Läskien haukkujat...
Epäilen, että suuri osa Suomen lihavista on lihavia samasta syystä kuin minä eli lääkkeiden käytön johdosta. Esim. psykoosi- ja masennuslääkkeet ovat aika yleisiä (vuonna 2011 400 000 suomalaista söi masennuslääkkeitä). Minä syön niitä, koska lapsuuteni oli kurja ja nykyisyyteni on kurja. Ja koska pysyn työkykyisenä niiden kanssa enkä käyttäydy oudosti. Mietin vaan, miten läpeensä paska sellaisen ihmisen pitää olla, joka itse on hyväosainen, terve ja hoikka ja jatkuvalla syötöllä täällä arvostelee ylipainoisia. Minäkin olin ennen laiha! Se oli helppoa, kun oli terve eikä ollut lääkkeitä! Voin vannoa, että ette tiedä mitään siitä, millaista taistelua ylipainoiset käyvät. Olette vain h-y-v-ä-o-s-a-i-s-i-a, jotka kehtaavat nälviä niitä, jotka saivat huonommat kortit.
Kommentit (197)
Ystävä hyvä, ei se elämä mitään korttileikkiä ole! Jokainen elää omaa elämänsä. Ja vaikka lähdökohdat olisivatkin huonot, voi jokainen nousta ja tehdä elämästään juuri mitä itse haluaa.
No haluatteko kuulla oikeasti sairaanloisen läskin ihmisen tarinan? Minä ahmin. Se on ihan luokiteltu syömishäiriöksi, ahmin siinä missa bulimikotkin mutten oksenna (haluaisin kyllä koska siihen pisteeseen ahmin että on paha olo, mutta kammoan oksentamista). En minä muutenkaan elä superterveellisesti, mutta syön ihan normaalisti ja liikun lähes päivittäin. Sitten tulee ahmimisviikonloppu ja siihen meni terveelliset elämäntavat.
Ei se auta että muut sanoo herää läski! arvaappa monesti olen tuon kuullut?
Niistä laiskuuttaan läskeistä; ovat hekin nuo sanat kuulleet omilta läheisiltään. Ei tuntemattomien tarvitse sitä heille kertoa. Itse olen kuullut noita sanoja läheisiltä jo silloin kun terkkarin mielestä olin normaalipainoinen. Nyt tiedän että olen superlihava. Tiedän sen paremmin kuin kukaan.
Tämä ketju oli läskien haukkujille ja sitten kun jotkut täällä kertovat siitä mikä on heillä johtanut lihavuuteen tulette tänne haukkumaan että laiskoja te kaikki olette ja mustaatte jokaisen maineen joka oikeasti tarvitsee apua. Miten te tunnistatte sairaan laiskasta? Tiedättekö minut nähdessäni että tuossa on se jolla on todettu syömishäiriö? Epäilen suuresti.
Niin ja kyllä otan ihan itse vastuun lihavuudestani vaikka sairas olenkin. Vihaan itseäni kun lappaan sitä ruokaa suuhuni ja tiedän tämän kaiken olevan ihan oma vikani. Vihaan itseäni kun katson peiliin. Toivottavasti tämä tieto helpotti jotenkin teidän ahdistustanne minun läskeistäni.
Jaha, täällä taas lääketieteen ammattilaiset jauhamassa.
http://ajp.psychiatryonline.org/article.aspx?articleid=173781 Siinä linkki ihan oikeeseen tutkimukseen, josta tulee ilmi että vanhat neuroleptit sekä uudemmat epätyypilliset antipsykootit aiheuttaa sitä lihomista. Ei tietenkään kaikilla potilailla, mutta joillakin. Jossain oli vielä tutkimus siitä kuinka Olanzapine nostatti potilailla insuliinit "kattoon" -> diabetes. En viitsi sitä teille tässä nyt etsiä, netistä löytyy (jos jotakuta kiinnostaa raa'at faktat eikä pelkästään kakaramainen huutelu).
Samaa lääkettähän voi käyttää moniin sairauksiin,minä esim.
olen syönyt epilepsialääkettä yli 30:entä vuotta ja silloin lääkäri sanoi minulle"tämä
saattaa nostaa painoa".Olen lukenut tuoteselosteesta että siinä on myös masennukseen vaikuttavia aineosia ja nehän turvottavat ja lihottavat,että kyllä se pitää paikkansa.Lääkelihavuutta on vaikeampi pudottaa.Samoin jos on kilpirauhasen vajaatoiminta.
Hei te kaikki kiukkuset ihmiset, relatkaa. Miten toisen ihmisen paino voi herättää noin suuria intohimoja.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:56"]
No haluatteko kuulla oikeasti sairaanloisen läskin ihmisen tarinan? Minä ahmin. Se on ihan luokiteltu syömishäiriöksi, ahmin siinä missa bulimikotkin mutten oksenna (haluaisin kyllä koska siihen pisteeseen ahmin että on paha olo, mutta kammoan oksentamista). En minä muutenkaan elä superterveellisesti, mutta syön ihan normaalisti ja liikun lähes päivittäin. Sitten tulee ahmimisviikonloppu ja siihen meni terveelliset elämäntavat.
Niistä laiskuuttaan läskeistä; ovat hekin nuo sanat kuulleet omilta läheisiltään. Ei tuntemattomien tarvitse sitä heille kertoa. Itse olen kuullut noita sanoja läheisiltä jo silloin kun terkkarin mielestä olin normaalipainoinen. Nyt tiedän että olen superlihava. Tiedän sen paremmin kuin kukaan.
Tämä ketju oli läskien haukkujille ja sitten kun jotkut täällä kertovat siitä mikä on heillä johtanut lihavuuteen tulette tänne haukkumaan että laiskoja te kaikki olette ja mustaatte jokaisen maineen joka oikeasti tarvitsee apua. Miten te tunnistatte sairaan laiskasta? Tiedättekö minut nähdessäni että tuossa on se jolla on todettu syömishäiriö? Epäilen suuresti.
Niin ja kyllä otan ihan itse vastuun lihavuudestani vaikka sairas olenkin. Vihaan itseäni kun lappaan sitä ruokaa suuhuni ja tiedän tämän kaiken olevan ihan oma vikani. Vihaan itseäni kun katson peiliin. Toivottavasti tämä tieto helpotti jotenkin teidän ahdistustanne minun läskeistäni.
[/quote]
Mitä apua sinulle on tarjottu sairautesi tiimoilta? Tuskin lääkäri on vain todennut: "ahmimishäiriö" ja jättänyt asiaa siihen. Ei niin tehdä anorektikoidenkaan kohdalla. Joten kyllä vähän väitän laiskaksi, jos et aktiivisesti etsi itsellesi apua ongelmaasi. Mieti mitä ne herkut maksavat ja laske sen jälkeen, mitä vaikka terapia maksaisi. Voit vaikka yllättyä.
Mielenkiintoista tämä masennuksen ja lihomisen yhdistäminen. Olen itse ollut masentunut ja niin on usea lähipiiristänikin. Kukaan ei ole sairauteensa syönyt vaan päinvastoin, masennus on laihduttanut ja riuduttanut heitä. Joka minusta onkin yleisempää kuin masentuneena lihominen?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:12"]
Kylläpäs lihottaa sellaiset lääkkeet, jotka lisäävät turvotusta.
[/quote]
Oletko itse LÄSKI???
En jaksa lukea aiempia kommentteja, mutta halusin vain ap:lle sanoa, että itse olen syönyt viimeisen vuosikymmenen aikana viittä eri mielialalääkettä, mm. lihottavaksi parjattua mirtatsapiinia, ja painoindeksini on silti aina ollut alle 20.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:52"]Itse ainakin olen läski ihan siksi että söin mitä halusin ja kuinka paljon halusin.
Näin ihan rehellisesti sanottuna, lääkkeitä ei ole ollut.
[/quote]
Juurikin näin! Hatunnosto sulle! Asenne kohdillaan
[/quote]
Hups, sori alapeukku! Piti olla ylä:)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:09"]
[/quote]
Mitä apua sinulle on tarjottu sairautesi tiimoilta? Tuskin lääkäri on vain todennut: "ahmimishäiriö" ja jättänyt asiaa siihen. Ei niin tehdä anorektikoidenkaan kohdalla. Joten kyllä vähän väitän laiskaksi, jos et aktiivisesti etsi itsellesi apua ongelmaasi. Mieti mitä ne herkut maksavat ja laske sen jälkeen, mitä vaikka terapia maksaisi. Voit vaikka yllättyä.
[/quote]
On sitä hoidettukin, yksityiskohtiin terapiastani en mene. En ole mihinkään sairaalaan joutunut koska tilanne ei ole sitä vaatinut niinkuin jollain anorektikoilla. En vain ole siitä vielä parantunut, vaikka yritystä onkin. Jos pystyisin lopettamaan tuosta vain en olisi sairas. Se on tietenkin helppoa ajatella, että senkun et vaan enää ahmi.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:13"]
Mielenkiintoista tämä masennuksen ja lihomisen yhdistäminen. Olen itse ollut masentunut ja niin on usea lähipiiristänikin. Kukaan ei ole sairauteensa syönyt vaan päinvastoin, masennus on laihduttanut ja riuduttanut heitä. Joka minusta onkin yleisempää kuin masentuneena lihominen?
[/quote]
Jotkut syövät suruunsa, toiset riutuvat. Jotkut syövät masennukseensa, toisille ei maistu ruoka. Jotkut laihtuvat eron jälkeen kun ei tee mieli mitään, toiset ahmivat jäätelöä peiton alla. Kappas, ihmiset toimivat eri tavoin.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:09"]
[/quote]
[/quote]
On sitä hoidettukin, yksityiskohtiin terapiastani en mene. En ole mihinkään sairaalaan joutunut koska tilanne ei ole sitä vaatinut niinkuin jollain anorektikoilla. En vain ole siitä vielä parantunut, vaikka yritystä onkin. Jos pystyisin lopettamaan tuosta vain en olisi sairas. Se on tietenkin helppoa ajatella, että senkun et vaan enää ahmi.
[/quote]
En ole väittänytkään, että ratkaisu olisi "lopeta syöminen", eihän tuo juopoille/narkkareillekkaan toimi. Mutta hienoa, että käyt terapiassa ja hoidat itseäsi. Se on tärkeintä.
Aloitin tämän keskustelun, koska mielestäni tällä palstalla olevilla on lihavuudesta ja sen syistä varsin yksioikoinen kuva. Keskustelua on näemmä ainakin syntynyt... Lihomiseen ei tarvitse ahmia 24/7, ei tosiaankaan. Aika monella tuntuu olevan se käsitys. Omat kiloni kerrytin suurimmaksi osaksi parissa kuukaudessa ollessani pakkohoidossa. En ollut siis kyllin vahva psyykkisesti päättämään hoidostani, mutta vaikka toiset ihmiset ottivat minusta vastuun, kilojeni kertymisestä eivät vastuuta ottaneet. Ylipäätään pistää miettimään, miten voi olla, että toisten ihmisten paino herättää joissakin suoranaisia vihan tunteita. Miten se on teille hoikille uhka? Älkääkä sanoko että verorahojen takia, koska alipainoisuus on ylipainoa vaarallisempaa terveydelle.
-ap
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:24"]Aloitin tämän keskustelun, koska mielestäni tällä palstalla olevilla on lihavuudesta ja sen syistä varsin yksioikoinen kuva. Keskustelua on näemmä ainakin syntynyt... Lihomiseen ei tarvitse ahmia 24/7, ei tosiaankaan. Aika monella tuntuu olevan se käsitys. Omat kiloni kerrytin suurimmaksi osaksi parissa kuukaudessa ollessani pakkohoidossa. En ollut siis kyllin vahva psyykkisesti päättämään hoidostani, mutta vaikka toiset ihmiset ottivat minusta vastuun, kilojeni kertymisestä eivät vastuuta ottaneet. Ylipäätään pistää miettimään, miten voi olla, että toisten ihmisten paino herättää joissakin suoranaisia vihan tunteita. Miten se on teille hoikille uhka? Älkääkä sanoko että verorahojen takia, koska alipainoisuus on ylipainoa vaarallisempaa terveydelle.
-ap
[/quote]
No ei todellakaan uhkaa millään lailla jonkun muun läskeys. Vituttaa lähinnä kuunnella piipitystä ja selittelyä. Aina jos läskit ostaa herkkuja selitellään tyyliin kaverit tulee kylään tms tai sit tosiaan alkaa ottaa päähän se ainainen valitus peilikuvasta ja kuinka ahdistaa kun on lihava...wtf?? Tee sitten jotain älä vingu siitä on kyse.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:24"]Aloitin tämän keskustelun, koska mielestäni tällä palstalla olevilla on lihavuudesta ja sen syistä varsin yksioikoinen kuva. Keskustelua on näemmä ainakin syntynyt... Lihomiseen ei tarvitse ahmia 24/7, ei tosiaankaan. Aika monella tuntuu olevan se käsitys. Omat kiloni kerrytin suurimmaksi osaksi parissa kuukaudessa ollessani pakkohoidossa. En ollut siis kyllin vahva psyykkisesti päättämään hoidostani, mutta vaikka toiset ihmiset ottivat minusta vastuun, kilojeni kertymisestä eivät vastuuta ottaneet. Ylipäätään pistää miettimään, miten voi olla, että toisten ihmisten paino herättää joissakin suoranaisia vihan tunteita. Miten se on teille hoikille uhka? Älkääkä sanoko että verorahojen takia, koska alipainoisuus on ylipainoa vaarallisempaa terveydelle.
-ap
[/quote]
No ei todellakaan uhkaa millään lailla jonkun muun läskeys. Vituttaa lähinnä kuunnella piipitystä ja selittelyä. Aina jos läskit ostaa herkkuja selitellään tyyliin kaverit tulee kylään tms tai sit tosiaan alkaa ottaa päähän se ainainen valitus peilikuvasta ja kuinka ahdistaa kun on lihava...wtf?? Tee sitten jotain älä vingu siitä on kyse.
U mad bro??:DDDDD
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:02"]Aika kurjalta ja onnettomalta elämä vaikuttaa jos päivässä on aikaa vihata muita heidän painoindeksinsä perusteella.Ihan riippumatta siitä miten hyvässä tai huonossa kunnossa itse on.
[/quote]
no sano kuka vihaa...oletko lukutaidoton
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 15:46"]
Ylenpalttisen syömisen takana on 98% varmuudella mielenterveys ongelma(tunnesyöminen) joka on diagnosoitu tai ei.
[/quote]
Ei, kun sillä haukkujalla on mt-sairaus. Päässä sillä viiraa, terve ihminen ei ole tuollainen.
[/quote]
Eli kaikki me jotka tässä,ketjussa haukutaan, meitä on useampia vastausten perusteella ollaan sairaita? Mut ei ole sairasta ulkoistaa ongelmansa, keksiä tyhmiä tekosyitä, olla "luuseri" loppuelämänsä ja ihmetellä miks muut haukkuu. Eikö näe itse että itsessä on se vika, eli asenne
[/quote]
Ei ole tervettä olla sairaanloisen lihava. Mutta ei myöskään ole tervettä haukkua sairaanloisen lihavia.
[/quote]
Missä tässä ketjussa haukutaan? Tässä ravistellaan ja lopetetaan se vitun selittely. Haukkuminen on ihan muuta. Jos vetoat sanaan läski niin se ei ole haukkumasana, silava, läski nyt sattuu olemaan yleinen käsite. Loukkaantuu ken tykkää, en henk koht loukkaannu jos joku sanoo hoikaksi, lihaksikkaaksi yms mikäli se on totuus se on totuus. Jos lihoisin ja lappaisin paskaa kehooni toivoisin sydämeni pohjasta et joku sanois mulle "herää, läski" ja juu on kärjistettyä mut en haluais kiertelyä ja kaartelua tyyliin et ole läski sul vaan vaikeeta nyt, et oo läski oot vaan aurullinen, et oo läski sul on iso luut, sul on lääkitys tms potaskaa mitä täällä käytätte. Toivoisin rehellisyyttä, ravistelua ja apua!
[/quote]
No josset hauku niin silloin et loukkaannu siitä jos sanotaan että haukkuminen ei ole tervettä.
[/quote]
Onko kukaan tässä loukkaantunut? Ootko vajaa tai jotain? Eihän mulla ole penniäkään kiinni siinä pidetäänkö mua haukkujana sen perusteella et kerron mielipiteeni. Läskit sai kummasti taas käännertyä keskustelun muiden mt ongelmiin heh. Pois se minusta. En ole läski itsestäni johtuvista syistä, muut on vaan mt ongelmaisia koska haukkuvat hahaaaaaa niiiiin huvittavaaaa miten helposti kuitenkin alkaa taas se selittely ja puolustelu...