Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
721/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kellään sitä (muistaakseni) päättelytehtävää, missä oli kukkakaupan järjestämiä kursseja ja sidontakurssin osallistujamäärää kysyttiin?

Joo oli!

Ymmärsinköhän mä sen ihan väärin vai oliko se niin yksinkertanen, että siitä toisesta taulukosta selvis suoraan se määrä? :x

Molempia taulukoita tarvittiin.

No hitto :D Osaatko yhtään selittää miten se ratkes? Se oli viimenen tehtävä mitä tein ja aivot ei oikein enää siinä vaiheessa suostuneet yhteistyöhön. Ja se tehtävä jäi tietty kummittelemaan

Vierailija
722/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joujess kirjoitti:

Mikä sen nimi oli ku piti saada sille hortonimille nimi

Sain siihen miehen mut en muista kenet. Ehkä jos joku sanois voisin muistaa 😄

Mä kans sain siihen miehen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kellään sitä (muistaakseni) päättelytehtävää, missä oli kukkakaupan järjestämiä kursseja ja sidontakurssin osallistujamäärää kysyttiin?

Joo oli!

Ymmärsinköhän mä sen ihan väärin vai oliko se niin yksinkertanen, että siitä toisesta taulukosta selvis suoraan se määrä? :x

No hitto :D Osaatko yhtään selittää miten se ratkes? Se oli viimenen tehtävä mitä tein ja aivot ei oikein enää siinä vaiheessa suostuneet yhteistyöhön. Ja se tehtävä jäi tietty kummittelemaan

Ekasta taulukosta kirjasit ylös kaikkien sille kysytylle kurssille ilmoittautuneiden ID:t (numerosarjat), ja toisesta taulukosta tarkistit ketkä näistä oli myös oikeasti siellä kurssilla, ja sitten sait selville osallistuneiden määrän

Vierailija
724/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oli!

Muistaakseni ekasta katsottiin kaikki jotka olivat ilmoittautuneet seppeleensidontaan tms ja toisesta tarkastettiin ketkä kaikki olivat todellisuudessa osallistuneet. Tein kokeen viikko sitten niin en nyt sata varma ole kummin päin olivat, mutta molempia tarvittiin siitä olen varma 😄

Vierailija
725/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tunkki ois auttanut asiaan kun ei ollut puhe onko edes ehjää rengasta tilalla. Eikä edes kuskia joka ajais kun oli taju kankaalla.

Vierailija
726/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tunkki ois auttanut asiaan kun ei ollut puhe onko edes ehjää rengasta tilalla. Eikä edes kuskia joka ajais kun oli taju kankaalla.

Niinpä

Vierailija
727/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oli!

Ekasta taulukosta kirjasit ylös kaikkien sille kysytylle kurssille ilmoittautuneiden ID:t (numerosarjat), ja toisesta taulukosta tarkistit ketkä näistä oli myös oikeasti siellä kurssilla, ja sitten sait selville osallistuneiden määrän

Eli tarvittiin oikeastaan vaan toisen taulukon tietoja? Eikö siinä kysytty pelkästään osallistuneiden määrää, ei ilmoittautuneiden/osallistuneiden suhdetta tms?

Vierailija
728/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin opintopolusta, että minut on laitettu varasijoille yo-todistusvalinnoissa, vaikka en ole ensikertalaiskiintiössä hakija. Haen ensisijassa diakoniksi ja sen jälkeen sosionomi ja kirkon nuorisotyölinjoille, molempiin on vain kolme paikkaa ei ensikertalaisille, voiko silti tulla todistusvalinnassa valittua? Olin luullut että ei ensikertalaiset voivat hakea vain pääsykoekiintiössä? Onko kenelläkään aiemmalta vuodelta tietoa pitääkö olla melkein täydet pisteet pääsykokeesta jos mielii tuossa kolmen paikan kiintiössä päästä.

Vierailija
729/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oli!

Eli tarvittiin oikeastaan vaan toisen taulukon tietoja? Eikö siinä kysytty pelkästään osallistuneiden määrää, ei ilmoittautuneiden/osallistuneiden suhdetta tms?

Toisesta taulukosta näit ketkä kyseiselle kurssille ovat ilmoittautuneet. Listassa oli myös sellaisia kursseja jonka tietoja et tarvinnut. Eli, molempia tarvittiin.

Vierailija
730/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oli!

Muistaakseni ekasta katsottiin kaikki jotka olivat ilmoittautuneet seppeleensidontaan tms ja toisesta tarkastettiin ketkä kaikki olivat todellisuudessa osallistuneet. Tein kokeen viikko sitten niin en nyt sata varma ole kummin päin olivat, mutta molempia tarvittiin siitä olen varma 😄

Minulla ei ollut seppeletehtävää

Vierailija
731/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin opintopolusta, että minut on laitettu varasijoille yo-todistusvalinnoissa, vaikka en ole ensikertalaiskiintiössä hakija. Haen ensisijassa diakoniksi ja sen jälkeen sosionomi ja kirkon nuorisotyölinjoille, molempiin on vain kolme paikkaa ei ensikertalaisille, voiko silti tulla todistusvalinnassa valittua? Olin luullut että ei ensikertalaiset voivat hakea vain pääsykoekiintiössä? Onko kenelläkään aiemmalta vuodelta tietoa pitääkö olla melkein täydet pisteet pääsykokeesta jos mielii tuossa kolmen paikan kiintiössä päästä.

Minäkin hain diakiin sosionomiksi, ensikertalaisena

Vierailija
732/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan, oli pizzan leivontakurssi vähän vastaava muistaakseen

Vierailija
733/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä sitä saaristo/veneily tehtävää missä oli päätetty rajoittaa nopeutta tai mitä lie. Miten se menikään ja mitä vastaisitte?

Ei ollut

Vierailija
734/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin bussi tehtävään että ajoivat kaupungin läpi 10 minuuttia aikaisemmin. En tiedä menikö mönkään. Harmittelin myöhemmin että ei olisi pitänyt vastata ollenkaan kun niin epävarma olo jäi siitä.

Vastaus oli a-bussi.

38 min.

Vierailija
735/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venetehtävä, jossa piti saada teknikolle nimi pääteltyä. Mitä saitte vastaukseksi? Itse sain Salla Saarinen.

Salla oli airoissa eikä hänen sukunimensä ollut Kataja eikä hän ollut kätilö jne.

En muista mitä vastasin mutta nainen se oli

Vierailija
736/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli seppeletehtävän vastaus?

Vierailija
737/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, että bussitehtävässä on ollut eri vaihtoehtoja eri kokeissa?

Oli kaksi bussitehtävää kokeessa

Vierailija
738/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oli!

Toisesta taulukosta näit ketkä kyseiselle kurssille ovat ilmoittautuneet. Listassa oli myös sellaisia kursseja jonka tietoja et tarvinnut. Eli, molempia tarvittiin.

Korjasin seppelekurssilaisten määrää kolme kertaa kun luin ensin taulukon kursseista huolimattomasti. Lopuksi löysin seppelekurssilaisia neljältä eri kurssiriviltä. Seppelekurssi oli yksinään, seppeleensidonta ja hääkimppu, "jokin mitä en muista" ja seppele, sekä "kaikki kolme kurssia".

Vierailija
739/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei-ensikertalainen voi tulla valituksi ihan missä kiintiössä tahansa. Miksei voisi?

Tai mistäpä minä tiedän jos tuossa kohteessa on jotkut omat sääntönsä, mutta väittäisin, että vähintään 99,9% hakukohteissa tuo pätee.

Vierailija
740/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli se auto, pyörä, bussi jne. kun oli kysymys millä sen kannattaa sinne töihin mennä että kerkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän