Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karsein pikkukylä jossa olet asunut?

Vierailija
06.05.2014 |

Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/

Kommentit (1506)

Vierailija
661/1506 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Padasjoki. Pelkkiä ihmiskyrpiä koko kylä täynnä.

Vierailija
662/1506 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:56"]Lappeenranta.

[/quote]

Paitsi ettei Lappeenranta ole pikkukylä, eikä edes karsea.

T: lappeenrantalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1506 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin moni ketjussa ei ymmärrä eroa paikkakunnan ja pikkukylän välillä. Pikkukylä nimeltä Jyväskylä tai Oulu?

Vierailija
664/1506 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 07:00"]

Hyvin moni ketjussa ei ymmärrä eroa paikkakunnan ja pikkukylän välillä. Pikkukylä nimeltä Jyväskylä tai Oulu?

[/quote]

No just näin. Itse kun on kotoisin alle 800 asukkaan kylästä, jossa kaikki ihan oikeasti tuntee toisensa, niin naurattaa nää Jyväskylät ja Helsingit.

Vierailija
665/1506 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:18"]

Joku rankattu noita perusteluja, niin minä olin toinen joka nimesi Kaavin (piti ihan ääneen naurahtaa tuolle Juankoskelle, ihan hirveä kylä sekin) ja perusteluina seuraavat;

Ei mitään aktiviteetteja nuorille, siksipä suurin osa lähinnä ryyppää ja tappelee (Juankoskelaisten ja outokumpulaisten kanssa) 

Kolmekymppiset miehet ajaa edelleen p-rallia kylällä, edelleen juuri ja juuri täysi-ikäiset tytöt kyydissä. 

Juorut. Ja tosiaan kaikista juorutaan. Jos ei ole uusia asioita juoruttavana, kaivetaan vanhat asiat esille.

Työpaikkoja on tasan kolme: kaupan kassa, kiven työntekijä ja taksikuski.

Pahantahtoisia, sisäänpäin lämpiäviä ihmisiä, joiden erimielisyyksien selvittäminen on sitä, että tapellaan kännissä grillillä. Jos jompikumpi ei "voita", voidaan samaa riitaa jatkaa vuosikymmeniä. 

Sisäsiittoisuus. Ja jos otti joltain muulta paikkakunnalta olevan seurustelukumppaniksi, sai turpaansa.

Kaikki tuntee kaikki, joten "kaikkien kanssa on pakko olla kaveri", poikkeuksena tietenkin se arkkivihollinen, jonka kanssa tapellaan aina kun nähdään. Tai vähintään mulkoillaan pahasti ja auotaan päätä.

Edelliseen viitaten, jos halusit nuorena että sulla on kavereita, oli niiltä kavereilta siedettävä kaikenlaista käytöstä. Oli ihan ok että kaverit kiusasivat, ja, yllätys yllätys, jos asiasta valitti, sai turpaansa.

Voisin jatkaa tätä koko illan, mutta pointti lienee selvä. Hirveä paikka. 

Voi toki olla että jotain asioita on muuttunut, mutta silloin kun minä tuolla asuin, oli asiat noin. 

[/quote]

Kyllä todellakin on asiat muuttuneet näköjään siitä, kun olet Kaavilla asunut. "työpaikkoja on vain kolme". Et vissiin ole seurannut, että siellä on palvelut parantuneet huomattavasti muutaman viime vuoden sisällä, ja pienyrittäjiä on Paljon, tosi paljon. Myös Luikonlahden rikastamo ja muu teollisuus työllistää Kaavilla.

[/quote]

Oletko kuullut kärjistämisestä? 

Sama jos sanoisin että Helsingissä on vain hipstereitä ja maahanmuuttajia, kärjistämistä, u know? 

Ihmiset siellä ovat kuitenkin edelleen samanlaisia. Ja ei, en ede piere Kaavia kohti. 

[/quote]

Ilmeisesti luulit kuitenkin, ettei Kaavilla liiemmin työpaikkoja ole? Ethän muuten tekisi edes kärjistystä. Mutta ei sen väliä...

Nro. 512, jos tuo oli jokin piikki minulle, niin huti meni, en ole kaavilainen koskaan ollutkaan... :-) (Toki tuollainen yökkäily asuinpaikkakunnista kertoo itsestäsi paljon.) Tunnen sen työni puolesta vaan aika hyvin, ja todella yrittäjyys ja palveluiden kehittäminen ovat asioita, joista moni muu pikkupaikkakunta voisi ottaa esimerkkiä.

Vierailija
666/1506 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

525: kokemukseni/mielipiteeni Kaavista ei ollut piikki kenellekkään... jos joku asia minua yököttää, se on juuri pikkusieluisuus, tiukkapipoisuus, ilkeys ynnä kaikki muu mikä ko. paikkakunnalla on yleisesti edustettuna. olet onnekas jos siltä olet säästynyt. Kaavi on minusta edelleenkin yök.

kannattaakohan av-palstan kommentteja ottaa kovin hlökohtaisesti, vetää hernettä nekkuun toisten mielipiteistä? meillä kaikilla varmasti oikeus mielipiteisiimme, eriäviinkin.

-nro 512

Vierailija
667/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:20"]

Kotkan Karhula! Muualta tulleet ei oo mitään pitkään aikaan.  Hämäläisiä haukutaan hitaiksi ja hiljaisiksi, mutta ovat yleensä hiljaisen ystävällisiä kuitenkin. Kymiläiset  katsovat pitkin nenänvartta eivätkä sano mitään, jos yrität jutella .

Sitten, jos ovat pitkän ajan kuluttua todenneet tulijan olevan ok, niin kyllä rupeavat juttelemaan.  Minun on ollut vaikea tottua siihen.

Onneksi poikkeuksiakin kuitenkin on, niin kuin joka puolella!

[/quote] NIIIIIIIIN iso peesi! Itse vietin Karhulassa 18 ensimmäistä vuottani, ja oli mahtavaa kun pääsin sieltä pois!!! Erittäin sisäänlämpiävää ja juroa porukkaa. Se kertoo jo paljon, että kun muutin 18-vuotiaana Lappeenrantaan, ihmettelin kun siellä kun minut esiteltiin ikäisilleni, he kättelivät minua. Karhulassa jos meni vaikka huoneeseen jossa ei tuntenut ketään, mulkaistiin vaan eikä kukaan tullut esittäytymään. 

Toinen asia mikä varsinkin nykyään ihmetyttää kovasti kun menen kotiseudulla käymään, on se, että miksi siellä lähes kaikki tuijottavat ohikulkijoita? Missään muualla ei koskaan ole tuijotettu yhtä paljon kuin siellä. 

Vierailija
668/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäjoki

Vierailija
669/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo

Vierailija
670/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo

Vierailija
671/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori

Vierailija
672/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori

Vierailija
673/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:39"]

Klaukkala!!! Pahin ikinä varsinkin teini-iässä. Älkää ikinä muuttako

[/quote]

Voitko kertoa, että miksi..

[/quote]

1. Niin pieni paikka täynnä typeriä ihmisiä

2. Ihan sama mitä teet ja missä koko kylä saa tietää

3 tuntemattomat ihmiset spekuloivat seksielämääsi

4. Asioista mitä tapahtui 11-vuotiaana kuulee vieläkin

5. Koko kylästä ei saa ruokaa eikä juotavaa kello 00.00 jälkeen

6. On pitänyt tulla prismaa juna-asemaa ja vaikka mitä mutta eipä näy

7. Ruma kylä

9. Ei mitään hyviä vaatekauppoja

10. Kaikkien kauppojen edessä nuokkuu teinejä ja amispoikia autoillaan

eli kiteytettynä liian pieni juorukylä. Aikuisena varmasti hyvinkin mukava paikka asua, mutta en kyllä suosittele

Vierailija
674/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyrynsalmi

Vierailija
675/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:20"]

Kotkan Karhula! Muualta tulleet ei oo mitään pitkään aikaan.  Hämäläisiä haukutaan hitaiksi ja hiljaisiksi, mutta ovat yleensä hiljaisen ystävällisiä kuitenkin. Kymiläiset  katsovat pitkin nenänvartta eivätkä sano mitään, jos yrität jutella .

Sitten, jos ovat pitkän ajan kuluttua todenneet tulijan olevan ok, niin kyllä rupeavat juttelemaan.  Minun on ollut vaikea tottua siihen.

Onneksi poikkeuksiakin kuitenkin on, niin kuin joka puolella!

[/quote] NIIIIIIIIN iso peesi! Itse vietin Karhulassa 18 ensimmäistä vuottani, ja oli mahtavaa kun pääsin sieltä pois!!! Erittäin sisäänlämpiävää ja juroa porukkaa. Se kertoo jo paljon, että kun muutin 18-vuotiaana Lappeenrantaan, ihmettelin kun siellä kun minut esiteltiin ikäisilleni, he kättelivät minua. Karhulassa jos meni vaikka huoneeseen jossa ei tuntenut ketään, mulkaistiin vaan eikä kukaan tullut esittäytymään. 

Toinen asia mikä varsinkin nykyään ihmetyttää kovasti kun menen kotiseudulla käymään, on se, että miksi siellä lähes kaikki tuijottavat ohikulkijoita? Missään muualla ei koskaan ole tuijotettu yhtä paljon kuin siellä. 

[/quote]

144 lisää vielä, että Karhula on minusta ihan järjettömän ruma paikka. Ja murre on "jotaa ihan kamalaa, miä oon ilonen et miä oon jo monta vuatta sit muuttanu siält pois. Miä en mee sinne enää ku vast sit ku siäl asuvat tutut alkaa valittaa ku miä en paljo koskaan siäl käy. :-D :-D

Nimim. Nykyään espoolainen, ja siitä iloinen. :-)

Vierailija
676/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:11"]Jokela.

[/quote] en ole asunut Jokelassa mutta käynyt kyllä, harvinaisen ruma paikka!

Vierailija
677/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salo

Vierailija
678/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hyrylä!!! (hävettää myöntää, mutta täällä sitä asutaan edelleen..)

Vierailija
679/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:14"]

Voikkaa. Onneksi vain muutama kuukausi, kun miesoli kesän vuoromestarina tehtaalla. 

[/quote]

Oliko Solvaylla vai jo lakkautetulla paperitehtaalla?

[/quote]

Paperitehtaalla :) Asuttiin jossain ihme funkiskerrostalossa tehtaan varjossa, alkujaan kai tehtaan työntekijöille rakennettu eikä varmaan rakentamisen jälkeen kunnostettu kertaakaan. Väänsin gradua siinä hikisessä kämpässä ja mies teki vuorotyötä. Käynti Kouvolassa oli kuin juhlaa ja kun alkoi kuuden päivän vapaat mentiin kipin kapin muualle.

Onhan kaikki paperitehdaskaupungit aika käpykyliä ja sisäänpäinlämpiäviä ja varmasti tuo "kastijako" (Jämsänkoski) toimii. Aika monta niitä tuli nähtyä, mut tämä oli pahin. 

Ei todellakaan jatkoon.

[/quote]

Ymmärrän erittäin hyvin =D

Vierailija
680/1506 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin Raahe, Kalajoki ja Seinäjoki!!! Piiri pieni pyörii joka paikassa!!! Ja Äänekoski myös, muutin 15 vuotta sitten pois, enkä oo katunu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi