, jonka tekstin joutuu tarkastamaan joka kerta?  Samalla vaivalla kirjoittaa sen itse.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä menee vielä pitkään, että ihminen joutuu kaikissa tärkeissä asioissa tarkistamaan tekoälyn tuotokset läpikotaisin. Liittyy myös vastuukysymyksiin. Tekoäly voi kertoa mitä tahansa, eikä selitykseksi kelpaa se, että näin tehtiin, koska tekoäly niin sanoi. Itse joudun jo työssäni lukemaan läpi tekoälyn tuottamia raportteja ja korjaamaan siellä olevat epätarkkuudet tai virheet. 

Vierailija
2/3 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä menee vielä pitkään, että ihminen joutuu kaikissa tärkeissä asioissa tarkistamaan tekoälyn tuotokset läpikotaisin. Liittyy myös vastuukysymyksiin. Tekoäly voi kertoa mitä tahansa, eikä selitykseksi kelpaa se, että näin tehtiin, koska tekoäly niin sanoi. Itse joudun jo työssäni lukemaan läpi tekoälyn tuottamia raportteja ja korjaamaan siellä olevat epätarkkuudet tai virheet. 

Nyt jo haihatellaan jostain täysin utopistisesta "superälystä" vaikka edes perusasioita ei olla saatu korjatuksi. Koskakohan tapahtuu herääminen yhteiskunnassa tämän suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla ihmiset hallusinoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan