Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaajien ahdinko näkyy :D

Vierailija
06.05.2014 |

Tällä palstalla meinaan! On paljon viestejä, joissa ihmetellään, miksei se kiusattu ole jo unohtanut kouluaikaisia haukkumisia ja hakkaamisia? Miksi jaksaa vielä aikuisenakin kantaa traumojaan? Yhdessä ketjussa joku jokpa itki, että kiusaajiensa vihaaminenkin on yhtälailla kiusaamista (ehkä hauskinta mitä olen kuullut LOL). 

Kyllä minullakin omatunto kolkuttaisi, jos olisin jonkun elämästä tuhonnut vuosia lapsuudesta ja nuoruudesta. Mutta koittakaa nyt vaan elää sen asian kanssa ilkeät sadistiset kiusaajat. 

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:47"]

Iso osa kiusaajista on ollut itse kiusaamisen uhri. Mieti ap sitä.

[/quote]

Puhut vähän, mutta asiaa. Kiusaamisella kompeisoidaan sitä omaa epävarmuutta, kun on tullut itse kiusatuksi vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
62/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:48"]

AP on nolo! Kirjaesimerkki kiusaajasta, täytyy joka kommentissa painottaa sitä kuinka hän ei ole kiusaaja eikä kiusattu.

Ja jatkaa..

[/quote]

Jos olisin kiusaaja, miksi ihmeessä olisin tehnyt aloituksen? Kunhan tein huomion, että paha saa lopulta palkkansa, sillä kiusaajat kärsivät omantunnotuskista aikuisena, koska ovat toisen ihmisen elämää tuhonneet.

ap.

[/quote]

Kiusataksesi?

Sulle on ihan sama ketä sä kiusaat, pääasia, että kiusaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:48"]

AP on nolo! Kirjaesimerkki kiusaajasta, täytyy joka kommentissa painottaa sitä kuinka hän ei ole kiusaaja eikä kiusattu.

Ja jatkaa..

[/quote]

Jos olisin kiusaaja, miksi ihmeessä olisin tehnyt aloituksen? Kunhan tein huomion, että paha saa lopulta palkkansa, sillä kiusaajat kärsivät omantunnotuskista aikuisena, koska ovat toisen ihmisen elämää tuhonneet.

ap.

[/quote]

Kiusataksesi?

[/quote]

ok, voit kuvitella minun olevan kiusaaja, jos se antaa sinulle paremman mielen. Ikävää, että viestini kuitenkin sinua kiusasi, ehkäpä oli vähän tarkoituskin että kalikka kalahtaa teihin kiusaajiin. Kuten sanoin: paha saa palkkansa, oman kiusaamisenne tähden ny kiusaannutte. ;)

Vierailija
64/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 09:02"]

Niinpä. En tiedä miten mun koulukiusaajani ovat elämässään pärjänneet mutta sen tiedän, että muutamat kiusaajat ovat ainakin saaneet maistaa vastoinkäymisiä. Minusta on hyvin lohdullista, jos saa tietää, ettei se kiusaajakaan niin hyvin ole pärjännyt. Sellainen tieto auttaa jaksamaan ja auttaa uskomaan siihen, että oikeutta on.

[/quote]

Tässä on just se olennainen pointti viimeisessä virkkeessä. Kiusaamisen takia ihminen menettää uskonsa siihen, että maailmassa on oikeudenmukaisuutta, kun kiusaajille ei tule seurauksia.

Siksihän muistakin rikoksista rangaistaan. Siksi kiusatuilla on ns. revanssihenkeä, joillakin jopa kostomentaliteettia.

Ja ei, maailma ei ole aina oikeudenmukainen paikka, mutta pääosin siihen yhteiskunta (ymmärtääkseni) kuitenkin pyrkii. Herkässä iässä oleva menettää helposti uskonsa mm. ihmisten yhdenvertaisuuteen tai siihen, että laittomasta toiminnasta rankaistaan, ja tämä näkyy sitten myöhemmässä elämässä eri tavoin.

Vierailija
65/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:01"]

Ja jatkaa..

[/quote]

ap.

[/quote]

Kiusataksesi?

[/quote]

ok, voit kuvitella minun olevan kiusaaja, jos se antaa sinulle paremman mielen. Ikävää, että viestini kuitenkin sinua kiusasi, ehkäpä oli vähän tarkoituskin että kalikka kalahtaa teihin kiusaajiin. Kuten sanoin: paha saa palkkansa, oman kiusaamisenne tähden ny kiusaannutte. ;)

[/quote]

Ja sä voit kuvitella, että mä oon kiusaaja.. LOL :D LOL lollolloooooo

Vierailija
66/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaatteko kuinka kiusaajat raivostuvat heitä kritisoivista kirjoituksista? ovat oppineet äkkipikaisiksi siinä sivussa kun ovat kiusanneet muita.

Vierailija
67/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kommentoin eiliseenkin keskusteluun. Olen ollut koulukiusattu. Elämä sujui ihan hyvin, mitä nyt ei ole ystäviä joille oikeasti kertoisin mitään tai en ikinä seurustele tai tapaile miehiä ja elän hyvin erakkomaisesti jne., siihen asti kunnes yliopistosta valmistuin.

Sinne kun pääsi ihan vaan omilla aivoillaan ja kun oli lukenut hyvin. Tai pitänee tarkentaa, sujui ulkopuolisten silmiin hyvin. Kyllähän sosiaaliset tilanteet ahdisti, joskus ahdisti niin paljon että en voinut nukkua. Gradun kanssa oli ongelmia ahdistuksen takia kun se lamaannutti jne. Mutta siitä selvittiin. Kesäisin olin lähinnä opiskellut kun voitte kuvitella saako kailtaiseni ihminen hyvin töitä. Toki jotain työkokemustakin tuli hankittua. Vaikka CV ja hakemukset olivat hyvät niin enhän minä työhaastattelussa pärjää vaikka kuinka yritän. Menen ihan lukkoon.

No nyt olen pitkäaikaistyötön. Ennen tuli paljon kutsuja haastatteluihin, nyt ei enää niitäkään kun olen ollut pitkään työttömänä. Jopa puhelujen soittaminen ahdistaa joten inhottaa hoitaa yhtikäs mitään asioita.

Enkä ole itse näitä oireitani yhdistänyt siihen että minua kiusattiin koko peruskoulu ja lukiossa suljettiin kaiken ulkopuolelle. Kyllä näistä on ihan terapiassa puhuttu. Enkä todellakaan ole päättänyt heittäytyä epäonnistujaksi koska lähtökohtia siihen olisi vähän tarjolla kiusaustaustan takia.

Vihaanko kiusaajiani? En. Haluanko että he kuolevat? En. Tuntuuko minusta epäreilulta että he elävät sitä elämää josta minä antaisin mitä vaan, täysin tietämättöminä siitä miten paljon heidän sanansa minua yhä vainoavat? Kyllä. Toivonko joskus että voisin kertoa heille tästä kaikesta? Kyllä. Aionko tehdä sen? En, sillä ei se minusta tämän sosiaalisempaa tee tai minulle työpaikkaa löydä ja toisi heille vain pahaa mieltä.

Osallistun täällä palstalla kiusaamiskeskusteluihin, ja puhun pahasta olostani mutta oikeassa elämässä en luota kehenkään niin paljoa että puhuisin itselleni näin kipeistä asioista heille. En keheenkään. Paitsi ehkä terapeuttiini mutta hänellekin puhuminen on hemmetin vaikeaa.

Ja viimeisenä; en suostu surkuttelemaan ihmisiä jotka purkavat pahaa oloaan muihin. Se vähän kyllä säälittää jos joltain puuttuu empatiakyky, mutta samalla tiedostan että se ihminen varmaan elää sellaista elämää josta haaveilen joten sekin sääli kuolee siihen paikkaan.

Enkä minä edes halua mitään ihmeellistä elämää. Olisi vaan kivaa kyetä toimimaan normaalisti sosiaalisissa tilanteissa ja saamaan jotain töitä. Olisi myös kivaa luottaa muihin ihmisiin niin että voisin joskus tavata jonkun kenen kanssa saisi vähän jakaa omaa arkeaan. Mutta olen kyllä ihan tottunut elämään yksin, joten ei se yksin oleminenkaan enää niin masentava ajatus ole.

Vierailija
68/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 08:58"]

Tällä palstalla meinaan! On paljon viestejä, joissa ihmetellään, miksei se kiusattu ole jo unohtanut kouluaikaisia haukkumisia ja hakkaamisia? Miksi jaksaa vielä aikuisenakin kantaa traumojaan? Yhdessä ketjussa joku jokpa itki, että kiusaajiensa vihaaminenkin on yhtälailla kiusaamista (ehkä hauskinta mitä olen kuullut LOL). 

Kyllä minullakin omatunto kolkuttaisi, jos olisin jonkun elämästä tuhonnut vuosia lapsuudesta ja nuoruudesta. Mutta koittakaa nyt vaan elää sen asian kanssa ilkeät sadistiset kiusaajat. 

[/quote]

Viittaat varmaan eiliseen ketjuun: Aikuisten ihmisten koulukiusaamisjuttujen muistelu ärsyttää ja ihmetyttää. Ja siellä kommenttiini (LOL) jossa ihmettelin, kuinka joku kiusattu toivoi kuolemaa ja katkeruutta kiusaajilleen. Seison edelleen mielipiteeni takana. Anonyyminä netissä huutelu, toisen ihmisen

kuoleman toivominen on mielestäni myös sairasta ja kiusaamisen rinnastettava teko. Niin ja itse en ole kiusannut, mutta minua on kiusattu. Itseasiassa aika samoista syistä, kun tuon kommentin kirjoittajaa.. ehkä siksi en ymmärrä, miten omiensanojensa mukaan kaunista ja lahjakasta.. 

Kysyn vaan, kuinka pitkälle kiusatut ovat AIKUISiällä valmiit menemään ja syyttämään muita ihmisiä oman elämänsä pilaamisesta? 

Ja joo uskon, että kiusaamista on monenlaista, enkä missään tapauksessa väheksy tai halua arvostella kiusattujen kokemaa tuskaa, mutta tuntuu nyt lähinnä siltä, että Av-mammoja on kiusattu ihan urakalla. (Ja, jos tätä palstaa lukee, niin luulisin kyllä, että kiusaajat täällä ovat vallalla ja anonyymisti sädekehäänsä kiillottelee ja mielikuvituksen tuotteenna kiusaajista on tullut kiusattuja.)

[/quote]

En usko että näissä ketjuissa mitään laumaa on sellaisia kiusattuja, jotka toivovat pahaa kiusaajilleen ja harva edes iloitsee kiusaajiensa epäonnistumisesta. Luulen että saattaa olla vain yksi jonka täytyy saada adrenaliinitasonsa välillä nousemaan parantaakseen toimintakykyään. Suurin osa meistä on tunnetasolla lähinnä alistuneita arvottomuuden tunteen vuoksi ja surullisia. Faktaa ei ole näyttää joten ihan mutulla kirjoitan.

Vierailija
69/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:01"]

Ja jatkaa..

[/quote]

ap.

[/quote]

Kiusataksesi?

[/quote]

[/quote]

Vain hyvä kotikasvatukseni estää minua sanomasta mitä sinusta ajattelen. Näkisinkin tämänkin olevan huomattavasti monimutkaisempi asia, kuin että paha kiusaaja aina silkkaa pahuuttaan kiusaa kilttiä kiusattua. Maailma on niin mustavalkoinen vain jos näemme sen pelkästään toisen osapuolen lasien läpi. Silti sinä leimaat kaikki, jotka eivät sinua myötäile kiusaajaksi. Pelkkä myötäily ei synnytä keskustelua ja sitähän sinä halusit. 

Kiusaajallahan ei kiusattujen logiikalla ole omatuntoa, joten se olettamuksesi kiusaantumisesta ja omien heikkouksien puolustamisesta on huvittava.

Vierailija
70/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:10"]huomaatteko kuinka kiusaajat raivostuvat heitä kritisoivista kirjoituksista? ovat oppineet äkkipikaisiksi siinä sivussa kun ovat kiusanneet muita.

[/quote]

Ei vaan, ärsyttää sun tapasi provosoida; kunnon teinimenoa. Keskustelua ei tuolla sun lollottelulla synny.

No keskustele keskenäsi.

Vierailija
71/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:36"]

Kiusaajaksi siis synnytään ja se rooli kestää kohdusta hautaan. Olosuhteilla, kuten kodin hoivalla, turvalla ja välittävillä aikuisilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

Hienosti on kysytty, missä vika. Kyvyttömyydessä asettua toisen asemaanko. Toisen asemaan asettuminen ei merkitse kiusaamisen hyväksymistä vaan toisen puuttelisuuden ymmärtämistä.

Onko kiusatut kaksinaismoralisemejä. Omat kiustuksi tulemisen kokemukset oikeuttaa tuomitsemaan ikuiseen kiusaajan rooliin ja toivomaan pahaa kiusaajelleen. Syyttelemään empatiakyvyttömäksi. jne.

Ennen kun hyökkäätteä joukolla kimpuun muistakaa, te ette tiedä mikä on esim. on minun taustani. Siellä saattaa olla kipeitäkin kokemuksia. Harmi, että asiasta ei kyetä keskustelemaan ihan vaan harmittomasti yleisellä tasolla vaan pitää loukata henkilökohteisesti hyökkkäämään hyeenanlailla joukolla kimppun. Mutta, ymmärrän sen kyllä olette tulleet loukatuksi.

[/quote]

Minä mielelläni kuulisin miksi kiusaaja kiusaa. Mutta kusaajia hyysätään jo, se on yleensä kiusattu joka vaihtaa koulua, se on kiusattu joka kärsii siitä loppu elämänsä kun itsetunto on riekaleina. Ja vaikka kiusaus kuinka olisi oireilua pahasta olosta (ei se aina ole) se ei sitä oikeuta. Ei jokainen kiusattu muutu kiusaajaksi vaikka miten olisi paha olla. Täällä on vaadittu että kiusattujen pitäisi kasvaa aikuisiksi ja ymmärtää että kiusaajat ovat viattomia lapsia.

Jos sinä haluat käydä keskustelua siitä miltä sinusta kiusaajana tuntuu ja miten  päädyit kiusaajaksi voin itse kiusattuna kertoa että uskon monien olevan kiinnostuneita keskustelusta. Mutta se, että kaikkien pitäisi automaattisesti unohtaa kokemansa eikä koskaan puhua siitä on naurettavaa.

[/quote]

Miksi sinä leimaat minut kiusaajaksi?! Se on lähinnä ainoa asia mikä minua nyt tässä ketjussa alkoi kiinnostaa. Oletko elänyt laput silmillä, että on mustavalkoisesti vain kiusaaja ja kiusattu. Meitäkin on jotka ovat eläneet normaalinlapsuuden, eikä ymmärrä näistä asioista yhtään mitään. Tämä on itsetarkoituksellista provokaatiota, jolla testataan omaa mielipidettäni.

Eikö riitä uskallusta vastata suoraan, missä vika kun kysytään kyvyttömyydestä asettua sen kiusaajan asemaan.

[/quote]

Okei, et ole kiusaaja anteeksi siitä. Ajattelin että voisit avata minulle kiusaajan ajatuksia. Ymmärrätkö että pikäaikaiskiusatut eivät välttämättä ole sellaisessa kunossa että voivat aettua sen heitä vuosi tolkulla vainonneen kiusaajan asemaan ja tuntea myötätuntoa tätä kohtaan? Eihän asiat ole ikinä mustavalkoisia. Mutta ei kiusaamista oikeuta oma paha olo. Eihän kukaan saa satuttaa toista vaikka miltä tuntuisi. Siinä on se suuri ero kiusatun ja kiusaajan välillä, jokainen kiusattu ei muutu kiusaajaksi. Suomessa on keskitytty liikaa hyysäämään kiusaajia. Toki heillekin pitää tarjota apua mutta täytyy sen kiusaamisenkin loppua siihen paikkaan.
Ja sen pitää olla kiusaaja joka vaihtaa luokkaa ja vaihtaa koulua kun siihen tullaan. Ei aina se kiusattu. Näkisi edes kiusaaja että nyt on toiminut väärin.

Vierailija
72/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:10"]

huomaatteko kuinka kiusaajat raivostuvat heitä kritisoivista kirjoituksista? ovat oppineet äkkipikaisiksi siinä sivussa kun ovat kiusanneet muita.

[/quote]

Huomaan asian käännettynä päinvastaiseksi.

ps. tämä on harmitonta ajanvietettä, ei tunteita herättävää.

Vierailija
73/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:14"]

Kiusaajallahan ei kiusattujen logiikalla ole omatuntoa, joten se olettamuksesi kiusaantumisesta ja omien heikkouksien puolustamisesta on huvittava.

[/quote]

Kiusaaja jolla on omatunto katuu tekojaan, saattaa pyytää anteeksi.

Ja en suostu lähtemään siihen että kiusatusta aletaan tekemään osasyyllistä. Ei se niin ole. Kiusattu on uhri. Kiusaajakin voi olla uhri, mutta ei kiusatun uhri. Kiusaaja - kiusattu suhteessa kiusaaja on aina se ns. pahis.

Vierailija
74/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:36"]

Kiusaajaksi siis synnytään ja se rooli kestää kohdusta hautaan. Olosuhteilla, kuten kodin hoivalla, turvalla ja välittävillä aikuisilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

Hienosti on kysytty, missä vika. Kyvyttömyydessä asettua toisen asemaanko. Toisen asemaan asettuminen ei merkitse kiusaamisen hyväksymistä vaan toisen puuttelisuuden ymmärtämistä.

Onko kiusatut kaksinaismoralisemejä. Omat kiustuksi tulemisen kokemukset oikeuttaa tuomitsemaan ikuiseen kiusaajan rooliin ja toivomaan pahaa kiusaajelleen. Syyttelemään empatiakyvyttömäksi. jne.

Ennen kun hyökkäätteä joukolla kimpuun muistakaa, te ette tiedä mikä on esim. on minun taustani. Siellä saattaa olla kipeitäkin kokemuksia. Harmi, että asiasta ei kyetä keskustelemaan ihan vaan harmittomasti yleisellä tasolla vaan pitää loukata henkilökohteisesti hyökkkäämään hyeenanlailla joukolla kimppun. Mutta, ymmärrän sen kyllä olette tulleet loukatuksi.

[/quote]

Minä mielelläni kuulisin miksi kiusaaja kiusaa. Mutta kusaajia hyysätään jo, se on yleensä kiusattu joka vaihtaa koulua, se on kiusattu joka kärsii siitä loppu elämänsä kun itsetunto on riekaleina. Ja vaikka kiusaus kuinka olisi oireilua pahasta olosta (ei se aina ole) se ei sitä oikeuta. Ei jokainen kiusattu muutu kiusaajaksi vaikka miten olisi paha olla. Täällä on vaadittu että kiusattujen pitäisi kasvaa aikuisiksi ja ymmärtää että kiusaajat ovat viattomia lapsia.

Jos sinä haluat käydä keskustelua siitä miltä sinusta kiusaajana tuntuu ja miten  päädyit kiusaajaksi voin itse kiusattuna kertoa että uskon monien olevan kiinnostuneita keskustelusta. Mutta se, että kaikkien pitäisi automaattisesti unohtaa kokemansa eikä koskaan puhua siitä on naurettavaa.

[/quote]

Miksi sinä leimaat minut kiusaajaksi?! Se on lähinnä ainoa asia mikä minua nyt tässä ketjussa alkoi kiinnostaa. Oletko elänyt laput silmillä, että on mustavalkoisesti vain kiusaaja ja kiusattu. Meitäkin on jotka ovat eläneet normaalinlapsuuden, eikä ymmärrä näistä asioista yhtään mitään. Tämä on itsetarkoituksellista provokaatiota, jolla testataan omaa mielipidettäni.

Eikö riitä uskallusta vastata suoraan, missä vika kun kysytään kyvyttömyydestä asettua sen kiusaajan asemaan.

[/quote]

Tämä nyt ei varmaan ollut minulle, mutta vastaan että vaikeaa on asettua kiusaajiensa (joita iso lauma, sekä poikia että tyttöjä ja osa väkivaltaisia) asemaan kun ei ole aavistustakaan miksi edes joutui siihen uhriksi. Kiitollinen olen siitä että juoksemaan ja piiloutumaan opin. Tunnen syyllisyyttä kun jotenkin aiheutin sen että muilla pimahti, mutta vaikea minun on kuvitella sitä miltä sellainen pimahdus tuntuu ja mistä se lähtee. Itse en ole koskaan lyönyt tai potkinut ketään enkä varmaan edes osaisi.

Vierailija
75/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:22"]

[/quote]

Ja en suostu lähtemään siihen että kiusatusta aletaan tekemään osasyyllistä. Ei se niin ole. Kiusattu on uhri. Kiusaajakin voi olla uhri, mutta ei kiusatun uhri. Kiusaaja - kiusattu suhteessa kiusaaja on aina se ns. pahis.

[/quote]

Kiusatulta puuttuu huumori vastata huumorilla. Molempia rooleja yhdistää yksi asia ja se on itsetunnon puute. Oikealla hetkellä kannustaminen voi muttaaa molempien elämän ja tähän tarvitaa aikuisia.

Vierailija
76/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan numeroa 72. Tätä juuri tarkoitan. Kiusaajien ei pidä yrittää tehdä omista uhreistaan syyllisiä nykyiseen pahaan oloonsa saati syyttää heitä kiusaajiksi - vaikka uhrit heitä vihaisivatkin edelleen. Jollekin kiusaajalle toisessa ketjussa näytti olevan iso pala ymmärtää tämä.

Ap.

Vierailija
77/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:22"]

[/quote]

[/quote]

Kiusatulta puuttuu huumori vastata huumorilla. Molempia rooleja yhdistää yksi asia ja se on itsetunnon puute. Oikealla hetkellä kannustaminen voi muttaaa molempien elämän ja tähän tarvitaa aikuisia.

[/quote]

Huumorilla? Just. Kiusattu muuten saattaa nauraa kiusaajien mukana ja silti voi sattua helvetisti. Ei kunnon kiusaamisessa ole mitään hauskaa. Ei siinä että jollekin ihmiselle nauretaan ja tätä pilkataan vuodesta toiseen ole mitään hauskaa.

Tai testataanko kauan sinulla kestäisi huumori kun elät vuositolkulla henkisen ja joskus myös fyysisen väkivallan kohteena ja mikään sinussa tai sinun omaisuudessasi ei ole pyhää vaan kaikkea voidaan haukkua, lyödä, varastaa.

Vierailija
78/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kivaa kun aloitus sai paljon keskustelua aikaan hymiöillä ja ilman! Osasin siis tehdä tarpeeksi provosoivan aloituksen, jotta kiusaajat hermostuivat. :) Näkyy olevan paljon ex-kiusaajia ja kiusaajia palstalla ja jonkin verran myös kiusattuja. Mutta kiusaajiahan onkin olemassa yleensä enemmän; isolla porukalla kiusataan yhtä. Minulla ei edelleenkään ole sympatiat kiusaajan puolella, eri asia on jos hänen kiusaamisensa syy on että on itse kiusattu. Näin ei todellakaan aina ole, vaan iso osa kiusaajista ovat vain ilkeitä.

Jatkakaa toki keskustelua, minä poistun tästä töihin! Mukavaa päivänjatkoa!

Ap.

Vierailija
79/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 09:01"]

niin ja sanonpa vielä, että itse en ole ollut kiusaaja, enkä kiusattu. Olen silti aina vihannut koulukiusaamista ja -kiusaajia.

ap.

[/quote]

Mutta työpaikkakiusaaminen ei sua kiinnosta?

Vierailija
80/86 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:28"]Peesaan numeroa 72. Tätä juuri tarkoitan. Kiusaajien ei pidä yrittää tehdä omista uhreistaan syyllisiä nykyiseen pahaan oloonsa saati syyttää heitä kiusaajiksi - vaikka uhrit heitä vihaisivatkin edelleen. Jollekin kiusaajalle toisessa ketjussa näytti olevan iso pala ymmärtää tämä.

Ap.

[/quote]

Saanko mä kysyä miksi sä otat tämän asian niin henkilökohtaisesti, jos ET ole kiusaaja? (tai kiusattu, mitä suuresti epäilen käytöksesi perusteella)

Ja toiseksi, peukku riittää. Vai yritätkö sä pitää hengissä tätä ketjua 'peesamalla'?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän