AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka jännittävää! Siellä on ilmestynyt valintakoe palkki Lapin amkkiin! Ja todistusvalinta varasija myös puonnut 🤩
Mulla lukee Lapin amkin kohdalla "opiskelijavalinta kesken", vaikka todistusvalinnalla sain jo paikan. Miksihän muuttunut noin? Sinänsä ei väliä, kun pääsin jo ylempään hakutoiveeseen.
Todennäköisesti juuri siksi, kun sait paikan ylemmästä hakutoiveesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka jännittävää! Siellä on ilmestynyt valintakoe palkki Lapin amkkiin! Ja todistusvalinta varasija myös puonnut 🤩
Mulla lukee Lapin amkin kohdalla "opiskelijavalinta kesken", vaikka todistusvalinnalla sain jo paikan. Miksihän muuttunut noin? Sinänsä ei väliä, kun pääsin jo ylempään hakutoiveeseen.
Muissa lukee peruuntunut, joten siksi vähän hassu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa lukee peruuntunut, joten siksi vähän hassu.
Olisiko sitten, että siellä on tosiaan vielä valintakokeen perusteella tehtävät valinnat kesken ja siksi se näkyy noin? 🤔
Onko muilla pyyhkiytynyt todistusvalinnan pisteet pois, sekä omat että koulun?
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla pyyhkiytynyt todistusvalinnan pisteet pois, sekä omat että koulun?
Mulla ei Opintopolku päivällä löytänyt hakemuksia ollenkaan… Ajattelin jo, että tarkoittaako että kohta päivittyy tuloksia. Hakemukset palautuivat, mutta sama tilanne edelleen eikä edes uusia riviä.
Mutta aamulla sitten katsotaan mikä tilanne, kuinka moni aamulla Opintopolkuun? 🤣😅
En jaksais enää yhtään tätä jännitystä!! Oon todistusvalinnassa varasijalla 2 ei-ensikertalaisena, ja nyt vielä pitää jaksaa oottaa pääsykoetuloksia. Tulisipa huomenna.
Vierailija kirjoitti:
En jaksais enää yhtään tätä jännitystä!! Oon todistusvalinnassa varasijalla 2 ei-ensikertalaisena, ja nyt vielä pitää jaksaa oottaa pääsykoetuloksia. Tulisipa huomenna.
Mä oon kahteen varasijalla 3 todistusvalinnassa ei-ensikertalaisena. Voi kun aamulla olis jo tulokset tiedossa!
Voiko todistusvalinnassa tulla hyväkstyksi vaikka olisi saanut vähemmän pisteitä kuin mitä lukee alin hyväksytty? Luulisi että ei, mutta kuitenkin koko ajan lukenu monennellako varasijalla olen ja muutaman pykälän noussutkin siinä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko todistusvalinnassa tulla hyväkstyksi vaikka olisi saanut vähemmän pisteitä kuin mitä lukee alin hyväksytty? Luulisi että ei, mutta kuitenkin koko ajan lukenu monennellako varasijalla olen ja muutaman pykälän noussutkin siinä.
Voi jos pääset varasijalta? 😅 Sehän laskee sitä mukaan, kun porukka ei ota paikkoja vastaan ja varasijat liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Alin hyväksytty pisteraja laskee sitä mukaa, kun paremmalla todistuksella hakeneet eivät ota vastaan opiskelupaikkaa. Eli alin hyväksytty pistemäärä on just sen hetkinen tilanne, joka muuttuu sitä mukaan, kun kärkipäästä tippuu väkeä pois.
Onko Seamkista tullut tuloksia kellekään vielä?
Tuleekohan xamk tulokset tänään?
Vierailija kirjoitti:
Mun alimpaan hakukohteeseen oli tullut tulos. Varasijalla 219 🤣🤣🤣
Tosi huonot pisteet tuli valintakokeesta. 39,08. Mut kun noin näkyy niin tarkoittaako että kaikki osiot on läpi? Jos joku ois hylätty niin ei kai pääsisi varasijoillekaan?Ylempinä kohteina sellaisia joihin ehkä vielä saattaisi päästä noilla pisteillä mut saa nähdä. Tosi pettymys tuo tulos.
Mikä korkeakoulu?
Itse hain Metropoliaan, laureaan ja diakiin.
Ensisijaisesti toivon kahta ylempää korkeakoulua mutta diak myös tervetullut jossa pisteraja alempi. Sama ala johon haen kaikissa. Jännitti opintopolkuun kirjautuminen niin että sydän takosi täysiä! Vielä ei tuloksia noihin näkynyt, diakiin kanssa lisäpalkki tullut mitä muut tänne kirjoitellutkin
Vierailija kirjoitti:
Ensisijaisesti toivon kahta ylempää korkeakoulua mutta diak myös tervetullut jossa pisteraja alempi. Sama ala johon haen kaikissa. Jännitti opintopolkuun kirjautuminen niin että sydän takosi täysiä! Vielä ei tuloksia noihin näkynyt, diakiin kanssa lisäpalkki tullut mitä muut tänne kirjoitellutkin
Maanantaina vasta seuraavan kerran pystyy soittaa pisterajaa kysyen, onko joku kysynyt sitä aiemmin tällä viikolla ja tietäisi diakin pisterajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensisijaisesti toivon kahta ylempää korkeakoulua mutta diak myös tervetullut jossa pisteraja alempi. Sama ala johon haen kaikissa. Jännitti opintopolkuun kirjautuminen niin että sydän takosi täysiä! Vielä ei tuloksia noihin näkynyt, diakiin kanssa lisäpalkki tullut mitä muut tänne kirjoitellutkinMaanantaina vasta seuraavan kerran pystyy soittaa pisterajaa kysyen, onko joku kysynyt sitä aiemmin tällä viikolla ja tietäisi diakin pisterajan?
Ei kai Diakista ole vielä pisterajoja ja pisteitä kenelläkään tiedossa ja tuskin antavat niitä opintoneuvonnasta ennen kuin tulokset julkaistu. Tulisipa pian!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensisijaisesti toivon kahta ylempää korkeakoulua mutta diak myös tervetullut jossa pisteraja alempi. Sama ala johon haen kaikissa. Jännitti opintopolkuun kirjautuminen niin että sydän takosi täysiä! Vielä ei tuloksia noihin näkynyt, diakiin kanssa lisäpalkki tullut mitä muut tänne kirjoitellutkinMaanantaina vasta seuraavan kerran pystyy soittaa pisterajaa kysyen, onko joku kysynyt sitä aiemmin tällä viikolla ja tietäisi diakin pisterajan?
Ei kai Diakista ole vielä pisterajoja ja pisteitä kenelläkään tiedossa ja tuskin antavat niitä opintoneuvonnasta ennen kuin tulokset julkaistu. Tulisipa pian!
Soitin tänään. Pisteraja tiedossa heillä mutta opintotoimisto perjantaisin suljettu, olisipa tajunnut eilen soittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin tänään. Pisteraja tiedossa heillä mutta opintotoimisto perjantaisin suljettu, olisipa tajunnut eilen soittaa!
Kiitos tiedosta! Jännää! Tarkoittanee, että tiedot toimitettu opintopolkuun ja tulokset tulevat kun opintopolussa saavat ne ajettua sisään. Itse en ole ensikertalainen, joten pisterajat eivät kait juurikaan auta, kun paikkoja on ei-ensikertalaisille ihan muutama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Jännää! Tarkoittanee, että tiedot toimitettu opintopolkuun ja tulokset tulevat kun opintopolussa saavat ne ajettua sisään. Itse en ole ensikertalainen, joten pisterajat eivät kait juurikaan auta, kun paikkoja on ei-ensikertalaisille ihan muutama.
Se riippuu täysin siitä, kuinka monta ei ensikertalaista tuohon hakukohteeseen on hakenut