Mikä on kallein hinta, minkä olisit valmis maksamaan kengistä?
Kengistä kuin kengistä.
Mä oon joskus ostanut talvikengät 70€. Mun mielestä sekin on paljon. Satasta enempää en suostuisi kengistä maksamaan.
Tuossa toisessa ketjussa katoin vaan huuli pyöreenä, kun joku oli sanonut 120€ kenkiä kalliiksi (ei siinä mitään), mutta joku toinen oli kommentoinut, että eihän se ole hinta eikä mikään, että hänen on tullut ostettua 890€ kenkiäkin. :-O
Miten rikkaita jotkut ihmiset oikein on, kun tosta noin vaan pystyy ostamaan tuon hintaisia kenkiä?? Siis KENKIÄ???
Kommentit (63)
Talvikengistä maksoin 139 euroa. Pitkä varsi, nahkaa, vedenpitävät, eikä edes pohja ole liukas. Ei hankaa, eikä hierää. Monta vuotta jo palvelleet, eikä kulumista pohjissa ja nahassa oikeastaan edes ole!
300 euroa voin vielä maksaa tosi hyvistä, kestävistä tai vaan sairaan ihanista kengistä. 500 € alkaa jo tuntua tuhlailulta.
400e. Yleensä ostelen n. 150e maksavia kenkiä. En ole kovin kovatuloinen mutta ihanat ja täydelliset kengät on sellanen asia johon voin panostaa tästä pienestä budjetista :)
En tiedä, missä kipuraja oikeasti olisi. Usein ostan kenkiä, joiden hinta on 100-250e. En kuitenkaan mitenkään hae tietynhintaisia kenkiä, olisin ihan valmis ostamaan kolmen euron lipokkaat, mutta tuommoisia ne kuitenkin usein on. Mulla on hyvät kengät vaativa jalka.
Huomaan kuitenkin myös, että ei se laatu tuon satasen jälkeen useinkaan merkittävästi parane hinnan myötä. Sen själkeen maksetaan vain siitä, että mä nyt haluan juuri nämä popot. Mulla on myös yhdet parinsadaneuron minnaparikat, joiden ostamista kadun - ne on surkeat: malli on huonosti suunniteltu vaikka söpö ja rehellisesti sanottuna koron/pohjan materiaalikin voisi olla parempi.
Kalleimmat on varmaan kotimaiset nahkaiset Gore-tex maiharit... 200€. Niihin sitten mittojen mukaan tehdyt ongelmajalkojen pohjalliset 150€.
Edelliset vastaavat monot kesti 12 vuotta... eli 17€ vuosi.
Hyvät vaelluskengät maksavat 300-500 € ja sellaiset kestävät 10 vuotta. Kuluneet tai särkyneet pohjat voi yleensä uusia n. 100 €
hinnalla ja taas ovat lähes sisäänkäveltyjä vastaavat.
Nykyhinnoilla ehkä vähän päälle satanen, jos olisi oikeasti todella laadukkaat ja niitä pitäisi todella paljon vuosien ajan. Mitään juhlakenkiä tms. en ostaisi sillä hintaa.
Mulla on Jalaksen turvakengät jotka ostin työkengiksi 7 vuotta sitten, ja tänä talvenakin käytin niitä koko talven vaikka ne eivät ole talvikengät, ja edelleen ne on päältä kuin uudet, sisältä pohja on tietysti sen näköinen että on käytetty. En muista mitä ne maksoi kun työnantaja maksoi, mutta jälkikäteen ajatellen noista kannattaisi maksaa jopa yli satanen.
Ehkä joku 50 e, jos kengät olisivat tosi hyvät ja rahatilanteeni olisi myös tosi hyvä. Tulisi kyllä syyllinen olo tuhlauksesta.
Laadukkaista talvisaappaista joku 300 e on vielä ok.
Minulla on kotimaiset laadukkaat nahkasaapikkaat, joista maksoin aikanaan lähemmäs 250€. Tosin siitä on jo pian kymmenen vuotta aikaa. Ja saapikkaat ovat edelleen kovassa käytössä. Silloin pidin niitä kalliina, mutta arvelin käyttöiän olevan pitkä, ja oikeassa olin.
Vaelluskenkien lähtöhinta oli yli kolmesataa, mutta urheiluliikkeen loppuunmyynnistä sai ne pilkkahintaan. Niidenkin kenkien ikä alkaa lähennellä kymmentä vuotta.
Laadukkaisiin pitkäikäisiin kenkiin olen valmis sijoittamaan kolmesataa. Mutta kevyisiin kesäkenkiin ja korkkareihin en käytä satastakaan. Kenkiä ostan harvoin, koska inhoan shoppailua ja kenkiä en osaa netistä ostaa, ne pitää päästä sovittamaan.
Olisi valmis maksamaan hyvistä maihareista 220 e.
Reilun 200 eur olen maksanut lenkkareista. Mistään muista kengistä en maksaisi niin paljon. Hyvät kävelykengät, juhlakengät ja työkengät saa reippaalla satasella.
Vaelluskengistä maksoin jotain 300€. Tosin ne jäivät tarpeettomiksi, kun tajusin, että kumpparit ovat paremmat.
Arkikengistä maksan ehkä 50-100€. Jostain oikein hienoista, joilla tiedän olevan käyttöä voisin maksaa vähän enemmän. Ostan aika usein alennusmyynneistä, esim. syksyllä seuraavaksi kevääksi/kesäksi.
19.90e, enkä senttiäkään enempää. Yleensä ostan kenkäni kirppikseltä tai sitten saan ilmaiseksi. Olen tainnut ostaa kengät viimeksi seitsemän vuotta sitten ja nekin oli 3e "släpärit" ulkomailta.
Oon maksanut merkkikorkokengistä joissa erittäin hyvä ergonomia ja laatu noin 400 eur.
Käyn töissä ja mulla on varaa välillä ostaa jotain kalliimpaa, olenhan ostanut myös kalliita tekniikkaa, puhelimia, huonekaluja, lomamatkoja.
Miten ne kengät eroaa muusta kuluttamisesta?
Laadukkaista nahkaisista varsikengistä voisin 500-600€ maksaa. Nuo kestävät vuosikymmeniä.
Mistään parin vuoden pilipalikengistä ehkä 200€ max.
Tällä hetkellä olen valmis maksamaan n. 300 euroa, jos kengät ovat laadukkaat ja juuri sellaiset kuin haluan.
En kuitenkaan ostele uusia kenkiä jatkuvasti, vaan käytän vanhoja suutarilla. Kirppikseltä on löytynyt monet kivat korkkarit.