Millainen joulu teille on tulossa?
Me ollaan miehen kanssa kaksin koiran kanssa. Eli kolmin.
Kommentit (48)
Samanlainen kuin muinakin vuosina.
Puolison kanssa kaksin kotona. Ilman koronaa olisimme matkoilla jossain päin Eurooppaa.
Tämä taitaa olla jo 15. tai 16.joulu, jonka vietän yksin joko kotona tai kakkosasunnollani. Tänä vuonna on kotijoulun vuoro. Jouluni on hyvin rauhallinen ja vaatimaton. Joka vuosi se on muuttunut aina vain askeettisemmaksi. Lueskelen ja nautiskelen kiireettömästä olosta.
Meidän perhe ja minun ja miehen (yksinasuvat, ei ikäihmisiä) äidit. Isä molemmilla kuollut suht nuorena. Ei harrasteta sukujouluja muutenkaan. Ihanaa, kun isompi lapsi osaa jo odottaa joulua ja pienemmälle se on hänen ensimmäisensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa ennen aattoa tapella sukulaistensa kanssa, että tänäkään vuonna emme mene jouluksi heidän luokseen, vaan vietämme joulun kotona, kuten aina lapsen synnyttyä. Silti joka ikinen vuosi tuosta alkavat kiukutella ja vaativat meitä luokseen jouluksi, vaikka näin on menty jo 6 vuotta. Aattoaamuna laitetaan joulun toivotukset viestillä kaikille, sitten puhelimet äänettömälle. Syödään riisipuuroa, käydään ulkona, lämmitetään sauna ja sitten katsotaan Joulupukki ja noitarumpu. Aletaan valmistella ruokia, syödään 17 aikaan ja sitten avataan lahjat ruoan jälkeen. Lapsi saa leikkiä illan uusilla leluillaan, me miehen kanssa varmaan pelaamme lautapelejä tai sitten itse luen kirjaa ja mies tekee omia juttujaan.
Kuulostat kontrollifriikiltä.
Olisi mielenkiintoista kuulla, että miksi? Nuo ovat muodostuneet meillä perinteiksi ja kaikki perheessämme nauttivat joulusta, kun tehdään juuri niin kuin haluamme, paitsi toki sukulaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normijoulu on tulossa. Aatonaattona käydään miehen vanhempien luona viemässä joulutervehdys. Samalla reissulla viedään lahjat miehen siskon perheelle. Aattona syödään riisipuuroa, käydään saunassa, kirkossa, hautausmaalla. Omat vanhempani tulevat aattona meille ja ehkä myös heidän iäkäs naapurinsa, joka joutuisi muuten olemaan joulun yksin. Joulupäivänä käydään minun siskon luona kyläilemässä. Siellä ovat siskon miehen vanhemmat silloin ja otetaan minun vanhemmat mukaan. Tapaninpäivänä tavataan ystäväperheen kanssa ja pidetään vähän rennompi ilta. Lapset jäävät isovanhemmille. Kiva joulu tulossa.
Hah hah, niin varmaan...
Varmaan menen kotini pimeään vessaan tabletin kanssa lukemaan tätä palstaa tai katsomaan suoratoistopalvelusta jotakin. Tabetin valo riittää. Toivottavasti CMore suostuisi toimimaan edes melko normaalisti. Viime aikoina on toiminut todella huonosti. Syksy on ollut vaikea ja ahdistukseni ja syömisongelmat sekä myös valonarkuus ovat pahentuneet. Yhä useammin vain pimeä vessa on riittävän pimeä paikka. Onneksi sentään nyt on pimeä vuodenaika.
Miehen kanssa kahdestaan kotona ollaan ja kissa pyörii jaloissa. Tavallinen ja rauhallinen joulu, syödään ja nukutaan.