Tuttavan jatkuvat somepäivitykset
Olen mukana erään yhdistyksen toiminnassa useamman kerran kuukaudessa. Yhdellä jäsenellä on valtava tarve tehdä jokaisesta tapaamisesta julkinen somepäivitys 10-15 kuvan kanssa useammassa kanavassa. Olen moneen kertaan sanonut ettei minun kuviani saa laittaa julkisesti minnekään, mutta tämä vain naureskelee ettei se nyt niin vakavaa voi olla.
Kaikista ryhmäkuvista olenkin jo jättäytynyt pois, mutta edelleen saattaa ottaa kuvia muiden huomaamatta, ja julkaista ne. Muitakin ärsyttää, mutta olen ainoa kuka siitä on sanonut ääneen, muut eivät uskalla etteivät ko.henkilö suutu, hän kun kuuluu yhdistyksen hallitukseen, eli on tosi vaikeaa tällaisena rivijäsenenä saada yksin omaa toivettaan läpi. En haluaisi jäädä pois toiminnasta tämän takia, mutta en myöskään halua päätyä kuvissa kaikkien nähtävillekään.
Olisko teille tällainen ok, vai olenko minä mielestänne hankala ja kummallinen?
Kommentit (12)
No ei ole ok. En kyllä mitään neuvoja osaa tilanteeseen antaa, paitsi jatkuvan huomauttamisen ja omien kuvien poistopyynnöt.
Oletko kokeillut laittaa jotain Disneyn vaatteita päälle? Disney ja muutama muukin firma on tosi tarkkoja heidän tavaramerkeistä ja tekoäly saattaa poistaa ne helposti alustoilta. Varsinkin musiikki on sellainen, eli jos joku kuvaa sinua niin Disneyn hitit tai AC/DC musiikki tekee sen, että ne otetaan alas noilta alustoilta. Myös eri maiden liput saattavat tehdä sen, ettei koko kuvaa saa edes ladattua alustalle. Joten laitat jonkun lippupaidan päälle,
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut laittaa jotain Disneyn vaatteita päälle? Disney ja muutama muukin firma on tosi tarkkoja heidän tavaramerkeistä ja tekoäly saattaa poistaa ne helposti alustoilta. Varsinkin musiikki on sellainen, eli jos joku kuvaa sinua niin Disneyn hitit tai AC/DC musiikki tekee sen, että ne otetaan alas noilta alustoilta. Myös eri maiden liput saattavat tehdä sen, ettei koko kuvaa saa edes ladattua alustalle. Joten laitat jonkun lippupaidan päälle,
Disneyn vaatetta? Siis jotain Minni-paitaa tms.? No en ole 😄 Eikä taida still-kuvissa kuulua musiikki.
Ehkä en lähde ostamaan uusia vaatteita ja muuttamaan omaa tyyliä tämän takia 🤭
Ei auta, kuin ottaa asia sinne hallituksen esityslistalle.
:D Tuo on just se ihmistyyppi joka somen perusteella vaikuttaa niin aikaansaavalta ja hyvältä tyypiltä, mutta "oikeassa elämässä" kaikki vaan toivoo että olisi edes joskus flunssassa ettei tarvis kestää
Vierailija kirjoitti:
:D Tuo on just se ihmistyyppi joka somen perusteella vaikuttaa niin aikaansaavalta ja hyvältä tyypiltä, mutta "oikeassa elämässä" kaikki vaan toivoo että olisi edes joskus flunssassa ettei tarvis kestää
Olen huomannut saman. Oikeassa elämässä nämä ovat myös usein niitä joiden elämä on oikeasti kaikkea muuta kuin mitä somessa esittävät.
Mä en ole politiikassa millään tavalla mukana. En koskaan ole ollut enkä koskaan tule olemaan.
Lässyn lässyn. Jos tilanne olisi oikea, niin mitä väliä on jos tyyppi suuttuu, haistata paska, uhkaa rikosilmolla jos luvatta julkaisee. Kasvata mullkku itsellesi selkäranka.
provohan tämäkin toki on.
Olet ap, olet selkärangaton vässy kun et yhtä tyyppiä saa kuriin.
Kirjoitat jokaiseen julkaisuun, etten ole antanut lupaa kuvan julkaisuun ja pyydän poistamaan kuvan välittömästi tai sensuroimaan sinut niistä. Jankutat samaa lausetta niin kauan että uskoo.
Sano oikein painokkaasti ja silmiin katsoen, että "Haluan, Marjatta, puhua sun kanssa eräästä asiasta. Nämä somepäivitykset. Minulle on todella, siis todella, tärkeää että en näy kuvissa. En halua näkyä yhdessäkään kuvassa, joita päivität somekanaviin. Ymmärrätkö. Tämä on mulle iso asia, koska en halua olla somessa oman kuvani kanssa. Ymmärrätkö tämän?"
Usein tämmöiset touhuliisat ei tajua mitään pieniä sivumennen sanomisia, vaan heille pitää ns. vääntää rautalangasta.
Ja siinä, ettei halua näkyä somessa kuvissa ei ole mitään outoa. Mun kokemuksen mukaan tuollaisissa tilanteissa kysytään aina, että "onko ok kaikille, jos julkaisen tämän somessa" tms ja osalle on ja joku sanoo, että älä laita sellaista kuvaa missä mä olen. Ihan normaali käytäntö.
Up