Jos on saanut lähihoitajakoulutuksesta täydet arvosanat, niin lähtisitkö opiskelemaan lisää? Haluaisin ammattikorkeaan.
Pohdiskelen mitä kaikkea voisin työkseni tehdä vielä. Sote-alalla on kiinnostavia työpaikkoja ja mielessä on tosi usein se, että tahtoisin opiskella lisää. En välttämättä nauti niinkään lääkehoidosta vaan ihmisten kohtaamisesta ja heidän elämänlaatunsa parantamisesta.
Sairaanhoitajaksi en juuri lääkehoidon ja toimenpiteiden vuoksi haluaisi, minusta olisi ehkä muunlaiseen työhön enemmän potentiaalia.
Pitäisi varmaan kokeilla jos johonkin ammattikorkeaan pääsisi hyödyntämään sosiaalisia taitojaan.
Mihin sinä olet hakenut, mikäli olet ensin opiskellut lähihoitajaksi?
Kommentit (16)
Onhan se askel parempaan eikä tarvitse kakkavaippoja vaihdella vanhuksille jos sattuu sillä puolella työskentelemään.
Vierailija kirjoitti:
Hei, mihin lähäriopintosi suuntautuivat?
Sairaanhoito ja huolenpito. Tahtoisin kuitenkin jotain muuta kuin tuota. Huomaan stressaavani melko paljon lääkehoidosta sekä ensiaputilanteista. Ovat ne hyvin sujuneet mutta siitä huolimatta se on aika stressaavaa itselleni. -ap
Mielenterveyspuolella on pulaa hyvistä hoitajista.
Semmoisista jotka oikeasti jaksaa välittää ihmisestä ja siitä työstä. Kaikki eivät todella tuolla alalla jaksa. Pitää olla ns. kutsumus.
Otsikossa kysyt, että lähtisinkö jatko-opiskelemaan jos olisin saanut parhaat arvosanat ja lopussa kerrot, että haluaisit amk.hon. Vastaan, että en lähtisi pelkkien arvosanojen takia vaan pelkän mielenkiinon ja halun opiskella ja kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysyt, että lähtisinkö jatko-opiskelemaan jos olisin saanut parhaat arvosanat ja lopussa kerrot, että haluaisit amk.hon. Vastaan, että en lähtisi pelkkien arvosanojen takia vaan pelkän mielenkiinon ja halun opiskella ja kehittyä.
Työkkäri-terveisin Pirjo-Justiina
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään sen vuoksi mutta tottakai se on vaikuttanut siihen, että pohdin olisko minusta muuhunkin. Lähihoitajaopiskelut olivat mielestäni melko helppoja ja on koko ajan ollut tunne, että jokin muu suuntaus tuohon rinnalle voisi olla oma juttuni. Vasta yritän hahmottaa, että mikä se olisi. En näe itseäni lähihoitajana ainakaan esimerkiksi kymmenen vuoden päästä. Ei ole loppuelämäni ammatti tämä.
Sosionomi todella voisi olla yksi. Täytyy selvittää millaisia eri töitä ja suuntauksia sillä puolella olisi kenties minulle tarjota.
-ap
Susta todellakin on myös muuhunkin!
Pystyt ihan mihin haluat!
Ehdottomasti suosittelen jatko-opiskelua.
Itse mietin aikoinaan samaa. Mutta en lähtenyt, kyllä nyt 20v myöhemmin on monesti harmittanut todella paljon etten silloin heti jatkanut opintoja.
Iso kiitos kannustavista kommenteista!
Teille myös tsemppiä urallanne. Onneksi nykyään voi opiskella vanhempanakin.
Itse olen vajaa 30v. Etsin suuntaa. Opiskelut todella kiinnostaa, jopa "salaa" nautin ajatuksella yliopistotutkinnosta. Alkuun kuitenkin ammattikorkeaa mietin vakavissani. Lähden ainakin yrittämään kunhan vain saan hahmotettua selkeän päämäärän tässä.
-ap
Geronomi voisi olla erittäin kiinnostavaa työtä. Näkisin itseni siellä suunnassa.
Mt-puoli joskus olisi kenties kiinnostanut mutta valitettavasti minulla on itsellänikin aikaisemmin ollut melko vaikeaa psyykkisesti ja näkisin itseni ehkä enemmän siellä asiakkaan puolella kuin työntekijänä. Toisaalta olen parantunut ja oppinut käyttämään mielen työkaluja ja nautin ihmisten kanssa keskustelusta, vakavammistakin aiheista. Silti pohdin, jos tuo menneisyys on jonkinlaisena leimana ja esteenä siihen, että voisin auttaa mt-puolen kuntoutujia. Ainakin jos nuorten kanssa työskentelisin niin haluaisin heitä tukea ja vahvistaa uskoa siihen, että ovat kykeneviä ihmisiä. Olen aina ollut tukijatyyppi ja olisi hienoa, jos voisin jotakuta ihan konkreettisella tasolla auttaa, että pääsisi elämässään eteenpäin, parempaan suuntaan.
-ap
Hei, mihin lähäriopintosi suuntautuivat?