Mun haaveena ja tavoitteena on pikkuhiljaa remontoida meillä niin, että joka huoneessa on eri väriteema
Keittiössä on jo punainen väri ja makuuhuone on keltainen. Olohuoneessa vallitsee tummanvihreä. Niin kuin ennen vanhaan jossain taloissa oli kamarit nimetty värin mukaan, minusta se on kiva ajatus :)
Kommentit (16)
Kuulostaa mahtavalle! Tylsää jos kaikki on mustaa ja valkosta.
Vierailija wrote:
Oli tavallista ysärillä. Meillä oli tuollainen värisekamelska, hyi hitto että oli rumaa.
Oletpas sä positiivinen tyyppi😂
Meillä taas samat värit toistuvat joka huoneessa, esim. Viininpunainen - olohuoneessa on sen värinen sohva, keittiössä verhot ja makkarissa päiväpeitto. Vastaavasti tummanharmaa, musta, vaaleanpunainen ja tummansininen ovat näitä. Vielä kun tapetit saisi laittaa mieleiseksi, tässä asunnossa valkoiset mutta seuraavassa...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Oli tavallista ysärillä. Meillä oli tuollainen värisekamelska, hyi hitto että oli rumaa.
Pitääkö mielipiteen aina miellyttää kaikkia?
Vierailija wrote:
Meillä taas samat värit toistuvat joka huoneessa, esim. Viininpunainen - olohuoneessa on sen värinen sohva, keittiössä verhot ja makkarissa päiväpeitto. Vastaavasti tummanharmaa, musta, vaaleanpunainen ja tummansininen ovat näitä. Vielä kun tapetit saisi laittaa mieleiseksi, tässä asunnossa valkoiset mutta seuraavassa...
Millaiset laittaisit?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Millaiset laittaisit?
Haluaisin sellaista englantilaistyyppiä eli kuosi on värikäs, esim lintuja
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pitääkö mielipiteen aina miellyttää kaikkia?
Taidat olla just niitä "minä sanon asiat rehellisesti niin kuin ne on enkä kaunistele"-tyyppejä
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Millaiset laittaisit?
Haluaisin sellaista englantilaistyyppiä eli kuosi on värikäs, esim lintuja
Ne on ihania. Tsekkaa William Morris, jos ei jo ole tuttu.
Meillä on joka huoneessa eri väri teema. Mutta värit ovat hillittyjä ja utuisia jotka sopivat keskenään toisiinsa.
Vierailija wrote:
Meillä on joka huoneessa eri väri teema. Mutta värit ovat hillittyjä ja utuisia jotka sopivat keskenään toisiinsa.
Mä tykkään taas aika vahvoista ja tummista väreistä, mutta murretuista. En kauheasti ajattele että sopiiko viereisen huoneen väritys toisen huoneen väriin, ehkä pitäisi mutta itseä ei häiritse.
Suosittelen feng shuin mukaista väritystä eri huoneisiin ilmansuunnan mukaan. Lopputulos on luonnollinen, sopii valon määrään eri vuorokaudenaikoina eikä tunnu liian monotoniselta. Samalla saa mukavaa aivojumppaa :)
Vierailija wrote:
Suosittelen feng shuin mukaista väritystä eri huoneisiin ilmansuunnan mukaan. Lopputulos on luonnollinen, sopii valon määrään eri vuorokaudenaikoina eikä tunnu liian monotoniselta. Samalla saa mukavaa aivojumppaa :)
Kiitos vinkistä, pitää ihan mielenkiinnosta katsoa.
Vierailija wrote:
Mikä väri siinä pitäisi olla kutakin ilmansuuntaa kohti?
Minulla oli kerran läpitalon huoneisto etelä-pohjoinen-suunnassa. Maalasin pohjoisen puolen keltaiseksi ja etelän puolen siniseksi, se tasoitti vähän värimaailmaa ihan perus väriopin mukaan. Etelässä aurinko luo muutenkin keltaisuutta ja varjo taas on sininen.
Mulla on eri väriteema kaikissa huoneissa
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä väri siinä pitäisi olla kutakin ilmansuuntaa kohti?
Minulla oli kerran läpitalon huoneisto etelä-pohjoinen-suunnassa. Maalasin pohjoisen puolen keltaiseksi ja etelän puolen siniseksi, se tasoitti vähän värimaailmaa ihan perus väriopin mukaan. Etelässä aurinko luo muutenkin keltaisuutta ja varjo taas on sininen.
Jossain oli että sinistä pohjoiseen. Minä en ainakaan laittaisi, muutenkin kalseampi väri siellä puolella. Meilläkin oli yhdessä huoneessa pohjoisen puolella sininen tapetti ja ei istunut yhtään. Vaihdettiin keltainen ja nyt on hyvä.