Millä olette vaurastuneet palkkatyön ohessa?
Sijoittamalla? Sivubisneksillä? Lottovoitolla? Perintörahoilla?
Haluaisin kovasti saada tulonlähteen muualtakin kuin palkkatyöstä, vaikka ok palkka onkin. En vain yhtään tiedä mitä kohti kannattaisi lähteä.
Vinkit ja kokemukset jakoon :)
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan, että sijoittamisella te vain revitte rahat duunareiden selkänahkasta. Duunareiden, joilla ei itsellään ole koskaan mahdollisuutta vaurastua tai edes unelmoida paremmasta työstä.
Älä yksinkertaista liikaa. Olen duunari 10,35 €/h palkalla, elän vaatimatonta sinkkuelämää ja sijoitan satoja euroja kuussa.
Äläs nyt viitsi puijata. Tuollaisesta palkasta sinulle ei millään jää käteen sen vertaa, että pystyt sijoittamaan rahaa kaikkien muiden kulujesi ja verojen jälkeen. Asuitpa sitten missä päin Suomea tahansa Paitsi jos asut vanhempiesi luona etkä maksa asumisestasi mitään...
10.35€ x7.5h=77.63€/pv 22pvx77.63€=1707€
1707€/kk tästä pois verot, auto, sähkö, vakuutukset,puhelin, netti ja ruoka. montako tonnia arvon duunarilla jää sijoittamiseen?
tiedustelee toinen duunari liiton, 12€/h palkalla.
Sehän tässä on se pointti että sijoittaminen on pitkäjänteistä säästämistä. Ei sellaista että pari vuotta pistetään tonneja kuukausittain vaan tosiaan esimerkiksi itse laitoin osaketilille 150€/kk ja esim jos sain veronpalautuksia niin ne aina myös eli summat aina olleet pieniä, ei todellakaan mitään tonneja. 10v jälkeen salkun arvo on 70t €. Olisi enemmänkin mutta ostimme asunnon johon pistin 30t. T. Pienituloinen joka ei tuhlaa mihinkään ylimääräiseen turhuuteen
Hankin omistusasunnon nuorena, asuin vain pari vuotta vuokralla. Siihen aikaan piti aina tulla vanhemmat takaajiksi tietylle osalle. Ihan tyhjästä aloitin, omilla palkkarahoilla maksoin lainan lyhennykset. Ja nyt kun tuosta on jo yli 20 vuotta (muutama kerta on asunto vaihtunut, aina toiseen omistusasuntoon, vähän isompaan), niin velkaa ei enää ole yhtään.
Olen IT-alalla, suht hyvä palkkainen, olen sijoittanut jo yli 10 pienen summan joka kuukausi rahastoihin, sekä ostanut jonkun verran osakkeita. Perin vuosi sitten vähän rahaa (n. 30 000 e) ja ostin sijoitusyksiön (jonka rahoitin siten, että osan maksoin noilla rahoille, osaan otin lainan). Nyt sitten saan vuokraa siitä sen verran, että saan sillä maksettua lainan lyhennyksen sekä yhtiövastikkeen ja jää n. 100 e ylimääräistäkin siitä. 10 vuoden päästä asunto on velaton, sitten pitää miettiä myykö sen pois vai mitä tekee.
Suosittelen rahastojen ottamista ja pieni summa kuukaudessa niihin, sitten aikaa myöden alkaa kertymään kivasti niihin, kun tulee ostettua erilaisina aikoina rahasto-osuuksia. Minulla on ollut viimeiset vuodet aina rahastot yhteensä plussalla aika reippaastikin (tällä hetkellä + 25%), kun ne eivät enää ole niin suhdanneherkkiä, kun olen noin monta vuotta ostellut niitä eri hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan, että sijoittamisella te vain revitte rahat duunareiden selkänahkasta. Duunareiden, joilla ei itsellään ole koskaan mahdollisuutta vaurastua tai edes unelmoida paremmasta työstä.
Duunari voi ihan itse ostaa sen firman osakkeita missä hän työskentelee jos yhtiö on pörssissä. Silloin työskentelet itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yksinkertaista liikaa. Olen duunari 10,35 €/h palkalla, elän vaatimatonta sinkkuelämää ja sijoitan satoja euroja kuussa.
Äläs nyt viitsi puijata. Tuollaisesta palkasta sinulle ei millään jää käteen sen vertaa, että pystyt sijoittamaan rahaa kaikkien muiden kulujesi ja verojen jälkeen. Asuitpa sitten missä päin Suomea tahansa Paitsi jos asut vanhempiesi luona etkä maksa asumisestasi mitään...
1707€/kk tästä pois verot, auto, sähkö, vakuutukset,puhelin, netti ja ruoka. montako tonnia arvon duunarilla jää sijoittamiseen?
tiedustelee toinen duunari liiton, 12€/h palkalla.
Olen eri kuin se jolle vastasit, mutta asun muuttotappiopaikkakunnalla pienessä yksiössä jonka vuokra on 300 €/kk. Syön halpaa kotiruokaa ja otan omat eväät töihin. Liikun kävellen ja pyörällä ja käyn vain harvoin missään maksullisissa aktiviteeteissa. Harrastan yhdistystoimintaa, ja jäsenmaksuihin menee muutama kymppi vuodessa. Toisaalta vastineeksi vapaaehtoistöistä saa erilaisia enemmän ja vähemmän rahanarvoisia etuja, joten katson jääväni voitolle. Mulle ei tuota mitään vaikeuksia elää 600-700 eurolla kuussa, sisältäen asumiskulut ja kaiken muun.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti perustella mielipidettäsi. Itselleni kyseinen aivopieru ei oikein aukea.
Sijottamalla pienet varat järkevästi hajautettuna. Ihan hyvältä käyrät näyttää koronasta huolimatta.
Ostamalla pienen asunnon (Helsingistä). Asumiskulut olivat pienet, ja asunto on nyt 20 vuoden jälkeen maksettu. Asunnon arvo on tuona aikana enemmän kuin tuplaantunut. Samaan aikaan olen säästänyt säännöllisesti pieniä summia rahastoihin. Alkuun tuotot olivat vaatimattomia, viime vuosina kun korkoa korolle -ilmiö on päässyt vaikuttamaan, vuodessa on tullut enemmän voittoa. Myös lapselle olen laittanut kuukausittain pienen summan rahastoon. Asumme pienesti, (isompaa asuntoa katsellaan) mutta muusta elämästä emme pihistele. Olen keskituloinen yhden lapsen yksinhuoltaja.
Kameran kanssa tulee heiluttua ympäriinsä esim. juhlissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mun sijoitukset on sun selkänahasta pois?
Minä teen kaikki likaiset suorittavat paskaduunit niihin firmoihin, joiden osakkeita sinä ostat tai muuten sijoitat niihin ja joista sitten nostat voitot omaan taskuusi. Ne firmat siis maksavat sinulle enemmän kuin minulle, vaikket tee käytännössä yhtään mitään rahojesi eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunari voi ihan itse ostaa sen firman osakkeita missä hän työskentelee jos yhtiö on pörssissä. Silloin työskentelet itsellesi.
Osakkeita ostamalla ja niiden tuotoilla elelemällä ei tule hyödyttäneeksi yhteiskuntaa yhtään mitenkään. Työkykyisen ihmisen tulee tehdä työtä elantonsa eteen, ei repiä sitä duunareiden selkänahasta ostelemalla osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mun sijoitukset on sun selkänahasta pois?
Minä teen kaikki likaiset suorittavat paskaduunit niihin firmoihin, joiden osakkeita sinä ostat tai muuten sijoitat niihin ja joista sitten nostat voitot omaan taskuusi. Ne firmat siis maksavat sinulle enemmän kuin minulle, vaikket tee käytännössä yhtään mitään rahojesi eteen.
Kyllä niiden rahojen eteen on paljon joutunut tekemään, että on sijoitettavaksi asti. Ne firmat ei maksa yhtään mitään jos ei ole pääomaa sijoitettuna. Toisaalta sinullakin on ollut täysin vastaava mahdollisuus opiskella ja hankkia sellainen ammatti kuin haluat. Lopeta valittaminen ja käytä se aika siihen, että teet asialle jotain jos tilanne ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakkeita ostamalla ja niiden tuotoilla elelemällä ei tule hyödyttäneeksi yhteiskuntaa yhtään mitenkään. Työkykyisen ihmisen tulee tehdä työtä elantonsa eteen, ei repiä sitä duunareiden selkänahasta ostelemalla osakkeita.
Taidat olla kansantalouden huippuasiantuntija. Millähän perusteella pääoman sijoittaminen ei hyödytä yhteiskuntaa? Voithan muuttaa Pohjois-Koreaan siellä ei sijoitella ja on malliesimerkki siitä miten siinä käy. Ehkä siitä kuitenkin jotain hyötyä saattaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tiedustelee toinen duunari liiton, 12€/h palkalla.Sehän tässä on se pointti että sijoittaminen on pitkäjänteistä säästämistä. Ei sellaista että pari vuotta pistetään tonneja kuukausittain vaan tosiaan esimerkiksi itse laitoin osaketilille 150€/kk ja esim jos sain veronpalautuksia niin ne aina myös eli summat aina olleet pieniä, ei todellakaan mitään tonneja. 10v jälkeen salkun arvo on 70t €. Olisi enemmänkin mutta ostimme asunnon johon pistin 30t. T. Pienituloinen joka ei tuhlaa mihinkään ylimääräiseen turhuuteen
miten sait tuosta laskelmasta +150€?
mä laskin ja lopputulos oli -320€
Vierailija kirjoitti:
Ei osta tätä. Palkkatyössä olen itsekin. Sen verran olen unelmieni eteen tehnyt etten jäänyt ekaan työpaikkaan vaan vaihdoin pari kertaa vuosikymmenten varrella parempaan.
Onlyfanssilla tienaa hyvin. Ei tarvi olla edes alastonkuvia. Ei tarvi näyttää naamaa.
Laittaa tissit esille tai pyllistää kameralle, julkaisee kuvia pari viikossa, kuukausihinnan ollessa 3-10 euron luokkaa tienaa abauttiarallaa 500-2000 euroa kuukaudessa. Sitten kun taas suosioo, voit lopettaa päivätyöt koska tienaat jo 5000 euroa kuukausi. #helppoa #halpaa #rahan #tekoa
Olen sivutoimisesti soittanut hanuria.
Lähinnä säästämällä, olen varsin pihi. Toisekseen sijoittamalla osakkeisiin. Vaan tärkein asia on tuo säästäminen. Ei elä kuten muutkin, vaan en välitä, jos jotkut säälivät "köyhyyttäni". Olen sillä tavalla vapaa sielu.
Perinnöllä ja sijoittamalla. Olen myös varakkaasta perheestä ja olen saanut ennakkoperintöä noin 100k
Perustin oman LVI-alan yrityksen. Pyöritin sitä 10 vuotta pikkuhiljaa toimintaa kasvattaen. Myin pois 13 miljoonalla kaksi vuotta sitten. Verottaja sai tästä sen 30 % mutta jotain jäi omaan käteenkin ja vähän toiseenkin käteen. Olen koulutukseltani LVI-teknikko eli duunarista seuraava. Myyntihetkellä tuntui, että olen jumalasta seuraava - ylöspäin. Nyt on syke vähän tasaantunut mutta on sitä vaan niin pirun mukava muistella. Kymmenen vuoden rypistys ja töitä jatkuvasti eikä paljon muuta ehtinytkään. Välillä v***tti armottomasti. Nyt alle nelikymppisenä on loppuelämä aikaa ottaa rennosti ja nautiskella.