Läskien haukkujat...
Epäilen, että suuri osa Suomen lihavista on lihavia samasta syystä kuin minä eli lääkkeiden käytön johdosta. Esim. psykoosi- ja masennuslääkkeet ovat aika yleisiä (vuonna 2011 400 000 suomalaista söi masennuslääkkeitä). Minä syön niitä, koska lapsuuteni oli kurja ja nykyisyyteni on kurja. Ja koska pysyn työkykyisenä niiden kanssa enkä käyttäydy oudosti. Mietin vaan, miten läpeensä paska sellaisen ihmisen pitää olla, joka itse on hyväosainen, terve ja hoikka ja jatkuvalla syötöllä täällä arvostelee ylipainoisia. Minäkin olin ennen laiha! Se oli helppoa, kun oli terve eikä ollut lääkkeitä! Voin vannoa, että ette tiedä mitään siitä, millaista taistelua ylipainoiset käyvät. Olette vain h-y-v-ä-o-s-a-i-s-i-a, jotka kehtaavat nälviä niitä, jotka saivat huonommat kortit.
Kommentit (197)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:02"]Aika kurjalta ja onnettomalta elämä vaikuttaa jos päivässä on aikaa vihata muita heidän painoindeksinsä perusteella.Ihan riippumatta siitä miten hyvässä tai huonossa kunnossa itse on.
[/quote]
no sano kuka vihaa...oletko lukutaidoton
[/quote]
"On hyvin aikaa vihata läskejä hahaaa"
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:00"]
Nyt se läski sekos. :D
[/quote]
Ei, ihan täällä järjissään ollaan. Toisin kuin siellä toisessä päässä, niin kuin koko tämä ketju osoittaa. :)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:02"]Aika kurjalta ja onnettomalta elämä vaikuttaa jos päivässä on aikaa vihata muita heidän painoindeksinsä perusteella.Ihan riippumatta siitä miten hyvässä tai huonossa kunnossa itse on.
[/quote]
no sano kuka vihaa...oletko lukutaidoton
[/quote]
No hei, lue itse tätä ketjua, jos lukea osaat. Kyllä täällä vihataan niin maan perusteellisesti. :D
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 22:50"]
Kaikki kunnioitus maailmassa niille ylipainoisille jotka hakevat apua ja tulevat hyvällä asenteella treeneihin, koska itse haluavat, ovat itse päättäneet ja ovat valmiita kovaan duuniin, hikeen ja kyyneliin. Edelleen sairasta olisi vihata ylipainoisia, en siis vihaa. On vaan vitun tyhmää keksiä syitä kun vois keksiä samaan tahtiin syitä miks tekis asioille jotain. Tämä pätee myös muuhun esim koulutukseen, työhön ja muuhun elämässä. Olet just niin hyvä äiti kun haluat / yrität olla, olet menestyvä omassa työssäsi on se mitä hyvänsä jos itse päätät niin ja teet kaikkesi. Kukaan ei hauku sellaisia jotka antavat 110%,kaikkensa vaikka joskus epäonnistuisi mut lusmuilijoita kylläkin
[/quote]
kun yleistää ja haukkuu läskejä laiskoiksi tms. haukkuu kaikkia läskejä. niitäkin jotka yrrittävät tai ovat sairaita ja haluaisivat parantua. koska jos on läski ja kuulee sinun haukkuvan läskejä niin ajattelee että noin tuo minustakin ajattelee. vaikka haukkuja ei mitenkään voi muutenkaan tietää mitä joku ihminen käy läpi elämässään. haukkuminen on itsessään jo ihan naurettavaa.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:13"]
[/quote]
Ei, ihan täällä järjissään ollaan. Toisin kuin siellä toisessä päässä, niin kuin koko tämä ketju osoittaa. :)
[/quote]
Jooo....niin osoittaa joo....lukutaito ja luetun ymmärrys siis edelleen hakusessa? :D Otahan ne lihottavat lääkkeet jo niin pääset "darling" nukkumaan <3
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:18"]
Jooo....niin osoittaa joo....lukutaito ja luetun ymmärrys siis edelleen hakusessa? :D Otahan ne lihottavat lääkkeet jo niin pääset "darling" nukkumaan <3
[/quote]
En minä syö lääkkeitä, minä olen terve. Toisin kuin sinä - sinä olet päästäsi vialla. :D :D
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 22:54"]Tottakai hyvään kuntoon pääseminen on työn takana, mutta jos on kunnolla ylipainoinen niin se elämänmuutos minkä laihtuminen vaatii on vaikeaa. Josset ymmärrä sitä työssäsi niin et voi olla kovin hyvä motivoimaan ihmisiä.
Ja kukaan ei ole haukkunut sinua siitä että pidät itsestäsi huolta, sehän on se ihanne tilanne. Joillakin elämä on vaan joskus lähtenyt toiseen suuntaan syystä tai toisesta ja sitten lohtua haetaan niistä huonoista pinttyneistä tavoista.
Kukaan ei väitä että lihava on jotenkin parempi läheisilleen kuin laiha, ihan ihmisestähän se on kiinni millainen äiti esimerkiksi on ja ainahan se on parempi olla terve.
Ihmeen henkilökohtaisesti otat toisten lihavuuden. Sinulta puuttuu kai kyky nähdä muiden tilanteita heidän perspektiivistään, koittaa ymmärtää jotta voisit sitten auttaa parhaasi mukaan. Ymmärtäminen ei tarkoita sitä että pitäisi jotenkin kannustaa jatkamaan huonoja tapoja, vaan näyttää miten niitä voisi arjen paineissa muokata ja jaksaa siten paremmin. Laittaa pieniä tavoitteita siihen matkalle kohti sitä suurta tavoitetta ja kannustaa kun ne pienet tavoitteet toteutuu. Nimittäin jos on liian ankara itselleen ja vaatii heti liikaa niin aika monella loppuu laihdutus ja kuntoremppa siihen.
[/quote]
nimenomaan osaan kannustaa ja kuunnella ja kuuntelenkin ne syyt miksi on esim lihava mutta tekosyiden latelu siinä ei enää auta. Yhdessä mietitään missä vika miksi toimii niin ja sitten tehdään asioille jotain. Liian usein vaan näkee sen että tullaan, ollaan intopinkeenä ja aktiivisia, laaditaan listoja ja suunnitellaan. Sitten ei huvitakaan perutaan treenejä, valehdellaan flunssaa, mahatautia yms. Miksi? Se on itsensä kusettamista. Minähän saan palkkani tulee tai ei ja onnistuu tai ei, mut olen siellä sitä varten et onnistuis ja sillon turhauttaa paska asenne ja valehtelu ja laiskuus. Kuten sanoin tsemppaan tasantarkkaan ja oon ymmärtäväinen jos näen pientäkin effortia ja halua...mut en jaksa tuhlata aikaa jos toinen vaan pelleilee
[/quote]
Sinä et näe niiden "tekosyiden" taakse, pitäisi olla tosiaan vähän sellaista psykologista silmää ja ymmärrystä. Ei ihminen aina pysty kaikkeen mitä haluaisi. Ja sun näkemys on aika kapea, jos perustat sen vain siihen minkälaisia asiakkaita sulla käy, mites ne kaikki muut läskit jotka eivät sun asiakkaaksi koskaan tule, valehtelemaan ja keksimään tekosyitä?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:08"]no ihan vaan viestiesi perusteella täällä niin en haluaisi sinua pt:kseni. yleistät ihan hemmetisti, sinun negatiiviset kokemukset = kaikki ylipainoiset ihmiset. ja sitten vielä jotenkin marmatat että sinua sorsitaan kun olet hyvässä kunnossa...
[/quote]
öö marmatan ei mua oo kukaan sorsinut. Tais olla toinen henkilö? En koe et olis sorsittu
Lihoin eräitä lääkkeitä syödessäni siten, että hoikasta muutuin 70 kiloiseksi (165cm). Treenasin ihan hulluna, jotta laihtuisin. Ruokahaluni oli kuitenkin valtava. Kun lopetin lääkkeet, laihduin kolmessa kuukaudessa 15 kiloa. Jos paino olisi ollut silkkaa läskiä, ei tahti voisi olla noin nopea. Jotain kohottavaa niissä lääkkeissä muutakin oli, tiedä sitten mitä.
Jep, psykologista silmää tuolla yhdellä ämmällä ei ainakaan ole...
AiniinmutseonkinNIINonnellinen. :)
Ja hei, ei aikuiset ihmiset voi tapella kun kakarat. Pysykää asiassa.
Ja hei, ei aikuiset ihmiset voi tapella kun kakarat. Pysykää asiassa.
Kuule, kyllä ne voi. Katso nyt tätäkin ketjua. :D Tosin täällä kyllä pyörii paljon teinejäkin, sen näkee tekstin tyylistä.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
huvittavaa miten nää luulee et ollaan yks ja sama henkilö
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:56"]
No haluatteko kuulla oikeasti sairaanloisen läskin ihmisen tarinan? Minä ahmin. Se on ihan luokiteltu syömishäiriöksi, ahmin siinä missa bulimikotkin mutten oksenna (haluaisin kyllä koska siihen pisteeseen ahmin että on paha olo, mutta kammoan oksentamista). En minä muutenkaan elä superterveellisesti, mutta syön ihan normaalisti ja liikun lähes päivittäin. Sitten tulee ahmimisviikonloppu ja siihen meni terveelliset elämäntavat.
Ei se auta että muut sanoo herää läski! arvaappa monesti olen tuon kuullut?
Niistä laiskuuttaan läskeistä; ovat hekin nuo sanat kuulleet omilta läheisiltään. Ei tuntemattomien tarvitse sitä heille kertoa. Itse olen kuullut noita sanoja läheisiltä jo silloin kun terkkarin mielestä olin normaalipainoinen. Nyt tiedän että olen superlihava. Tiedän sen paremmin kuin kukaan.
Tämä ketju oli läskien haukkujille ja sitten kun jotkut täällä kertovat siitä mikä on heillä johtanut lihavuuteen tulette tänne haukkumaan että laiskoja te kaikki olette ja mustaatte jokaisen maineen joka oikeasti tarvitsee apua. Miten te tunnistatte sairaan laiskasta? Tiedättekö minut nähdessäni että tuossa on se jolla on todettu syömishäiriö? Epäilen suuresti.
Niin ja kyllä otan ihan itse vastuun lihavuudestani vaikka sairas olenkin. Vihaan itseäni kun lappaan sitä ruokaa suuhuni ja tiedän tämän kaiken olevan ihan oma vikani. Vihaan itseäni kun katson peiliin. Toivottavasti tämä tieto helpotti jotenkin teidän ahdistustanne minun läskeistäni.
[/quote]
Mitä apua sinulle on tarjottu sairautesi tiimoilta? Tuskin lääkäri on vain todennut: "ahmimishäiriö" ja jättänyt asiaa siihen. Ei niin tehdä anorektikoidenkaan kohdalla. Joten kyllä vähän väitän laiskaksi, jos et aktiivisesti etsi itsellesi apua ongelmaasi. Mieti mitä ne herkut maksavat ja laske sen jälkeen, mitä vaikka terapia maksaisi. Voit vaikka yllättyä.
[/quote]
On sitä hoidettukin, yksityiskohtiin terapiastani en mene. En ole mihinkään sairaalaan joutunut koska tilanne ei ole sitä vaatinut niinkuin jollain anorektikoilla. En vain ole siitä vielä parantunut, vaikka yritystä onkin. Jos pystyisin lopettamaan tuosta vain en olisi sairas. Se on tietenkin helppoa ajatella, että senkun et vaan enää ahmi.
[/quote]
En ole väittänytkään, että ratkaisu olisi "lopeta syöminen", eihän tuo juopoille/narkkareillekkaan toimi. Mutta hienoa, että käyt terapiassa ja hoidat itseäsi. Se on tärkeintä.
[/quote]
Kiitos. itsenihän takia minä tätä teen. pitää vielä sen verran lisätä, että minulla kesti ikuisuuksia hakea apua. Ja syynä ei ollut kenenkään kehotukset laihduttaa, kyllä minä olen vuosia tiennyt olevani läski, vaan oma herääminen tilanteeseen. Yleensä ne läskiksi haukkumiset tai huolestumiset mitä läheiset on esittäneet on vaan ajaneet masentuneeksi ja ahmimaan lisää. Kannattaa miettiä miten omaa sairaanloisen lihavaa ystävää tai läheistä auttaa. Itse tykkään kun minua pyydetään mukaan reippaille kävelyille joilla kävisi ilmankin minua, ei niin että tarvitsisin sitä vaan että seura kelpaisi. tai että ylipäätänsä kannustetaan liikunnassa ja terveellisessä ruuassa muttei raivota jos syön jälkkäriä tai tuputeta treeniohjelmia.
Itse häpeän läskejäni ja siten myös hävettää puhua laihdutuksesta kun pelottaa epäonnistuminen (viimeksi tänä viikonloppuna sorruin ahmimaan) ja että muut odottavat näkevänsä tuloksia jollain aikataululla. Jotkut toki varmaan tykkäisivät suoremmastakin tuesta, mutta ei kannata olettaa että kaikki haluavat suoraa puhetta vaan arvioida tilanne ihmisestä riippuen. Tuntemattomille en siksi suosittele sanottavan mitään. Ja jos ei ole itse ollut todella läski niin ei voi tietää miltä se tuntuu henkilökohtaisesti.
"Aivan ja tuossa tulikin syy miksi joku on läski. Miksi pitää käyttää ruokaa palkintona? Selvitä syy tunnesyömiselle ja tee asialle jotain. Jos asetat muut edelle niin se on sun valinta...älä keksi syitä vaan hyväksy itse se tosiasia et sä et halua tarpeeksi laihtua. Jos haluat, asrtat sen etusijalle myös siellä kotona ja onnistut. Ei mun perhe kärsi siitä että hoidan kuntoani ja itseäni, päin vastoin. Olen iloisempi, jaksan ja huolehdin myös muista siinä ohella. Se on elämäntapa. Jos elämä on niin sietämätöntä et pitää palkita suklaalla itteään joka hetki tai päivä niin huh huh sillon luulis vielä enemmän haluavan muutosta"
Tuossa se nyt juuri tulikin, eli pitää selvittää syy tunnesyömiselle, ja tehdä sille jotain, etkö ymmärrä että jos se olisi helppoa sen syyn löytäminen ja sille jotain tekeminen, niin kukaan ei olisi lihava? Syyt on usein niin syvällä vuosien kerrostumien alla, ja tosiaan jopa jo aika varhaisessa lapsuudessa, että ne on vaikea löytää, ja käsitellä. Ne on usein kipeitä asioita joita ei haluta käsitellä, ei ihminen ehdoin tahdoin halua ajatella ikäviä asioita. Elämänmuutoksen teko on ihan järjettömän iso asia, ja jos tosiaan tekee sen perheenkin pitää siihen sopeutua, ja kaikilla ei se vaan onnistu, ei asiat ole ihan noin yksinkertaisi kuin sinä sanot.
Jos asetat muut edelle, se on oma valinta... no tottakai, kenenkäs? Usein naiset tekevät niin että lapset ja mies tarpeineen ovat rakkaita ja heidän eteensä haluaa tehdä kaikkensa. Lihavana elämä on usein raskasta ihan fyysisestikin, ja pieni palkinto on se suklaa, ei juoksulenkki jonka jälkeen on kuoleman kielissä ja kipeä monta päivää.
Pitäisi laihtua että jaksaisi laihduttaa.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No olettehan te, kaksi eri persoonaa mutta yhdessä henkilössä, siihenhän sä niitä "lihottavia lääkkeitäkin" syöt! Ota ne jo ja vaikka puolikas perhepizza iltapalaksi niin saat unta!
Huom! Kaikki viestit eivät ole pt:n kirjoittamia kuten kuvitrelette. Meitä saman mielipiteen omaavia on näköjään useampia ja te haluutte taas kuvitella et kysees on yks ja sama foobikko vai miten se menikään. Niin säälittävää
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No olettehan te, kaksi eri persoonaa mutta yhdessä henkilössä, siihenhän sä niitä "lihottavia lääkkeitäkin" syöt! Ota ne jo ja vaikka puolikas perhepizza iltapalaksi niin saat unta!
[/quote
läskikö se siellä taas itkee, sorry en välitä pizzasta ja hmm lääkkeitä en syö, pärjään ilmankin, miks haluisin justhan tääl kaikki väittää et lihottaa. Ja by the way mihin sitä åizzaa ees tarttisin? Ne lääkkeethän sisältää jotain mikä vaan selittämättömästä syystä lihottaa vaik söis vaan omenan päivässä...ei kun sori se olikin se paljon puhuttu aineenvaihduntasaitraus. :) Lol
no ihan vaan viestiesi perusteella täällä niin en haluaisi sinua pt:kseni. yleistät ihan hemmetisti, sinun negatiiviset kokemukset = kaikki ylipainoiset ihmiset. ja sitten vielä jotenkin marmatat että sinua sorsitaan kun olet hyvässä kunnossa...