Mistä asioista olette valehdelleet läheisillenne?
Mitkä ovat ne isoimmat valheet, joita kadutte?
Miksi valehtelitte, ja koitteko suojelevanne itseänne tai läheisiänne?
Kommentit (147)
Vasektomiasta en ole naisystävälle kestonut vaikka vuosia on yritetty lasta.
Tuo on paha! Sinä viet häneltä vuosia jotka hän voisi olla jonkun kanssa joka oikeasti rakastaa häntä ja jonka kanssa saisi lapsia.
Toivottavasti saat ansiosi mukaan.
Ainakin ruman ja riitaisan eron.
Uskotko Jumalaan?
En juurikaan muista valehdelleeni.
Mutta tämän valehtelin exälle testatessani häntä:
Valehtelin että vaihdoin lapsena sukupuoleni, ennen kuin hän edes tunsi minua.
Ex järkyttyi. Hän kieltäytyi uskomasta.
Sille sama, koska ne olivat avioliittoajan viimeisiä keskusteluja. Koko liitto oli jo tuhoutunut kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
En tässä avaa aihetta, mutta olen valehdellut minua aika huonosti nuorena kohdeleelle exälleni aika merkittävästä jutusta ihan vaan siksi että käännän vähän vielä puukkoa hänen haavassaan saaden ehkä hänet katumaan entistä enemmän tekemistään minua kohtaan ja saaden häntä edes hitusen tajuamaan mitä minulle teki.
En kadu yhtään.
Säälittävää laskeutua pas_katasolle.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelen erittäin harvoin mutta olen valehdellut vanhemmilleni sekä isovanhemmilleni koska he kyselevät minulta milloin etsin naisen ja teen lapsia. Vastaan aina heille että kaikki aikanaan ja uskottelen heille että lapsia joskus teen vaikka todellisuudessa lapsia en halua tehdä ja viihdyn ikisinkkuna.
M33
Perssilmä kiinnostaa håmåå.
En mistään isosta. Sen sijaan oon saattanut viime aikoina joillekin sanoa valkoisia valheita ku oon mennyt jonnekin esim festareille vieraalle paikkkunnalle jne ja sanonut et meen yksin (mikä on ollut totta), mutta en oo sanonut etten aio olla yksin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelen erittäin harvoin mutta olen valehdellut vanhemmilleni sekä isovanhemmilleni koska he kyselevät minulta milloin etsin naisen ja teen lapsia. Vastaan aina heille että kaikki aikanaan ja uskottelen heille että lapsia joskus teen vaikka todellisuudessa lapsia en halua tehdä ja viihdyn ikisinkkuna.
M33
Mulla oli aikoinaan sama tilanne, kuittailin millon mitäkin "ei tässä nyt ehdi ja onhan tässä vielä aikaa" jne. Vaikka tiesin jo ylä-aste ikäisenä etten halua lapsia. Nelikymppisenä vielä valehtelin eräälle naishenkilölle, joka ihmetteli monin sanoin lapsettomuuttani ja kommentoi kuinka lapset on elämän täyttymys (hitsi mikä moukka), että en ole saanut lasta ja näytin siltä että purskahdan itkuun, jotta sain kysyjän nolostumaan omaa typeryyttään. Enkä kadu pätkääkään.
N 53
Ei sinusta äidiksi olisi.
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäät vanhempani ovat hyvin vaatimattomista oloista ja olleet aina pienituloisia. Heille on hirveän tärkeää että jos rahaa on sillä ei pröystäillä eikä sitä tuoda esille. He paheksuvat rikkaita ja sitä että rahan käyttö näkyy.
Olen varsin hyväpalkkaisessa työssä jossa myös hyvät etuisuudet. Minulle on kertynyt omaisuutta ja säästöjä, elän varsin mukavasti. En kerro sitä heille vaan esitän ihan tavallista duunaria jolla on velkaa ja "vähän tiukkaa" välillä (oikeasti ei ole). En edes viitsi kertoa että käyn 2-3x vuodessa etelänmatkalla, riittää että kerron joskus että mennään jonnekin "tarjousmatkalle" ja jos kysyy jotain hotellista niin saatan sanoa että ihan semmonen pieni tavallinen halpa hotelli, vaikka oikeasti majoitumme yleensä aina vain aikuisille tarkoitetuissa ns paremman tason hotelleissa. En tiedä miksi esitän hyvin vaatimatonta muutenkin heidän luonaan..
Mikä vässykkä tossu olet?
Ennen iäkkäiden vanhempiesi kuolemaa voisit kiittää heitä elämästäsi ja kertoa, että snulla menee hyvin ja pärjäät hienosti. Varmasti ilahtuisivat. Helpompi poistua, kun tietää olosuhteittesi maan päällä olevan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En kerro yksityiskohtaa, mutta valehtelin aikoinaan nuoruudenaikaiselle exälleni yhdestä merkittävästä meidän suhteeseen liittyvästä asiasta, erosta todella pitkän ajan jälkeen. Sain ehkä vähän käänneettyä puukkoa haavassa tai voisiko sanoa heitettyä suolaa haavaan ja ehkä hitusen edes hänet tuntemaan katumusta. Fyysisestä reaktiosta päätellen osu ja uppos.
Mutta se siitä, emme ole tekemisissä joten tuo jäänee piikiksi hänen lihaan, koska hän ja hänen tekonsa minua kohtaan ovat olleet
piikki minun lihassani
koko eromme jälkeisen ajan.
Missä kohtaa lihassasi?
Vierailija kirjoitti:
Kerrompa nyt poikkeuksellisesti niin päin, että millaisessa tilanteessa tulen valehtelemaan jatkossa ja kenelle.
Tutuilleni, jotka passauttavat itseään säännöllisesti eräällä aina samankaltaisella pyynnöllä josta on alkanut tulla jo tapa, tulen valehtelemaan jatkossa ihan sujuvasti millon mitäkin, koska en toteuta enää teidän palvelemista.
Koska nämä ihmiset ovat useimmiten muuten ihan mukavia, en kehtaa sanoa päin naamaa että Ei, en tee tätä sinänsä pikku asiaa enää, teillä on täysi mahdollisuus hoitaa se itsekin samalla tavalla kuin minäkin sen teen tai jollain muulla tavalla.
Se että minulla on tuo vehje ei oikeuta teitä käyttämään sitä hyväkseen, hankkikaa oma.
Mikä se vehje on?
Vierailija kirjoitti:
En valehtele, mutta jätän kertomatta asioita.
= sama asia eli on valehtelua
Tietoista pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tainnut eniten valehdella itselleni. Valheesta jää kuitenkin kiinni, joten nyt käydään terapiassa yli viiskymppisenä. Hyvä niin.
Ootko sä niinkun mies vai nainen. Miten oot valehdellut? Jos on k_ Ulli lahkeessa, on mies.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, miten järjettömän huonosti voin.
Pystyn juuri ja juuri hoitamaan työni, sen ainoan asian, joka tällä hetkellä pitää minut elämässä kiinni. En halua äitini tai mummoni tietävän, miten onneton olen.
Minkä ikäinen sinä nyt olet? 20 - 25- 30 - 35 - 40
Vierailija kirjoitti:
Kävin rankoissa syöpähoidoissa ja edelleenkään en ole kunnossa , valehtelen lapsilleni , ettei ole kipuja ja olen sinut lähestyvän kuolemani kanssa . Oikeasti pelkään ihan älyttömästi ja voin huonosti koko ajan .
Voi sinua. Osanottoni.
Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan muista valehdelleeni.
Mutta tämän valehtelin exälle testatessani häntä:
Valehtelin että vaihdoin lapsena sukupuoleni, ennen kuin hän edes tunsi minua.
Ex järkyttyi. Hän kieltäytyi uskomasta.
Sille sama, koska ne olivat avioliittoajan viimeisiä keskusteluja. Koko liitto oli jo tuhoutunut kauan sitten.
Mielisairasta
😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrompa nyt poikkeuksellisesti niin päin, että millaisessa tilanteessa tulen valehtelemaan jatkossa ja kenelle.
Tutuilleni, jotka passauttavat itseään säännöllisesti eräällä aina samankaltaisella pyynnöllä josta on alkanut tulla jo tapa, tulen valehtelemaan jatkossa ihan sujuvasti millon mitäkin, koska en toteuta enää teidän palvelemista.
Koska nämä ihmiset ovat useimmiten muuten ihan mukavia, en kehtaa sanoa päin naamaa että Ei, en tee tätä sinänsä pikku asiaa enää, teillä on täysi mahdollisuus hoitaa se itsekin samalla tavalla kuin minäkin sen teen tai jollain muulla tavalla.
Se että minulla on tuo vehje ei oikeuta teitä käyttämään sitä hyväkseen, hankkikaa oma.
Mikä se vehje on?
Auto?
Vierailija kirjoitti:
Joillekin läheisilleni teeskentelen pitäväni heistä (tai olen edes neutraali).
Töissä teeskentelen viihtyväni ja olevani ihan täysillä mukana kehittämässä ja "muka" rinta rottingilla ylpeä työstäni ja työnantajastani. Todellisuus on ihan jotain muuta. Oikeasti en edes halua että kukaan tietää missä firmassa olen.
Juurikin viikolla otin yhteyttä kilpailevaan firmaan koska en viihdy juurikaan nykyisessä työtehtävässä enkä tässä amatöörien johtamassa 2010 luvulle jämähtäneessä firmassa jossa -90 luvulle jämähtäneen työntekijät ja kollegat jaarittelee jaarittelemasta päästyään samoja asioita eikä mikään muutu. Pomot ovat vastuunottokyvyttömiä pakoilee päätöksentekoa koska eivät osaa eivätkä uskalla, ei ole selkärankaa seisoa päätösten takana.
Kai sä sanot tämän kaiken työhaastattelussa kilpailevaan firmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelen sujuvasti jos pääsen/joku minulle rakas ihminen pääsee sillä helpommalla. En osaa sanoa mitään isoja juttuja että mitä ne olisi, viimeksi valehtelin etten ole ajokunnossa vaikka olinkin. Puolisoni sanoi että parempi se noin päin on kuin että olisin valehdellut olevani ajokunnossa vaikka en ollut.
Valhetelin siis siksi että minulle ei huudettaisi, koska en jaksa sitä että minulle huudetaan typeristä asioista ja omien rajojeni vedosta. Mielestäni niin tekevä ihminen ottaa itse vastuun siitä että hänelle saatetaan valehdella hänen omien reagontiensa vuoksi, enkä tunne huonoa omatuntoa.
Minkä ikäinen olet? 😂
NO?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, miten järjettömän huonosti voin.
Pystyn juuri ja juuri hoitamaan työni, sen ainoan asian, joka tällä hetkellä pitää minut elämässä kiinni. En halua äitini tai mummoni tietävän, miten onneton olen.
Minkä ikäinen sinä nyt olet? 20 - 25- 30 - 35 - 40
Olen 33-vuotias. Kuinka niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valehdellut paljonkin. Olin hirveissä veloissa ja se hävetti. En kertonut vanhemmilleni tai puolisolleni.
Selvitin koko ajan velkojani itsekseni. Ei kukaan huomanut, koska ei vaikuttanut paljoakaan elämään. Velat olivat nuoruudessa otettuja virhearvioita, ja sillä hetkellä tienasin hyvin pärjätäkseni.
Asuit puolisosi kanssa ja makselit omia velkojasi. Että semmosta. Etkä kertonut mitään mistään.
Viiraa
Ainoa asia mistä olen valehdellut kenellekään tai jättänyt kertomatta on henkilökohtaiset raha-asiat.