Mikä on kallein hinta, minkä olisit valmis maksamaan kengistä?
Kengistä kuin kengistä.
Mä oon joskus ostanut talvikengät 70€. Mun mielestä sekin on paljon. Satasta enempää en suostuisi kengistä maksamaan.
Tuossa toisessa ketjussa katoin vaan huuli pyöreenä, kun joku oli sanonut 120€ kenkiä kalliiksi (ei siinä mitään), mutta joku toinen oli kommentoinut, että eihän se ole hinta eikä mikään, että hänen on tullut ostettua 890€ kenkiäkin. :-O
Miten rikkaita jotkut ihmiset oikein on, kun tosta noin vaan pystyy ostamaan tuon hintaisia kenkiä?? Siis KENKIÄ???
Kommentit (63)
Odotan saavani ensi talveksi kunnolliset lenkkeilyyn ja ulkoiluun sopivat kengät 150 - 200 eurolla. Voin harkita summan korotusta n. 40 eurolla, jos laatu on ensiluokkainen. Hankinta on ajankohtainen syksyllä. Juhlakenkiin sijoitan korkeintaan 80 e, vaikka eipä niitä tarvitse nyt lisätä listalle, kun on jo. Kovaan käyttöön satsaan siis mielelläni enemmän kuin satunnaiseen sipsutteluun.
Kalleimmat kenkäni maksoivat 250 euroa, Timberlandin saappaat. 300 oisi jo liikaa. Toisiksi kalleimmat olivat juoksu/salikengät 130e hinnallaan.
en käytä korkkareita enkä satsaa juhlakenkiin. 300 e normihinta nilkkureista, mutta oon maksanut 600 euroakin. Ja ne kengät oli alessa.... Ostan parasta, alesta ja harvoin. Vuosia käytän.
250€. Sitä kalliimmat ostetaan alennusmyynneistä. Hyvin harvoin olen maksanut yli 300€ kenkäparista. Kalliita en näe järkeä ostaa, mieluummin ostaa kahdet normaalihintaiset.
Kalleimmat kenkäni oli 270e. Normaalihinta minkä maksan kengistä on n. 150e. Nämä siis nahkakenkiä. Viime talvena ostetut saappaat oli 180e. Minulla on useita nahkakenkiä että säilyy kun vaihtelee. Monetuseita vuosia vanhoja.
210 euroa maksoin kerran, se oli todella kipurajoilla - tosin johtui myös silloisesta taloustilanteesta. Talvi- tai vaelluskengistä 150-180 euroa on ihan ok hinta, lämpimimpien kelien kengistä alle 100 euroa käy kukkarolleni.
Ostan laadukkaita kenkiä, jotka kestävät käytössä vuosia, mutta paljoa en silti halua törsätä.
Edullisimmat ovat olleet jotkut 15 euron Havaianas-varvastossut.
Kalleimmat ovat olleet Christian Louboutinin saappaat, 1390 euroa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:29"]
Kengistä kuin kengistä.
Mä oon joskus ostanut talvikengät 70€. Mun mielestä sekin on paljon. Satasta enempää en suostuisi kengistä maksamaan.
Tuossa toisessa ketjussa katoin vaan huuli pyöreenä, kun joku oli sanonut 120€ kenkiä kalliiksi (ei siinä mitään), mutta joku toinen oli kommentoinut, että eihän se ole hinta eikä mikään, että hänen on tullut ostettua 890€ kenkiäkin. :-O
Miten rikkaita jotkut ihmiset oikein on, kun tosta noin vaan pystyy ostamaan tuon hintaisia kenkiä?? Siis KENKIÄ???
[/quote]
No en mäkään 890 euron kenkiä osta:) Kalleimmat kenkäni taitavat olla Ferragamon balskut (muistaakseni noin 300 oli oikea hinta mutta itse maksoin noin 100 euroa mielettömässä alessa). Minna Parikan kengät ostin myös kerran alesta, hintaa taisi olla noin 120 euroa.
Kalleimmat talvikenkäni ovat maksaneet noin 200 euroa pari.
En ole hintoja mieleeni laittanut, mutta keinonahkaisia en osta koskaan. Enkä kangasvuorellisia. Nahkakenkä nahkavuorella on hyvä. Kangastossut ja kenkkarit tietty sit eri asia
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:02"]
Edullisimmat ovat olleet jotkut 15 euron Havaianas-varvastossut.
Kalleimmat ovat olleet Christian Louboutinin saappaat, 1390 euroa.
[/quote]
Onko nuo Louboutinit hintansa väärti, ts. niin ihanat ja ylivertaiset jalassa verrattuna esim. vaikka 300€ maksaviin vastaavantyyppisiin saappaisiin? Uteliaisuudesta kyselen, en keljuillakseni. Kun kuitenkin 300€ on jo aika hyvä hinta kengistä näin tavalliselle tallaajalle.
Kesäkengissä kipuraja on 100 euroa, talvikengissä 250 euroa. Ennen aidot nahkaiset talvisaappaat sai 100 eurolla, nyt sen verran maksavat jo tekonahkaiset... Mutta eivät ne tekonahkaiset kestä samalla tavalla, ja siksi kannattaakin maksaa kunnollisista nahkasaappaista, joilla voi kävellä useamman talven. Itselläni on vielä sellainen vaikeus, että saappaan varren leveyden täytyy olla xs-s, mikä supistaa valikoimaa ja tietenkin nostaa hintaa..
Nahkaisia avokkaita ja sandaaleja tulee ostettua matkoilta, esim Riikasta, Saksasta ja Turkista olen löytänyt edullisempia nahkakenkiä kuin Suomesta, vaikka laadusta ei aina tiedäkään. Mutta ulkomailla suosittelen kyllä ostamaan kenkiä, ovat Suomessa nykyään niin kalliita.
Yli 600e on liikaa. Kyllä 500e kengistä on ihan ok jos siihen on varaa, hyvät kengät kuitenkin kestää vuosia käytössä.
Itse en ole maksanut 450e enempää. Suurinosa kengistäni on kuitenkin noin 50-80e!
Olen ostanut noin 300 euron talvisaappaat. Olen nyt käyttänyt niitä lähes 10 vuotta, kantalaput on vaihdettu kahdesti. Hintaa on tullut 30 euroa per vuosi. Moni ostaa halvat talvisaappaat joka vuosi.
No joku 130 e olisi varmaan ihan maksimi. Niin kalliita kenkiä en ole vielä ostanut. Kalleimmat kenkäni taitavat olla jotakin 105 euroa ehkä.
Muutamista kengistä maksanut 500€. Toiset ostin opiskelijana ja toiset osa-aikaisena myyjänä. Ei tarvitse olla rikas vaan säästäväinen.
Mulla on varmaan ollut kalleimmat kengät noin 200. Kengissä käytän mittatilauspohjallisia, jotka maksoivat lähes satasen.
Suomessa kengät ovat ylihinnoiteltuja, ulkomailla saa esim. nahkaisia balleriinoja/korkokenkiä samaan hintaan mitä Suomessa maksaa vastaavat tekonahkaiset.
Jos koko perheelle ostaa kengät, tulee edullisemmaksi lähteä ulkomaille (esim. Saksaan) tarjouslennoilla ja pienen matkan ohessa ostaa perheelle kengät =sama hinta mitä Suomessa menisi pelkkiin kenkiin.
Maksan ns. kesäkengistä max n. 30€, samoin korkokengistä. Talvikengissä raja menee jossain 100€ tuntumassa (pyrin ostamaan tarjouksista keväällä jolloin saa puoleen hintaan eli hintaa jää n. 50€) laadukkaista nahkasaapikkaista voin maksaa 150-200€ koska ovat käytössä vuosien ajan, pyrin ostamaan nämäkin tarjouksista jolloin hintaa jää vähemmän.
Mun kalleimmat on ollu 1470 markan vaelluskengät noin vuonna 2000. Edelleen käytössä - tosin viime reissussa tuntui tulevan vesi jo läpi. Pitänee ostaa uudet, mieluiten samanlaiset.
Acnen pistolsit maksoivat 370 euroa, ne ovat kalleimmat kenkäni. Yhdet Minna Parikat olivat 280e, hääkorkkarit 250e, parit vaelluskengät joku 170e laaki ja loput ovat sitten olleet reilun satasen popoja. Oho, olenpa käyttänyt aika paljon rahaa kenkiin, pitänee rajoittaa jatkossa.
Taitaa n. satanan olla yläraja. Voisin varmaan hassata kenkiin muutaman satasen, 200-300, mutta kyllästyn helposti. Senkään vuoksi ei olis järkeä, kun jonkun ajan kuluttua haaveilisin taas jostain uudesta.