Tykkääkö joku OIKEASTI joulukorteista, joissa tuttavan lapset poseeraavat "iloisena"?
Itse en ole koskaan lähettänyt joulukortteja, joissa olisi ollut oman lapseni kuvia joulutunnelmissa yms.. En usko, että kukaan oikeasti välittää niitä katsella. Sitäpaitsi itselle tulisi jotenkin äklö olo, jos tyrkyttäisin oman lapseni "ihanuutta" muille. Olen varmaan mielipiteineni vähän kyyninen, mutta silti.
Lemmikit ovatkin mielestäni sitten asia erikseen. Lemmikkikortteja on ihan kiva saada.
Mitä mieltä muut ovat?
Kommentit (248)
Itsellenämä lapsiperheiden poseerauskuvat herättävät lähinnä murhanhimoa, mutta tyydyn lähettämään joulurahaa ja kiitoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joulukortit käy, mutta älkää pliis lähettäkö minulle niitä JOULUKIRJEITÄ missä taas kerran hassunhauskaan tyyliin hehkutatte ne konsertit, oopperat, matkat, makunystyrälässytyksenne jotka jo ole lukenut facesta ja instasta ja ja. En ole mikään korvessa asuva mummu jolle pitää kertoa millaista maailmassa on. Varsinkin kun asumme 10 km päässä toisistamme ja näemme muutaman kerran vuoden aikana. Tai sitten emme näe koskaan, mutta eipä ole tarvettakaan.
Sama "henkilökohtainen" kirje kymmenille ihmisille.
Paitsi, että, minkähänlaisia JOULUKIRJEITÄ sieltä tänä vuonna tulee... Ihanaa kotoilua ja rauhaa. - Hups, autocorrect ehdotti kiroilua kotoilun sijaan!
Me saadaan, tai siis mies saa joka vuosi joulukirjeen tyypiltä, jonka firma myy hyödykettä X mieheni firmalle. Minkäänlaista muuta suhdetta ei ole kuin tämä ammatillinen yhteys. Niissä kirjeissä käydään läpi, miten Ilveksen Ö-juniorit oli kahden yön pelireissulla Kajaanissa tai kesällä käytiin Kroatiassa, jossa koko perhe kävi veneretkellä krokotiilin muotoisella muovipaatilla. Paras oli kirje, jossa kerrottiin vaimon raskauspahoinvoinnin varjostaneen alkuvuotta kovasti. Pakko lukea ne kirjeet aina, kun ovat niin häkellyttäviä. Ihan tuntemattomalle ihmiselle lähettävät perheensä kuulumisia, aika intiimejäkin sellaisia välillä. En tosin tiedä, tietääkö se kirjeitä (oletettavasti) kokoava vaimo, että miehensä lähettää ne myös kaikkiin seutukunnan raksafirmoihin.
:D :D :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen lapsivihaketju taas. Samat tyypit varmaan keuhkoaa ihmisarvosta ja empaattisuudesta ynnä muuta lässytystä, mutta on ihan okei vihata yhtä ihmisryhmää. Aivan käsittämättömän psyko sukupolvi.
Täällä ei nyt kukaan mitään ihmisryhmää vihaa. Puhutaan ihmisistä, jotka lähettelee lastensa kuvia joulukortteina. Ei kaikista lapsiperheistä. Kaikkihan ei todellakaan luojan kiitos semmosta tee.
Onpas paljon katkeraa kommentointia.
Minusta lapsikortit ovat kivoja, niistä näkee kuinka vuodet vierivät.
Ei lapsikortteja eikä myöskään niitä lemmikkikortteja kiitos. Ei kiinnosta lapsesi tai koirasi.
Vierailija kirjoitti:
Muut saamani kortit laitan esille, lasten kuvat menevät suoraan kaapin perälle.
Suomi - maailman lapsivihamielisin maa?
Jos nyt jotakuta kiinnostaa ihan oikeasti joku syy, miksi lapsikortit voi tuntua toisesta pahalta (ei vain ärsyttävältä), niin voin kertoa, että ne kymmenisen vuotta, kun oli todella vaikeaa oman lapsettomuuden kanssa, niin joulunaika oli oikeasti todella TODELLA rankkaa jo ihan sen korttitulvan takia.
Ei kenenkään siitä tarvitse välittää, mutta jos nyt sattuu kiinnostamaan, ettei tee toiselle ihan kauheaa oloa, niin jos tietää tai epäilee jonkun olevan tahattomasti lapseton, ehkäpä hänelle ei tarvitse niitä kuvia omista lapsistaan lähetellä.
Minä tykkään, etenkin jos tunnen lapsen ja olen osa elämää. En ole kyllä saanutkaan kuvia lapsista joita en ole tavannut.
T. Vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut saamani kortit laitan esille, lasten kuvat menevät suoraan kaapin perälle.
Meillä lapsukaisten kuvat lentävät suoraan roskiin. Kauniit "kaupan" kortit säilytän (rumat roskiin näistäkin).
Oletko katkera ?
Mistä?
Mitä hiton väliä edes mikä kuva siinä kortissa on. Ei ne kaupankaan korttien kuvat mitään ihmeellisiä ole.
Se oma lapsi on ihmeellinen vain teille, vanhemmille. Nyt sen sanoin, kun ei suoraan kehtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on kauniita, herttaisia ja elämäniloisia. Toisin kuin sisältään kylmä ja kyyninen ap.
Vaikka kortit ei erityisesti kiinnostaisi, on mukava nähdä perheiden iloa joulun alla.
Itse "pääsin" kerran kuvaamaan tuttavan lapsia joulukorttia varten ja olisitpa kuullut ja nähnyt sen shown. Äiti rääkyy pää punaisena lapsilleen, että "voitko sä apina nyt koittaa olla paikallas", "nyt sitä hymyä", "koita edes esittää iloista" jne...
No tämä. Itse muistan vieläkin miten paha mieli tuli 5-vuotiaana kun äidillä oli tarkka visio minusta otettavasta joulukorttikuvasta enkä sitä nyt heti osannut toteuttaa niin kuin hän halusi. Hirmuista tiuskimista ensin ja sen jälkeen käsky yrittää hymyillä nätimmin. Näin vuosien jälkeen katsellessa en ihme kyllä edes näe kuvassa kasvoillani muuta kuin ihan herttaisen hymyn, mutta muistan kuinka en olisi koko kuvassa halunnut olla sen tiuskimisen jälkeen. Aina näitä kortteja nykyään saadessani siis toivon, että siinä näkyy nyt sitä ihan oikeata iloa eikä pakotettua hymyä kun muuten äiti räjähtää...
No joulukorttihan se on siinä kuin joku prismasta ostettukin. En yleensä säilö mitään kortteja, ellei kyseessä ole joku erityisen söpö. Joulun ovat esillä ja sitten roskiin. Kiva että ihmiset jaksavat lähettää kortteja, jokaisen luen ja katson kuvan. Myös itsetehdyt on kivoja vaikka olisikin vain tarroja korttipohjalla. Jotenkin tämä aihealue ei nyt hirveästi nostata mulle negatiivisia tunteita :D
Ja lisään vielä että vaikkei nyt kavereiden lapset mitään ykkösprioriteettaja mun elämässä olekaan niin ne ovat tosi tärkeitämun kavereille, jotka ovat mulle tosi tärkeitä. Tottakai pidän siis niistä myös. Mulle saa myös puhua lapsiin liittyviä asioita siinä missä töihin, lomaan tai mihin tahansa muuhun asiaankin.
Puhut asiaa, ap.
Lähinnä huvittaa muutamien Toni-Annikit joulukorteissa. Aika noloa laittaa lasten kuvia joulukorttina. Ketään ei oikeesti kiinnosta. Puolustan sen verran oman lapseni yksityisyyttä, etten laita hänestä ”pakkopullakuvia” kenellekään.
Tykkään! Enkä ymmärrä tuota "lemmikit on eri asia".
Millainen ihminen suhtautuu negatiivisesti toisten ihmisten lapsiin mutta ihan päinvastoin muiden eläimiin??
Kyllä musta on kiva katsoa kuvia tuttujen lapsista, varsinkaan jos ei olla pitkään aikaan nähty, kuinka ovat muuttuneet ja kasvaneet. Ainoat kortit jotka ei mee roskiin bälittömästi joulun jälkeen.
Tykkään saada toisella puolella suomea asuvan hyvän ystäväni tyttärestä joulukortin, mukavaa nähdä miten lapsi on joka vuosi isompi. Mutta jos joku, jonka lasta näkisin päivittäin laittaisi tästä kortin en ehkä olisi yhtä innoissani.
Minä taas olen niin ankea, että en tykkää ollenkaan itse tehdyistä joulukorteista. Haluan perinteisen kortin, olkoon jonkun taiteilijan piirtämä tai ei. Perhekortit lasten kuvista ovat kamalimpia, ja varsinkin ne, joissa mukana perheen vuoden kuulumiset. Jos ei tavata oikeasti, ei valevälittämiset kerran vuodessa kiinnosta. Ongelman ratkaisu: ostan kaupasta juuri ne ihanimmat kortit ja laitan esille kotiini joulunajaksi.
Semmoinen lapsivihaketju taas. Samat tyypit varmaan keuhkoaa ihmisarvosta ja empaattisuudesta ynnä muuta lässytystä, mutta on ihan okei vihata yhtä ihmisryhmää. Aivan käsittämättömän psyko sukupolvi.