Ympäristötietoisuuden tutkimus--> Joko teille on tullut kutsu?
Minulle tuli sähköpostiin kutsu ympäristötietoisuuden tutkimukseen tämmöistä yritykseltä Planeteo Research Group. Kutsussa on mainittu että saan valita minkä hotellin tahansa ja yöpyä siinä ilmaiseksi 3 vuorokautta. Ainut mistä maksan on hotellilla syömättä ateriat ja kustantaa myös minulle lähetetyn kutsun postimaksun. Haluankin kysyä onko teille muille tullut samaa kutsua ja onko se luotettava?
Ap
Kommentit (75)
Rn löytänyt Planeteo Research Group- nimistä tutkimusyritystä eikä tuolla hotelliketjulla ole jotelleja Suomessa. Huijausviesti, älä ota yhteyttä.Linkistä saa viruksen tai vähintään menetät rahat, kun tuo lahjakortin postitus on maksullista ...
Tänään sain tuon viestin. Katsoin Googlesta. Löytyi mm espanjan, puolan, hollannin ja saksankielisiä sivustoja joissa oli kuvia tuosta ilmoituksesta ja keskusteluketjuja. Vaikka en erityisesti osaakaan em. kieliä, kävi selväksi että kyseessä on HUIJAUS. Lähettämällä 24,50€ joku saa aimo läjän rahaa ja tuhannet lähettäjät jäävät odottelemaan hotelliöitään, televisioitaan, tablettejaan ym mitä on luvattu vastineeksi.
Täytin tohkeissaan tutkimuksen ja siirryin seuraavaan vaiheeseen eli tietojen täyttämiseen. Rupesin empimään tuota 24,50 eminssio maksua ja googletin sitten nuo eurohostelssit hotellit olivat kaikki euroopassa ja lähinmät kaiketi niinkin lähellä kuin Saksassa.
Minulle viesti on jo tullut kahdesti samaan sähköpostiin. Vakuuttava viesti ja iskee omaan kiinnostusalueeseeni, mutta haisee pahasti huijaukselta. Laitoin lähettäjän estolistalle ja positin viestit.
Minulle tuli samanlainen viesti ja loppujen lopuksi 3 vrk lisäksi tuli mahdollisuus 7 vrk lomaan hotellissa. Siinä vaiheessa rupesi epäillyttämään. Eli postmaksun ( 24 eur ) hinnalla 7 vrk hotellissa??? En maksanut luottokortilla, vaikka osallistuin kyselyyn. Mikähän tämä homma oikein on??? Luonnonsuojelun nojalla jotain outoa!!!???
Minäkin sain viestin ja just täytin sen siihen asti, kunnes tuli kohta "Lue ennen kun vastaanotat lahjakortin". Ja onneksi luin, koska teksti oli varsinaista sekamelskaa ja herätti huomaamaan, että huijaustahan tämä.
Itselleni on kans tullut tuo viesti jo useampaan kertaan. Huomasin jo ensimmäisessä viestissä, että kyseessä taitaa olla huijaus koska siinä oli kirjoitusvirheitä, esim.
Miten Lahjakortti saadaan ja käytetään?
Kyselyn täyttämisen jälkeen täytä lahjakortin tilauslomake, joka lähetetään postitse antamaasi osoitteeseen. Lahjakortin vastaanottamisen jälkeen sinun tulee valita hotelliluettelosta hotelli, tehdä majoitusvaraus, ja saapumispäivänä näyttää lahjakorttia reseptissä, jotta saisit yöpyä hotellissa maksutta. Lahjakortti on voimassa 6 kuukauden ajan ja tämän jälkeen ei sitä enää hyväksytä.
Ensimmäisen viestin jälkeen laitoin Unregisteriä jotta pääsisin pois postituslistalta.
Eiköhän tänään ollut tullut sitten toista kautta sama viesti ja sinä ei enää ollut edes mahdollisuuttakaan poistua postituslistalta. Estoon meni.
Sain sähköpostiini saman kutsun. Tarjous tuntuu vähän epäluotettavalta. Katselin verkosta Eurorest hotelleja. Niitä ei ole kovin paljon, enkä tiedä tulisiko sinne sitten lähdetyksi. Suomessa ei ollut yhtään.
Eurorest hotelleja on kyllä paljon ympäri eurooppaa. Se jäi tässä ihmetyttämään,kun sain tuon hotellishekin,että,jos olisi huijausta,miksi vaivautua lähettämään tuo shekki?! Yleensähän huijarit,jotka kalstavat vain rahaa,tai luottoorttinuimeroita,niin sen jälkeen niistä ei kuulu yhtään mitään?!
Ikävä kyllä sorruin tähän tutkimukseen ja laitoin maksun Paypallista, hotellishekkejä ei ole vielä tullut ja aloin epäillä huijausta mutta jotenkin kun siellä oli maksu Paypallin kautta tuntui luotettavalta, tarvii laittaa Paypallille tietoa että kuinka sen kautta voi huijarit toimia....katsotaan nyt tuleeko 7 vuorokauden hotellishekkejä, no 24.50 mahdollisesta viikon hotelliasumisesta ei ole paljoo...
Huh, sama vika, sain sen ja kuulosti epäilyttävälle. Klikkasin vain, että näkyy kunnolla, mutten klikannut osallistumiseen. Alkoi heti epäilyttää, kun oli alhaalla pieni präntti, että maksaa vain lähetyksen ja ruoat. Miksi lahja maksaisi edes lähetyskulut, jos hieman suurempi. Ja anonyymi ja sitten omaan osoitteeseen lähettää? Tosi anonyymi....Ja nykyaikana voisivat lähettää mailitse hotellivaraukset eikä postitse...joopa.
Täytin kyselyn,sain 7 vrk:n majoituksen,hotellin ja maan voi valita tietenkin itse.Minäkin kyllä pidin asiaa outona,mutta maksoin.
Sain perjantaina kirjeen,eurorest shekin 7:ksi päiväksi.Olen hakenut tietoa eurorest hotelleista ja löytyyhän sitä paljonkin,tosin vain yhden suomenkielisen sivun löysin.Ruuasta täytyy maksaa ja aika kalliita oli hinnat.Muutoin asiakkaiden arvostelut olivat hyviä.Yritin kartasta selvittää,millä alueella Ranskaa siellä olevat hotellit ovat...onkohan ne keskellä ei mitään.
Laitan lisätietoa heti kun olen saanut soitettua muutaman puhelun huomenna.
Älkää menkö tähän lankaan, samasta "kyselystä" valitellaan ympäri Eurooppaa netissä. Menetätte vain rahanne.
Ihan vaan kaikille epäilijöille tiedoksi, että tuo ei ole huijausta. Minulle tuli 3 yön shekin sijaan 7 yön lahjashekki. Valitsin listalta Hotel Club Lunan ja otin yhteyttä hotelliin. Pyysivät shekissä ilmenneen turvakoodin ja sain varattua ilmaiseksi huoneen 2 hengelle. Nyt Barcelonasta kotiutuneena, kaikki meni ongelmitta..
Niin minäkin ajattelin mutta sitten näin Eurorestin kotisivuilta että yöpyminen näissä hotelleissa on muutenkin ilmaista MUTTA HUOM: Pakko maksaa ruoasta 50:- Euroa päivässä!
Niin minäkin ajattelin mutta sitten näin Eurorestin kotisivuilta että yöpyminen näissä hotelleissa on muutenkin ilmaista!
MUTTA HUOM: Pakko maksaa ruoasta 50:- Euroa päivässä!
Minä tyhmänä en katsonut ensin että missä niitä hotelleja on, ja sitten kun katsoin lähemmin huomasin että yöpyminen näissä hotelleissa on muutenkin ilmaista mutta on pakko maksaa € 50:- ruuasta joka päivä! Jos se tuntuu mielekkäältä, miksei, mutta...
Kiitos samoin, niin vastasin minäkin ja maksoin luottokortilla.
PayPal vaan tuntui niin luotettavalta kanavalta.
Sen siitä saa kun on herkkäuskoinen, ensimmäinen ja viimeinen kerta.
Tulin vahvasti ajtukseen, että HUIJAUSHAN tämä on ja suljin ko.luottokorttini.
Terveisin YX-hölmö muiden lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:06"]
Niin minäkin ajattelin mutta sitten näin Eurorestin kotisivuilta että yöpyminen näissä hotelleissa on muutenkin ilmaista!
MUTTA HUOM: Pakko maksaa ruoasta 50:- Euroa päivässä!
[/quote]
Et vissiin huomannut, että se ei ole joka hotellissa 50€? Hinnat vaihtelee.
Up