Läskien haukkujat...
Epäilen, että suuri osa Suomen lihavista on lihavia samasta syystä kuin minä eli lääkkeiden käytön johdosta. Esim. psykoosi- ja masennuslääkkeet ovat aika yleisiä (vuonna 2011 400 000 suomalaista söi masennuslääkkeitä). Minä syön niitä, koska lapsuuteni oli kurja ja nykyisyyteni on kurja. Ja koska pysyn työkykyisenä niiden kanssa enkä käyttäydy oudosti. Mietin vaan, miten läpeensä paska sellaisen ihmisen pitää olla, joka itse on hyväosainen, terve ja hoikka ja jatkuvalla syötöllä täällä arvostelee ylipainoisia. Minäkin olin ennen laiha! Se oli helppoa, kun oli terve eikä ollut lääkkeitä! Voin vannoa, että ette tiedä mitään siitä, millaista taistelua ylipainoiset käyvät. Olette vain h-y-v-ä-o-s-a-i-s-i-a, jotka kehtaavat nälviä niitä, jotka saivat huonommat kortit.
Kommentit (197)
Olen aina vihannut ihmisiä jotka syyttää taustojaan laiskuudesta...kyllä moni vaikeista olosuhteista oleva pärjää, menestyy, on opiskellut, hoikka, kovassa kunnossa yms. Ei se ole mikään syy luovuttaa et lapsuus tai nuoruus on ollut paskaa...tekosyitä tekosyiden perään sanon minä! Ihan bullshitiä. Jokainen on oman elämänsä herra ja päättää siitä millaisen elämän haluaa itselleen rakentaa. Ja ennen kun joku kehari tulee vinkumaan, niin ei en puhu nyt siitä että kaikki voi olla kirurgeja, lentäjiä, miljonäärejä tms vaan siitä että jokainen voi saavuttaa hyvän viihtyisän elämän, unelmiensa kropan ym tekemällä sen eteen töitä. Se on sitten eri onko valmis tekemään töitä vai olettaako et kaikki tulee ilmaiseksi. Kyllä ne kultalusikka suussa syntyneetkin on ammattinsa usein ihan itse lukeneet, kroppansa treenanneet yms. Helpompaa ehkä ajallisesti tai rahallisesti mutta kaikki on edelleen siitä TAHDOSTA kiinni ja minkä asettaa etusijalle ja minkä eteen on valmis tekemään sen työn niska limassa
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 14:08"]Läskistä fitness-hirmuksi? Ei ole mikään ruusuinen tulevaisuuudenkuva, ei kiitos.
[/quote]
no kuka siitä on edes puhunut. Olen aina ollut urheilullinen ja hoikka ja sitten lähtenyt muokkaamaan kroppaani koska se oli MINUN tavoitteeni ja unelmani. Ei kenenkään muun tartte tehdä mitään mikä ei nappaa...silti voi laihduttaa, voida hyvin ja olla terve. Ei tartte mennä ääripäästä ääripäähän, urpo!!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 14:14"]
Olen aina vihannut ihmisiä jotka syyttää taustojaan laiskuudesta...kyllä moni vaikeista olosuhteista oleva pärjää, menestyy, on opiskellut, hoikka, kovassa kunnossa yms. Ei se ole mikään syy luovuttaa et lapsuus tai nuoruus on ollut paskaa...tekosyitä tekosyiden perään sanon minä! Ihan bullshitiä. Jokainen on oman elämänsä herra ja päättää siitä millaisen elämän haluaa itselleen rakentaa. Ja ennen kun joku kehari tulee vinkumaan, niin ei en puhu nyt siitä että kaikki voi olla kirurgeja, lentäjiä, miljonäärejä tms vaan siitä että jokainen voi saavuttaa hyvän viihtyisän elämän, unelmiensa kropan ym tekemällä sen eteen töitä. Se on sitten eri onko valmis tekemään töitä vai olettaako et kaikki tulee ilmaiseksi. Kyllä ne kultalusikka suussa syntyneetkin on ammattinsa usein ihan itse lukeneet, kroppansa treenanneet yms. Helpompaa ehkä ajallisesti tai rahallisesti mutta kaikki on edelleen siitä TAHDOSTA kiinni ja minkä asettaa etusijalle ja minkä eteen on valmis tekemään sen työn niska limassa
[/quote]
Kyllä yksikin kerta tätä itsensä kehumista olisi riittänyt, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 14:14"]Olen aina vihannut ihmisiä jotka syyttää taustojaan laiskuudesta...kyllä moni vaikeista olosuhteista oleva pärjää, menestyy, on opiskellut, hoikka, kovassa kunnossa yms. Ei se ole mikään syy luovuttaa et lapsuus tai nuoruus on ollut paskaa...tekosyitä tekosyiden perään sanon minä! Ihan bullshitiä. Jokainen on oman elämänsä herra ja päättää siitä millaisen elämän haluaa itselleen rakentaa. Ja ennen kun joku kehari tulee vinkumaan, niin ei en puhu nyt siitä että kaikki voi olla kirurgeja, lentäjiä, miljonäärejä tms vaan siitä että jokainen voi saavuttaa hyvän viihtyisän elämän, unelmiensa kropan ym tekemällä sen eteen töitä. Se on sitten eri onko valmis tekemään töitä vai olettaako et kaikki tulee ilmaiseksi. Kyllä ne kultalusikka suussa syntyneetkin on ammattinsa usein ihan itse lukeneet, kroppansa treenanneet yms. Helpompaa ehkä ajallisesti tai rahallisesti mutta kaikki on edelleen siitä TAHDOSTA kiinni ja minkä asettaa etusijalle ja minkä eteen on valmis tekemään sen työn niska limassa
[/quote]
Miksi tuhlaat energiaasi toisten vihaamiseen?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 01:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 00:15"]
Pitäskö sun harjotella tota englantia ensin ennenkuin alat laukoon HEHHEH, niin hauskoja juttujas? :) :) :)
[/quote]
Ymmärsitkö edes, mitä tuo tarkoitti? ;) :D
Epäilen. ;)
[/quote]
Sinä et ymmärtänyt HAHHAHHAA :DDD
Lääkkeet eivät muutu läskiksi, siihen tarvitaan energiaa sisältävää ravintoa yli kulutuksen. Masennus itsessään voi lisätä syömistä taikka vähentää sitä, samoin lääkkeillä voi olla vaikutusta ruokahaluun ja aineenvaihduntaan. Masentuneena ei jaksa panostaa ja miettiä ruuan määrää ja kaloreita, jotkut saattavat myös syödä suruunsa eli hakea lohtua syömisestä ja se saattaa olla ainut asia joka vielä tuo jotain mielihyvää elämään. Ei ole kuitenkaan lääkettä joka suoraan läskiksi muuttuu, aina tarvitaan yli kulutuksen syöminen. Masentunut ei kuitenkaan kykene hallitsemaan yli- tai alisyömistään koska voimavaroja siihen ei ole, vähäinen henkinen energia menee hengissä selviytymiseen. Ylipaino voi johtua masennuksesta, mutta mikään lääke ei suoranaisesti lihota itsessään, lihottaa voi vaan ruoka-aine jossa on energiaa. Masentunut ongelmasyöjä ei kuitenkaan ole tyhmä ja saamaton, vaan hänen aivokemiansa ei toimi normaalilla tavalla joten aloitekyky ja toimintakyky ei ole terveen tasolla. Toisin sanoen: ne terveen elimistön tuottamat aineet jotka saavat terveen aktivoitumaan ja toimimaan johdonmukaisesti ja tavoitteellisesti ovat masentuneella niin alhaisella tasolla ettei samanlainen toiminta ole mahdollista. Vertaus: ota pullo olutta ja päätä vain tulla känniin. Ei vain onnistu, koska humalatilan aiheuttavaa alkoholia on elimistössä liian vähän.
Kylläpäs lihottaa sellaiset lääkkeet, jotka lisäävät turvotusta.
Pah, piittaamattomuus omasta ulkonäöstä ja terveydestä on lihavuuden yleisin syy.
hmm... minäkin olen aikoinani käyttänyt samoja lääkkeitä muttei ne minua lihottanut... se lihotti että tungin sitä ruokaa suuhuni, sitä ei lääkkeet tehnyt. tiedostin asian ja lopetin sen jatkuvan mussutuksen ja tein asioita jotta en turpoa.
Kortisoni ja solusalpaajat ainakin turvottavat.
Varmasti on monia läskejä, jotka eivät käytä lääkkeitä. Ja moni käyttää siksi, että on läski, ts. jos laihtuisi, pääsisi lääkkeistä (kolesteroli, verenpaine).
Turvotus ei ole läskiä, vaan nestettä. Jos joku väittää että lääke jossa ei juuri kaloreita ole, muuttuu läskiksi, opiskelkoon perusasiat biologiasta uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:04"]
Lääkkeet eivät muutu läskiksi, siihen tarvitaan energiaa sisältävää ravintoa yli kulutuksen. Masennus itsessään voi lisätä syömistä taikka vähentää sitä, samoin lääkkeillä voi olla vaikutusta ruokahaluun ja aineenvaihduntaan. Masentuneena ei jaksa panostaa ja miettiä ruuan määrää ja kaloreita, jotkut saattavat myös syödä suruunsa eli hakea lohtua syömisestä ja se saattaa olla ainut asia joka vielä tuo jotain mielihyvää elämään. Ei ole kuitenkaan lääkettä joka suoraan läskiksi muuttuu, aina tarvitaan yli kulutuksen syöminen. Masentunut ei kuitenkaan kykene hallitsemaan yli- tai alisyömistään koska voimavaroja siihen ei ole, vähäinen henkinen energia menee hengissä selviytymiseen. Ylipaino voi johtua masennuksesta, mutta mikään lääke ei suoranaisesti lihota itsessään, lihottaa voi vaan ruoka-aine jossa on energiaa. Masentunut ongelmasyöjä ei kuitenkaan ole tyhmä ja saamaton, vaan hänen aivokemiansa ei toimi normaalilla tavalla joten aloitekyky ja toimintakyky ei ole terveen tasolla. Toisin sanoen: ne terveen elimistön tuottamat aineet jotka saavat terveen aktivoitumaan ja toimimaan johdonmukaisesti ja tavoitteellisesti ovat masentuneella niin alhaisella tasolla ettei samanlainen toiminta ole mahdollista. Vertaus: ota pullo olutta ja päätä vain tulla känniin. Ei vain onnistu, koska humalatilan aiheuttavaa alkoholia on elimistössä liian vähän.
[/quote]
Tuossa on osa ihan asiaa. Mutta kun itse olen syönyt näitä lääkkeitä reilut 13 vuotta pieniä taukoja lukuunottamatta niin aina taukojen aikana paino alkaa syöksyä alaspäin ilman että olen muuttanut ruokailutottumuksiani mitenkään. Jotain lääkkeet tekee aineenvaihdunnalle ja minusta on käsittämätöntä, että tätä asiaa ei ole tutkittu eikä ketään kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:04"]
[/quote]
Tuossa on osa ihan asiaa. Mutta kun itse olen syönyt näitä lääkkeitä reilut 13 vuotta pieniä taukoja lukuunottamatta niin aina taukojen aikana paino alkaa syöksyä alaspäin ilman että olen muuttanut ruokailutottumuksiani mitenkään. Jotain lääkkeet tekee aineenvaihdunnalle ja minusta on käsittämätöntä, että tätä asiaa ei ole tutkittu eikä ketään kiinnosta.
[/quote]
Jeps, eli lääke hidastaa aineenvaihduntaasi. Se on se mekanismi jolla "lääkkeet lihottaa". Mutta sinänsä se mistä läski muodostuu on ruuasta saatu energia.
Itse ainakin olen läski ihan siksi että söin mitä halusin ja kuinka paljon halusin.
Näin ihan rehellisesti sanottuna, lääkkeitä ei ole ollut.
Kyllä se turvotus näkyy vaa'alla painona. Neste painaa siinä kuin läskikin.