Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko normaalia, jos 8 vuotias lapsi näkee ja kuulee harhoja.. Tai sanoo itse näin

Vierailija
15.12.2020 |

On tosi helposti ahdistuva ja näkee painajaisia :( Herkkä lapsi. Pelkää pimeää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa kulla jonku äänen ja kysyy mikä se oli tai jos on pimeää, niin näkee  jotain omiaan esim. nuken. 

Mutta siinä ei ole nukkea. 

Yritän selittää, että pimeässä joku pyyhe voi näyttää nukelta :( mutta onko tämä enää normaalia

Vierailija
2/8 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia! Itsellänikin oli lapsena vilkas mielikuvitus ja erityisherkkyyttä. Muistan nähneeni kummituksia jne. En enää aikuisena, olen ihan normaali. :)

Vierailija
4/8 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkee jeesuksen niin terve, muuten umpihullu.

Vierailija
5/8 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaako tuo sinusta äitinä normaalilta? Onko edes normaalia että tuon ikäisen äiti kysyy tuollaista täällä. Uskomatonta uusavuttomuutta, taas.

Vierailija
6/8 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on vilkas mielikuvitus. Lapsilla saattaa myös olla kaikenlaisia mielikuvitusystäviä.

Vierailija
7/8 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, Itte makasin lapsena ja ihmettelin kaikenlaista, esim. kirjahyllyssäni olevaa pääkalloa yhden iltayön. Aamulla menin katsomaan pääkalloa, se olikin ruttuinen paperipussi. Lapsilla vielä unimaailma/fantasia/todellisuus sekoittuvat. Älä ole huolissasi. Monella on näkymätön mielikuvituskaverikin, siitähän on kirjoitettu kirjojakin, kuten Katto Kassinen.

Ota käyttöön rauhoittavia iltarutiineja, nukkumaanmenessä luetaan vaikka kirjaa, ja iltarukous, tai joku loru. Tee iltahetkestä yhteinen turvallinen lohtuhetki. Usein lapsi rutiiniksi tultua nukahtaa miltei välittömästi.

Vierailija
8/8 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9 v poika siirtää välillä tavaroitaan ulos huoneesta illalla, kun pimeässä näyttävät pelottavalta. Mutta harhojen näkeminen ei ole normaalia. Kummasta nyt sitten on kysymys. 

Itse soitin koulupsykologille ja juttelin hänen kanssaa. Sain myös hyviä vinkkejä miten lapsen pelkoja ja ahdistusta voi vanhempana yrittää helpottamaan.