Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista olette valehdelleet läheisillenne?

Vierailija
14.12.2020 |

Mitkä ovat ne isoimmat valheet, joita kadutte?
Miksi valehtelitte, ja koitteko suojelevanne itseänne tai läheisiänne?

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin eräälle, aina samaa kaavaa toistavalle, ystävälleni jonka tiedän suoltavan minulle ihan sujuvasti valkoisia valheita kun ei halua tehdä jotain. No hän teki taas ihan saman kuin ennenkin, eli meni siihen ansaan. Paljon myöhemmin kommentoi tapahtunutta todella oudosti jolloin ehkä vahingossa kertoi mitä ajatteli, siis suodatin petti ja aivoista tuli ulos sekin osio jota ei olisi pitänyt sanoa. Hetki oli ihan absurdi. Valehtelin tälle ihmiselle ihan sujuvasti kostoksi muutamastakin asiasta tähän tapahtumaketjuun liittyen. Jos hän on noin tyhmä ja itsekäs, niin saamansa pitää, en arvosta häntä enää pätkääkään.  

Vierailija
102/133 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enkä pysty valehtelemaan. En vain kerro kaikkia yksityisasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin läheisilleni teeskentelen pitäväni heistä (tai olen edes neutraali).

Töissä teeskentelen viihtyväni ja olevani ihan täysillä mukana kehittämässä ja "muka" rinta rottingilla ylpeä työstäni ja työnantajastani. Todellisuus on ihan jotain muuta. Oikeasti en edes halua että kukaan tietää missä firmassa olen. 

Juurikin viikolla otin yhteyttä kilpailevaan firmaan koska en viihdy juurikaan nykyisessä työtehtävässä enkä tässä amatöörien johtamassa 2010 luvulle jämähtäneessä firmassa jossa -90 luvulle jämähtäneen työntekijät ja kollegat jaarittelee jaarittelemasta päästyään samoja asioita eikä mikään muutu. Pomot ovat vastuunottokyvyttömiä pakoilee päätöksentekoa koska eivät osaa eivätkä uskalla, ei ole selkärankaa seisoa päätösten takana.

Vierailija
104/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisille en ole valehdellut, vaan ollut liiankin rehellinen. Nykyään jätän kertomatta jotain asioita tietyille ihmisille. Olen valehdellut, että on jokin meno sovittu, jos en halua osallistua pippaloihin tai mennä kahville ystävän kanssa. 

Vierailija
105/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut eniten valehdella itselleni. Valheesta jää kuitenkin kiinni, joten nyt käydään terapiassa yli viiskymppisenä. Hyvä niin.

Vierailija
106/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, miten järjettömän huonosti voin.

Pystyn juuri ja juuri hoitamaan työni, sen ainoan asian, joka tällä hetkellä pitää minut elämässä kiinni. En halua äitini tai mummoni tietävän, miten onneton olen.

Vierailija
107/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen, että olen onnellinen ja että mulla menee elämässä muutenkin hyvin.

No en stana ole, ei muuten mene hyvin

Vierailija
108/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valehdellut paljonkin. Olin hirveissä veloissa ja se hävetti. En kertonut vanhemmilleni tai puolisolleni.

Selvitin koko ajan velkojani itsekseni. Ei kukaan huomanut, koska ei vaikuttanut paljoakaan elämään. Velat olivat nuoruudessa otettuja virhearvioita, ja sillä hetkellä tienasin hyvin pärjätäkseni.

Asuit puolisosi kanssa ja makselit omia velkojasi. Että semmosta. Etkä kertonut mitään mistään. Täysin surkee. Ottaako sulla eteen enää ihmisenkuvatus. 

Vierailija
109/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelen sujuvasti jos pääsen/joku minulle rakas ihminen pääsee sillä helpommalla. En osaa sanoa mitään isoja juttuja että mitä ne olisi, viimeksi valehtelin etten ole ajokunnossa vaikka olinkin. Puolisoni sanoi että parempi se noin päin on kuin että olisin valehdellut olevani ajokunnossa vaikka en ollut.

Valhetelin siis siksi että minulle ei huudettaisi, koska en jaksa sitä että minulle huudetaan typeristä asioista ja omien rajojeni vedosta. Mielestäni niin tekevä ihminen ottaa itse vastuun siitä että hänelle saatetaan valehdella hänen omien reagontiensa vuoksi, enkä tunne huonoa omatuntoa.

Minkä ikäinen olet? 😂

Vierailija
110/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujen etenemisestä tai enemmänkin etenemättömyydestä. Aloitin uuden pääaineen ja vaihdoin kaupunkiakin. 

Vierailija
111/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt kertomatta asioita, jotka ovat liian noloja. En siis ole valehdellut, vaan antanut ymmärtää olevani suositumpi kuin olenkaan 😒

Vierailija
112/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huijannut vielä nyt keski-iässäkin siitä miksi minulla ei ole lapsia. Kiertelen ja kaartelen asiaa ja olen sepittänyt sellaisen hiukan muunnellun tarinan jossa en kuitenkaan kerro totuutta....... siis sitä etten oikeesti ole koskaan halunnut lapsia enkä oikeasti edes pidä lapsista. En halua antaa itsestäni sellaista kuvaa, koska 

Sinun vanhempasi eivät pitäneet sinusta.

Vierailija
113/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin rankoissa syöpähoidoissa ja edelleenkään en ole kunnossa , valehtelen lapsilleni , ettei ole kipuja ja olen sinut lähestyvän kuolemani kanssa . Oikeasti pelkään ihan älyttömästi ja voin huonosti koko ajan . 

Vierailija
114/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valehdellut eräälle ihmiselle jotain merkityksellistä koska haluan että hän tuntisi entistä enemmän syyllisyyttä koska satutti minua ihan pirun pahasti ja syvältä. Hän särki sydämeni ja satutti minua tavalla jota ei varmasti itse pysty edes ymmärtämään. Olen kärsinyt niistä traumoista koko elämäni.  Haluan että hänkin kärsii ja tajuaa edes vähän sitä mitä minulle aiheutti.

Nii mikä se juttu sit oli? Et uskalla tehdä mitään. Et uskalla edes palstalle kirjoittaa. 💩

Vierailija
115/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko tuli kampaajalta ja kysyi sopiko uusi hiusmalli hänelle. Silloin valehtelin, että hyvältä näyttää. En halunnut pahoittaa hänen mieltään. 

Vierailija
116/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valehdellut eräälle ihmiselle jotain merkityksellistä koska haluan että hän tuntisi entistä enemmän syyllisyyttä koska satutti minua ihan pirun pahasti ja syvältä. Hän särki sydämeni ja satutti minua tavalla jota ei varmasti itse pysty edes ymmärtämään. Olen kärsinyt niistä traumoista koko elämäni.  Haluan että hänkin kärsii ja tajuaa edes vähän sitä mitä minulle aiheutti.

🤣

Vierailija
117/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt vastaa ap: kysymykseen, mutta valehtelu on niin yleistä, että joku psykiatri joka oli tutkinut valehtelemisen ideologiaa, kertoi jossain dokkarissa (en löydä matskua netistä) että työssäkäyvä aikuinen joka on kontaktissa muihin ihmisiin valehtelee keskimäärin 5-10 x päivässä. 

Se psykiatri on Bulevardin valehteleva murhajapsykiatri.

Vierailija
118/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveysongelmistani.

Joko vaan jätän kertomatta, tai suoraan valehtelen. Esimerkiksi sanoin ottaneeni töistä vapaata ja lähteneeni shoppailemaan, kun totuus oli että päivä meni sairaalassa tutkimuksissa.

Siskolle viime puhelussa jopa sekunnin harkitsin kertomista kun oli niin mukavan oloinen. Mutta en kertonut enkä kerro.

Toisen siskoni kanssa en ole tekemisissä joten tämähän soittaisi heti sille ja nauraisivat tilannettani. En nyt siskolle juuri muutenkaan henkilökohtaisia asioita kerro.

Sulle on jo nuorena kasvanut mulkku otsaan. 

Olit niin mulkvisti, ettet sitä voinut peittää. 

Älä nolaa itsees enempää. Olet paljastunut jo.

Vierailija
119/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu yhtään valehteluitani.

Täällä myös ihminen joka välttelee tylsiä sukujuhlia ja olen valehdellut sujuvasti lukemattomia kertoja miksi en pääse tai voi nyt tulla paikalle. 

Korona aika oli helpotus, sillon voi vaan pahotella että harmi ku nyt ei nyt voi juhlia.

Vanhenet yksin.

Vaikka sulla olis jalat poikki amputoituna tai aivomätä, kukaan ei vastaa puhelimeen.

Kukaan ei tule avuksesi tai edes kotiisi asioitasi hoitamaan ollessasi sairaalassa tai kuntoutuslaitoksessa.

Olet k_rpa ja kaikki näkee jo sen.

Vierailija
120/133 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne on nämä yleiset kohteliaisuuskliseet mitä tulee lipsauteltua, enkä niitä kadu.

Yleensä pyrin siihen etten sano mitään jos esim joku on ostanut jotain uutta ja esittelee sitä innolla, minusta se on lähinnä kamala, niin on hyvin vaikea ihan kirkkain silmin ryhtyä kehumaan "juu, ompa kivan näköinen, tosi hyvä jne" jos en kerta oikeasti ajattele niin.

Ne kehusanat ei tule ulos suusta.

Sillon pitää nopeasti keksiä jotain

"nonni, nyt on uus, paljo maksoit, noitahan on nyt paljo katukuvassa...." tai jotain mikä liittyy kehuttavaan asiaan. 

Eli kierrän asian ettei joudu suoraan valehtelemaankaan.

Tunnistettavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme