AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Siis mitä tää tarkottaaa, olin varasijalla 1 tosi pitkään ja nyt siihen kohtaan on ilmestyny viiva ja lukee vaan että valinta kesken. Oliko mun mahikset tässä? 😭😭
Vierailija kirjoitti:
2 paikkaa ei-ensikertalaisille?? No huhhuh, toi on jo ihan käsittämätöntä.
Mites tää: "Lain mukaan aloituspaikkojen varaaminen ensikertalaisille ei saa kohtuuttomasti heikentää muiden kuin ensikertalaisten mahdollisuuksia päästä opiskelemaan."
Niimpä… Tämä nyt nähdään vaan niin että onhan tasavertainen mahdollisuus sekin - vaikka pääsykokeissa pitäisi saada täydellinen suoritus jotta on edes mahdollisuuksia, joillekin linjoille tämä tarkoittaa oikeesti 85-90 pistettä vähintään. Alemmilla pääsee varasijoille. Mahdollisuus se aivan häviävän pienikin mahdollisuus on lain silmissä varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten on muuten mahdollista, että samaan kouluun ja samalle linjalle hakeneista osa on saanut pisteensä ja mahdollisen tiedon opiskelupaikasta jo viime viikolla ja osa ei vieläkään?
Olisiko kyse todistusvalinnoista? Ne varasijat liikkuvat yhä. Itsekkin sain paikan labiin vaikka valintakoetuloksia ei ole julkistettu.
Kestikö teillä kauan kun laitoitte hakijapalveluihin sähköpostia saada vastaus omista pisteistä? Vai soititeko sinne?
Vierailija kirjoitti:
Kestikö teillä kauan kun laitoitte hakijapalveluihin sähköpostia saada vastaus omista pisteistä? Vai soititeko sinne?
Säpo ja n. 10 min
Jos tulee valituksi ekaan hakukohteeseen, tuleeko opintopolusta samantien sähköposti?
Vierailija kirjoitti:
Laitoin reilu tunti sitten sähköpostia, ei oo vielä vastannu. Ei tosin sillä et oisin näin nopee odottanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee valituksi ekaan hakukohteeseen, tuleeko opintopolusta samantien sähköposti?
Ne sähköpostit tulee ilmeisesti kahesti päivässä
Apua minulla näkyy hyväksytty mutta ei mitään mistä voisin hyväksyä paikan??? Mitä tämä tarkoittaa?
Minua ei kyllä osiokohtaiset pisteet kiinnosta yhtään, en muista kokeesta mitään eikä oikeita vastauksia nää mistään eikä sitä mistä kysymyksistä tasan tarkkaan ne pisteet tuli/meni
- läpi meni ja ihan hyvillä pisteilläkin vielä, se riittää.
Miksi nämä on niin tärkeää tietää? Hidastaa noiden oppilaitoksien julkistamistöitä kun näitä kysellään ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Apua minulla näkyy hyväksytty mutta ei mitään mistä voisin hyväksyä paikan??? Mitä tämä tarkoittaa?
Jos se ei ole 1.hakutoive, niin ei voi vielä ottaa paikkaa. Koska kaikkien ylempänä olevien kohteiden tulosten pitää ensin tulla. Jos sinut on hyväksytty 1. hakutoiveesen, niin sitten en osaa sanoa. Mutta koulusta varmaan osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kyllä osiokohtaiset pisteet kiinnosta yhtään, en muista kokeesta mitään eikä oikeita vastauksia nää mistään eikä sitä mistä kysymyksistä tasan tarkkaan ne pisteet tuli/meni
- läpi meni ja ihan hyvillä pisteilläkin vielä, se riittää.Miksi nämä on niin tärkeää tietää? Hidastaa noiden oppilaitoksien julkistamistöitä kun näitä kysellään ihan turhaan.
Mä ainakin haluan tietää mitkä osiot meni huonommin ja mitkä paremmin, jotta ens kerralla tietää mitä harjoitella enemmän. Omilla pisteillä pääsen mahdollisesti hyville varasijoille, mutta koulupaikkaa tuskin saan.
Vierailija kirjoitti:
- läpi meni ja ihan hyvillä pisteilläkin vielä, se riittää.Miksi nämä on niin tärkeää tietää? Hidastaa noiden oppilaitoksien julkistamistöitä kun näitä kysellään ihan turhaan.
Paitsi, kun kysyy pisteitä koulusta, joka on jo julkaissut tulokset 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
74,7p ei taida riittää metropoliaan ja laureaan :/
Riippuu varmaan että mille alalle? Minusta nuo kuulostavat ihan hyviltä pisteiltä jos olet ensikertalainen, ei-enkertalaisten on näköjään pitänyt saada 90+ pistettä päästäkseen mihinkään- turhauttaa.
Sosionomi, toimintaterapeutti ja terveydenhoitaja
Metropolian tulokset tulivat, fysioterapia alin hyväksytty nyt 83.01. Varasija 7.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin perjantaina, vastausta ei sähköpostiin yhäkään tullut
Vierailija kirjoitti:
Metropolian tulokset tulivat, fysioterapia alin hyväksytty nyt 83.01. Varasija 7.
Ei taida 74,7p riittää mihinkään metropoliassa, hurja pisteraja!
Sain Kamkista opiskelupaikan sairaanhoitajaksi. Alimmat hyväksytyt pisteet 57,89. Omat pisteet oli 69,24. Ei tullut s-postia, aamupäivällä kävin opintopolusta kattomassa.
Metropolia toimintaterapeutti pisteraja 81,59p
Miten on muuten mahdollista, että samaan kouluun ja samalle linjalle hakeneista osa on saanut pisteensä ja mahdollisen tiedon opiskelupaikasta jo viime viikolla ja osa ei vieläkään?