Vaaralliset kuskit motarilla, huom!
Ettekö te ymmärrä, että turvaväli on pidettävä myöskin ohittaessa ja ohitustilanteissa? Aina näitä perässä roikkujia saa varoa, kun itse ohitat rekkaa, ja ajat suurinta sallittua nopeutta ja takana olevan etuvalot eivät enää edes näy:/ Se on paitsi vaarallista, myös hyödytöntä, sillä ette te sen nopeammin pääse vaikka kuinka olisitte kiinni takapuskurissa, sen sijaan aiheutatte muille autoilijoille vaaratilanteita itsekkyydellänne ja tyhmyydellänne.
Kommentit (175)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:32"]
Jos ohitus kestää "max. pari minuuttia", niin se on jo ihan helvetin kauan! Kyllä kaikki varmaan tajuaa jos vähänkään maalaisjärkeä on, että ohitustilanteessa pitäisi jonkun verran painaa lisää kaasua, eikä kytätä mittaria että onko se nyt TASAN 100km/tunnissa. Ettei vaan mene yhtään yli! Ajaisitte sujuvasti ettekä kyttäisi sitä mittaria hullun lailla.
[/quote]
Sujuvasti kyllä mutta myös turvallisesti!Ei kenelläkään voi olla niin kiire, ettei pysty pitämään turvaväliä, sen jättämättä pitäminen ei kuitenkaan jouduta menoa, mutta saattaa viedä monen ihmisen hengen.Itselläni on monesti lapsia kyydissä ja siksikin tuntuu pahalta, ettei ajatella omaa kiirettään pidemmälle.ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:04"]Tieliikennelaki tuntee vain suurimman sallitun nopeuden. Sellaista käsitettä, kuin alinopeus ei ole. Nopeus on oltava salittu myös ohitustilanteissa.
[/quote]
Mutta nopeuden on oltava turvallinen. Voin hyvin kuvitella kuinka ap lähtee ohittamaan 80 lätkän autoa, ja mittari pysyy tasan satasessa. Eli tosiasiassa ap ohittaa autoa 90km/h. Minusta ap vaikuttaa vaaralliselta kuskilta.
[/quote]
Nyt oli kyse motarista! Ettekö osaa lukea?
[/quote]
Mitä syytä tätä on alapeukuttaa? Motarista kyse, ei maantiestä!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:32"]
Jos ohitus kestää "max. pari minuuttia", niin se on jo ihan helvetin kauan! Kyllä kaikki varmaan tajuaa jos vähänkään maalaisjärkeä on, että ohitustilanteessa pitäisi jonkun verran painaa lisää kaasua, eikä kytätä mittaria että onko se nyt TASAN 100km/tunnissa. Ettei vaan mene yhtään yli! Ajaisitte sujuvasti ettekä kyttäisi sitä mittaria hullun lailla.
[/quote]
Aja sä vaan ihan keskenäs ja anna toistenkin ajaa.
[/quote]
Paras olisi tietty ajaa vain silloin, kun av-mammat eivät aja. Pääsisi perillekin joskus. Mikä siinä onnin että sellaiset perheenäidit ovat surkeimpia kuskeja liikenteessä. Ikähaarukka yleensä noin 35-50.
[/quote]
Kummalle kirjoittajalle kommentoit?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:32"]
[/quote]
[/quote]
Paras olisi tietty ajaa vain silloin, kun av-mammat eivät aja. Pääsisi perillekin joskus. Mikä siinä onnin että sellaiset perheenäidit ovat surkeimpia kuskeja liikenteessä. Ikähaarukka yleensä noin 35-50.
[/quote]
Ja itse olet..? Mies 18v?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, sulle se olis paras, koska sä maksat viulut kun et osaa ajaa ja tulee peräänajo. Paras tosiaan pysytellä kotona.
Ei niille puskurissa roikkujille ole yleensä väliä, ajaako "tukkeena" oleva auto 80, 100 vai 120 km/h, siinä perässä roikutaan joka tapauksessa niin kauan, että edelläajavat yksi kerrallaan ymmärtävät antaa tietä tälle arvokkaalle kiireiselle. Ei heidän arvolleen sovi ajaa toisen auton takana. Usein naurattaa, kun nämä samat kaahailijat ovat kuitenkin jonottamassa samoissa punaisissa valoissa, joihin kerkesin itsekin ajamalla sallittua 100 km/h.
Perässäroikkujat ne tilanteessa sakon saisivat, jos poliisit olisivat tarkkailemassa ohituksia.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:31"]
Haluaisin kuulla, teillä jotka vänkäätte alinopeuksista yms. kävittekö autokoulua?
[/quote]
Ei ole siis käynyt.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:51"]
Haluaisin kuulla, teillä jotka vänkäätte alinopeuksista yms. kävittekö autokoulua?
[/quote]
Ei ole siis käynyt.
[/quote]
Itse et ole käynyt:
http://www.iltalehti.fi/autot/2010060511809823_ae.shtml
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:45"]
Usein naurattaa, kun nämä samat kaahailijat ovat kuitenkin jonottamassa samoissa punaisissa valoissa, joihin kerkesin itsekin ajamalla sallittua 100 km/h.
[/quote]
Mä voin kertoa sulle salaisuuden: siellä ei kaahata sen takia että olisi kiire vaan se päivä käynnistyy mukavasti pienellä adrenaliinipiikillä. Ajaminen ei ole muuten hauskaa, ainakaan autolla, ellei voi kaahata.
t: suhinasussu
Voi anna mun kaikki kestää! Ensinnäkin REKKA EI PÄÄSE YLI 89KM/H, ME EI VOIDA AJAA SATASTA. JOS AJAT SATASTA MOTARILLA TAI MISSÄ VAAN, SUN PITÄIS HEITTÄMÄLLÄ PÄÄSTÄ OHI REKASTA. Toiseksi REKALLA KUN TULLAAN RAMPILTA ALAS, SIELLÄ EI VOIDA JÄÄDÄ KÖRÖTTELEMÄÄN VAAN SITÄ TULLAAN SINNE LIIKENTEEN SEKAAN. MINUN 60 000 KG YHDISTELMÄ EI KIIHDY 80KM/H MINUUTISSAKAAN.
jumalauta, jos ette uskalla ajaa ja JOUSTAA liikenteessä niin älkää perkele tulko sinne tukkimaan. MOTARIN VASEN KAISTA ON OHITUSTA VARTEN, EI SIKSI ETTÄ SINÄ SAAT MINUUTTITOLKULLA OHITELLA KUN ET TOHDI NOPEUTTASI NOSTAA!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:53"]
[/quote]
Ei ole siis käynyt.
[/quote]
Itse et ole käynyt:
[/quote]
Olen käynyt. Nygårdin. Siellä ei ollut minä minä asennetta opetusohjelmassa. Turvaväli oli :)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, sulle se olis paras, koska sä maksat viulut kun et osaa ajaa ja tulee peräänajo. Paras tosiaan pysytellä kotona.
[/quote
Minä ajan kuule sujuvasti joka päivä. Yleensä ajan noin 10km/h ylinopeutta, jotta takana tulevien ei tarvitse roikkua perseessä tai ajaa ylinopeutta. Oletkin varmaan huomannut, että suurin osa autolla ajavista tekee niin sujuvuuden vuoksi. Sitten on kaltaisiasi tanttoja, jotka tilanteessa kuin tilanteessa tissuttavat kotterollaan eivätkä välitä tippaakaan siitä, että taakse kertyy jonoa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:55"]
Usein naurattaa, kun nämä samat kaahailijat ovat kuitenkin jonottamassa samoissa punaisissa valoissa, joihin kerkesin itsekin ajamalla sallittua 100 km/h.
[/quote]
Mä voin kertoa sulle salaisuuden: siellä ei kaahata sen takia että olisi kiire vaan se päivä käynnistyy mukavasti pienellä adrenaliinipiikillä. Ajaminen ei ole muuten hauskaa, ainakaan autolla, ellei voi kaahata.
[/quote]
Ai salaisuuden? Luuletko sä, että teitä höyrypäitä joinain tärkeinä ja kiireisinä oikeasti pidettäisiinkään?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:53"]
[/quote]
Ei ole siis käynyt.
[/quote]
Itse et ole käynyt:
[/quote]
Olen käynyt. Nygårdin. Siellä ei ollut minä minä asennetta opetusohjelmassa. Turvaväli oli :)
[/quote]
Mitäs se köröttely on jos ei minäminä-asenne?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:00"]
[/quote]
[/quote]
Ai salaisuuden? Luuletko sä, että teitä höyrypäitä joinain tärkeinä ja kiireisinä oikeasti pidettäisiinkään?
[/quote]
No, luepa muru ketju uudelleen!
Näissä keskusteluissa puskurissa roikkujat ryntäävät heti syyttämään aloittajaa ohituskaistalla matelemisesta, taas se nähtiin. Jos on yhtään järkeä päässä, tajuaa että on vaarallisempaa ajaa 120 km/h alueella 160 km/h kunnes tulee toisen puskuri vastaan, jolloin ruvetaan roikkumaan siinä, kuin ajaa 120 km/h. Itsekin ajan välillä ylinopeutta, mutta hitaammin ajavat eivät ärsytä vaan ne, jotka meinaavat ajaa takaa yli vaikka itse kiihdyttäisi sataanneljäänkymppiin. Ja kehä kolmosella liikkuu aamuisin yksi viininpunainen Nissan Juke, joka yrittää ohittaa koko muun ohituskaistan valoja vilkuttelemalla ja oikealta kiilaamalla...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:57"]Voi anna mun kaikki kestää! Ensinnäkin REKKA EI PÄÄSE YLI 89KM/H, ME EI VOIDA AJAA SATASTA. JOS AJAT SATASTA MOTARILLA TAI MISSÄ VAAN, SUN PITÄIS HEITTÄMÄLLÄ PÄÄSTÄ OHI REKASTA. Toiseksi REKALLA KUN TULLAAN RAMPILTA ALAS, SIELLÄ EI VOIDA JÄÄDÄ KÖRÖTTELEMÄÄN VAAN SITÄ TULLAAN SINNE LIIKENTEEN SEKAAN. MINUN 60 000 KG YHDISTELMÄ EI KIIHDY 80KM/H MINUUTISSAKAAN.
jumalauta, jos ette uskalla ajaa ja JOUSTAA liikenteessä niin älkää perkele tulko sinne tukkimaan. MOTARIN VASEN KAISTA ON OHITUSTA VARTEN, EI SIKSI ETTÄ SINÄ SAAT MINUUTTITOLKULLA OHITELLA KUN ET TOHDI NOPEUTTASI NOSTAA!!!!!!
[/quote]
Ei siellä voi joustaa. Kun mamma on lukenut, että rampilta tulevia ei kuulu väistää ja nopeus on tasan se mitä kyltti näyttää, niin ei hitto siinä aleta joustamaan. Kato kun mamma noudattaa kuuliaisesti lakia. Ja sillä nopeuskyltillähän ei ole merkitystä mammalle, mamma haluaa ajaa aina alinopeutta ettei vaan riko L A K I A.
[/quote]
[/quote]
Jos ei kaahailijoilla ole kiire perille niin hautaan vaikuttaisi olevan. Muistaisivat vaan, että niissä köröttelevissäkin autoissa on ihan oikeita ihmisiä sisällä. Pitäisi varmaan autokauppiaiden muistaa kertoa, että vaikka autossa kuinka paljon olisi tehoja, ei lisävarusteena tule parempia autonhallintakykyjä tai kuolemattomuutta.
[/quote]
[/quote]