Mua ei ole koskaan mikään uutinen/tapaus koskettanut näin paljoa kuin Valkeakosken tappo
En voi yhtäkään uutista siitä lukea itkemättä. Ehkä siksi, kun itsellänikin teini-ikäisiä tyttöjä ja ajatuskin siitä, että joku tekisi heille jotain noin hirveää tuntuu todella pahalta. Ihan järkyttävä tapaus tytön perheelle ja uhrin löytäneille ystäville. Toivon heille vain kaikkia hyviä asioita heidän loppu elämään.
Kommentit (49)
Hirveitä asioita tapahtuu ikävä kyllä.
Itselläni on jäänyt se Eerikan tapaus ja nyt tämä 4 vuotiaan pojan kidutusmurha pahiten mieleen. Molemmissa kyse omasta vanhemmasta ja isä- tai äitipuolesta. Omat vanhemmat ..... Hitto millainen kohtalo molemmalla lapsella oli.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on jäänyt se Eerikan tapaus ja nyt tämä 4 vuotiaan pojan kidutusmurha pahiten mieleen. Molemmissa kyse omasta vanhemmasta ja isä- tai äitipuolesta. Omat vanhemmat ..... Hitto millainen kohtalo molemmalla lapsella oli.
Eerikan tapaus on kans todella koskettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohan Jammu Siltavuori silti pahempi ku mikään noista.
En haluaisi asettaa vastakkain, mutta olen samaa mieltä edellisen kanssa. Se, että omat vanhemmat tappaa lapsensa on mielestäni pahempaa.
Mun mielestä ei. Eikä kukaan noista polttanu sentään oman lapsensa ruumista.
Jammu Siltavuoren tapaus on mulle jäänyt mieleen vuodelt 1989. Ensimmäinen rikostapaus jota olen seurannut ja iski tajuntaani maailman pahuudesta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006020062.html
Järkyttäviä tapauksia toki on ollut sen jälkeen montakin.
Minullakin tämä pyörii koko ajan mielessä. Itsellä myös tyttäriä ja miten sitä onkaan heistä aina huolissaan . Itkettää niin paljon tuo ajatus, että vanhemmat huolestuivat tyttärestään , kun ei ollut kotona ja mikä oli lopputulos.
Tytöllä elämä edessä. Ysiluokka lopuillaan, uutta kohti menossa. Kesä edessä ja sitten tulee joku ihmispaska , joka päättää toisin. Ihmispaska, jolla ei ole omatuntoa eikä empatiakykyä. Itsekäs ja oksettava paska. Niin toivon, että karma kostaa . Joko jo vankilassa tai myöhemmin. Saattaa toki joku muukin kostaa . Itselläkin sellainen olo, että haluais kostaa - silmä silmästä, hammas hampaasta . Niinhän se sanontakin menee.
Tästä ihmispaskasta ei kunnon kansalaista saa ikinä. Sen verran alas lokaan on vajonnut ettei se sieltä nouse. Oikea tuomio olis ikuinen vankilassa olo miettimässä tekoaan. Tytön läheisetkin saivat elinkautisen tuomion kun tämä paska tappoi heidän rakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohan Jammu Siltavuori silti pahempi ku mikään noista.
En haluaisi asettaa vastakkain, mutta olen samaa mieltä edellisen kanssa. Se, että omat vanhemmat tappaa lapsensa on mielestäni pahempaa.
Mun mielestä ei. Eikä kukaan noista polttanu sentään oman lapsensa ruumista.
No mun mielestä se että vanhempi, ihminen jonka pitäisi olla lapsen esnsisijainen turva, tappaa lapsensa on pahin mahdollinen asia
Suomen oikeuslaitos jälleen ulostaa uhrin omaisten päälle, tekijä pääsee pienellä kädelle läpsäisyllä. Pari vuotta kiven sisällä, sitten ehdolliseen nauttimaan elämästä. Ja tämä hulluus vielä vallitsee joidenkin kansalaisten keskuudessa! Silloin kun se Eerikan tappanut sekopää saatiin kiinni, jotkut ihan oikeasti itkivät iltapäivälehtien keskustelupalstoilla sitä että ei saa "nuorta kaveria laittaa vankilaan vuosikausiksi kun nyt menee KAKSI elämää pilalle". Paljon tälläisia tapauksia!
Ihmettelen vain sitä, että mitä nykyään opetetaan nuorille tytöille, jos joku lähtee seuraamaan? Omassa nuoruudessani opetettin, että pitää juosta karkuun ja pyrkiä turvaan, esim. katsoa, jos paikalla olisi muita ihmisiä tai mennä koputtamaan oville. Tieto siitä, että joku ulkopuolinen tulisi tilanteeseen usein häätää seuraajan pois. Mutta nykyäänkö ohjeistetaan, että tytön pitää kohdata ja uhmata seuraajaa? Syytän myös osaltani tätä "tytöt pystyvät samaan kuin pojat" -ajatusta. Ei mene noin. 19-vuotias mies niputtaa 15-vuotiaan tytön hetkessä.
Uhri oli lapsi, mutta ihmisiä kiinnostaa yleisesti enemmän kauniit uhrit. Luonnonsuojelussa kauniita eläimiä halutaan suojella.
Itsellä pyörii mielessä kaksi Tuusulassa tapahtunutta aivan käsittämätöntä tapausta: se nuoren tytön tappo koriskentälle ja se pikkujouluista kotiin liikkuneen perheenäidin tappo. Aivan käsittämättömiä tapauksia. AInoa mitä mitein on, että tyttöjen ja naisten itsepuolustusta pitäisi opettaa, sekö jonkunlaisen suoja-aseen kantooikeus myös.
Tyttärelle olen hankkimassa Clas Ohlsonsin turvaspray-paikannin komboa, ja vaimo on lenkkeillessä kantanut jo muutaman vuoden turvasprayta.
Mua myös koskettaa tämä edelleen. Itsellä teini-ikäinen tytär. En haluaisi päästää mihinkään mutta ei häntä voi kotiin kahlita. Yritin itsepuolustuskurssille usuttaa mutta ei haluaisi. Itse tiedostan 40vee äitinä ettei vahvemmalle miehelle voi mitään. Tytär luulee pärjäävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä pyörii mielessä kaksi Tuusulassa tapahtunutta aivan käsittämätöntä tapausta: se nuoren tytön tappo koriskentälle ja se pikkujouluista kotiin liikkuneen perheenäidin tappo. Aivan käsittämättömiä tapauksia. AInoa mitä mitein on, että tyttöjen ja naisten itsepuolustusta pitäisi opettaa, sekö jonkunlaisen suoja-aseen kantooikeus myös.
Ei, ei ja ei. Pitäisi opettaa pakenemaan ja hakemaan apua. Itsepuolustusta sen verran, että pääsee irrottautumaan vaikka kuristusotteesta ja sitten jalat alle. Mutta se, että teini-ikäinen tyttö opetetaan kohtaamaan vaanijansa pimeällä tiellä, on täysin edesvastuutonta.
Raakkuu kaunis eläin?
Aika moni oli raivoissaan. Mutta se oli ja meni.
Kyllä Koskelan tapaus Itselläni. Sitä en käsitä,että ne tyypit ilmeisesti jo vapaalla jalalla.
Siis kaikkihan tässä luetellut kamalia on.
Mutta kannattaisi kulkea ennemmin vaikka polkupyörällä kuin kävellen.
Itse jouduin naisena yövuorossa etc liikkumaan pimeään aikaan ja pyörällä se tuntui paljon turvallisemmalta.
Niin. Mulle kaikki tapaukset ovat aika kauheita. Lähiaikoina tuli mieleen sekin tapaus kun joku nuori mies oli löydetty palaneena takakontista (uutisartikkeli oli), eikä tainnut olla ainoa tapaus. Moni käyttää päihteitä ja käyvät yhden kimppuun. Surullinen tulos.