Ympäristötietoisuuden tutkimus--> Joko teille on tullut kutsu?
Minulle tuli sähköpostiin kutsu ympäristötietoisuuden tutkimukseen tämmöistä yritykseltä Planeteo Research Group. Kutsussa on mainittu että saan valita minkä hotellin tahansa ja yöpyä siinä ilmaiseksi 3 vuorokautta. Ainut mistä maksan on hotellilla syömättä ateriat ja kustantaa myös minulle lähetetyn kutsun postimaksun. Haluankin kysyä onko teille muille tullut samaa kutsua ja onko se luotettava?
Ap
Kommentit (75)
Mitä, jos vastasi kyselyyn vain. Siis ei mitään maksuja tehnyt? Tuleeko tästä ongelmia?
Vastasin kyselyyn.. ja maksoin sem 24 euroa..sitten sain tietää että se onkin huuhaa juttu ... mutta kappas kummaa... lahjakortti tuli postissa ja todella nopeaa vauhtia
Hei, en usko, että on luotettava. Olen vastannut ja maksanut ja odottelen jo varmasti neljättä kuukautta hotellishekkejä. Uskon että on huijaus mutta minne tästä ilmoittaa????
Käsitttämätöntä, mitä kaikkea ihmiset uskovat ja vielä lähettelevät rahojakin, kun joku vain keksii pyytää. Minulle on tullut ainakin kolmeen kertaan "ympäristökysely", ei ole tullut mieleenkään lähettää rahojani huijareille. Ja miehelle tuli vasta pari päivää sitten "nigerialaiskirje" ihan etanapostissa; kaukainen sukulaisesi Aston XX on kuollut ja miljoonien perinnön saadaksesi sinun tulee ensin maksaa... Joo, mies ei maksanut. Hyvät naurut saatiin siitäkin kirjeestä!
googlaa Planeteo Research Group, ei taida olla. Ei tuollaisia palkkioita makseta yhden lomakkeen täytöstä. Ihmettelen mikä kyselyn pointti on, siis mitä hyötyä siitä koituu jollekulle.
Sain kutsun ja hämmästyin, voiko tutkimukseen vastaamisesta saada 3 vrk:n hotelliyöpymisen. Se vielä nousi 7 vrk:een.
En antanut luottokortin tietoja.
Liisa
On tullut parikin tuollaista mailia. ROskapostiin ja delete.
Eikä kannata klikata sitä "poistu listalta" -linkkiä, sekin on perustekniikka, jolla varmistat sähköpostiosoitteesi toimivuuden.
Onneksi suomen kieli on maailmalla sen verran huonosti osattua, että räikeät kirjoitusvirheet paljastavat huijausviestit lukijalle nopeasti.
Huijaushan tuo, niin kuin yleensä kaikki, joissa saa ilmaiseksi jotakin. Huonolla suomenkielellä kirjoitettu, poistin molemmat viestit avaamatta linkkejä.
Ja mitkään ehdot, mitä pitiä hyväksyä, ei myöskään auennut. Onneksi tajusin ennen maksua. Tosin yksi hyvä keino on välttyä huijauksilta, kun ei ole luottokorttia. Eipä voi maksaa.
Spämmi, joka ujuttaa viruksen sun koneelle. ÄLÄ KLIKKAA!!!
Sain kutsun 20.5 2014, lähetin viestin kopion heti poliisille. Mielestäni on kysymyksessä HUIJAUS. Jo virheet Suomen kielessä kertovat taustasta, maksu ym. tiedot lopussa pienellä, lisäksi tuntemattomat toimijat.
Samperi! Epäilin juttua, mutta maksoin kuitenkin 24,50 €! Olisi pitänyt tutustua näihin kirjoituksiin ennen suostumista.
Siis oikeasti, miten joku voi uskoa tällaisia? Ettekö te huomaa, että kieli on huonoa? Jos olisi oikeasti tullut EU:sta, siellä on kyllä ammattaimaisia suomen kielen taitajia. Lisäksi jos on kysely ja siitä saa palkkion, ei tietenkään pidä itse joutua maksamaan yhtään mitään.
Kaikkein idioottimaisinta oli kuitenkin tuo maininta, että kun saa lahjakortin, pitää tehdä varaus hotelliin ja vasta kun on paikan päällä, pitää antaa lahjakortti. Mikä takaa sen, että lahjakortti on validi ylipäätään? Siellähän seisot hotellin aulassa arvoton lappunen kädessäsi ja respassa nauravat kippurassa.
Ihan yksinkertainen sääntö kaikille teille, jotka tähän halpaan olette menneet: ÄLÄ KOSKAAN MAKSA YHTÄÄN MITÄÄN KENELLEKÄÄN TUNTEMATTOMALLE!
Suoraan roskiin laitoin alhaalla lukee pienellä mitä tulee maksamaan.
Sain yöpymisshekin Osoitteesta:
50-458 Wroclaw 52
poczt.nr 2868.tel
Kirje oli leimattu Puolassa
Moi kyllä sain. Vastasin ja kun tuli lahjakortin lunastaminen vuoroon hylkäsi kaikki tiedot!!!!
Se on puhdas huijaus, katso artikkeli Kouvolan sanomista