Mistä asioista olette valehdelleet läheisillenne?
Mitkä ovat ne isoimmat valheet, joita kadutte?
Miksi valehtelitte, ja koitteko suojelevanne itseänne tai läheisiänne?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, miten järjettömän huonosti voin.
Pystyn juuri ja juuri hoitamaan työni, sen ainoan asian, joka tällä hetkellä pitää minut elämässä kiinni. En halua äitini tai mummoni tietävän, miten onneton olen.
Minkä ikäisiä ovat äiti ja mummo?
Äitini seitsemännellä kymmenellään, mummoni kymmenennellä. Edelleen kysyn, kuinka niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn juuri ja juuri hoitamaan työni, sen ainoan asian, joka tällä hetkellä pitää minut elämässä kiinni. En halua äitini tai mummoni tietävän, miten onneton olen.
Minkä ikäinen sinä nyt olet? 20 - 25- 30 - 35 - 40
Olen 33-vuotias. Kuinka niin?
Arvuuttelin mielessäni heidän kestokykyään ja ymmärrystä. Arvioisin, että sinun kannattaisi kertoa asioistasi ainakin jotain. He kyllä aavistavat asian laitaa joka tapauksessa. Ikäperspektiiviä ja elämänkokemusta tässä ajattelin. Toivottavasti sinun ei tarvitse pärjätä ihan yksin.
Ihan kaikesta kaiken aikaa. Kerron yhdelle tuttavalle yhden monella tapaa ymmärrettävän version, toiselle toisen samanlaisen ja kolmannelle taas kolmannen. Sitten katson kun nämä kolme kiistelevät miten se tarina olikaan. Jos joku näistä kysyy minulta miksi tuo väittää minun sanoneen näin, kiellän kaiken tai näyttelen tietämätöntä. Perusmuotoista kaasuvalotusta ihan vain huvin vuoksi. Nautin siitä kun näiden päät räjähtää setviessään minun asioitani.
Onkohan tämä valehtelemista? Olen jättänyt kertomatta seurustelukumppanille, että nuorena sairastetun sikotaudin jälkiseurauksena minulla ei ole siittiöitä. Hänellä on kova vauvakuume ja hän haluaa innokkaasti seksiä ja erityisesti ovulaation aikoihin monta kertaa vuorokaudessa. Minä nautin niin kauan, kunnes hän alkaa ihmettelemään ja vaatii minua tutkimuksiin.
Ymmärrän tuon täysin. Se on vähän kuin pieni peli, jossa on hauskaa heittää erilaisia versioita ja katsoa, miten ihmiset yrittävät selvittää totuuden vaikka sellaista ei välttämättä olekaan. Tuo antaa tietyn vallan ja kontrollin tunteen, kun voi vähän hämmentää muita ja katsoa, miten he yrittävät saada selkoa asioista. Ei välttämättä pahantahtoisesti, vaan enemmänkin viihdyttävästi ja älykkäästi leikillä. Tällainen tapa tuo omanlaistaan särmää ja voi olla todella koukuttavaa, kun huomaa, miten eri ihmiset reagoivat eri versioihin.
Joskus on vain hauskaa vähän sekoittaa pakkaa ja katsoa, kuka pystyy pysymään pelissä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen sinä nyt olet? 20 - 25- 30 - 35 - 40
Olen 33-vuotias. Kuinka niin?
Arvuuttelin mielessäni heidän kestokykyään ja ymmärrystä. Arvioisin, että sinun kannattaisi kertoa asioistasi ainakin jotain. He kyllä aavistavat asian laitaa joka tapauksessa. Ikäperspektiiviä ja elämänkokemusta tässä ajattelin. Toivottavasti sinun ei tarvitse pärjätä ihan yksin.
Aa, ymmärrän - olen selvästi viettänyt liikaa aikaa palstalla, kun automaattisesti odotin ikäkysymyksen perusteella klassista kasva aikuiseksi -kommenttia. En ole tottunut ystävällisyyteen; kiitos siitä.
Minkä ikäisiä ovat äiti ja mummo?