Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä olette vaurastuneet palkkatyön ohessa?

Vierailija
14.12.2020 |

Sijoittamalla? Sivubisneksillä? Lottovoitolla? Perintörahoilla?

Haluaisin kovasti saada tulonlähteen muualtakin kuin palkkatyöstä, vaikka ok palkka onkin. En vain yhtään tiedä mitä kohti kannattaisi lähteä.

Vinkit ja kokemukset jakoon :)

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alunperin sijoittajamalla ja sitten opintojen loppusuoralla tein maisterin tutkinnon ohessa täysipäiväisesti töitä palkkatyössä ja sivutoimisena yrittäjänä. Raskasta oli, silloisen tyttöystävän, nykyisen vaimon kanssa yhteistä aikaa oli välillä melko vähän, mutta aika hyvin sitäkin riitti kun työt ja opinnot ajoittui ma-pe 8-19 ja ilta parisuhde ja harrastukset. Vklp tein yleensä vain 6-8h töitä firmalleni tai kouluhommia ja loppuaika kavereiden ja vaimon kanssa. Tätä ilman lomia se kaksi vuotta ja sitten sai hengähtää kun opinnot paketissa.

Nyt teen vähemmän palkallisena ja loput omalle firmalle ja palkkaus ihan miellyttävä. Sijoituksia, asuntoa ja metsää nyt 35-vuotiaana ja karkeasti 40-vuotiaana asunto velaton. En kadu.

Vierailija
22/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistattehan, että sijoittamisella te vain revitte rahat duunareiden selkänahkasta. Duunareiden, joilla ei itsellään ole koskaan mahdollisuutta vaurastua tai edes unelmoida paremmasta työstä.

Sijoittamisella olen kasvattanut varallisuuttani tänä vuonna yli 20000 euroa.

t. pienituloinen duunari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistattehan, että sijoittamisella te vain revitte rahat duunareiden selkänahkasta. Duunareiden, joilla ei itsellään ole koskaan mahdollisuutta vaurastua tai edes unelmoida paremmasta työstä.

Anteeksi nyt vaan mutta duunarilla on oikein hyvät mahdollisuudet sijoittaa. Me ollaan kaksi duunaria ja olemme sijoittaneet n. 15v ja omaisuus kertynyt tästä, on vähän niin kuin harrastus. Meillä siis palkat olleet 1700-2400€/kk eli ei tosiaankaan mitkään isot.

Vierailija
24/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  maltillisesti vaurastunut sijoittamalla. Aloitin sijoittamisen palkkatyön ohella vuonna 2003, ja viime vuonna pääsin sijoituksissani yli 100 000 euron. Toki olen realisoinut aina silloin tällöin osan sijoituksista, kun on tullut hankittua kaikenlaista.

Ja kerran osui kohdalle urheiluvedonlyönnissä (moniveto) kunnon voitto, kun kolmen euron panoksella tuli yli 9000 euron voitto.

Eipä sitä oikein tavallisella työntekijällä ole muita rehellisiä väyliä päästä isompaan omaisuuteen kiinni kuin sijoittamalla. Kyllä se kummasti lämmittää, kun tietää että on yli 100 000 euron pääoma kaiken varalta. 

Ensi vuonna odotan osinkojakin sen verran, että verojen jälleen pitäisi tulla n 3000 euron potti tilille. Siitä puolet takaisin osakkeisiin ja puolet kesälomakassaan.    

Vierailija
25/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni kun on sijoituksissa 10 vuoden ajan 5% vuosituotolla niin kasassa on pyöreät 1650 euroa. 

Todellinen arvonnousu on siis 650e ja tämän summan kotiuttumalla veroihin palaa nykyverotuksella 30% elikkä 10 vuoden säästöstä tulee voittoa rapiat 450e.

Vierailija
26/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tee laskuja eikä syö mitään kallista . Ostaa ale tuotteita . Miten pääsee eroon kaikesta ,asumalla lähiössä missä kaikki varastetaan . Pyykinpesukoneita myöten kaikki varastetaan asunnoista !

Vierailija
27/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yksinkertaista liikaa. Olen duunari 10,35 €/h palkalla, elän vaatimatonta sinkkuelämää ja sijoitan satoja euroja kuussa. 

Äläs nyt viitsi puijata. Tuollaisesta palkasta sinulle ei millään jää käteen sen vertaa, että pystyt sijoittamaan rahaa kaikkien muiden kulujesi ja verojen jälkeen. Asuitpa sitten missä päin Suomea tahansa Paitsi jos asut vanhempiesi luona etkä maksa asumisestasi mitään...

10.35€ x7.5h=77.63€/pv 22pvx77.63€=1707€ 

1707€/kk tästä pois verot, auto, sähkö, vakuutukset,puhelin, netti ja ruoka. montako tonnia arvon duunarilla jää sijoittamiseen?

tiedustelee toinen duunari liiton, 12€/h palkalla.

Vierailija
28/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että olen duunarina itse pystynyt kuitenkin sijoittamaan.

Et ole. Vain rikas porvari pystyy sijoittamaan.

Vierailija
29/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollisuus rikastua on hankkia asunto sellaisesta paikasta sijoitukseen missä asunnon hinnat nousevat. Eli siis ostaa asunnon ottaa siihen vuokralaisen ja maksaa vuokratuloilla lainanlyhennyksen. Joidenkin vuosien päästä kun hintataso on noussut sitten myy asunnon ja maksaa lainan pois

Vierailija
30/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo henkilö, joka ei vain ole itse perehtynyt asiaan, joten ei asiasta mitään selvästikään tiedä.

Vierailija
31/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin sijoittamaan kun tuntipalkka oli vielä 10€ luokkaa ja opiskelin. Nyt tuntipalkka 14€ eli yhä duunarina ja hyvin pystyy säästämään vaikka asun Helsingissä.

Vierailija
32/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä ja käyttämällä rahaa fiksuihin asioihin.

Vierailija
33/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut pitkään , ja olen edelleen, palkkatyössä. Tienaan siitä noin 7000 € bruttona kuukaudessa. Mietin n. kymmenen vuotta sitten mitä voisin alkaa tekemään työni ohessa. Yritystoiminta kiinnosti muutenkin lähinnä prosessina ja perustin oman Oy:n. Silloin ei vielä ollut juurikaan ajatusta mitä tekisin. Sitten oikeastaan vaan mietin asioita mitä osaan kohtuullisen hyvin ja aloin tarjoamaan niitä palveluina. Liikevaihto on ollut vaihtelevasti n. 30 - 40 t€ vuodessa ja kun kuluja ei juurikaan ole niin pakollisten yhteiskunnallisten velvoitteiden jälkeen loput jää firman tulokseksi. Sitä voi, ja kannattaa, sitten jakaa vuosittain osinkona  se määrä minkä saa maksaa kevennetyllä pääomaverolla. Nyt firma omistaa mm. pari sijoitusasuntoa ja kaikenlaisia muitakin sijoituksia. Osinkoa saa puhtaana sen n. 10 000 € vuodessa. Ei sillä kuuhun mennä mutta ihan mukava lisä kuitenkin kun olen täysipäiväisesti palkkatöissä. Palkkatyö tietysti poistaa käytännössä yrittäjän toimeentuloriskin kokonaan mutta toisaalta rajoittaa tekemistä kun aika ei kaikkeen riitä. Mahdollistaa kyllä riskin ottamista esim. sijoitustoiminnassa.

Vierailija
34/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mun sijoitukset on sun selkänahasta pois?

Vierailija
35/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaan projekteissa pari vuotta, sain palkat verottomana ja päivärahat päälle. Sijoitin koko summan tuttavani bisneksiin määräajalle ja sain kivan koron. Näillä rahoilla ostin puolison kanssa talon, hänellä kun oli metsärahoja perintöosanaan. Välillä on ollut meillä työttömyyttäkin, mutta aina on jotenkin pärjätty, kun ei ole valtavia menoja eikä lainoja. 

Mainittu tuttavani elelee aika leveästi nykyisin, bisnes on kasvanut hyvin ja menestyy. Minä en ole kovin vauras edelleenkään, mutta sen verran pärjäilen, ettei ole mitään paniikkia toimeentulosta.

Vierailija
36/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mun sijoitukset on sun selkänahasta pois?

Tämän minäkin haluaisin tietää. Olen käynyt tässä maassa ilmaiset koulut sen verran hyvin, että en ole duunariammatissa. Tienaan yli tuplana sen mitä duunarit keskimäärin. Tästä johtuen maksan veroja yli kolminkertaisesti. Käytän omaa rahaani sijoitustoimintaan. Sen tuloksesta maksan myös veroa. Kuinka tämä on pois duunarin selkänahasta kun maksan heidän terveydenhuoltoa, räkänokkapentujen sairaanhoitoa, päivähoitoa yms. omien yhteiskunnallisten velvoitteideni lisäksi. Mistä kohtaa selkänahasta puuttuu pala? Taitaa puuttuua hartioiden välistä jostain kohta joku pala.

Vierailija
37/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan nyt neljännessä omistusasunnossa . Ostettiin ensin pieni, myytiin ja saatiin vähän voittoa. Sitten ostettiin Vantaalta 90 neliötä. Myytiin ja saatiin voittoa. Sitten ostettiin Vantaalta 60 neliötä. Laitettiin se vuokralle ja ostettiin Vantaalta 106 neliön rivitalo. Säästössä oli sen verran, että päästiin uuteen käsiksi pienellä lainalla. Vuokratuotolla ja palkkatuloilla rahoitettiin rivitaloa ja vuosien kuluttua myytiin vuokra-asunto pois ja maksettiin rivitalo velattomaksi. Koko ajan on säästetty. Nyt asuminen maksaa 450/kk. Maksetaan miehen kanssa puoliksi . Nyt meillä on rahaa asunnon lisäksi noin 250000. Nyt voitaisiin ostaa sijoitusasunto, mutta vielä harkitaan. Emme ole koskaan saaneet perintöjä ja ihan tavallista työtä on tehty. Tärkeintä on säästäminen ja raitis elämä. Ei viinaa, ei tupakkaa, ei kalliita harrastuksia. Meillä on kaksi lasta .

Vierailija
38/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla paniikki myyjillä ja pankeilla. joka päivä tulee textaria osta sitä tai tätä välistä veto palkkioista ei puhuta mitään. ostimme isän kanssa 74,h metsää ja loput pistetään kultaan. suomi kaatuu n,3v sisällä. viisas myy tyhmä ostaa näin se aina on ollut.pankit yrittävät siirtää tulevia tappioitaan. SIJOITTAJILLEEN

Vierailija
39/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä ja sijoittamalla menestyksekkäästi aloittavaan pisnekseen, onnekkaasti oikealla hetkellä oikeaan aikaan. Mulla olis paljon liikeideoita, mitkä vois kannattaa, mutta terveydentila ja elämäntilanne ei nyt sovi erityisemmin yrittäjyyteen, niin en tällä hetkellä ees yritä tehdä mitään. Ensin pitäis saada ittensä terveeksi, että jaksaa, eikä anna heti periksi, kun tulee ongelma. En ole koskaan mitään miljoonia tienannut, vaan sen verran, että tulin toimeen. Nyt on pääomat kiinni kodissa jne. että tulevien projektien olisi syytä olla pienimuotoisia, tai suunnata uusille urille taas... tai sit pitäis ettiä joku rahoittaja jota kiinnostaa samat hommat. 

Hohhoijaa. 

Vierailija
40/80 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo henkilö, joka ei vain ole itse perehtynyt asiaan, joten ei asiasta mitään selvästikään tiedä.

Porvari! Riistäjä! Häpeäisit ja menisit jo pois!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän