Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
1581/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en voi ottaa toissijaista hyväksyttyä paikkaa vielä vastaan? Lukee hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia.) Olen siis varasijalla ylempään kohteeseen.

Vierailija
1582/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo enkku tänäkin vuonna älyttömän vaikea kuten viime keväänä? Itse en nyt osallistunut, mutta kiinnostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oamkilta vastattiin etteivät voi vielä kertoa pisteitä :/

Jotkut korkeakoulut sanoo noin mutta kertoo kuitenkin henk.koht pisteet jos erikseen pyytää

Vierailija
1584/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xamk sairaanhoitaja monimuoto, alin hyväksytty pistemäärä 57.9

Päiväopintoihin alimmat oli 49.26.

Vierailija
1585/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xamk sairaanhoitaja monimuoto, alin hyväksytty pistemäärä 57.9

Päiväopintoihin alimmat oli 49.26.

Muiden korkeakoulujen pisterajat lisää jännitystäni, sote-alalle myös haen

Vierailija
1586/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintopolku ei vielä ole ilmeisesti tälle päivälle päivittynyt? Jossain luki että aamulla vai aamupäivällä, mutta minulla ainakin sama tilanne kuin pe. YO-Varasijoissa ja tiedoissa, jotka hävisivät…

Mulle tuli tänään valintakoepisteet Kajaani sosionomi monimuoto

Ok, no on sitten jotain tapahtunut 👍 Kiitos tiedosta. Jospa pian tulisi tuloksia.

Vierailija
1587/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Turkuun varasijalla 126. Voinko jo tilata muuttokuorman?

Vierailija
1588/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakista vastasivat mulle ystävällisesti äsken, että tulokset tulevat lähipäivinä.

Ei siis välttämättä tänään.

Vierailija
1589/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä mun pisteet valintakokeesta🤦‍♂️

sait AMK-valintakokeen osioista pisteitä seuraavasti:

Eettiset taidot, max 20 p => sait 20 pistettä

Kieli- ja viestintätaidot, englanti max 10 => sait 2.1 pistettä

Kieli- ja viestintätaidot, suomi, max 10 p => sait 5 pistettä

Matemaattiset taidot, max 20 p => sait 5.6 pistettä

Päätöksentekotaidot, max 20 p => sait 1.3 pistettä

Tunneälytaidot, max. 20 p => sait 17 pistettä

Näillä pääsi varasijoille. Tyytyväinen olen, että meni kaikki läpi. Tietää ainakin, mitä treenata syksyn valintakoetta varten. Tää onki hauska, että jos treenaan vaikka matikkaa ihan pirusti ja saisin siitä täydet ja lopuista vaikka samat, niin paikka olisi pommin varma, koska pieni paikkakunta ja olen ensikertalainen.

Kysyitkö pisteesi sähköpostilla ykköshakukohteesta vai miten?

Jesh. Mä tein valintakokeen samassa paikassa, minne oli ykkös ja samalla ainut vaihtoehto, eli sieltä kysyin. Hakijapalvelulsta siis.

Tarvitsiko kysyessä antaa vain oma nimi vai muitakin tunnistetietoja? 

Vierailija
1590/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oamkilta vastattiin etteivät voi vielä kertoa tarkempia pisteitä ja että julkaisevat tiedot mahdollisimman pian 😬😬 äääh kamalaa..

Vierailija
1591/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oamkilta vastattiin etteivät voi vielä kertoa tarkempia pisteitä ja että julkaisevat tiedot mahdollisimman pian 😬😬 äääh kamalaa..

Ei perkele ”mahd pian” voi tarkoittaa millon vaan enne 9.7 😩

Vierailija
1592/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä mun pisteet valintakokeesta🤦‍♂️

sait AMK-valintakokeen osioista pisteitä seuraavasti:

Eettiset taidot, max 20 p => sait 20 pistettä

Kieli- ja viestintätaidot, englanti max 10 => sait 2.1 pistettä

Kieli- ja viestintätaidot, suomi, max 10 p => sait 5 pistettä

Matemaattiset taidot, max 20 p => sait 5.6 pistettä

Päätöksentekotaidot, max 20 p => sait 1.3 pistettä

Tunneälytaidot, max. 20 p => sait 17 pistettä

Näillä pääsi varasijoille. Tyytyväinen olen, että meni kaikki läpi. Tietää ainakin, mitä treenata syksyn valintakoetta varten. Tää onki hauska, että jos treenaan vaikka matikkaa ihan pirusti ja saisin siitä täydet ja lopuista vaikka samat, niin paikka olisi pommin varma, koska pieni paikkakunta ja olen ensikertalainen.

Kysyitkö pisteesi sähköpostilla ykköshakukohteesta vai miten?

Jesh. Mä tein valintakokeen samassa paikassa, minne oli ykkös ja samalla ainut vaihtoehto, eli sieltä kysyin. Hakijapalvelulsta siis.

Tarvitsiko kysyessä antaa vain oma nimi vai muitakin tunnistetietoja? 

Sehän siinä olikin hämmentävää, että viestiin loppuun laitoin vain: T: (oma nimi) kirjoitin kyllä vielä loppuun, mitkä pisteet näkyvät minulla opintopolussa.

Vierailija
1593/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla pisteillä on päästy Toimintaterapeuteiksi ? 

Vierailija
1594/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi just niinkuin pelkäsin.. 74,4 pistettä olisivat riittäneet mutta enkku hylätty :(

Harmi. Mihin hait? Itseä myös enkku pelotti, tuli peräti 3,8 ja yllätyin kun äikkä vain 2,5p

Sama täällä äikästä vaan 3,75/10. Olin aivan varma, että täydet tulee, koska helppoa tekstiä ja suorat vastaukset oli tekstissä jopa sanasta sanaan. En voi käsittää. 

Vierailija
1595/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Jamk julkaisee tulokset?

Vierailija
1596/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diakista vastasivat mulle ystävällisesti äsken, että tulokset tulevat lähipäivinä.

Ei siis välttämättä tänään.

Siellä sanottiin tänään että pyrkivät tänään päivällä julkaisemaan opintopolkuun

Vierailija
1597/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh tää saa mut päivittelemään opintopolkua vielä useammin 🤣

Vierailija
1598/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli äidinkielen vähimmäispisteraja?

2 pistettä, itsehän sain kyseisestä osiosta 3,02 pistettä. Aivan käsittämätöntä 🤣 Vastasin siis ainoastaan niihin kysymyksiin jotka ”tiesin” varmuudella oikeiksi. Vastasin muistaakseni yhdeksään kysymykseen. Enpä sitten ”tiennytkään” kaikkia vastaamiani 🤣

Kyseinen osio kyllä pääsi yllättämään todenteolla.

Vierailija
1599/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin Jamk julkaisee tulokset?

Tämän minäkin haluaisin tietää. Onko kenellekään tullut vielä jamkista tuloksia?

Vierailija
1600/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaah haluisin heti tietää, paljonko mistäkin osiosta tuli pisteitä!

Enkku oli vaikeahko, mut jäi aikaa tarkistellakin vähän. Osaan vastasin aika epävarmana, mut suurin osa meni varmasti ainakin sinne päin 🙈 päätöksentekotaidoissa heitin pari vastausta arvalla, vaik ois varmaan kannattanu jättää tyhjäks.

Matikasta saattaa tulla jopa täydet pisteet, ehdin tarkistaa pariin kertaan kaikki. Kannatti laskee joka päivä viimeisen kuukauden ajan!

Äidinkieli oli aika veemäinen, itellä se sujui hyvin mut oon tosi nopee lukija, nii ehdin tarkistaakin. Vastausvaihtoehdot oli pisimmässä tekstissä kyl kenkut, piti monta kertaa joitain tarkistaa et mikä niistä sit sopikaan parhaiten.

Tunneälytaidoissa kuvat oli huonoja ja monitulkintaisia, ja tekstikysymykset nauratti ku ne oli jotkut nii typeriä. Tyyliin (no ei yhtään mut melkein) Perttiä sattuu sormeen. Kannattaako sinun a) lohduttaa perttiä, b) ostaa banaaneja, c) kertoa vitsi vai d) lyödä perttiä. 😆

Eettiset taidot tein viidessä minuutissa, joko ne meni tosi hyvin tai tosi huonosti 😳

Tän viestin kirjoittaja täs! SAIN 90,79 pistettä pääsykokeesta!! 😱😄💪 olin siis aavistuksissani oikeassa, hyvin meni 😅

Xamkiin Mikkeliin sosionomiopintoihin siis, paikka otettu vastaan! Sinne oli muuten pisteraja 71,39.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä