Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaralliset kuskit motarilla, huom!

Vierailija
07.05.2014 |

Ettekö te ymmärrä, että turvaväli on pidettävä myöskin ohittaessa ja ohitustilanteissa? Aina näitä perässä roikkujia saa varoa, kun itse ohitat rekkaa, ja ajat suurinta sallittua nopeutta ja takana olevan etuvalot eivät enää edes näy:/ Se on paitsi vaarallista, myös hyödytöntä, sillä ette te sen nopeammin pääse vaikka kuinka olisitte kiinni takapuskurissa, sen sijaan aiheutatte muille autoilijoille vaaratilanteita itsekkyydellänne ja tyhmyydellänne.

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:04"]Tieliikennelaki tuntee vain suurimman sallitun nopeuden. Sellaista käsitettä, kuin alinopeus ei ole. Nopeus on oltava salittu myös ohitustilanteissa. 

[/quote]

Mutta nopeuden on oltava turvallinen. Voin hyvin kuvitella kuinka ap lähtee ohittamaan 80 lätkän autoa, ja mittari pysyy tasan satasessa. Eli tosiasiassa ap ohittaa autoa 90km/h. Minusta ap vaikuttaa vaaralliselta kuskilta.

Vierailija
22/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:04"]

Ohitustilanne vaatii yleensä enemmän vauhtia kuin sen sallitus 

[/quote]

Kyllä tietenkin, jos ohitat normaalinopeutta ajavan auton, mutta nyt puhuinkin raskaasta kalustosta, jotka tosiaan saattavat ajaa alle 100km/h. Aloitukseni pointtini olikin se, että vaikka joku ajaa hitaampana edessä kuin itse haluaisit, niin et silti ajaisi ihan puskuriin kiinni koska se on vaarallista.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:02"]

Ap hyvä, se rekka kiihtyy niin hitaasti että suurempi vaara olisi hidastaa vauhtia! Joten jos tilaa on niin miksi et voisi sitä antaa?

[/quote]

Siis mitä? Jos olen jo ohittamassa rekkaa, niin mistä voisin sen takana tulevan päästää ohitse? Olen myös todistanut näitä oikealta puolelta ohittelijoita kun ollaan lähestytty sitä rekkaa, että huh! ap

[/quote]

Anteeksi, vastaus oli suunnattu kakkoselle, ei sinulle ap. Mun moka! Jos olet ohitamassa rekkaa niin pidä ainakin se 110 lasissa virhemarginaalin johdosta. Ja en minäkään tykkää perässäroikkujista, mutta kannattaa tosiaan pitää sitä taustapeiliä silmällä ettei mene tahalteen nopeamman eteen junnaamaan.

Vierailija
24/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:44"]

Jos ajat suurinta sallittua ohittaessasi, niin takana oleva ajaa alinopeutta. Eikö kannattaisi tehdä ohitus mahdollisimman ripeästi eikä ajaa rekan rinnalla kilometri tolkulla?

[/quote]

Että mitä? Matematiikaa 4-?

Vierailija
25/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:47"]

Jos ajat suurinta sallittua ohittaessasi, niin takana oleva ajaa alinopeutta. Eikö kannattaisi tehdä ohitus mahdollisimman ripeästi eikä ajaa rekan rinnalla kilometri tolkulla?

[/quote]

No saattaa se mittari käydä jopa 130km tuntinopeudessa, mutta otettaessa huomioon rekan nopeus (100km/h) niin ei siinä ohittaessa mene kuin pari minuuttia max. Enkä halua vaarantaa itseäni enkä kanssamatkustajia vain sen takia että se pertti pääsisi ajelemaan ylinopeutta, kun ei tajunnut lähteä ajoissa matkaan.ap

[/quote]Mieluummin vaarannat itsesi ja matkustajasi matelemalla ohituskaistalla niin että takana tulevat roikkuvat kiinni puskurissa?

[/quote]

Ahaa, eli silloin kun ajan suurinta sallittua nopeutta tai himppasen yli, niin matelen, ja silloin muilla autolijoilla on oikeus vaarantaa sekä minun että muiden kanssa autoilijoiden turvallisuus.ÖÖööööö.just.ap

[/quote]No jos puskuriisi järjestään ilmestyy joku roikkumaan, niin kyllä, ajat alinopeutta. Se sun Corollan mittarisi heittää motarinopeuksissa ainakin 10km/h yläkanttiin, olethan huomioinut tämän...

[/quote]

Jos mittari heittää yläkanttiin 10 km/h, ajetaan ylinopeutta, ei nyt ehkä rangaistavaa määrää mutta kuitenkin.

Vierailija
26/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:50"]

Mua on hirvittänyt se että vaikka tie on tyhjä sitä yhtä autoa lukuun ottamatta, sieltä kiihdytyskaistalta ollaan tulossa kylkeen odottaen moottoritietä ajavan väistävän.

[/quote]Mitähän varten tämä saa miinuspeukkua? Kun ei kiihdytyskaistalta tulevan tarvitse kuin löysätä sitä omaa kaasujalkaa sen verran ettei kosahda kylkeen, sen sijaan odottaa moottoritietä ajavan varmistavan että onko siellä takana ketään ja väistävän. Toisten pitää jumalauta tehdä kaikki joidenkin puolesta, ettei vaan itse tarvi nostaa vähän kaasujalkaa.

Vierailija
27/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No saattaa se mittari käydä jopa 130km tuntinopeudessa, mutta otettaessa huomioon rekan nopeus (100km/h) niin ei siinä ohittaessa mene kuin pari minuuttia max. Enkä halua vaarantaa itseäni enkä kanssamatkustajia vain sen takia että se pertti pääsisi ajelemaan ylinopeutta, kun ei tajunnut lähteä ajoissa matkaan.ap

[/quote]

Juuri näin. Ajan motarilla 100km/h koska en halua kuluttaa bensaa enempää kuin on tarpeellista. Minulla ei ole niin kiire, etteikö satastakin ehtisi hyvin perille. Sinä perässä roikkuva puskurinhaistelija, haiseeko toisen auton takapää niin hyvälle, että haluat roikkua siinä (sinua lainaten) "kilometritolkulla"  :DD ?

Moottoritiellä on täysi oikeus ajaa myös 80km/h, etkö tiennyt?

Vierailija
28/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistakaan, turvavälin pitämisen osaamatta ajavat: se on aina peräänajajan syy jos törmäätte. Mähän olen voinut jarruttaa vaikka koska sivusta vilisti varis/orava/supikoira tiellepäin...

Vierailija
29/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jä mä lähetän terveisiä jokaiselle urpolle, joka meinaa ohittamaan lähtiessään vetää mun kyljestä sisään. Katsos kun minä satuin jo olemaan siellä ohituskaistalla, se selviäis kun viittis katselle niihin peileihin!!!

Vierailija
30/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis se, joka aloittaa ohittamisen jo kilometriä ennen ja juuri sitä 100 joka todellisuudessa on 92 km/h, jos sieltä oikealta ehditään ohikin.Itseänikin ärsyttää nuo vasemmalla matelijat. Hitto, pysyis kotona, jos ei uskalleta ohittaa. Mitä lähtee ollenkaan ohittamaan, jos tietää ettei jaksa painaa kaasua?

Ja sitten se samaiset tukkii liikenteen juuri ramppien kohdalta, joten et pääse sinne minne haluat.

Vierailija
31/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:59"]

Itse seuraan motarilla ajaessa paljon taustapeiliä kauaskin taakse. Jos näen että joku tulee kauempaa kovempaa, ja arvioin etten itse ehdi ohittaa ennen kuin toinen on perseessä, en lähde sille ohituskaistalle jurnuttamaan vaan höllään hieman kaasua ja odottelen että kiireisimmät pääsevät ensin. Kun ei se oikeasti ole minulta pois jos joku haluaa mennä kovempaa, eikä se minua haittaa.

Kyllä minuakin hieman häiritsee jos joku minua hitaampaa ajava juuri siirtyy eteen jurnuttamaan kun olen menossa ohi. En tosin itse mene perseeseen kiinni, osaan kyllä tässäkin tilanteessa höllätä kaasua aikaisemmin ja ajella perässä sopivan välimatkan päässä.

Jos liikenteessä vain on tilaa ja se on turvallista, on myöskin järkevää antaa tilaa kiihdytyskaistalta liittyville ajoneuvoille, huom. etenkin silloin jos on kyseessä iso ajoneuvo kuten rekka.

[/quote]

Kyllä minäkin teen näin, mutta silti niitä peräänliimautujia aika usein tulee. Se ei ole asiallista toimintaa myöskään silloin kun sieltä 500 metrin päästä tullaan takapuskuriin kiinni. Saatan joskus ohittaa kolmekin hidasta peräkkäin kulkevaa ajoneuvoa kerralla. Niin nöyräksi en ole vielä ruvennut, että miettisin sinun takana tulevana olevan jotenkin arvokkaampi tienkäyttäjä kuin minä. Jos ajan esim 100-110km/:ssa ja sinä haluaisit mennä 125km/h:ssa, niin se on sinulle voi voi, että teillä nyt sattuu liikkumaan toisiakin. 

Ja kuten aluksi sanoin, minäkin katson ensin taustapeiliin. Mutta minäkin ajan siellä, enkä paahda 120km/h:ssa koskaan.

Vierailija
32/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]Mieluummin vaarannat itsesi ja matkustajasi matelemalla ohituskaistalla niin että takana tulevat roikkuvat kiinni puskurissa?

[/quote]

Ahaa, eli silloin kun ajan suurinta sallittua nopeutta tai himppasen yli, niin matelen, ja silloin muilla autolijoilla on oikeus vaarantaa sekä minun että muiden kanssa autoilijoiden turvallisuus.ÖÖööööö.just.ap

[/quote]No jos puskuriisi järjestään ilmestyy joku roikkumaan, niin kyllä, ajat alinopeutta. Se sun Corollan mittarisi heittää motarinopeuksissa ainakin 10km/h yläkanttiin, olethan huomioinut tämän...

[/quote]

Nyt jokainen tätä viimeisintä viestiä yläpeukuttanut määrittelee sanan "alinopeus" moottoritiellä, olkaa hyvä.

Vierailija
33/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:04"]Tieliikennelaki tuntee vain suurimman sallitun nopeuden. Sellaista käsitettä, kuin alinopeus ei ole. Nopeus on oltava salittu myös ohitustilanteissa. 

[/quote]

Mutta nopeuden on oltava turvallinen. Voin hyvin kuvitella kuinka ap lähtee ohittamaan 80 lätkän autoa, ja mittari pysyy tasan satasessa. Eli tosiasiassa ap ohittaa autoa 90km/h. Minusta ap vaikuttaa vaaralliselta kuskilta.

[/quote]

Nyt oli kyse motarista! Ettekö osaa lukea?

Vierailija
34/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:02"]

Ap hyvä, se rekka kiihtyy niin hitaasti että suurempi vaara olisi hidastaa vauhtia! Joten jos tilaa on niin miksi et voisi sitä antaa?

[/quote]

Siis mitä? Jos olen jo ohittamassa rekkaa, niin mistä voisin sen takana tulevan päästää ohitse? Olen myös todistanut näitä oikealta puolelta ohittelijoita kun ollaan lähestytty sitä rekkaa, että huh! ap

[/quote]

Anteeksi, vastaus oli suunnattu kakkoselle, ei sinulle ap. Mun moka! Jos olet ohitamassa rekkaa niin pidä ainakin se 110 lasissa virhemarginaalin johdosta. Ja en minäkään tykkää perässäroikkujista, mutta kannattaa tosiaan pitää sitä taustapeiliä silmällä ettei mene tahalteen nopeamman eteen junnaamaan.

[/quote]

Oletko kirjoittaja koskaan nähnyt kun rekka ohittaa rekkaa motarilla? Mä olen. Ja arvaa mitä? Se ei pidä 110km/h lasissa. Mietipä sitä!

Vierailija
35/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:11"]

Ap on siis se, joka aloittaa ohittamisen jo kilometriä ennen ja juuri sitä 100 joka todellisuudessa on 92 km/h, jos sieltä oikealta ehditään ohikin.Itseänikin ärsyttää nuo vasemmalla matelijat. Hitto, pysyis kotona, jos ei uskalleta ohittaa. Mitä lähtee ollenkaan ohittamaan, jos tietää ettei jaksa painaa kaasua?

Ja sitten se samaiset tukkii liikenteen juuri ramppien kohdalta, joten et pääse sinne minne haluat.

[/quote]

Millä lailla se on motarilla uskaltamisesta kiinni kun ei ohita rekkaa lujempaa kuin 100km/h ? Etkö nyt ymmärrä, että kaikki eivät jaa sinun vauhtitasoasi? Itse ajan satasta siksi, että bensankulutus lähtee eksponentiaaliseen nousuun jo 80km/h:ssa jälkeen (eksponentiaalinen? Tuttu käsite? Vai ei?) ja lääkärisetäni ajoi aikoinaan aina 80km/h:ssa, koska oli ensiavussa nähnyt, millaista jälkeä tuli kun vauhti siitä nousi. Moottoritiellä mikään yli 80km/h:ssa ei saa olla vaarallista, on vain ennakointia osaamattomia kuskeja, jotka eivät osaa ajaa toisten kanssa, jos jotain sattuu. 

Se on aina oma virhe, jos motarilla joutuu käyttämään jarruja saapuessaan kaukaa auton perään, joka juuri ohittaa. Mutta päivittäin näitä näkee.

Vierailija
36/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla, teillä jotka vänkäätte alinopeuksista yms. kävittekö autokoulua?

Vierailija
37/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseni pointti oli, että älkää ajako nokka kiinni kenenkään puskurissa, koska se on vaarallista! Ja räikeintä tämä on ohittaessa rekkaa, tai autojonoa, jossa et pääse karkuun tätä perässä olijaa.ap

Vierailija
38/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ohitus kestää "max. pari minuuttia", niin se on jo ihan helvetin kauan! Kyllä kaikki varmaan tajuaa jos vähänkään maalaisjärkeä on, että ohitustilanteessa pitäisi jonkun verran painaa lisää kaasua, eikä kytätä mittaria että onko se nyt TASAN 100km/tunnissa. Ettei vaan mene yhtään yli! Ajaisitte sujuvasti ettekä kyttäisi sitä mittaria hullun lailla.

Vierailija
39/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:32"]

Jos ohitus kestää "max. pari minuuttia", niin se on jo ihan helvetin kauan! Kyllä kaikki varmaan tajuaa jos vähänkään maalaisjärkeä on, että ohitustilanteessa pitäisi jonkun verran painaa lisää kaasua, eikä kytätä mittaria että onko se nyt TASAN 100km/tunnissa. Ettei vaan mene yhtään yli! Ajaisitte sujuvasti ettekä kyttäisi sitä mittaria hullun lailla.

[/quote]

Aja sä vaan ihan keskenäs ja anna toistenkin ajaa.

Vierailija
40/175 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea ja ripeä ohitus koskee kohtaamisonnetumuusteitä. Moottoritiellä ei ole tietenkään syytä tahallaan hidastella ohituskaistalla, mutta ohitettava se on joskus hitaamminkin kuin muut ajavan. Mikään laki maailmassa ei sano, että hänen olisi silloin nostettava nopeuttaan 120km/h:ssa. 

Se nyt vain on näin, että ohittaa saa vaikka rekka toista rekkaa eikä teillä ole siihen nokan kopauttamista. Pitäkää itse se turvaväli kunnossa! Siitä on tieliikennelaissa kyllä! Ymmärrättekö? Vai ette?