Millä olette vaurastuneet palkkatyön ohessa?
Sijoittamalla? Sivubisneksillä? Lottovoitolla? Perintörahoilla?
Haluaisin kovasti saada tulonlähteen muualtakin kuin palkkatyöstä, vaikka ok palkka onkin. En vain yhtään tiedä mitä kohti kannattaisi lähteä.
Vinkit ja kokemukset jakoon :)
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan, että sijoittamisella te vain revitte rahat duunareiden selkänahkasta. Duunareiden, joilla ei itsellään ole koskaan mahdollisuutta vaurastua tai edes unelmoida paremmasta työstä.
Älä yksinkertaista liikaa. Olen duunari 10,35 €/h palkalla, elän vaatimatonta sinkkuelämää ja sijoitan satoja euroja kuussa.
Äläs nyt viitsi puijata. Tuollaisesta palkasta sinulle ei millään jää käteen sen vertaa, että pystyt sijoittamaan rahaa kaikkien muiden kulujesi ja verojen jälkeen. Asuitpa sitten missä päin Suomea tahansa Paitsi jos asut vanhempiesi luona etkä maksa asumisestasi mitään...
10.35€ x7.5h=77.63€/pv 22pvx77.63€=1707€
1707€/kk tästä pois verot, auto, sähkö, vakuutukset,puhelin, netti ja ruoka. montako tonnia arvon duunarilla jää sijoittamiseen?
tiedustelee toinen duunari liiton, 12€/h palkalla.
En ole tuo jolle vastasit mutta palkkani on samaa luokkaa, netto 1600e.
Vuokra on kuukaudessa 580e, vesi 12e, sähkö noin 10e, puhelin noin 10e, autoa ei ole eikä maksullista nettiä. Netflixiin uppoaa 10e/kk, ruokaan 200-350e riippuen siitä kuinka usein syön ulkona tai tilaan kotiin. Noiden pakollisten menojen jälkeen jää siis noin 500e ylimääräistä rahaa joka kuukausi. Joskus toki ostan vaikkapa vaatteita (alueella on monta hyvää kirppistä), uuden kodinkoneen tai säästän reissuun tms, mutta joka kuukausi säästöön menee ainakin 200e. Siinä mielessä toki on käynyt tuuri että olen saanut näin kivan ja edullisen kämpän kävelyetäisyydeltä Turun keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan, että sijoittamisella te vain revitte rahat duunareiden selkänahkasta. Duunareiden, joilla ei itsellään ole koskaan mahdollisuutta vaurastua tai edes unelmoida paremmasta työstä.
Älä yksinkertaista liikaa. Olen duunari 10,35 €/h palkalla, elän vaatimatonta sinkkuelämää ja sijoitan satoja euroja kuussa.
Äläs nyt viitsi puijata. Tuollaisesta palkasta sinulle ei millään jää käteen sen vertaa, että pystyt sijoittamaan rahaa kaikkien muiden kulujesi ja verojen jälkeen. Asuitpa sitten missä päin Suomea tahansa Paitsi jos asut vanhempiesi luona etkä maksa asumisestasi mitään...
1707€/kk tästä pois verot, auto, sähkö, vakuutukset,puhelin, netti ja ruoka. montako tonnia arvon duunarilla jää sijoittamiseen?
tiedustelee toinen duunari liiton, 12€/h palkalla.En ole tuo jolle vastasit mutta palkkani on samaa luokkaa, netto 1600e.
Vuokra on kuukaudessa 580e, vesi 12e, sähkö noin 10e, puhelin noin 10e, autoa ei ole eikä maksullista nettiä. Netflixiin uppoaa 10e/kk, ruokaan 200-350e riippuen siitä kuinka usein syön ulkona tai tilaan kotiin. Noiden pakollisten menojen jälkeen jää siis noin 500e ylimääräistä rahaa joka kuukausi. Joskus toki ostan vaikkapa vaatteita (alueella on monta hyvää kirppistä), uuden kodinkoneen tai säästän reissuun tms, mutta joka kuukausi säästöön menee ainakin 200e. Siinä mielessä toki on käynyt tuuri että olen saanut näin kivan ja edullisen kämpän kävelyetäisyydeltä Turun keskustasta.
mä asun hawailla honolulun keskustassa. tulot 3000€/kk
vuokra sun muut asumiskulut 200€/kk. auto vie noin 20€/kk. ruokaan menee noin 30€/kk käyn ilmaiseksi salilla ja pelaamassa golffia. netti ja puhelut on ilmaisia.
käteen jää sellaiset mukavat rapiat 2 ja puoli tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaurastuminen on nyt uusi hittisana.
Kenties se on pehmeämpi kuin rikastuminen.
Ainakin mun mielessäni rikastuminen tarkoittaa luksuselämän mahdollistavaa miljoonaomaisuutta, vaurastuminen sitä että saa esim. 300 000 euron salkun, joka mahdollistaa elintason maltillisen parantamisen ja tarjoaa samalla kivasti turvaa vanhuuden ja ikävien yllätysten varalle.
Mutta sitten vanhana pitää tajuta siirtää varat ajoissa muihin nimiin, ettei hoitomaksut syö omaisuuttasi.
hyvä että tätä käsitellään täällä. Palkkatyöllä ei rikastu, koska verotus. Pääomatulojen verotus on n. 20 prosenttia matelempi ja tämän takia omistavat suvut rikastuvat ja duunarit köyhtyvät. Oma yritys on paras varaustamisen tae.
Optioilla ja osakepalkkioilla, toki palkkatyön ansiosta nuokin on saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tiedustelee toinen duunari liiton, 12€/h palkalla.
Miksi oletat, että kaikilla on auto? Tienaan itse 1700€ kuussa, elän parisuhteessa ja kiinteät kulut tuosta on vuokra, joka menee 300€ kuussa, puhelinlasku 15.95€ kuussa, kotivakuutukselle jää hintaa 6.25€ kuussa, minun osuuteni sähköstä karkeasti 10€ kuussa ja osuuteni ruuista 150€ kuussa. Lähes 1220€ jää siis välttämättömien menojen jälkeen. Olen viimeisen vuoden ajan säästänyt noin 1000€ kuussa, sillä säästän omaa asuntoa varten ja sijoitan samalla.
Bitcoineja olen ostellut. Vuosi sitten viimeksi jolloin niiden hinta oli kymppitonnin kappale ($). Nyt niiden hinta on 23 tonnia ja niitä on 10 eli 230 tonnia olis saldo nyt. Odotan, että kesään mennessä hinta olisi 50 000 kappale eli silloin olisi puoli miljoonaa kasassa mikä olisi ihan kivasti.
Ostin ensimmäisen sijoitusasunnon jo 90 luvulla.
Nyt omistamme niitä jo 16.
Joka kk tulee enemmän rahaa, mitä on laskuja.
Ollaan jo pari v etsitty ns lopuniän kotia, vaikeaa.
Rahastonhoitaja hoitaa sijoitukset tällä hetkellä,
Vaurastuminen on kovin suhteellinen käsite. Palkkatulojen ohella koitan saada lisätuloja sijoittamalla käyttämättä jääneitä rahojani. Omaisuuteni karttuu, muttei näissä summissa minusta vielä voi vaurastumisesta puhua. Tulen toimeen ja olen tyytyväinen elämääni. Asuntolainan kun saan kuitattua ja muutan pois pk-seudulta halvemmalle seudulle, niin siinä kohtaa tulee jonkinlainen rahallinen hyppy mutta ei toki silloinkaan nettoomaisuus lisäänny. Muuttaa vain muotoaan helpommin muuteltavan muotoon asunnosta sijoituksiin. Muutamalta sukulaiselta tulossa perintöä lähivuosina, millä oma vaikutuksensa kokonaisuuteeni, muttei tässäkään isoista summista puhuta.
Asuntoja flippaamalla. Ostin myös Kalliosta asunnon v 2008 sen arvo noussut nyt yli 100000.
Keskittymällä omaan ammatilliseen osaamiseen. Rahaa tulee käteen nyt 4000 euroa kuukaudessa puhtaana verojen jälkeen.
Näen asian niin, että työtä on tästä kokonaissummasta 2000 euroa joka kuukausi ja loput 2000 euroa on ”osinkoa”.
Harva piensijoittaja tekee 24000e vuodessa verottomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tiedustelee toinen duunari liiton, 12€/h palkalla.Miksi oletat, että kaikilla on auto? Tienaan itse 1700€ kuussa, elän parisuhteessa ja kiinteät kulut tuosta on vuokra, joka menee 300€ kuussa, puhelinlasku 15.95€ kuussa, kotivakuutukselle jää hintaa 6.25€ kuussa, minun osuuteni sähköstä karkeasti 10€ kuussa ja osuuteni ruuista 150€ kuussa. Lähes 1220€ jää siis välttämättömien menojen jälkeen. Olen viimeisen vuoden ajan säästänyt noin 1000€ kuussa, sillä säästän omaa asuntoa varten ja sijoitan samalla.
ainakin monessa rakennusalan työssä tarvitaan autoa... tietenkin voi sanoa itseään duunariksi istuessa kaupan kassalla koko päivän.
Aloitin pienestä. Nordnetin kautta sijoittamaan hajautetusti viime vuoden alusta. Kuluja tuli kun pieniä summia meni sijotukseen mutta oon kuitenkin säästöjen lisäksi 1000e vauraampi. Palkkatyössä jos on niin varmaan saa enemmän säästöön. Keikkatöitä ja työmarkkinatuella hankalampaa. Elän edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa - minä duunari osaan säästää ja sijoittaa palkastani. KUn tekee pitkään näin, niin ne parit sataset kasvaa vuosien varrella hyvin. Ja tietysti sijoitan myös osingot. Suomessa mieluummin piiloudutaan maakuoppaan ja voivotellaan kuin rikastutaan. Duunareissakin on rikkaita aikuisia.
Sijoittamalla ja tekemällä tuplatyömäärän. Ostin 15 vuotta sitten metsää, hoidan sen itse. 10 vuoden kuluttua saan puunmyynnistä enemmän kuin mitä nyt metsänhoitoon käytän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tonni kun on sijoituksissa 10 vuoden ajan 5% vuosituotolla niin kasassa on pyöreät 1650 euroa.
Todellinen arvonnousu on siis 650e ja tämän summan kotiuttumalla veroihin palaa nykyverotuksella 30% elikkä 10 vuoden säästöstä tulee voittoa rapiat 450e.
Mielestäsi tuo oli vähän? Tuossahan vika on vain siinä, että tonni on aika pieni raha. Laita sijoitukseen miljoona, kymmenen vuoden kuluttua sinulle on melkein 1,5 miljoonaa. Onko se vähän?
Tuossa näkyy muuten se yleinen virhe, että kuvitellaan sijoittamisen kannattavan vain, jos siinä on lottovoittoon verrattava tuotto. Eli tonnin sijoittamalla pitäisi saada omasta mielestä ainakin kymppitonni, ei kämäistä 1450 euroa. Vaikka onhan omaisuuden 1,5-kertaistuminenkin aika kiva juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa näkyy muuten se yleinen virhe, että kuvitellaan sijoittamisen kannattavan vain, jos siinä on lottovoittoon verrattava tuotto. Eli tonnin sijoittamalla pitäisi saada omasta mielestä ainakin kymppitonni, ei kämäistä 1450 euroa. Vaikka onhan omaisuuden 1,5-kertaistuminenkin aika kiva juttu.
Näinpä! Tein joskus vuosia sitten 300 euron kertamerkinnän rahastoon, ja viime vuoden lopulla pähkäilin, mitä voisin myydä verottomasti. Päätin luopua noista rahasto-osuuksista ja olihan se ihan mukava yllätys, että potti olikin lähemmäs 570 euroa. Mikähän tuo summa olisi, jos olisinkin päättänyt makuuttaa mitättömältä tuntuvaa 300 euron pikkusummaa säästötililläni kaikki nämä vuodet?
jos haluaa rikastua, kannattaa lopettaa se palkkatyö kokonaan. Niin ei tarvitse mitään "ohessa" näpertää.