Halpa ja hyvä äitienpäivälahja?
Rahat ovat vähissä ja pitäisi hommata äitienpäivälahja. Saisi maksaa max 20 eur. Ideoita?
Pokkari olisi periaatteessa jees mutta niitä olen aiemminkin ostanut joten ei nyt. Olisiko av-raadilla ideoita?
Ennen kuin haukutte pihiksi ja muutenkin epäkelvoksi mieheksi, kerron että olen viimeisen kolmen vuoden aikana ostanut vaimolle koruja ja kelloja äitienpäivä-, syntymä ja joululahjoiksi, ja saanut itse lahjoiksi epäkiinnostavia edullisia kirjoja ja sukkia, siis ei mitään yritystä oikeasti siltä suunnalta ole ostaa minulle hyvää lahjaa.
Tämän vuoksi en suostu tuntemaan syyllisyyttä huonosta lahjasta.
Suhde on ihan kunnossa muuten, tämä lahjomisasia ei vain tässä viime vuosina ole oikein toiminut sieltä tännepäin.
Kommentit (38)
Lapsen askartelema kortti. Tai jos lapsi keksii jotain mitä äidille ostaa?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:10"]
Kun kerran naisen "lahjat" ovat tuota tasoa, niin minun mielestäni ei tarvitse antaa mitään. Laita lapset askartelemaan kortti, Se riittää hyvin!
[/quote]
Minulle äitinä riittäisi hyvin se, että laitetaan lasten kanssa aamupala ja illallinen äidille (niin että äidin ei kerrankin tarvitse osallistua ruoan laittoon), kerätään ulkoa kimppu valkovuokkoja pöytään ja lapset askartelee kortin.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:15"]
pääsette leffaan tuolla rahalla, lapsi hoitoon ja itse karkaatte leffateatteriin. Anna puolisosi valita leffa, tarjoa popkornit. Oikeesti, leffa on pakoa arjesta :D
[/quote]
No voi jeesus... Minä en ikinä käy elokuvissa, ei vois vähempää kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:16"]
pääsette leffaan tuolla rahalla, lapsi hoitoon ja itse karkaatte leffateatteriin. Anna puolisosi valita leffa, tarjoa popkornit. Oikeesti, leffa on pakoa arjesta :D
[/quote]
[/quote]
Minä en juuri äitienpäivänä haluaisi miehen kanssa mihinkään kaksin (muuten kyllä lähtisin mielellään). Minusta äitienpäivä on erityisesti koko perheen juhla ja lasten mahdollisuus muistaa äitiä, haluaisin sen viettää koko perhe yhdessä. joskus muulloin sitten laatuaikaa miehen kanssa ilman lapsia.
t. 22
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:16"]
[/quote]
[/quote]
Minä en juuri äitienpäivänä haluaisi miehen kanssa mihinkään kaksin (muuten kyllä lähtisin mielellään). Minusta äitienpäivä on erityisesti koko perheen juhla ja lasten mahdollisuus muistaa äitiä, haluaisin sen viettää koko perhe yhdessä. joskus muulloin sitten laatuaikaa miehen kanssa ilman lapsia.
t. 22
[/quote]
no eihän sinne leffaan ole pakko äitienpäivänä mennä, voit ostaa liput äitienpäivä LAHJAKSI ja käyttää ne vaikka seuraavana päivänä, äly hoi.
Mä oon perinteisesti saanut aamupalan sänkyyn ja siinä kahvin uudesta muumimukista kun kerään niitä ja kukkakimpun, valkovuokkokimpun ja kortin jossa lapseni kerää kukkia mulle :) illalla viellä hieronnan. Meidän äitienpäivä menee sitten muuten isovanhemmilla käynneissä. Mä oon ainakin todella tyytyväinen meidän äitienpäivä perinteeseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Musta on vähän hassua, että oma mies ostaa vaimolleen äitienpäivälahjan. Mutta ei kait siinä jos jotain lapsesi äidille haluat antaa.
Minusta hyvä (ja ilmainen) lahja olisi esimerkiksi se, ettei vaimosi tarvitsisi tehdä yhtikäs mitään koko äitienpäivänä. Lisäksi olisi esim. selkä-, jalka- tai käsihierontaa ja muuta hemmottelua.
Minusta on myös outoa, että äitini mies ostaa tälle äitienpäivälahjan, jotenki ällöä. Mutta mies onkin "hieman" outo ajoittain. Näillä ei edes ole yhtäkään yhteistä lasta, eikä kummankaan lapset ole asuneet heidän kattonsa alla. Kaikki on aikuisia jo pitkään ollu. Miksi pitää?! Musta äitienpäivä lahjat on jokaisen OMALLE äidille tarkotettuja. (Toki jollain tapaa ymmärrän jos on ne yhteiset pienet lapset, mut siltikin vähän....njääh)
Eikö voi ostaa ihan muuten vaan jonain muuna päivänä lahjaa jos haluaa huomioida?
Halpaa ja hyvää eiole olemassakaan!
Mutta halpaa tai hyvää löytyykyllä...
Vaikka äitienpäivä menikinjo niin kyllä vastaavia tilanteita tulee eteen jatkossakin, yksi vaihtoehto olisi vaikka leipoa pullia tai jotain vastaavaa, jotain omatekoista siis!
Me ostettiin orvokkeja (tokmannilla 5€/7kpl) ja istutettiin ne nätisti kukkapenkkiin. Kaveriksi ostettiin pari pientä aurinkokennolla toimivaa pihavaloa kukkien sekaan. :) Hintaa lahjalle tuli noin. 20€. Ei haluttu ostaa turhaa materiaa pyörimään nurkkiin tai mitään nopeasti kuihtuvaa ruusukimppua.
Äitille personoitu etiketti vaikkapa skumppapullon kylkeen! Jos on pienempiä lapsia, niin ne voi tehdä hamahelmistä #1:n pullon kaulaan roikkumaan ja äiti voi ripustaa sen juhlapäivänä omaan kaulaan :) Nopea ja helppo askartelu, joka osoittaa että lahjaan on panostettu, skumppaa löytyy sitten monesta eri hintaluokasta. Askarteluohje löytyy täältä: https://youtu.be/ULL-QcgTqmc
Reippaasti yli budjetin menee tämä ehdotus, mutta esimerkiksi karikatyyrit.com sivulla on nyt äitienpäivä tarjous, missä kaikki karikatyyri piirrokset ovat puoleen hintaan! Sitä kautta tilasin pilakuvan äidistäni valmiina tauluna ja tuli todella nopeasti postiin noudettavaksi. Piirros oli myös erittäin onnistunut!
Pörrrrrösukat ja lähikaupan ruusukimppu
Keitä äidille kahvit ja vie kukkia. Ole läsnä, kuuntele ja ole kiinnostunut. Anna ajan pysähtyä.
Minun äitini kuoli pari vuotta sitten ja olen onnellinen että olin usein läsnä, juotiin kahvit, juteltiin mukavia. Nyt muistelen noita lämmöllä. Lahjoja en muista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mies ostaa hyvää kuohuviiniä ja kukkia ja tekee hyvät ruuat. Minä en ainakaan muuta kaipaa. Joskus on myös kakkua, mutta jollei ole, ei haittaa.
Montako vaimoa tällä "meidän miehellä" on? Syöttekö porukalla?
Vierailija kirjoitti:
Oliko siis kyseessä vaimosi vai äitisi?
Päivän nimi on Äitienpäivä, ei Oman Äitini Päivä.
Ruusukimppu, suklaata ja kaunis kortti.
Kun kerran naisen "lahjat" ovat tuota tasoa, niin minun mielestäni ei tarvitse antaa mitään. Laita lapset askartelemaan kortti, Se riittää hyvin!