Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonkohan mä masentunut?

Vierailija
12.05.2014 |

Mitään en saa tehtyä. Mikään ei kiinnosta. Paitsi että mä kirjotan koko ajan. En suinkaan mitään opiskeluihin liittyvää, vaan hömppää. Mua itkettää koko ajan, semmonen paino on tossa rinnalla. Mä en saa nukuttua öisin, ehkä jonkun 4-5 tuntia. Päivisin kyllä nukuttaa. Mikään ei tunnu miltään. Mä vaan söisin, nukkusin ja kirjottasin. Viini helpottaa oloa, sitä tulee juotua pari, kolme kertaa viikossa. Ahdistaa. En halua puhua kenellekään, muut ihmiset ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään. Oon tehny netissä testejä, ja ne näyttää että olisin masentunut.

Mitä jos mulla on masennus? Sittenhän mä vasta epäonnistunu olisinkin. Mä työskentelen mt-kuntoutujien parissa (nyt oon opintovapaalla), jos mä itte sairastun, niin onko vähän noloa?

Ja mä oon niin vihanenkin, huudan lapsellekin koko ajan. Ja sekin on yks epäonnistuminen lisää. En mä jaksa enää kohta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään olevani masentunut. Mikään ei tunnu miltään, päivät makaan sängyssä tuijotellen kattoon ja raahaudun ainoastaan ylös lähteäksi kouluun. En halua olla epäonnistuja. Testit osoittaa että olisin masentunut, mutta sitten on välillä ihan hyviäkin kausia. En halua puhua kenellekään ammattilaiselle sillä pelkää, että entä jos en olekaan masentunut vaan muuten vaan luuseri.

Vierailija
2/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 19:44"]Minäkin pelkään olevani masentunut. Mikään ei tunnu miltään, päivät makaan sängyssä tuijotellen kattoon ja raahaudun ainoastaan ylös lähteäksi kouluun. En halua olla epäonnistuja. Testit osoittaa että olisin masentunut, mutta sitten on välillä ihan hyviäkin kausia. En halua puhua kenellekään ammattilaiselle sillä pelkää, että entä jos en olekaan masentunut vaan muuten vaan luuseri.

[/quote]

No sama mulla. Hävettäis mennä esim. lääkäriin, jos se sitten vaan sanookin, että "otat nyt itteäs niskasta kiinni ja reipastut, senkin typerä, laiska lehmä." -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä puhumaan. Sieltähän vois saada vaikka vinkkejä miten alkaisi toipumaan. Kannattaa myös tarkistaa ruokavalio: d-vitamiinilisä, paljon c-vitamiinia, hedelmiä, hyviä rasvoja, kasviksia, vaaleaa lihaa/kalaa/kananmunaa, Ei hiilareita juurikaan (kasvisten ja hedelmien ei huomioida).

Jonkun tutkimuksen mukaan banaani auttaisi masennukseen. Kova usko ruokavalioon ja kävelyille metsään. Näillä vois koittaa aloittaa :) ennenku turvautuu lääkkeisiin..

Vierailija
4/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 19:44"]Minäkin pelkään olevani masentunut. Mikään ei tunnu miltään, päivät makaan sängyssä tuijotellen kattoon ja raahaudun ainoastaan ylös lähteäksi kouluun. En halua olla epäonnistuja. Testit osoittaa että olisin masentunut, mutta sitten on välillä ihan hyviäkin kausia. En halua puhua kenellekään ammattilaiselle sillä pelkää, että entä jos en olekaan masentunut vaan muuten vaan luuseri.

[/quote]

No sama mulla. Hävettäis mennä esim. lääkäriin, jos se sitten vaan sanookin, että "otat nyt itteäs niskasta kiinni ja reipastut, senkin typerä, laiska lehmä." -ap-

[/quote]

Tiedän että pitäisi puhua jollekkin ja huomaan että äitinikin alkaa olla välillä huolissaan, mutta kuolisin häpeään jos vaan todettaisiin että olen juurikin se laiska typerä lehmä.

Vierailija
5/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa masennukselta, ap ja 2. Masentuneet eivät ole aina alakuloisia ja "mikään ei tunnu miltään" on vahva masennuksen oire. Hakekaa apua, älkää vähätelkö masennusta - se ei parane sillä, vaikka positiivinen asenne onkin hyväksi. http://www.e-mielenterveys.fi/mielenterveyden-hairiot/masennus/masennuksen-hoito/

Vierailija
6/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kyllä ne ajatukset kuolemasta on tuttuja, usein sitä miettii kuinka helppoa olisi olla kuollut. Ja pahinta on että periaatteessa kaikki on hyvin ainakin ulkoisesti, mutta sisältä olen aivan tyhjä. Ahdistaa.

-2

Vierailija
7/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi sopiva tilaisuus päästä juttelemaan kouluterkalle, mutta en tiedä pystynkö siihen.

-yksinpuhelija 2

Vierailija
9/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näitä viestejä saa lukea tämäntästä. Lähes päivittäin. Tämä aika on hyvin masentavaa. Nykyajan yhteiskunta on kulutusyhteiskunta, joka kuluttaa eniten ihmistä. Ihmiset palaa loppuun tässä prässissä. Kaikki ei kestä. Raamattukin jo ennusti, että on tuleva tälläinen aika ja sitä me parhaillaan elämme. Mutta Raamattu sanoo myös, että Herra on siinä ajassa yksin korkea.

Todellinen apu tulee ainoastaan ylhäältä. Muistakaa rukoilla!

J-P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan