Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
981/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin hain kajaaniin, mutta mulla pääsykoe tulokset ei oo vielä tullu. Vähän jännittää kun oon todistusvalinnassa 2. varasijalla.

Paljon sinne hakemaasi kohteeseen otetaan? Todistusvalinnat sekoittaa pakkaa aika huolella, niin jos ei ihan joku 20 opiskelupaikan kohde ole, niin etköhän sä tuolta sijalta sisään mene heittämällä. 

Vierailija
982/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolipa keskustelu kuin seinään. Noh tuskin tässä paljon juteltavaa on nyt ennen kuin tulokset tulevat.

Onkos moni hakenut ensihoitajaksi täältä? Ja minne? Millaisia pisteitä kuvittelette saavanne?

Itse ympäri Suomea ja kuvittelisin että 80 pisteen paremmalla puolella mennääm vähintään.

Täällä myös ensihoitajaksi hakeva! Ei-ensikertalainen alanvaihtaja. Samkkiin varasijalla 21. aikaisemmilla amk arvosanoilla (alunperin varasijalla 23. wuhuu :D)

Kovat on pisterajat ensihoitajille, pääsykokeesta en osaa sanoa yhtään miten meni. Jänniä aikoja.

Jos ei opiskelupaikkaa irtoa, niin kannattaa mennä avoimeen. Savoniassa oli nyt se aiempien kk-opintojen kiintiö. 30 op edestä jos keräät vitosia noista avoimen opinnoista, niin sulla on maksimipisteet. Opintojen ei tarvitse liittyä hakemaasi alaan millään tapaa, niin voit helposti kikkailla sinulle vahvojen aineiden/aiheiden kanssa niin saat helposti vitosia. 

Itse hain ihan vitsillä ilman mitään aikeita ottaa kyseistä opiskelupaikkaa vastaan. Oli vaan jotenkin hauska hakea alalle jonne on normaalisti todella hankala päästä, mutta itse tiesin jo hakiessa, että opiskelupaikka olisi 99% varmuudella minun. Pääsin sittemmin ylempään kohteeseen, johon oikeasti halusin. 

Siis hetkinen, jos on suorittanut aiemmin kokonaisen amk-tutkinnon, voiko senkin perusteella päästä sisään? Vai pitääkö niiden opintojen olla jotain tutkinnon ulkopuolisia yksittäisiä kursseja, avoimen kursseja vai mitä?

Voi olla tutkinnon kursseja tai avoimen satunnaisia kursseja. Ainoa huomionarvoinen asia on, että kurssien pitää olla alle 10 vuotta vanhoja. Opinnäytetyö ei myöskään käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin hain kajaaniin, mutta mulla pääsykoe tulokset ei oo vielä tullu. Vähän jännittää kun oon todistusvalinnassa 2. varasijalla.

Paljon sinne hakemaasi kohteeseen otetaan? Todistusvalinnat sekoittaa pakkaa aika huolella, niin jos ei ihan joku 20 opiskelupaikan kohde ole, niin etköhän sä tuolta sijalta sisään mene heittämällä. 

Toivon niin :D Ylioppilas todistuksella otetaan 14 ja amistodistuksella 14. Paikkoja on yhteensä 40, niin loput pääsykokeella. 

Vierailija
984/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolipa keskustelu kuin seinään. Noh tuskin tässä paljon juteltavaa on nyt ennen kuin tulokset tulevat.

Onkos moni hakenut ensihoitajaksi täältä? Ja minne? Millaisia pisteitä kuvittelette saavanne?

Itse ympäri Suomea ja kuvittelisin että 80 pisteen paremmalla puolella mennääm vähintään.

Täällä myös ensihoitajaksi hakeva! Ei-ensikertalainen alanvaihtaja. Samkkiin varasijalla 21. aikaisemmilla amk arvosanoilla (alunperin varasijalla 23. wuhuu :D)

Kovat on pisterajat ensihoitajille, pääsykokeesta en osaa sanoa yhtään miten meni. Jänniä aikoja.

Jos ei opiskelupaikkaa irtoa, niin kannattaa mennä avoimeen. Savoniassa oli nyt se aiempien kk-opintojen kiintiö. 30 op edestä jos keräät vitosia noista avoimen opinnoista, niin sulla on maksimipisteet. Opintojen ei tarvitse liittyä hakemaasi alaan millään tapaa, niin voit helposti kikkailla sinulle vahvojen aineiden/aiheiden kanssa niin saat helposti vitosia. 

Itse hain ihan vitsillä ilman mitään aikeita ottaa kyseistä opiskelupaikkaa vastaan. Oli vaan jotenkin hauska hakea alalle jonne on normaalisti todella hankala päästä, mutta itse tiesin jo hakiessa, että opiskelupaikka olisi 99% varmuudella minun. Pääsin sittemmin ylempään kohteeseen, johon oikeasti halusin. 

Siis hetkinen, jos on suorittanut aiemmin kokonaisen amk-tutkinnon, voiko senkin perusteella päästä sisään? Vai pitääkö niiden opintojen olla jotain tutkinnon ulkopuolisia yksittäisiä kursseja, avoimen kursseja vai mitä?

Voi olla tutkinnon kursseja tai avoimen satunnaisia kursseja. Ainoa huomionarvoinen asia on, että kurssien pitää olla alle 10 vuotta vanhoja. Opinnäytetyö ei myöskään käy.

Lukiotodistukseni 12v vanha ja sillä pystyi hakemaan

Vierailija
985/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon niin :D Ylioppilas todistuksella otetaan 14 ja amistodistuksella 14. Paikkoja on yhteensä 40, niin loput pääsykokeella. 

Eli riittää, että 41 tyypistä pari vapauttaa paikkansa. Melkein voisin laittaa pääni pantiksi, että saat paikan. Pidetään peukkuja :D

Vierailija
986/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli riittää, että 41 tyypistä pari vapauttaa paikkansa. Melkein voisin laittaa pääni pantiksi, että saat paikan. Pidetään peukkuja :D

Eipäs kun 14 tyypistä - ja vieläpä oikeasta kertalaisuusjonosta. Ensikertalaisella hyvät saumat, toiskertalaisille paikkoja on tuossa noin 5. Se on jo huomattavasti epätodennäköisempää.

Vierailija
987/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos peukuista :3 ja oon ensikertalainen joo! Ja jep 14 todistusvalitusta pitäis lähtee. Kysyin koululta niin kuulemma ykköshakukohteena todistuksella valituista kajaani on vaan 3 ihmisellä, niin varmaan joku pääsee ylempiin hakukohteisiin kun pääsykoetulokset tulee~ tai sitten mä pääsen pääsykokeella, toivon sitä niin ei tarviis jännittää varasijoja

Vierailija
988/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*14 todistusvalitusta 2 pitäis lähtee, kirjotin nopeesti kun akku meinas loppua kännykästä

Vierailija
989/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toi äskeinen joka oli 2. varasijalla, nyt yön aikana olinkin noussu 1. varasijalle!!!! Jännittävääää

Vierailija
990/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xamk avoimen väylän tieto tullut eilen, opiskelupaikka irtos. 

Vierailija
991/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli se joku koodisivu? Muistan lukeneeni täältä joskus sellaisesta. Näkeekö siitä yhtää mitään :D

Vierailija
992/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoniaan hakeneiden tuloksia ilmeisesti jo julkaistu kun tuli facebookissa vastaan et tullu jo tuloksia eli varmaan pian myös kaikille tulee!

Vierailija
993/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehsa kirjoitti:

Savoniaan hakeneiden tuloksia ilmeisesti jo julkaistu kun tuli facebookissa vastaan et tullu jo tuloksia eli varmaan pian myös kaikille tulee!

Jee, tulis jo!😀

Vierailija
994/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehsa kirjoitti:

Ihan siis valintakokeen tuloksia? Vai jotain muita?

Vierailija
995/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kooodia?

Vierailija
996/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs kun 14 tyypistä - ja vieläpä oikeasta kertalaisuusjonosta. Ensikertalaisella hyvät saumat, toiskertalaisille paikkoja on tuossa noin 5. Se on jo huomattavasti epätodennäköisempää.

Mitenkäs tuo 14 on laskettu?

40 ihmistä on valittu + 1 jonossa edellä = 41. Jokainen noista on potentiaalisesti tehnyt valintakokeen tai hakenut muualle ja näin ollen potentiaalinen paikanluovuttaja. 

Vierailija
997/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ainakin tämä toiminut, nyt ei ainakaan

https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

Vierailija
998/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistusvalintajonossa silti edelleen 14 ihmistä, jos valintakokeella hyväksytty hakija ei halua tuonne, se liikuttaa valintakoejonoa, ei todistusvalintajonoa.

Vierailija
999/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin toi äskeinen joka oli 2. varasijalla, nyt yön aikana olinkin noussu 1. varasijalle!!!! Jännittävääää

Siinäpä jännäilyä! Itsellä todistusvalinnassa sijoitus vaihtunut 301. paikasta nyt 296:een 😅

Vierailija
1000/2485 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, onko YAMK-tutkintoon mahdollista päästä varasijalta 3? Vanhustyö, Metropolia.