Olen syrjäytynyt kaikesta, ja juurisyy on se että en koskaan saanut tyttöystävää
Vuosia jaksoin toivoa parasta ja olin mukana yhteiskunnassa. Koulussa oli aina ysin keskiarvo, ja kuuluin luokkani parhaimpiin. Tietty olin sellainen "ujo hikari" alaluokilla, mutta se karisi pois teini-iässä kun kasvoin ja kypsyin.
Muistan 13-vuotiaasta asti omanneeni ajatuksia ja haaveita siitä omasta tyttöystävästä...Kyllä se optimismi kantaa melko pitkälle, mutta jossakin kohtaa on silläkin rajansa.
24-vuotiaana aloin jo hieman huolestua, kun olin ollut mukana niin monessa elämässäni, mutta silti en ollut kohdannut sellaista naista jonka kanssa olisi ollut molemminpuolista kipinää suhteeseen asti.
Kyllä siinä vielä meni useita vuosia pää pystyssä ja tietysti hakeuduin paikkoihin jossa sen kumppanin voisi kohdata.
varmaan 28-vuotiaana aloin hiljalleen masentua tämän asian takia, kun ihmiset ympärilläni löysivät aina uuden suhteen edellisen päätyttyä, saivat lapsia, menivät naimisiin, jne...
Nykyään olen 34-vuotias, ja täysin kaikesta syrjäytynyt sekä pahasti kyynistynyt tapaus. Tämä korona-aika sopii hyvin minulle, koska voin edes leikkiä olevani normaali kun monet muutkin ovat täysin eristyksissä kotonaan.
Ei ole työelämäkään enää vuosiin kutsunut, kun tuntuu vain niin turhalta.
Arvostaisin myös jos tähän ketjuun ei tulisi niitä "Etkö saanut naista kun et käynyt parturissa ja suihkussa?" -itsestäänselvyyksiä
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä useampi mies suomessa tulee jäämään yksin, koska enää ei ole sotia ja poikia syntyy noin 5-6% enemmän kuin tyttöjä...Lisäksi Maahan tulee vuosittain tuhansia, lähinnä nuoria miehiä jotka entisestään vääristävät sukupuolijakaumaa.
Meillä onkin tällä hetkellä noin 70 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-39 (Joka on otollisinta aikaa pariutumiselle ja perheen perustamiselle)
Ikävä tilanne ap:lle ja tähän lainaamaani viitaten tilanne näyttää olevan nykyisin samanlainen mutta toisinpäin kuin sotavuosien jälkeen.
Varmaan lähes jokaisesta suvusta löytyi viime vuosituhannen toisella puoliskolla se vanhapiikanainen: oman äidin tai mummin sisko joka eli yksin elämäänsä, lähellä sukua mutta yksin. Vahvaksi naisiksi näitä kutsuttiin, itsenäisiksi ja määrätietoisiksi moderneiksi naisiksi. Ajatuksena että ovat nimenomaisesti halunneet elää sinkkunaisen elämän.
Paljoakaan ei aikoinaan puhuttu siitä kipeästä todellisuudesta että nämä naiset olivat jääneet yksin, ilman avioliittoa ja miestä, siksi että sodassa kaatui niin paljon ikäluokan miehiä ettei osalle naisista yksinkertaisesti löytynyt omaa miestä. Naisia oli paljon enemmän kuin miehiä. Toki muutamat naisista oikeasti halusivat olla yksin mutta suurimmalle osalle naimattomuus oli pakon sanelemaa. Mistä löydät miehen kun miehiä ei vaan ole tarpeeksi?
Kipeä asia aivan kuten ap:n tilanne nyt. Jos naisia ei vaan ole yhtä paljon kuin miehiä niin pakosti jotkut jäävät yksin. Ratkaisua minulla ei ole tähän tarjota mutta lähetän tsempit ap:lle!
Ystäväni äiti valitsi itseään 35 vuotta vanhemman miehen, koska nuoremmat olivat menehtyneet sodassa. Ei välttämättä ideaaliliitto, mutta pariskunta ehti elää parikymmentä vuotta yhdessä.
Unohdin mainita, että ainoat kriteerit naiselle olisi että on hoikka BMI alle 21, hyvissä töissä eli tienaa joku 3000e ja tykkäisi tehdä kotityöt.. ja tietysti perusnätti. Ap
outoplintu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patriarkka, 2000-vuotta, sinun vuoro kärsiä jne... Älä ulise..
Koskas historiassa naiset on jääneet ilman miestä ?
Sincc
Niin ihme homma kun ei ole, kun aiemmin olleet miesten omaisuutta ja muut sukulaiset päättäneet kenelle äijänkäppänälle naitetaan tämä 15-vuotias. Ei tarvi mennä kouluun kun naisen päätavoite on tuottaa jälkeläisiä miehelle.
Tekstisi perusteella kuulostaa, että elämäsi tarkoituksena on ollut naisen löytäminen elämääsi. Mitä uskot naisen ja parisuhteen tuovan elämääsi? Kaipaatko fyysisistä puolta, kumppanuutta vai onko toiveissasi perhe?
On ymmärrettävää kaivata kumppania elämään mutta liian epätoivoinen ei kannata olla. Sinulla on vielä aikaa löytää itsellesi kumppani mutta ensin sinun pitäisi oppia arvostamaan itseäsi. Selvitä mistä unelmoit (muustakin kuin naisesta) ja lähde toteuttamaan haaveitasi. Ne voivat olla ihan pieniäkin. Kierrä Karhunkierros tai opettele leipomaan täydellinen hapanjuurileipä. Se unelmien kumppani voi löytyä matkan varrelta. Itsevarmuus ja omien haaveiden tavoittelu on seksikästä.
Ap: löydät vielä parisuhteen. Ei ole mitenkään liian myöhäistä. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että turhauttaa, mutta älä luovuta.
Täällä on tullut hyviä neuvoja. Tässä vielä tiivistettynä mielestäni tärkeimmät:
1. Nainen/ parisuhde ei takaa onnellisuutta. Eli työstä asiaa, että onnellisuutesi ei ole muista ihmisistä kiinni. Hyvä itsetunto on tärkeä. Mene vaikka terapiaan.
2. Tee itsellesi mieluisia asioita. Muutakin kuin naisen tavoittelu. Ole joka päivä itsellesi hyvä.
3. Panosta ulkonäköön. Siisti tukka/ parta. Hoidetut hampaat. Oman tyylisi mukaiset siistit vaatteet.
3. Mahdollista naisten tapaaminen. Kirjastot, kansalaisopistojen kielikurssit. Hyviä vinkkejä myös aiemmin ehdotetut jooga, festarit jne.
4. Älä luovuta. Elämä on yleensä pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sinun tarvitse olla syrjäytynyt, jos et ole jotenkin työkyvytön.. Suomessa on ilmainen koulutus, hanki itsellesi jokin sellainen, josta tykkäät edes vähän ja joka työllistää sinut. Hanki mielekästä sisältöä elämääsi ja lakkaa ajattelemasta sitä, miten sinun pitäisi muiden mielestä elää. Aseta tavotteita elämääsi. Nuo ovat sellaisia asioita, joihin voit vaikuttaa. Puolison löytäminen ei ole itsestään selvyys, eikä se aina ole kiinni muusta kuin vähän huonosta tuurista. On paljon ihmisiä, jotka eivät löydä puolisoa, vaikka se onkin hallitseva normi yhteiskunnassa. Niitä on aina ollut, ehkä se nyt sattuu olemaan osasi.
Minulla on hyvä koulutus, ja olen ollut suurimman osan täysi-ikäsyydestäni oman alan töissä. Sekä muutenkin ns. "normaali ihminen"...Naisettomuuteni mitä todennäköisimmin ei siis ole kiinni tästä asiasta.
Sanoin tämän jo tuolla aiemmin kun vastasin toiselle kirjoittajalle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sinun tarvitse olla syrjäytynyt, jos et ole jotenkin työkyvytön.. Suomessa on ilmainen koulutus, hanki itsellesi jokin sellainen, josta tykkäät edes vähän ja joka työllistää sinut. Hanki mielekästä sisältöä elämääsi ja lakkaa ajattelemasta sitä, miten sinun pitäisi muiden mielestä elää. Aseta tavotteita elämääsi. Nuo ovat sellaisia asioita, joihin voit vaikuttaa. Puolison löytäminen ei ole itsestään selvyys, eikä se aina ole kiinni muusta kuin vähän huonosta tuurista. On paljon ihmisiä, jotka eivät löydä puolisoa, vaikka se onkin hallitseva normi yhteiskunnassa. Niitä on aina ollut, ehkä se nyt sattuu olemaan osasi.
Minulla on hyvä koulutus, ja olen ollut suurimman osan täysi-ikäsyydestäni oman alan töissä. Sekä muutenkin ns. "normaali ihminen"...Naisettomuuteni mitä todennäköisimmin ei siis ole kiinni tästä asiasta.
ap
Toivottavasti ap tämä ei ollut oikeasti sun kirjoittama: "Unohdin mainita, että ainoat kriteerit naiselle olisi että on hoikka BMI alle 21, hyvissä töissä eli tienaa joku 3000e ja tykkäisi tehdä kotityöt.. ja tietysti perusnätti. Ap"
Tuossa on sellaiset kriteerit että karsiutuu 95% naisista, vähintään pois, ja nekin on luultavasti jo passaamassa jotain toista miestä :D
Olisi se niin helppoa olla nainen. Vaikka olisi miten puutteellinen ja epämiellyttävä, niin miehen saaminen on siltikin vain päätös, että haluaako vai eikö halua suhdetta. Ja naiset pitää itseään heikommassa asemassa olevina?
onhan sinulla vielä aikaa hankkia tyttöystävä. minä ainakin ottaisin enemmin kokemattoman kuin kaikki kaupungin naiset läpikäyneen miehen.
Juurisyy on se, että olet rakentanut identiteettisi sen asian ympärille, että sinulla ei ollut teininä tyttöystävää. Ja koska sinulla on "tyttöystävättömän" identiteetti, et edes usko voivasi saada tyttöystävää, joten jos/kun joku potentiaalinen tyttöystäväehdokas lähestyy sinua, et usko, että hän on tosissaan. Ajattelet, ehkä, että "koska tuo on kiinnostunut minusta, hänessä täytyy olla jotain vikaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Toivottavasti ap tämä ei ollut oikeasti sun kirjoittama: "Unohdin mainita, että ainoat kriteerit naiselle olisi että on hoikka BMI alle 21, hyvissä töissä eli tienaa joku 3000e ja tykkäisi tehdä kotityöt.. ja tietysti perusnätti. Ap"
Tuossa on sellaiset kriteerit että karsiutuu 95% naisista, vähintään pois, ja nekin on luultavasti jo passaamassa jotain toista miestä :D
No niin, tulihan se sieltä. Joko ap on provo, tai joku muu provo teeskentelee olevansa ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei ollut minun kirjoittamani. Palstalla on häiriköitä, kuten netissä vähän joka puolella.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olisi se niin helppoa olla nainen. Vaikka olisi miten puutteellinen ja epämiellyttävä, niin miehen saaminen on siltikin vain päätös, että haluaako vai eikö halua suhdetta. Ja naiset pitää itseään heikommassa asemassa olevina?
Niinkuin tälläkin palstalla usein käy ilmi, kaikki miehet eivät valitettavasti ole esim. huonon käytöksensä ja itsekkyytensä vuoksi aviomiesmateriaalia. Eikä tietysti kaikki naisetkaan ole vaimomateriaalia.
Ap, elä elämääsi kuten se menisi jos sinulla olisi tyttöystävä. Jos haaveenasi on oma koti/talo, hanki se. Mieti joku harrastus, jonka kuvittelisit olevan parisuhdeharrastus, tämä maailman suljettuna oleminen ei tule onneksi jatkumaan ikuisesti. Itse suosittelisin paritanssikursseja, vaikket ehkä kokisi tanssimista omaksesi. Siellä tulee tutustuttua rennossa ympäristössä uusiin ihmisiin, eikä ole torjunnasta pelkoa. Muukin harrastus käy, vaikkapa dreijauskurssi, tai oikeastaan mikä tahansa luova kurssi kokkauksesta kuvataiteiden kautta sorvaukseen.
On valitettavasti olemassa sellainen luonnonvakio, kuin että löydät parisuhteen heti kun unohdat että sinulta puuttuu sellainen.
Vierailija kirjoitti:
outoplintu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patriarkka, 2000-vuotta, sinun vuoro kärsiä jne... Älä ulise..
Koskas historiassa naiset on jääneet ilman miestä ?
Sincc
Niin ihme homma kun ei ole, kun aiemmin olleet miesten omaisuutta ja muut sukulaiset päättäneet kenelle äijänkäppänälle naitetaan tämä 15-vuotias. Ei tarvi mennä kouluun kun naisen päätavoite on tuottaa jälkeläisiä miehelle.
Ja hengissä ollaan.
Sincc
Naisten tavalla olis varmaan ihmissuku jo hiipunut pois ..
Juurisyy olet sinä, naisettomuus on pelkkä seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No niin, tulihan se sieltä. Joko ap on provo, tai joku muu provo teeskentelee olevansa ap.
Teeskentelyä nämä on kaikki waan. Olen lukenut nämä ketjut jo 10 wuotta sitten ..
Sincc
Mutta ei kait se sitä estä, jos vaikka kysyn 10 wuotta sitten, että mitä ostit tänään litistä ?
-juustojahan minä, Sincc
Sincc
Jotkut ketjut on ajattomia ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin tälläkin palstalla usein käy ilmi, kaikki miehet eivät valitettavasti ole esim. huonon käytöksensä ja itsekkyytensä vuoksi aviomiesmateriaalia. Eikä tietysti kaikki naisetkaan ole vaimomateriaalia.
Ei kaikki naiset varmasti ole hyvää materiaalia mutta heilläkin silti on paljon miehiä mistä valita. Naisella pitää ongelmat olla todella massiivisia että edes voi kokea samanlaista totaaliyksinäisyyttä kuin useimmat pitkäaikaiset sinkkumiehet.
Naisettomuus johtuu joka tapauksessa sinusta, ei naisista. Joko luonteessasi, käyttäytymisessäsi tai ulkomuodossasi mutta todennäköisimmin kaikkien näiden yhdistelmässä on jotain, mikä on tehnyt parisuhteen löytymisen sinulle erittäin vaikeaksi.
Minä olen ikisinkku nainen ja tiedän, että se johtuu ihan itsestäni eikä "miehistä" minään kollektiivisena joukkona. Luonteessani ja tavassani solmia ihmissuhteita on traumaattisen lapsuuden jälkeen sellaisia piirteitä, että minun on vaikea slöytää parisuhdetta ja luottaa ihmisiin. Sen takia olen jäänyt yksin. Minun kohdallani ei johdu ulkonäöstä, koska olen yksi niistä näteistä naisista joiden yksinäisyyttä jaksetaan päivitellä.
Mutta summa summarum, otan vastuun omasta sinkkuudestani ja ylipäätään elämäntilanteestani. Minulla on kuitenkin hyvä koulutus ja vakituinen työpaikka sekä riittävät tulot, mielekkäitä harrastuksia, koira ja ystäviä. Elämä olisi voinut mennä paljon paljon huonomminkin! Suosittelen sinulle, että ryhdistäydyt siinä mielessä, että opettelet kantamaan vastuuta itsestäsi etkä sysää epäonnistumisiasi muilla elämän osa-alueilla "naisettomuuden" syyksi. Jos et löydä mitään muuta motivaatiota kehittää itseäsi ja olosuhteitasi kuin parisuhteen, se osoittaa melkoista mielen köyhyyttä ja tehnee pariutumisen täysin mahdottomaksi.