papa-kokeeseen vaikka kohtu poistettu
mulle tuli kutsu papa-kokeeseen. Soitin ja yritin perua aikaa ja sanoin, että multa poistettu 1,5v sitten kohtu ja myös kohdunkaula.
Sieltä sanottiin, että silti suositeltavaa otattaa näyte vaikka kohdunkaula- ja kohtu poistettu.
Mistä ihmeestä ne napsaisevat sen näytteen?
Kommentit (10)
Emättimen seinämästä ottavat näytteen.
joo, sitä minäkin ihmettelen. Yhdistivät mut siitä ajanvarauksesta vielä johonkin "neuvontaan" ja sieltä sanoivat että näytteenottoa suositellaan.
Mulla munasarjat jäljellä, mutta eiväthän ne näytettä niistä ota.
Mulle ei annettu mitään ohjeita, kun kohtu ja munasarjat poistettiin. En tiennytkään, että gynelläkin pitäisi vielä käydä. Mitä tutkittavaa mussa enää on?
Mun kohtu ja kohdunkaula jouduttiin poistamaan vuosi sitten ja jo syksyllä kävin seulonnassa, sitä suositeltiin. Ehkei ihan noin pian poistosta olis ollut oikeesti tarve, mut menin silti... Näytteenottajakin sanoi, että kannattaa käydä.
Emättimen pohjukasta otetaan näyte.
Jos on uskollinen vakkari kumppani niin aika turhaa mielestäni.
Ei
Mun gyne on sanonut ettei papaa tarvitse enää ottaa. Limakalvoilla voi esiintyä syöpää mutta papa ei kuulemma ole paras tapa sen toteamiseen. Multa on kohtu ja munasarjat pois mutta käyn silti gynellä vuosittain. Ensinnäkin tarvitsen hormonikorvausreseptin, toiseksi ulkosynnyttimet ja rinnat on syytä tsekata kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 23:08"]Jos on uskollinen vakkari kumppani niin aika turhaa mielestäni.
Ei
[/quote]
Niin varmaan. Arvaapa montako syöpätapausta kehittyy pitkälle sinun asenteellasi.
Kohtu myös poistettuja kyllä papassa ja gynellä pitää käydä.
Erikoista!
Minulle lääkäri erikseen sanoi, että papassa ei tarvitse käydä. Gynellä pitää kyllä käydä kerran vuoteen. Mulla poistettu sekä kohtu, että munasarjat.