Mitä työnantaja voi tehdä jatkuvalle
"saikuttajalle"? Henkilölle, joka on pois melkein joka viikko 1-3 päivää. Yleensä sen sallitun 3 päivää. Joko oman tai lasten sairastamisen vuoksi.
Kommentit (24)
Mitä hittoa??? Esimies itse rikkoo jo pelisääntöjä käydessään käsiksi, kai laitoit syytteen perään??
Meillä sais varmasti potkut jos olisi joka viikko "sairaana".
Mulla on yks tuttu joka on jatkuvasti kipeänä (vai "kipeänä"?). Kyllä se pitäisi jo selvittää mistä noin huono vastustuskyky ja mitä sille voisi tehdä.
Jos olisin työnantaja, en katselisi moista loputtomiin vaan vaatisin tarkempaa selvitystä työkyvystä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:40"]Mitä hittoa??? Esimies itse rikkoo jo pelisääntöjä käydessään käsiksi, kai laitoit syytteen perään??
Meillä sais varmasti potkut jos olisi joka viikko "sairaana".
Mulla on yks tuttu joka on jatkuvasti kipeänä (vai "kipeänä"?). Kyllä se pitäisi jo selvittää mistä noin huono vastustuskyky ja mitä sille voisi tehdä.
Jos olisin työnantaja, en katselisi moista loputtomiin vaan vaatisin tarkempaa selvitystä työkyvystä.
[/quote]
Mistä sä puhut?? Käydessään käsiksi? Kuka, mitä, häh?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:07"]
Meillä on yski saikkulusmu joka on kanssa joka viikko itse kipeänä tai sitten muksut. Ja aina on lääkärin/terkan/työterveyden saikkulappu. Mitä tuolle voi tehdä kun työterveys kirjoittaa monta päivää kun menet vähän köhisemään ja kaikki töissä tekevät lusmun työt vaikka tiedossa on ettei se oikeasti ole sairas.
[/quote]
Sitä ei aina tiedä, mitä takana on. Mä olin kerran työpaikassa, jossa on saikkulusmuksi nimetty henkilö, joka oli oikeasti sairastunut johonkin vakavaan sairauteen (en enää muista, mihin). Kaikki vain eivät tienneet hänen sairaudestaan...
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:01"]
Mitähän alapeukutusta oli viestissäni? Ikävä, että meidän perheen sairastaminen ottaa jollekin koville, itsellehän se on todella mukavaa. ..
N:o 14
[/quote]
Ei varmasti ole teille mukavaa. Mutta aihe olikin, että mitä työnantaja voi tehdä. Sillä vaikka sulla kuinka on syysi jokaviikkoisiin poissaoloihin, niin työnantaja siitä joutuu maksamaan. Jos olet pienen putiikin ainoa työntekijä ja koko ajan saikulla, niin sen putiikin omistajan on vain kerta kaikkiaan päästävä sinusta eroon tai liike menee konkurssiin. Ei teidän perheen astmakurjuus ole mikään syy, että jonkun toisen pitäisi sen vuoksi tehdä konkurssi.
[/quote]
Tämä on kyllä NIIN totta! Tässä asiassa laki on kyllä aivan liikaa työntekijän puolella!!