Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ympäristötietoisuuden tutkimus--> Joko teille on tullut kutsu?

Vierailija
04.05.2014 |

Minulle tuli sähköpostiin kutsu ympäristötietoisuuden tutkimukseen tämmöistä yritykseltä Planeteo Research Group. Kutsussa on mainittu että saan valita minkä hotellin tahansa ja yöpyä siinä ilmaiseksi 3 vuorokautta. Ainut mistä maksan on hotellilla syömättä ateriat ja kustantaa myös minulle lähetetyn kutsun postimaksun. Haluankin kysyä onko teille muille tullut samaa kutsua ja onko se luotettava? 

Ap

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et oo oikein jäljillä! Ei sitä 24:ää euroa etukäteen olisi tarvinnut bungaa. Olis tullu kai voutserin kanssa?

Vierailija
42/75 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaus. Google Katleena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa harhaanjohtavaan ympäristökyselyyn netissä
29.5.2014 12:43

Sähköposteihin muun muassa Kaakkois-Suomessa on viime aikoina tullut epäilyttävä viesti meneillään olevasta ympäristökyselystä. Viestissä luvataan kyselyyn vastanneille kolmen vuorokauden lahjakortti kahdelle hengelle Eurorest-ketjun hotelleihin. Ympäristöaiheisiin kysymyksiin vastaamisen kerrotaan vievän kolme minuuttia.

Kyselyn toteuttaa nettisivujen mukaan Planeteo Research Group. Meneillään kerrotaan olevan ”Euroopan Unionin asukkaiden Ympäristötietoisuuden Tutkimuksen IV Painoksen” -kyselyn.

Nettisivujen epäselviä ohjeita ja määräyksiä tarkemmin tutkimalla käy ilmi, että lahjakortin saadakseen on kyselyn yhteydessä maksettava 24,50 euroa emissiota ja postituskuluja. Maksun voi tehdä luottokortilla tai PayPal-systeemillä.

Eikä siinä vielä kaikki. Lahjakorttia voi käyttää vain, mikäli varauksen yhteydessä maksaa hotellille ruokailumaksun. Lähimmät Eurorest-ketjun hotellit löytyvät Saksasta. Koeklikkaus yhden mukana olevan hotellin nettisivuille kertoi ateriamaksun lahjakortin käyttäjiltä olevan 35 euroa henkilöä kohden vuorokaudessa.

Euroopan kuluttajakeskuksen lakimies Saila Kivimäki kehottaa välttämään kyselyyn osallistumista. Hänen mukaansa sivustot johtavat asiakasta harhaan monin tavoin.

Vierailija
44/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemuksia, käykö postista tullut lahjashekki johonkin Eurorestin hotelliin? Se näytti kovinkin luotettavalta hologrammeineen kaikkineen, vaikka tietysti epäilenkin taitavaa huijausta.

Vierailija
45/75 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOM: 

Watch out!

As we have since indicated / inside users, they no voucher was delivered despite payment of the sum of money; from the receipt of payment the seller / inside were no longer available, according to user / inside-information.

EI TULE HOTELLIÖITÄ.

Vierailija
46/75 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syömät ateriat hotellilla. Kännykällä laitoin viestin.

Ap

Vierailija
47/75 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

pistä ihmeessä poliisille tutkittavaksi! Ja iltapäivälehtiin myös. Ei kannata antaa tällaisten huijausten jatkua. Ensin kolahti minuunkin, kun on sydäntä lähellä oleva asia, mutta sitten alkoi tuntua huijaukselta, ja valitettavasti monet saattavat lähteä siihen hyvätahtoisesti.

Vierailija
48/75 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kysymysmerkkejä se galluppi jätti, ei mitään tietoa, missä näitä hotelleja sijaitsee ja miksi pitää maksaa etukäteen jo  kortin tilausvaiheessa.

nim. Ihmettelevä.

Vierailija
49/75 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle myös tuli. ensin täytin kyselyn ja siinä vaiheessa kun ois pitänyt maksaa niin, deletoin  viestin.Ilmiselvä huijaus. 

Vierailija
50/75 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kortin tilaamisen kesken, kyllä hintaa olisi tullut " ilmaiselle " hotellilomalle, jos joutuu peräti Saksaan asti menemään.

Vierailija
53/75 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Oheinen pienellä printattu teksti viesti lopussa paljasti, ettei tämä voinut olla todellista. Mikäs lahjakortti se sellainen on, josta maksetaan??

Lahjakortin valmistamisesta ja postitoimituksesta edellä ilmoitettuun osoitteeseen peritään lisämaksu. Lahjakortin tarjoavan majoituksen ainoat kustannukset ovat ruoka annokset, jotka maksetaan hotelliin saapuessa.

Vierailija
54/75 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viestin, vastasin ja maksoin kulut. Seuraavalla viikolla tuli voucher ja kävin katsomassa hotelleja. Sieltä löytyi todella upea hotelli elokuun Euroopan matkalle. Jos olisitte lukenut viestin alaosassa olevan tekstin, ei voucherin toimitusmaksu voinut tulla yllätyksenä. Eikä missään luvattu että hotelli olisi Suomessa! Ja olen varma että useimmat kirjoittajat ja epäilijät tekevät ostoksia netin muutenkin mutta onhan se hyvä olla varovainen. Tein myös viestistä ilmoituksen poliisille koska halusin varmistua viestin oikeellisuudesta mutta ei ole poliisilla ollut aikaa vastata.

Vierailija
55/75 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sinunkin tarkistaa suomenkielen kirjoittaminen ja etenkin yhdyssanat? 

Vierailija
56/75 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sähköpostiin tuli aivan samanlainen tarjous, jos se pitää paikkansa en tiedä. Vastasin kuitenkin kysymyksiin, en tiedä missä se kuviteltu juoni olisi piilossa. Ismo

Vierailija
57/75 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan! Älä ihmeessä maksa mitään! -J

Vierailija
58/75 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kutsu, ja että olisin voittanut 3 tai 7 yön hotelli majoituksen. Mutta pitää maksaa pyöreästi 25,00 euroa. Että saan postissa lahjakortin. En voinut mennä siinä eteenpäin. Ja ajattelin, että se ei oo rehellistä mielestäni.

Vierailija
59/75 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain spammiin pari tuollaista ja vältin avaamasta. Ei kukaan anna muutaman minuutin kyselystä enempää kuin euron. Noissa on aina ollut se pointti, että kun minun pitäisi saada jotain, niin se asia kääntyy sellaiseksi, että minun pitää maksaa!! Näinhän se ei saa mennä, ei senttiäkään huijareille! Jos Sinä alat olla maksumies, niin kavahda näitä. Kyllä se on tuo tarjouksen tekijä, joka ensin maksaa et Sinä!

Vierailija
60/75 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään. Mietin kanssa onko luotettava, kun pitäs maksaa. Aion nyt tutkia asiaa ja ilmoitan sitten poliisille jos epäilen jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi