Olen syrjäytynyt kaikesta, ja juurisyy on se että en koskaan saanut tyttöystävää
Vuosia jaksoin toivoa parasta ja olin mukana yhteiskunnassa. Koulussa oli aina ysin keskiarvo, ja kuuluin luokkani parhaimpiin. Tietty olin sellainen "ujo hikari" alaluokilla, mutta se karisi pois teini-iässä kun kasvoin ja kypsyin.
Muistan 13-vuotiaasta asti omanneeni ajatuksia ja haaveita siitä omasta tyttöystävästä...Kyllä se optimismi kantaa melko pitkälle, mutta jossakin kohtaa on silläkin rajansa.
24-vuotiaana aloin jo hieman huolestua, kun olin ollut mukana niin monessa elämässäni, mutta silti en ollut kohdannut sellaista naista jonka kanssa olisi ollut molemminpuolista kipinää suhteeseen asti.
Kyllä siinä vielä meni useita vuosia pää pystyssä ja tietysti hakeuduin paikkoihin jossa sen kumppanin voisi kohdata.
varmaan 28-vuotiaana aloin hiljalleen masentua tämän asian takia, kun ihmiset ympärilläni löysivät aina uuden suhteen edellisen päätyttyä, saivat lapsia, menivät naimisiin, jne...
Nykyään olen 34-vuotias, ja täysin kaikesta syrjäytynyt sekä pahasti kyynistynyt tapaus. Tämä korona-aika sopii hyvin minulle, koska voin edes leikkiä olevani normaali kun monet muutkin ovat täysin eristyksissä kotonaan.
Ei ole työelämäkään enää vuosiin kutsunut, kun tuntuu vain niin turhalta.
Arvostaisin myös jos tähän ketjuun ei tulisi niitä "Etkö saanut naista kun et käynyt parturissa ja suihkussa?" -itsestäänselvyyksiä
Kommentit (140)
Ihmisten, kuten ap takia olisi parempi, että Suomessa vedettäisiin tuet laiskottelijoilta pois. Silloin ei olisi varaa jäädä kotiin itkemään, kun ei saanut jotain mallinaista itselleen. Silloin pitäisi olla mies eikä vauvapalstalla kitisevä miehen irvikuva, joka ei ole saanut elämässään mitään aikaan ja kehtaa vielä syyttää naisia siitä. Säälittävää, että tällaisia "miehiä" on nykyään Suomessakin tuhansia ja tuhansia.
Muiden vikahan se, varsinkin naisten, kun kaikki ei mennytkään, kuten sinä halusit, ja juuri, silloin, kun sinä niin määräsit ..
Turhaan syytät peiliä siitä, että oma naamas on vino ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sinun tarvitse olla syrjäytynyt, jos et ole jotenkin työkyvytön.. Suomessa on ilmainen koulutus, hanki itsellesi jokin sellainen, josta tykkäät edes vähän ja joka työllistää sinut. Hanki mielekästä sisältöä elämääsi ja lakkaa ajattelemasta sitä, miten sinun pitäisi muiden mielestä elää. Aseta tavotteita elämääsi. Nuo ovat sellaisia asioita, joihin voit vaikuttaa. Puolison löytäminen ei ole itsestään selvyys, eikä se aina ole kiinni muusta kuin vähän huonosta tuurista. On paljon ihmisiä, jotka eivät löydä puolisoa, vaikka se onkin hallitseva normi yhteiskunnassa. Niitä on aina ollut, ehkä se nyt sattuu olemaan osasi.
Minulla on hyvä koulutus, ja olen ollut suurimman osan täysi-ikäsyydestäni oman alan töissä. Sekä muutenkin ns. "normaali ihminen"...Naisettomuuteni mitä todennäköisimmin ei siis ole kiinni tästä asiasta.
Sanoin tämän jo tuolla aiemmin kun vastasin toiselle kirjoittajalle.
ap
Toisin sanoen työelämästä syrjäytymisesi on oma valintasi.
Kuulostaa pahasti exältäni parikymppisenä. Ripustautuva kumppani on ihan hemmetin raskasta toiselle osapuolelle, kun mies ajattelee, ettei hän tarvitse elämäänsä enää mitään, kun tyttöystävä on löytynyt. Siihen sitten takerrutaan kuin hukkuva pelastusrenkaaseen. Minun kohdallani tilanne eskaloutui siihen, etten olisi saanut lähteä edes elämäni ensimmäiselle ulkomaanmatkalle (opintomatka koulusta) enkä olisi saanut osallistua mihinkään illanviettoihin kavereiden kanssa. Kun miehelläkään ei ollut tällaisia tarpeita, kun hänelle riitti se parisuhde täyttämään kaikki tarpeet.
Jos pitää tyttöystävää avaimena kaikkiin ongelmiinsa, asettaa siinä ihan kohtuuttoman taakan hänen harteilleen. Ei kukaan ihminen jaksa sellaista kovin kauaa katsella.
Nykyinen kumppanini on onneksi järkevä ihminen, jolla on parisuhteen lisäksi myös muita intressejä elämässään, kuten työ, ystävät ja harrastukset. Parisuhde on loppujen lopuksi vain yksi palanen elämässä ja myös ilmankin voi elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä useampi mies suomessa tulee jäämään yksin, koska enää ei ole sotia ja poikia syntyy noin 5-6% enemmän kuin tyttöjä...Lisäksi Maahan tulee vuosittain tuhansia, lähinnä nuoria miehiä jotka entisestään vääristävät sukupuolijakaumaa.
Meillä onkin tällä hetkellä noin 70 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-39 (Joka on otollisinta aikaa pariutumiselle ja perheen perustamiselle)
Ikävä tilanne ap:lle ja tähän lainaamaani viitaten tilanne näyttää olevan nykyisin samanlainen mutta toisinpäin kuin sotavuosien jälkeen.
Varmaan lähes jokaisesta suvusta löytyi viime vuosituhannen toisella puoliskolla se vanhapiikanainen: oman äidin tai mummin sisko joka eli yksin elämäänsä, lähellä sukua mutta yksin. Vahvaksi naisiksi näitä kutsuttiin, itsenäisiksi ja määrätietoisiksi moderneiksi naisiksi. Ajatuksena että ovat nimenomaisesti halunneet elää sinkkunaisen elämän.
Paljoakaan ei aikoinaan puhuttu siitä kipeästä todellisuudesta että nämä naiset olivat jääneet yksin, ilman avioliittoa ja miestä, siksi että sodassa kaatui niin paljon ikäluokan miehiä ettei osalle naisista yksinkertaisesti löytynyt omaa miestä. Naisia oli paljon enemmän kuin miehiä. Toki muutamat naisista oikeasti halusivat olla yksin mutta suurimmalle osalle naimattomuus oli pakon sanelemaa. Mistä löydät miehen kun miehiä ei vaan ole tarpeeksi?
Kipeä asia aivan kuten ap:n tilanne nyt. Jos naisia ei vaan ole yhtä paljon kuin miehiä niin pakosti jotkut jäävät yksin. Ratkaisua minulla ei ole tähän tarjota mutta lähetän tsempit ap:lle!
Voidaankin siis kysyä ansaitsevatko nuo 70 000 miestä itselleen kumppania? Omasta mielestäni mies, joka ei kykene parisuhdetta itselleen löytämään ei sitä ansaitsekaan. Parempi siis vain, että jäävät yksin ja jos tämän yksinäisyyden seurauksena lopettavat normaalin elämän, työssäkäynnin ja masentuvat niin se viimeistään kertoo, että he eivät ole kunnollista materiaalia kumppaniksi kenellekään. Jokainen normaali mies löytää Suomessa itselleen partnerin ilman suuria ponnisteluja. Jos et löydä on se vika sinussa.
Miehillä hyvin yleistä. Jos ei ole naista, ei ole elämää. Naisilla asia on kutakuinkin toiste päin.
Usein naiselle on enemmän hyötyä olla ilman miestä.
Sinun kannattaa etsiä ystäviä, kavereita ja tuttavia ja viettää enemmän aikaa kaikenlaisten kavereidesi kanssa. Harvoin rakkaus iskee kuin salama. Sen sijaan suhde saattaa lämmetä pikkuhiljaa jonkun sellaisen kanssa, jota et olisi muuten mitenkään osannut löytää. Usein hiljaiset ja vaatimattomamman näköiset naiset saattavat jäädä huomion ulkopuolelle, mutta tilaisuuden tullen heistä voi saada hyvän kumppanin.
Miksei miehet syrjäydy kuten ennenvanhaan? Ei silloin jääty surkuttelemaan omaa mitättömyyttään vaan myönnettiin tosiasiat itselle ja naru olalla sitten lähdettiin kohti lähintä latoa tai jämäkkäokaista petäjää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen haluaa tutustua kyyniseen mieheen, joka syyllistää naisia omasta huonosta olostaan? Parisuhteen tarkoitus on tuoda hyvää kummankin elämään, ei pelastaa joku kurjalta kohtalolta. Se on hirveän raskas taakka, jos toisen pitää vetää toinen suosta ja pitää pinnalla.
Eihän aloittaja syyllistänyt naisia. Kertoi vain omasta yksinäisyydestään.
Ap,osaatko eritellä, miksi et ole ketään löytänyt. Oletko tehnyt aloitteita ja sinut on torjuttu? Vai onko niin että kukaan kohtaamasi ei ole sytyttänyt.
N32
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehet syrjäydy kuten ennenvanhaan? Ei silloin jääty surkuttelemaan omaa mitättömyyttään vaan myönnettiin tosiasiat itselle ja naru olalla sitten lähdettiin kohti lähintä latoa tai jämäkkäokaista petäjää.
Ehkä se on siinä, että joskus ennen jäätiin vain asumaan vanhempien luokse ja auttamaan maatilan töissä, jos kumppania ei saanut. Enää ei ole sellaista. Aikamiespojat ovat yksin.
Olen 38 eikä minulla ole koskaan ollut poikaystävää. En saa minkäänlaista huomiota miehiltä ja omiin aloitteisiini suhtaudutaan neutraalin torjuvasti tai jopa suuttuen/solvaten. En ole pystynyt selvittämään mistä tämä johtuu, kun ulkonäköni on normaali ja laitettuna jopa hyvä. Minulla on useita miehiä kaverina, olen kai jotenkin täysin seksitön yksilö (vaikka haluja olisi joka päivä).
En kuitenkaan suostu syrjäytymään. Vaihdoin ammattia, muutin ulkomaille, hankin niitä ystäviä jne. Toki olen edelleen romanttisessa mielessä täysin yksin mutta elämä on sitä miksi sen itse tekee. En ehkä koskaan saa kokea rakastumista ja seksiä, mutta voin silti elää täyden ja onnellisen elämän.
Toivon siis sinulle kaikkea hyvää, kuten itsellenikin.
Vierailija kirjoitti:
onhan sinulla vielä aikaa hankkia tyttöystävä. minä ainakin ottaisin enemmin kokemattoman kuin kaikki kaupungin naiset läpikäyneen miehen.
Ja tämä kommentti taas kerran osoittaa miten naiset puhuvat toista mitä tekevät.
Tämäkin nainen sanoo kirjoitti tällaisen viattoman kauniin viestin tänne, mutta todellisuudessa hän, kuten muutkin naiset, halveksuvat ja välttelevät kokemattomia miehiä.
Aina nainen ei välttämättä edes tiedosta tätä, eikä se ole hänen vikansa. Kyse on biologiaan syväkoodatuista jutuista.
Naisten puheet eivät ole yhtä kuin naisten teot. Älä ikinä kuuntele naisen neuvoja naisasioissa.
Kokematon nainen on kuin pankki, jota ei ole koskaan ryöstetty.
Kokematon mies on kuin yritys, joka ei ole koskaan myynyt mitään.
Jos olet täysin rehti että ikävuosina 24 - 28 olit mukana monenlaisessa, tämän sisältäen kaveripiirin ja opiskelun tai työn eikä koskaan syntynyt kipinää edes itsellesi ilman vastakaikua niin sinulla on joko sairaus tai latentti homoseksuaalisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan sinulla vielä aikaa hankkia tyttöystävä. minä ainakin ottaisin enemmin kokemattoman kuin kaikki kaupungin naiset läpikäyneen miehen.
Ja tämä kommentti taas kerran osoittaa miten naiset puhuvat toista mitä tekevät.
Tämäkin nainen sanoo kirjoitti tällaisen viattoman kauniin viestin tänne, mutta todellisuudessa hän, kuten muutkin naiset, halveksuvat ja välttelevät kokemattomia miehiä.
Aina nainen ei välttämättä edes tiedosta tätä, eikä se ole hänen vikansa. Kyse on biologiaan syväkoodatuista jutuista.Naisten puheet eivät ole yhtä kuin naisten teot. Älä ikinä kuuntele naisen neuvoja naisasioissa.
Ja sinä taas niputit kommentissasi kaikki naiset samaan nippuun. Ihanko tosissasi uskot että KUKAAN nainen ei mieluummin löytäisi kokematonta puolisoa? Ei yksikään?
En voi puhua kuin itseni puolesta, olen tuo 38v neitsyt ja todellakin, 100% rehellisesti, haluaisin löytää nyt kokemattoman tai lähes kokemattoman miehen. Johan joku seksihurjastelija nauraisi minut ulos makkarista. On todella korkea kynnys edes kertoa tällaisesta asiasta kenellekään koska tässä iässä neitsyys ei ole minkäänlainen myyntivaltti naisellekaan. Friikki minä olen ja tiedän sen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet täysin rehti että ikävuosina 24 - 28 olit mukana monenlaisessa, tämän sisältäen kaveripiirin ja opiskelun tai työn eikä koskaan syntynyt kipinää edes itsellesi ilman vastakaikua niin sinulla on joko sairaus tai latentti homoseksuaalisuus
Kyllä minä olen ollut useastikin ihastunut elämäni aikana, myös mainitsemallasi aikavälillä.
ap
Ei tältä palstalla mitään myötätuntoa miehelle tule.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen ollut useastikin ihastunut elämäni aikana, myös mainitsemallasi aikavälillä.
ap
Kuinka niiden ihastusten kanssa sitten kävi? Torjuiko nainen ihastuksen, ja jos torjui opitko asiasta mitään vai jäitkö vellomaan itsesääliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina nainen ei välttämättä edes tiedosta tätä, eikä se ole hänen vikansa. Kyse on biologiaan syväkoodatuista jutuista.Naisten puheet eivät ole yhtä kuin naisten teot. Älä ikinä kuuntele naisen neuvoja naisasioissa.
#pulushakki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokematon mies on kuin yritys, joka ei ole koskaan myynyt mitään.Ja sinä taas niputit kommentissasi kaikki naiset samaan nippuun. Ihanko tosissasi uskot että KUKAAN nainen ei mieluummin löytäisi kokematonta puolisoa? Ei yksikään?
En voi puhua kuin itseni puolesta, olen tuo 38v neitsyt ja todellakin, 100% rehellisesti, haluaisin löytää nyt kokemattoman tai lähes kokemattoman miehen. Johan joku seksihurjastelija nauraisi minut ulos makkarista. On todella korkea kynnys edes kertoa tällaisesta asiasta kenellekään koska tässä iässä neitsyys ei ole minkäänlainen myyntivaltti naisellekaan. Friikki minä olen ja tiedän sen.
Tuhlaat aikaasi, tuo kirjoittaja ei ole valmis dialogiin. Hän haluaa julistaa.
Kai miehillä on ihan samat mahdollisuudet kuin naisillakin olla mukana työelämässä? Jos jopa vakavasti sairas ikisinkku nainen voi olla työelämässä, miksi terve alle 35-vuotias mies ei voisi ihan yhtä hyvin olla?