Miten 9 t unta yössä tarvitsevat ehtivät nukkua?
Toiseen ketjuun liittyen...
Miten ihmiset, jotka tarvitsevat yössä n. 9 t unta ollakseen virkeitä ehtivät nukkua noin paljon? Tai oikeastaan jos nukkuu noin paljon niin miten ehtii tehdä muita asioita? Esim. kuntoilla, lueskella, surffailla netissä, harrastaa seksiä jne. Ettekö tee töiden lisäksi muuta kuin pakolliset kotityöt ja nuku?
Kommentit (43)
Yritän nukkua 8h, työ matkoineen vie 10h, muuhun jää siis 6h. Iso osa siitä menee lapsen kanssa, joten siivous ja liikunta yms. jää vähemmälle. Viikonloppuna saatan sitten nukkua 10h ja hoitaa noita arkisin vähälle jääneitä asioita.
Mä tarviin paljon unta ja olen aamu-uninen. Nyt on poikkeustilanne kun on pieni vauva, mutta ennen tätä normaaliarki yhden 4-vuotiaan kanssa meni niin, että arkena menin nukkumaan n. klo 11, heräsin lapsen kanssa n. klo 7.30-8, vein lapsen hoitoon puoli kymmeneksi, töissä klo 10-18, kotona 18.30. Sitten lapsen kanssa olemista ja illalla lapsen nukahdettua voi mennä lenkille. Yhtenä arki-iltana menin töiden jälkeen liikuntaharrastukseen niin, että olin kotona vasta 19.30. Viikonloppuaamuisin aamuvirkku mies heräsi lapsen kanssa ja itse nukuin 9.30 tai 10 saakka.
Mun salaisuudet ovat aamuvirkku ja reipas mies, vapaat työajat ja sama kuin monilla eli lyhyet työmatkat. Ja myös pitkä ikäero lasten välillä, univelat esikoisen vauva- ja taaperoajoilta on nukuttu pois. Minäkin olen muuten väitellyt ja hyvin työelämässä pärjännyt, eli en ole laiska tai aikaansaamaton, vaikka tarvitsen enemmän unta kuin monet.
Mä tarvitsen sen 9h, mutta en saa sitä juuri koskaan, koska työt estää sen niin tehokkaasti.