Ympäristötietoisuuden tutkimus--> Joko teille on tullut kutsu?
Minulle tuli sähköpostiin kutsu ympäristötietoisuuden tutkimukseen tämmöistä yritykseltä Planeteo Research Group. Kutsussa on mainittu että saan valita minkä hotellin tahansa ja yöpyä siinä ilmaiseksi 3 vuorokautta. Ainut mistä maksan on hotellilla syömättä ateriat ja kustantaa myös minulle lähetetyn kutsun postimaksun. Haluankin kysyä onko teille muille tullut samaa kutsua ja onko se luotettava?
Ap
Kommentit (75)
Korjaan pitää siis maksaa etukäteen netissä 24,50, että saa edun. Mutta kuten keskusteluissa on aiemmin tullut ilmi, ne hotellit voi olla missä päin Eurooppaa tahansa ja ruoat pitää maksaa itse. Joten päätin hyljätä tarjouksen, minä en ota riskiä.
Samoin mulle tuli äsken sama viesti. Epäilin heti huijaukseksi. Laitanpa heti roskiin.
Hei,
Sain tänään samanlaisen kutsun mielipidekyselyyn. Kieli oli huonoa, joten en uskaltanut klikata sitä auki. Vaikea uskoa, että Euroopan unioni lähettäisi satunnaisesti kyselyjä sähköpostiosoitteisiin- ne olisivat silloin postiosoitteisiin. Hotellilahjakortti kuulostaa myös vähän erikoiselta- ja että lähetyskulut maksavat. Olisiko jollain muulla enemmän tietoa asiasta? Peppi
Sain myös ja pariin kertaan. Täytin ja luin ehdot, lähetin ja siinä kohtaa kun pyydettiin luottokortin numeroa ja 24 euroa ja risat niin tiesin jo, että huijausta. Taidan lähettää sen poliisille ja iltapäivälehtiin. Kyllä siihen joku menee.
Myös minulle tuli viesti tänään. En aio osallistua, mutta ne jotka ovat osallistuneet ja maksaneet, olisi mielenkiintoista kuulla miten kävi!
Sain saman kutsun ja laitoin roskiin. Eikö tässä ole ihan se huijauksen peruskuvio? Pyydetään jollain verukkeella pikkuinen summa rahaa, jota sitten tulee minkä tulee ja sitten lähdetään lipettiin. Eihän siinä ole oikein mitään täsmällistä tietoa esim. tutkimuksen tilaavasta instanssistakaan. Että joku huvikseen tekisi tällaista "tutkimusta" itselleen ja lahjoittelisi hotelliöitä?
Sain saman kutsun ja laitoin roskiin. Eikö tässä ole ihan se huijauksen peruskuvio? Pyydetään jollain verukkeella pikkuinen summa rahaa, jota sitten tulee minkä tulee ja sitten lähdetään lipettiin. Eihän siinä ole oikein mitään täsmällistä tietoa esim. tutkimuksen tilaavasta instanssistakaan. Että joku huvikseen tekisi tällaista "tutkimusta" itselleen ja lahjoittelisi hotelliöitä?
Huijausta on koko viesti!! Valitettavasti itse lankesin siihen ja tuo 24,50 meni huijareille. ÄLÄKÄÄ SIIS VASTATKO!!
On tullut ja vastailikin kyllä. Muutta sitä lahjakorttia ei vaan ple saapunut. Oliko suuri huijas taas.
Tätä viestiä on liikkeellä vielä marraskuussakin. Pikkupräntillä mainitaan lopussa, että ' Lahjakortin tarjoavan majoituksen ainoat kustannukset ovat ruoka annokset, jotka maksetaan hotelliin saapuessa. '
Tossa on siis koira haudattuna. Selkokielellä: Hotellin ainoa kuluerä ovat ruoka-annokset, jotka maksat itse hotelliin saapuessasi? Tai sitten jotain ihan muuta alkuperäiskielellä.
Joo, mullekin tuli just tämä, en mennyt halpaan:D
Sain viestin, poistin pikimmiten....
Vastasin ja maksoin (PayPal), kun kukaan muu ei ole tunnustanut. Katsotaan, mitä tuolla rahalla saa...
Johonkin noita kohdemaista menen kuitenkin lomalle, joten tappio ei ole suuri, kun sen tiedostaa etukäteen.
Minulle tuli myös ja tuo eurorestin hotellien shekki myös! Että en tiedä onko huijausta,kait tietää vasta,kun on varaamassa hotellia.
Sama juttu. Alkaa epäilys heräämään, kun pitää maksaa lahjakortti netissä ilmaiseksi. Minuakin alkoi epäilyttämään kovasti.